Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:28

Ik kan me juist wel redelijk inhouden als we samen thuis zijn, mijn vriend wijst me er dan wel op dat ik het beter niet kan doen, maar hij dringt niet overdreven aan, het is toch mijn beslissing...

Ik kom meestal rond 5 uur thuis (tenzij ik naar mn paard ben geweest, dan pas 7 uur) en mn vriend vaak pas rond 7 uur of later, dus ik moet nog iets verzinnen om dan niet te gaan snaaien... fruit hoef ik dan niet meer, dat eet ik al op mn werk maar ik kan dan gerust de koektrommel plunderen...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:30

Nee op stage is niks lekkers! Daar kan ik me juist heel goed aan mijn lijstjes houden, we gaan elke middag naar de albert heijn, maar daar koop ik nooit iets, of het is komkommer en worteltjes. Ik ben wel benieuwd of er deze week iets af is. Ik heb het gevoel of ik ben aangekomen, maar we zullen zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:31

spottedponie schreef:
Ik kan me juist wel redelijk inhouden als we samen thuis zijn, mijn vriend wijst me er dan wel op dat ik het beter niet kan doen, maar hij dringt niet overdreven aan, het is toch mijn beslissing...

Ik kom meestal rond 5 uur thuis (tenzij ik naar mn paard ben geweest, dan pas 7 uur) en mn vriend vaak pas rond 7 uur of later, dus ik moet nog iets verzinnen om dan niet te gaan snaaien... fruit hoef ik dan niet meer, dat eet ik al op mn werk maar ik kan dan gerust de koektrommel plunderen...

Heerlijk, iemand die je voorzichtig probeert te sturen en hierbij niet dwingend is! _/-\o_ Koester dat! :D

Een andere tip is eerst bij thuiskomst een kop thee te nemen, opdat de ergste trek is verdwenen. En daarna nog een kop thee met een koekje terwijl je aan het koken bent. :) Scheelt toch weer een halve koektrommel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:32

Heerlijk hoor, een vriend die je erop wijst. Mijn vriend stopt juist alleen maar lekkers toe :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:34

Amyyy schreef:
Nee op stage is niks lekkers! Daar kan ik me juist heel goed aan mijn lijstjes houden, we gaan elke middag naar de albert heijn, maar daar koop ik nooit iets, of het is komkommer en worteltjes. Ik ben wel benieuwd of er deze week iets af is. Ik heb het gevoel of ik ben aangekomen, maar we zullen zien.

Stom, ik las het helemaal verkeerd, sorry!

Knap dat je je bij de AH in kan houden!

Het weekend vind ik ook wel lastig. Nouja.. zaterdag ben ik overdag vaak weg en eet ik niet heel erg goed (als in vooral te weinig), maar de avond en de zondag zijn niet altijd heel erg gezond.

De zomer vind ik ook altijd wel lastig hoor. Niet zo zeer het eten als ik thuis ben. Maar best veel op concours, hoe doen jullie dat? Het is wat vroeg, maar het komt er wel weer aan.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:35

Zo'n 1 heb ik hier ook :')
Een dagje samen weg loopt nooit goed af qua gezond eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:39

blubblabhoi schreef:
Zo'n 1 heb ik hier ook :')
Een dagje samen weg loopt nooit goed af qua gezond eten.

Maar wil je die dagen dan ook per se gezond eten? Een dagje uit hoort toch iets anders bij dan anders.

Ik ga morgenavond ook uit eten, dan ga ik ook niet omwille van mijn doel ineens heel pietepeuterig uitzoeken wat ik wel en niet kan eten. Morgen overdag zal ik wat rustig aan doen wat eten betreft. Dat betekent bij het ontbijt nog wel boterhammen (ik kan nog niet zo goed overweg met melkproducten in verband met de wond in mijn keel), en tussen de middag een paar boterhammen. Maar daarna vooral niets verkeerds. Dan kan ik optimaal genieten bij het eten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:39

dat is wel een idee inderdaad, thuis een kop thee te nemen! Ga ik straks meteen mee beginnen :) thnx!

