Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:14

Is toch hetzelfde soort als de grap dat mannen hun favoriete kroeg zien afbranden. Ik kan er wel om lachen, zwanger en bevallen zijn gewoon niet zulke smakelijke dingen dus dan kan je er beter grapjes over maken. Helemaal als je zelf geen kinderen wilt!

Amaris

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:18

Pfffttt nou inderdaad. Vrouwen die grappen over vrouwelijke zaken.

Als dat nog niet meer kan. Dan hebben we het niet meer over zwangerschapspoezen maar meer over zuurpruimen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:43

Of een slangenkuil :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:56

Ik kan dit soort 'vrouwonvriendelijke' grappen prima hebben van andere vrouwen. Op het moment dat een Theo Maassen dergelijke zaken roept wordt het wat anders...
Net als Najib Amhali met grappen over Turken wegkomt. Daar zit wel degelijk een stuk zelfspot in, ook al gaat het niet over jezelf.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:23

Ibbel schreef:
Ik kan dit soort 'vrouwonvriendelijke' grappen prima hebben van andere vrouwen. Op het moment dat een Theo Maassen dergelijke zaken roept wordt het wat anders...
Net als Najib Amhali met grappen over Turken wegkomt. Daar zit wel degelijk een stuk zelfspot in, ook al gaat het niet over jezelf.

Van de andere kant, als een Theo Maassen dergelijke grappen maakt, dan zit zijn publiek gewoon te lachen, terwijl eenzelfde opmerking door een vrouw meteen op een lading zuur commentaar van andere vrouwen (al dan niet met een slecht vallende ongesteldheid) kan rekenen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:32

Zuurpruimen...!! :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:40

Ik heb hem net ook voorbij zien komen op m'n tijdlijn. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:49

oomens schreef:
Van de andere kant, als een Theo Maassen dergelijke grappen maakt, dan zit zijn publiek gewoon te lachen, terwijl eenzelfde opmerking door een vrouw meteen op een lading zuur commentaar van andere vrouwen (al dan niet met een slecht vallende ongesteldheid) kan rekenen.

Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik kan Theo dan ook niet uitstaan :+

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:02

Het is wel triest dat ik blijkbaar aan andere vrouwen moet uitleggen waarom zo'n grap bij uitstek seksistisch is maar blijkbaar ben je dan een zuurpruim. Als het internaliseren van het vrouwenlichaam in de maatschappij geen maatschappelijke obsessie (alsin: iedereen heeft er wat over te zeggen en moet dat ook luidkeels doen) was geweest had je mij ook niet horen klagen. Behalve dan dat ik er weinig grappigs aan vind (bovendien slecht voor je "doos"? I call dikke bullshit) verder. Het gaat hier om een zeer hardnekkige grap, gebaseerd op onwaarheden, die voor veel vrouwen als problematisch ervaren kan worden. Ik vind het net als grappen over zwarten, gehandicapten of homoseksuelen.
Dat doe je gewoon niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:09

Ohh al dat soort grappen vind ik vaak ook leuk :')
Je neemt het wel erg serieus op zeg. Je hoeft het topic niet te lezen he :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:17

Kimbers schreef:
Ohh al dat soort grappen vind ik vaak ook leuk :')
Je neemt het wel erg serieus op zeg. Je hoeft het topic niet te lezen he :)

Same. Ben geen racist, ga net zo hard stuk om grappen over blanke mensen.

@lillith En je kan mij niet vertellen dat een bevalling goed voor je poes is, fabel of niet, geen haar op mijn hoofd die geloofd dat het okay is om volledig uit te scheuren :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:17

Tja ... ik vind van die harde grappen ook niks... maar dat is nou niet waar ik de barricades voor op ga... ik heb veel meer moeite met dat er maar vanuit wordt gegaan dat moederschap het hoogste goed is voor een vrouw... want dat houdt in dat alle vrouwen geremd worden in hun carriere/ levensbeslissingen. Dat er een woord als papa-dag bestaat en dat de meeste vaders moeten oppassen op hun kinderen ipv dat het normaal is dat vaders gewoon deel uitmaken van de opvoeding van al dat grut dat ze op de wereld hebben gezet. Dat vrouwen er trots op zijn dat ze "one of the guys" zijn en dat andere vrouwen dan vaak worden weggezet als roddelende heksen... en mannen als lekker recht-door-zee ... dat soort stereotypen in de maatschappij vindt ik een stuk vervelender dan de harde grappen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:22

Lillith24 schreef:
Het is wel triest dat ik blijkbaar aan andere vrouwen moet uitleggen waarom zo'n grap bij uitstek seksistisch is maar blijkbaar ben je dan een zuurpruim. Als het internaliseren van het vrouwenlichaam in de maatschappij geen maatschappelijke obsessie (alsin: iedereen heeft er wat over te zeggen en moet dat ook luidkeels doen) was geweest had je mij ook niet horen klagen. Behalve dan dat ik er weinig grappigs aan vind (bovendien slecht voor je "doos"? I call dikke bullshit) verder. Het gaat hier om een zeer hardnekkige grap, gebaseerd op onwaarheden, die voor veel vrouwen als problematisch ervaren kan worden. Ik vind het net als grappen over zwarten, gehandicapten of homoseksuelen.
Dat doe je gewoon niet.

