Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik kan dit soort 'vrouwonvriendelijke' grappen prima hebben van andere vrouwen. Op het moment dat een Theo Maassen dergelijke zaken roept wordt het wat anders...
Net als Najib Amhali met grappen over Turken wegkomt. Daar zit wel degelijk een stuk zelfspot in, ook al gaat het niet over jezelf.
oomens schreef:Van de andere kant, als een Theo Maassen dergelijke grappen maakt, dan zit zijn publiek gewoon te lachen, terwijl eenzelfde opmerking door een vrouw meteen op een lading zuur commentaar van andere vrouwen (al dan niet met een slecht vallende ongesteldheid) kan rekenen.
Kimbers schreef:Ohh al dat soort grappen vind ik vaak ook leuk![]()
Je neemt het wel erg serieus op zeg. Je hoeft het topic niet te lezen he
Lillith24 schreef:Het is wel triest dat ik blijkbaar aan andere vrouwen moet uitleggen waarom zo'n grap bij uitstek seksistisch is maar blijkbaar ben je dan een zuurpruim. Als het internaliseren van het vrouwenlichaam in de maatschappij geen maatschappelijke obsessie (alsin: iedereen heeft er wat over te zeggen en moet dat ook luidkeels doen) was geweest had je mij ook niet horen klagen. Behalve dan dat ik er weinig grappigs aan vind (bovendien slecht voor je "doos"? I call dikke bullshit) verder. Het gaat hier om een zeer hardnekkige grap, gebaseerd op onwaarheden, die voor veel vrouwen als problematisch ervaren kan worden. Ik vind het net als grappen over zwarten, gehandicapten of homoseksuelen.
Dat doe je gewoon niet.
mairead schreef:@Evelijn: Amen!
Ik wilde ook nog even inhaken op die analogieën (zoals het knakworstje en de tunnel). Het zijn slechts vergelijkingen. Ik zie ze niet als seksistisch maar idd meer als een manier om dingen bespreekbaar te maken. Humor is daar een goed middel voor. Met het de vergelijking van het knakworstje en de tunnel zal je meer dialoog hebben en een breder publiek dan wanneer je het hele verhaal droog en politiek correct brengt.
Lillith24 schreef:Grappen zijn onderhuids/geïnstitutionaliseerd seksisme/racisme/homofobie. I rest my case.