Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:13

Ik ben zelf ook nog te gefocussed op cijfers, dit moet ik echter ook loslaten aangezien ik dadelijk toch weer in gewicht toe zal nemen, maar dan zijn het spieren :D
Zo baalde ik laatste week dat mijn vetpercentage niet afgenomen was... maar toch in de spiegel ziet het er al "strakker" uit.
Maar dit kan meer oorzaken hebben, dit moet ik dus morgen nog eens navragen bij de meting en als ze me een nieuw schema maken ;)

Wel was mijn viscerale vetwaarde 3 (gezond niveau is 1-6) en zei degene die dat gemeten had dat dit al erg weinig was.

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:43

Goed bezig jullie!
Ik zat net het etiket van droge worst een te bekijken, werd er niet vrolijk van :')

Mijn vet neemt ook nauwelijks af, misschien moet ik daar ook eens naar laten kijken..
Spiegel is een goede vergelijke :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:34

Hardlopen hoef ik echt niet te proberen, ik verpest dan binnen 2 minuten mijn enkels en knieën. Ook op de loopband hoor, heb het laatst weer geprobeerd en moest daarna echt een week rust houden omdat ik zo veel last had. Ik haal mijn cardio dus vooral uit fietsen en af en toe op de crosstrainer (is mijn conditie nog te slecht voor :') ). Ik ga echter naar de sportschool voor krachttraining want dat vind ik echt heerlijk <3 Dat brandende gevoel en die fysieke moeheid als ik klaar ben vind ik echt fantastisch.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:38

Hardlopen vind ik zo saai :')

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:51

Saffiera veel succes vandaag met de meting. Ik ben benieuwd of het echt zo is dat het gelijk is gebleven? Ik baalde laatst ook dat mijn % weer omhoog gegaan was, maar later dacht ik ook? Het is maar een getal, als jij je fijner/strakker voelt, dan is dat toch waar je het voor doet?
Veel succes!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:51

Iemand tips/oefeningen om lovehandles weg te werken? Ik ben voor de rest aardig in vorm, maar daar op / net iets boven mijn heupen zit nog zo'n grote kwab. -O-

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:00

Wat leuk allemaal nieuwe posters! Welkom!

Mbt je benodigde calorieën.. bmr en mfp geven je een richtlijn waarmee je aan de slag kan. Pas wel op dat je niet te laag gaat. Bereken je BMR en ga daar nooit onder zitten. Super ongezond en das geen healthy lifestyle maar crashdiëten.

Hoe ik t doe: ik bepaal een calorie aantal voor 6 a 8 weken en zorg dat ik daar gemiddeld aanzit. Dus als ik bijvoorbeeld 1800 aanhoudt eet ik mss een paar x maar 1600 maar dan ook n paar dagen 2000.

Na die 6 a 8 weken bekijk je je gewicht. Laten we zeggen dat ik 3 kg ben afgevallen. 1 kg is 7000 kcal. Ik heb dus 3x7000=21.000 calorieën onder mn behoefte gegeten.

6 weken is 42 dagen. Als je de 21.000 deelt door 42 kom je uit op 500 kcal. Ik heb dus dagelijks 500 kcal onder behoefte gegeten.

Aangezien ik 1800 kcal dagelijks at is mijn behoefte dus 1800 +500= 2300 kcal. Fijn om te weten want nu kan je dr mee gaan plannen. Let wel" door afvallen of aanmaken spiermassa wordt je verbruik lager / hoger.

@enamorada: planken al geprobeerd? Heeft mij wel geholpen. Vooral sideplanks en dan afwisselen met cardio intervallen.

En een egopost: maandag onder de 70 kg jeeeeh! Denk dat dat sinds ik tiener was niet meer is voorgekomen!!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:04

69 en n beetje :D
Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:58

Planken doe ik elke dag 3x40sec :D Sideplanks kan ik nog wel eens proberen. Had ik een tijd geleden ook al geprobeerd, maar het lukte me gewoon niet :n Viel steeds om of ik hiel het gewoon niet.

Goed bezig Tango!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:19

enamorada schreef:
Planken doe ik elke dag 3x40sec :D Sideplanks kan ik nog wel eens proberen. Had ik een tijd geleden ook al geprobeerd, maar het lukte me gewoon niet :n Viel steeds om of ik hiel het gewoon niet.