Mijn vriend is wel ideaal hoor, hij helpt me waar hij kan maar dwingt me nergens toe en zal me ook echt niet scheef aankijken als ik me niet in kan houden...
Hij schept bijvoorbeeld ook het eten op sinds een paar weken, ik gooi mijn bord altijd veel te vol (zonde om te laten staan of erger nog, om weg te gooien, en het is zoooo lekker!) dus nou doet hij dat, en eigenlijk heb ik dan ook gewoon genoeg gegeten, soms nog wat vla of yoghurt als ik echt nog honger heb na een uur na het eten maar meestal heb ik gewoon genoeg, voorheen had ik altijd een overvol gevoel...
hij vraagt ook regelmatig of hij een chippie mag pakken, of ik daar dan geen last van heb :') en als hij dat dan doet is het 9 van de 10x super makkelijk om er vanaf te blijven en hem alleen te laten eten...
Raar persoon ben ik :')

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:47

@spottedponie: handig zo'n vent!

@Janine1990: tuurlijk, daar heb je zeker gelijk in, maar voor de weegschaal is het wat minder leuk :+
Ik gun mezelf ook zeker wel wat lekkers af en toe, zolang het daar maar bij blijft en ik dan niet ineens in het extreme ga vallen (wat in het verleden erg vaak is gebeurd) : 'oh we gaan vanavond uit eten, dan kan ik nu ook wel een appelflap bij de thee nemen', bij wijze van.

Gister zijn we voor Valentijnsdag uit eten geweest, tapas <3
'Helaas' was dit onbeperkt en nu ben ik al de hele nacht/dag ziek geweest van ineens al dat ongezonde en vele eten :o
Dus vandaag heb ik een balansdagje :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:48

spottedponie schreef:
dat is wel een idee inderdaad, thuis een kop thee te nemen! Ga ik straks meteen mee beginnen :) thnx!

Mijn vriend is wel ideaal hoor, hij helpt me waar hij kan maar dwingt me nergens toe en zal me ook echt niet scheef aankijken als ik me niet in kan houden...
Hij schept bijvoorbeeld ook het eten op sinds een paar weken, ik gooi mijn bord altijd veel te vol (zonde om te laten staan of erger nog, om weg te gooien, en het is zoooo lekker!) dus nou doet hij dat, en eigenlijk heb ik dan ook gewoon genoeg gegeten, soms nog wat vla of yoghurt als ik echt nog honger heb na een uur na het eten maar meestal heb ik gewoon genoeg, voorheen had ik altijd een overvol gevoel...
hij vraagt ook regelmatig of hij een chippie mag pakken, of ik daar dan geen last van heb :') en als hij dat dan doet is het 9 van de 10x super makkelijk om er vanaf te blijven en hem alleen te laten eten...
Raar persoon ben ik :')

Deze kwam ik van de week tegen: http://amayzine.com/nl/2016/waarom-je-n ... -leegeten/

En ik denk dat dit bij mij vroeger het probleem was... :P

Dus inderdaad minder opscheppen is zeker praktisch!

Over weggooien, en het liever opeten want weggooien is zonde... Je bent zelf toch geen prullebak?
Ik begrijp het wel hoor, ik sta er precies zo in. Maar bovenstaande heeft me wel aan het denken gezet. Ik ben geen prullebak. En toch, soms is er een klein beetje over en dan zeggen m'n ouders dat ik dat nog wel even kan nemen omdat zij al twee keer hebben opgeschept. En vaak doe ik het ook nog...
Niet dat mijn ouders dik zijn. Ik ben ook niet extreem dik, niemand heeft gezien dat ik in het afgelopen jaar gejojood heb. :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:54

Jep, ik kan ook geen eten weggooien. Gelukkig woon ik alleen en kan ik heel goed eten meten. Ik weet hoeveel pasta/aardapels etc ik eet. En ik heb sinds kort een diepvriesje, dus ik vries alles in! Ook kleine restjes, is prima voor een lunch een keer!