Grappen even daar gelaten; ik mag van jou dus niet zeggen dat ik geen koters wil omdat ik bang ben dat het daar beneden op een treinwrak gaat lijken (ookal zou het weer bijtrekken na een tijdje)? Dat is namelijk echt wel 1 van mijn redenen om bewust kinderloos te blijven! En het maakt me niet uit of je zegt dat het onzin is. Ik moet er niet aan denken om iets van formaat (water)meloen door Dat kleine gaatje te moeten duwen! Voor mijn gevoel zullen mijn intieme delen daardoor nooit meer hetzelfde zijn en dat is voor mij reden genoeg om er niet aan te willen beginnen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:31

@mairead natuurlijk mag je dat zeggen, daar bang voor zijn en (zeer begrijpelijk!) dat als motivatie gebruiken om kindvrij te blijven. Natuurlijk veranderen je genitaliën, dat doen ze sowieso met de tijd, het is al heel wat dat je v*g*n* niet meer van "jezelf" is tijdens een zwangerschap en bevalling. Het is voor mij ook een reden om zeer zeer zeer sterk te neigen naar het kindvrij blijven.
Waar het mij om gaat is de (negatieve) stereotypering achter de grappen, die het probleem van seksisme dus in stand houden. (Dit geldt dus ook voor grappen over andere minderheden, het is niet grappig als je er systematisch anderen mee te kort doet).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:39

Maar juist door grappen kan er soms wel over gepraat worden. Het onderhuids / geaccepteerde seksime is veel lastiger en moeilijker te stoppen.. ik snap dus ook niet Lillith24 waarom je dit nu in dit topic een probleem vindt..
In de meeste gevallen zijn het grappen die uit anekdotes komen... (de knakworst in de tunnel / het extra steekje) en ik denk dat iedereen hier wel begrijpt dat dat seksistische grappen zijn. De huisarts die een gezonde vrouw van ronde de 30 niet wil doorverwijzen voor een sterilisatie maar een man in voor de rest dezelfde situatie wel.... DAT is pas seksisme die we moeten bestrijden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:44

Harde grappen maken nare situaties luchtig en bespreekbaar. Om die reden kan ik ook over de WW2 en kanker grappen maken. Maar miljoenen vrouwen krijgen kinderen en die eindigen niet allemaal als zwarte oneindige gaten, net zoals iedereen die aan anale seks doet niet per definitie een luier nodig heeft. Zolang je dat voor ogen houdt is er niks aan de hand. Overigens schaar ik hier het knakworst tunnel ex verhaal niet onder, die jongen moet gewoon een high five in z'n gezicht, met een stoel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:50

En een zuurpruim uuh.. persoon vragen om even het zand uit haar evenaar te schudden is dat ook seksitisch of valt dat gewoon onder (te) grove humor? Effe voor de beeldvorming he.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:51

@Evelijn: Amen!

Ik wilde ook nog even inhaken op die analogieën (zoals het knakworstje en de tunnel). Het zijn slechts vergelijkingen. Ik zie ze niet als seksistisch maar idd meer als een manier om dingen bespreekbaar te maken. Humor is daar een goed middel voor. Met het de vergelijking van het knakworstje en de tunnel zal je meer dialoog hebben en een breder publiek dan wanneer je het hele verhaal droog en politiek correct brengt.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:54

Grappen zijn onderhuids/geïnstitutionaliseerd seksisme/racisme/homofobie. I rest my case.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:02

mairead schreef:
@Evelijn: Amen!

Ik wilde ook nog even inhaken op die analogieën (zoals het knakworstje en de tunnel). Het zijn slechts vergelijkingen. Ik zie ze niet als seksistisch maar idd meer als een manier om dingen bespreekbaar te maken. Humor is daar een goed middel voor. Met het de vergelijking van het knakworstje en de tunnel zal je meer dialoog hebben en een breder publiek dan wanneer je het hele verhaal droog en politiek correct brengt.

Niks dialoog, die vent was zo stoer om dat over zijn ex te zeggen achter haar rug. Gewoon smakeloos.

Lillith24 schreef:
Grappen zijn onderhuids/geïnstitutionaliseerd seksisme/racisme/homofobie. I rest my case.

En ik vind dat er een groot grijs gebied is. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen vrouwen zijn die hier wat smakeloos met humor omgaan, maar daar lees ik eigenlijk overheen. Dat soort mensen geef ik geen aandacht.

Ik hoop echt dat ik zo'n soort kind krijg: https://9gag.com/gag/aDWPyNd?ref=fb.s

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:12

Lillith24 schreef:

Alle grappen? Oei...

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:14

Niobe schreef:
Lillith24 schreef:

Alle grappen? Oei...

:') excuus: seksistische, racistische en homofobe grappen zijn (onderdeel van) geïnstitutionaliseerd seskisme/racisme/homofobie

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:21

@lilith zodra er in je poes gehecht moet worden kun je mij niet wijs maken dat bevallen goed voor je is.

Kunnen we nu weer off topic gaan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:23

Ja dat klopt.... maar die grappen verbieden .... heeft dat enige zin Lilith? Is bespreken dan niet beter ipv te roepen "dat hoort niet". .... iets wat onbesproken blijft is veel giftiger dan zulke grappen...
Seksime, rasisme etc roei je niet uit door grappen in te slikken of te doen alsof je kleurenblind bent...
Ik heb nog steeds geen goede argumentatie gehoord waarom dat soort grappen geen plek hebben in dit topic.

ON TOPIC: Tja nou.... ik ben dus nog steeds bewust kinderloos :Y) net als gisteren en volgende week ... en als het een beetje meezit ook volgend jaar. :D
Ik heb daarvoor trouwens wel de tactiek van de minste weerstand voor genomen... ik heb mijn man zich laten doorverwijzen door de huisarts :Y)
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 02-05-17 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:25

On topic bedoel je?
Ik zeg nergens dat bevallen "goed" voor je is, die onzin dat v*g*n*'s met de Coentunnel vergeleken worden e.d. (en daarbij de negatieve connotatie dat dat slecht zou zijn even bevestigend!) dat is pas slecht voor je.