Goed bezig Tango!

Vooral die sideplanks werken!!

Wat ook n goede workout is: Google op cardio abs insanity. Nog geen 20m en die voel je. Kreeg ik van instructrice om aan mn core stability te werken

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:30

Ga ik eens naar kijken, dankjewel :j

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:55

Ik heb gister op de weegschaal gestaan, ik weeg hetzelfde als toen ik aan mijn sportschool abbo begon, maar tussendoor dus een stop gehad... Ben blij dat er niet meer aan zit dan ik oorspronkelijk gewogen heb... Meteen 1,5 uur gesport, en savonds nog springles gehad dus voel het nu aardig in mijn benen en buik...
Moet nog even goed schema vinden met oefeningen, dus daar ga ik me nog eens in verdiepen...
Heb toen ik begon een soort bootcampschema gehad, was wel aardig, maar was iedere keer zo gesloopt dat ik dan echt niet veel meer kon de rest van de dag, dus wil eigenlijk afwisselen tussen die oefeningen, cardio en gewoon kracht op apparaten... Tips zijn welkom!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:28

Emmaa_ schreef:
[...] Dat brandende gevoel en die fysieke moeheid als ik klaar ben vind ik echt fantastisch.

Mag ik dit van je lenen? :') Woensdag heb ik 4x10 squats gedaan met 8kg en ik wilde echt niet meer daarna haha.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:43

Hier gaat het wat bewegen betreft lekker de afgelopen week. Met het eten wat minder, maar dat heb ik elk jaar in december. Dan zijn er zoveel extra lekkere dingen. Toch wil ik vanaf morgen weer redelijk gezond gaan doen, zodat ik niet teveel schade aanricht :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 09:03

Loolotte schreef:
Emmaa_ schreef:
[...] Dat brandende gevoel en die fysieke moeheid als ik klaar ben vind ik echt fantastisch.

Mag ik dit van je lenen? :') Woensdag heb ik 4x10 squats gedaan met 8kg en ik wilde echt niet meer daarna haha.

Tijdens het sporten vind ik dat gevoel echt verschrikkelijk, maar als ik eenmaal in de kleedkamer sta vind ik het echt top :)) Dan heb ik tenminste het idee dat ik echt iets gedaan heb.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 09:27

Tijdens het sporten vind ik dat gevoel ook niet zo tof, maar de dag erna spierpijn in mijn buik kan ik wel waarderen, inderdaad het gevoel dat je gewerkt hebt aan je lichaam... alleen beetje minder dat ik nog wat kuch na een longontsteking en dus iedere paar minuten aan m'n buikspieren herinnerd word :')
Zo even eten en dan ga ik naar de sportschool...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:04

Ja daarna wel inderdaad!
Vervelend spottendponie :( Succes dalijk.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:15

Ik vind die pijn ook echt heerlijk :') :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:56

Ik ook :') Gisteren aardig wat kms in de benen, voelde aardig verzuring! Kan wel merken dat ik absoluut geen cardio doe want conditie is 0 :+

Nu wel een zere kont :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:05

Ik vind die pijn ook heerlijk vooral op benen/billen dag!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:00

Mag ik mij ook melden?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:11

Ja hoor natuurlijk :) Welkom.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:22

Welkom Ayla! Vertel....

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:51

Hallo,

Sorry dat ik zo binnen kom vallen,
Ik ben nu sinds kort ook weer bezig met sporten en dat gaat wel lekker. Ik hou mijn eten en sporten ook bij via fitnesspal.
Ik merk zelf alleen als ik gesport heb dat ik het dan heel lastig vind om de aantal benodigde calorieën er nog bij te krijgen, ik moet er ongeveer 1700 binnen krijgen, nu heb ik met sporten ongeveer 500 verbruikt.
Dan kom ik dus weer uit op 1700.
Hoe doen jullie dit ? en hebben jullie dan eventueel nog tips met betreft eten en tussendoortjes, ik ben vrij lastig want net zoals melk, havermout en dat soort dingen lust ik niet...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:17

Eiwitten nuttigen :)