Gister had ik trouwens een lekkere bloemkoolschotel gemaakt! NOM! Ik zal het receptje even met jullie delen straks, want hij had fijne macro's.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:54

blubblabhoi schreef:
@spottedponie: handig zo'n vent!

@Janine1990: tuurlijk, daar heb je zeker gelijk in, maar voor de weegschaal is het wat minder leuk :+
Ik gun mezelf ook zeker wel wat lekkers af en toe, zolang het daar maar bij blijft en ik dan niet ineens in het extreme ga vallen (wat in het verleden erg vaak is gebeurd) : 'oh we gaan vanavond uit eten, dan kan ik nu ook wel een appelflap bij de thee nemen', bij wijze van.

Gister zijn we voor Valentijnsdag uit eten geweest, tapas <3
'Helaas' was dit onbeperkt en nu ben ik al de hele nacht/dag ziek geweest van ineens al dat ongezonde en vele eten :o
Dus vandaag heb ik een balansdagje :+

Ooh ja dat ken ik ook wel... Dat moet je alleen omdraaien. Vanavond gaan we uit eten, dus dan krijg ik genoeg. Die appelflap bij de thee is dus niet nodig. Ik neem alleen een appel. Zoiets...

Ja jeetje, dit zijn allemaal van die wijsheden van Mieke Kosters :') Met die 'methode' ben ik anderhalf jaar geleden ook goed afgevallen. Ik hou niet zo van diëten, ik kan dat niet. Als ik mijn streefgewicht heb bereikt ga ik weer op dezelfde manier verder als voor die tijd. Heeft geen zin dus.

Na een slechte dag moet je ook gewoon niet op de weegschaal gaan staan als het je teleurstelt. Ik heb mezelf tijden elke dag gewogen. Niet omdat ik geobsedeerd was met afvallen, maar omdat ik wist dat het gewicht altijd schommelde en daarom juist wilde weten wat een slechtere dag deed.
Het kwam op een gegeven moment zelfs voor dat ik na een avond pizza (en wij eten veel pizza als we diepvriespizza eten!) de volgende dag een veel lager gewicht kon noteren.

Momenteel weeg ik me niet zo heel erg vaak. Ik meet wel regelmatig mijn bovenbenen, als ik die op 65-67cm omtrek kan krijgen zou ik heel blij zijn. Is nu 71 :(

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:00

Lijstje voor vandaag is toch een beetje veranderd :P
O: skyr honing met ontbijtpap
T: nakd cocoa + mineola
L: 3 spelt bh met smeerkaas
T: nakd cocoa + plak ontbijtkoek (voor werk)
A:?

Na werk gelijk door naar stal om te rijden en te mesten, dus ik eet pas erg laat..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:39

Goed punt dat ik zelf geen kliko ben :D

Ik ben ook maar weer begonnen met afwegen van hoeveelheden... Ik doe altijd maar wat en dan blijft er regelmatig over, zonde van mijn gewicht en van mn portomonee... keukenweegschaal staat dus weer gewoon op het aanrecht...
Ik wil me eigenlijk weer gewoon 1x per week gaan wegen, en ik MOET weer gaan bewegen, helaas ben ik ontzettend druk en weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:08

Ik heb totaal geen moeite met weggooien. Gooi vaak een gedeelte van mijn avond eten weg. Of omdat ik vol zit of omdat ik het niet lekker vind.. (lastige eter)

Ik heb me afgelopen week vol gepropt. Verjaardag van mn broer, ongesteld geworden, stokbrood etc.
Ondanks mijn griepje (van 3 dagen) was ik een kilo zwaarder als vorige keer.
Gisteren weer netjes gegeten en vandaag ook proberen vol te houden.
Tot nu toe dit:
O: 2 boterhammen stevig speltbrood met smeerworst
L: gekookt ei en 2 boterhammen stevig speltbrood waarvan 1 met het ei en 1 met kruidenkaas

Dan wat er sowieso nog bij komt is avond eten wat bestaat uit snijbonen, aardappeltjes uit de airfryer, en een hamburger met champignon en uitjes en een beetje mayonaise.

Ook heb ik vandaag de skyr met honing gekocht dus die wil ik ook nog even proberen. Zit wat laag in kcal dus vanavond misschien nog wat lekkers.
Verder mezelf vandaag met heel veel moeite naar de sportschool geschopt. Half uurtje cardio en 3 kwartier kracht training op die apparaten gedaan.
Hopen op volgende week weer die kilo er af! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:10

Het enige wat ik niet weggooi (uit principe) is vlees. Dat eet ik al bijna nooit en als ik het eet dan zorg ik ook dat het op komt, dan dump ik het bij mijn huisgenoten of ik geef een van mijn katten een stukje. Groenten ligt eraan. Ik probeer zo veel mogelijk wel te bewaren omdat ik er eigenlijk wel moeite mee heb om dingen weg te gooien die uit mijn toch al vrij krappe budget komen, maar als ik weet dat ik het niet meer ga opeten als ik het eenmaal in de vriezer/koelkast heb gezet dan gooi ik het wel weg.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:31

Ik vind eten weggooien ook zo zonde, dus als ik nu groentes overhoud dan probeer ik die de dag erna nog te eten, zacht fruit eet ik uit de vriezer zodat ik niks hoef weg te gooien...ik probeer ook kleinere porties te koken, het helpt ook al enorm om gewoon minder in huis te halen...tot vorige week lagen er nog kerstkransjes in de kast...over datum ondertussen, m'n vriend kocht altijd teveel aan snacks...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:43

Ik vind eten weggooien ook zonde. Gelukkig gaat t koken voor 2 personen me vrij goed af :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:51

Ik gooi ook bijna nooit wat weg.
Vandaag voor het eerst zelf bami gemaakt met mie nestjes , pakje kruiden mix , ei , mager gehakt , spitskool, prei en ui.
Was lekker :)
Maaaaar. . Super veel :P
Maar vriendje lief komt morgen en ook maar gelijk vriend van mn moeder gevraagd om morgen te komen eten want hun krijgen het wel op haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:55

Net de vezelrijke kwarktaart gemaakt. En hij smaakt goed! :9
Afbeelding

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:25

Hmmm ziet er lekker uit ! Wat is het recept en zit er veel.in ? :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:35

Heb t recept gescreenshot, en wat erin zit ook ;) is een recepts van jelmer de boer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:09

Die is heel lekker idd!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:14

eten weggooien heb ik eigenlijk geen moeite mee. Maar dat komt denk ik omdat hier alles wat over is naar de kippen gaat.

Die kwarktaart ziet er echt heerlijk uit, toevallig heb ik vandaag ook het recept opgezocht :D

Ik kan me thuis verrassend goed inhouden. Hier liggen de kasten vol met snoep en koek. Vriendlief is daar nogal dol op, en helaas heeft hij een lintworm die alles voor hem verteerd.
Soms heb ik het er wel moeilijk mee, maargoed waar een wil is is een weg toch?

Op het werk vind ik het lastiger. wij kunnen niet ons eigen eten mee nemen dus zitten vast aan het menu van het werk. Wat natuurlijk deels gezond is. Echter is er chocolade, snoep, chips en die troep in overvloed. Dat vind ik echt heel lastig, maar tot nu toe ben ik sterk :)

De skyr heb ik vandaag trouwens niet kunnen vinden bij de Jumbo :/, mss eens bij de appie kijken ..

En iedereen die (vanwege valentijn) lekker gaat uit eten, geniet er van! Af en toe zondigen mag :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:26

Die kwarktaart ziet er idd echt heel goed uit! Thanks voor het delen van het recept ;)

Vraagje dames: Stel je wil ongeveer 1600 kcal per dag eten, met mij fitnesspal eet ik ongeveer voor 1900 maar door te sporten zit ik elke dag rond de 1500. Telt dit dan? of adviseren jullie dan om minder te eten :P