Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:10

Kayleigh_ schreef:
Voor zover ik weet is het ook helemaal niet de bedoeling dat je producten met salicylzuur voor langere tijd dagelijks gebruikt. Ik zou het dus inderdaad rust geven en alleen na het ontharen erop doen. Of misschien verminderen naar 3x per week o.i.d.

Hm, nooit over nagedacht. Wel vreemd dat ze dan adviseren om het dagelijks te gebruiken. Tot nu toe heeft mijn huid er nog geen schade aan ondervonden, maar misschien moet ik dit voor zijn door het ook 1x daags aan te brengen wanneer ik niet epileer.

Ik heb overigens een nieuwe epilator besteld. Degene die ik vorige maand had besteld kreeg al snel kuren en ik dacht dat het misschien aan de batterijen lag (het gaat om de precisie-epilator, die werkt op 2x AA) maar hij blijft haperen. Vaak als ik hem aandoe dan doet hij in eerste instantie niet en als ik dan met het aan-knopje wiebel dan begint hij te haperen. Vanmorgen heb ik bol.com gebeld en ondanks dat ik net buiten de zichttermijn van 30 dagen val, mag ik hem toch retour zenden en krijg ik mijn geld terug. Echt top! De medewerker aan de telefoon kwam zelf ook tot de conclusie dat dit efficiënter was dan het ding opsturen ter reparatie waarbij ik 4 weken zonder zat. Direct na het telefoontje kreeg ik een mail over de rouraanvraag met instructies en ik kan hem gewoon opsturen. Gelukkig had ik de originele doos en pakbon nog, scheelt ook weer een hoop gedoe.
Ik heb er nu eentje van een slagje duurder besteld, die heeft toch nog wat meer vermogen en houdt het hopelijk langer vol.

Philips Satinperfect HP6581

CS: dan merk je ineens het verschil tussen scheren en epileren, als je weer bent aangewezen op je scheermes. ;) Gelukkig zijn jij en je epilator weer herenigd.

Anoniem

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:38

Die epilatorset heb ik ook, vooral dat kleine ding vind ik echt fantastisch, zeker voor bikinilijn en oksels :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:53

Bij de vorige had ik ook zo'n kleine (die is dus kapot) en dat is inderdaad ideaal. :j
Ik moet nu €30 bijbetalen maar deze (die jij dus hebt) is vele malen krachtiger zag ik bij de specificaties dus dat vind ik 't wel waard. En die €54 was ik er toch aan aan kwijt, dus die €30 extra deze maand maand dan ook niks meer uit. O:)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:59

Jolien87 schreef:
Kayleigh_ schreef:
Voor zover ik weet is het ook helemaal niet de bedoeling dat je producten met salicylzuur voor langere tijd dagelijks gebruikt. Ik zou het dus inderdaad rust geven en alleen na het ontharen erop doen. Of misschien verminderen naar 3x per week o.i.d.

Hm, nooit over nagedacht. Wel vreemd dat ze dan adviseren om het dagelijks te gebruiken. Tot nu toe heeft mijn huid er nog geen schade aan ondervonden, maar misschien moet ik dit voor zijn door het ook 1x daags aan te brengen wanneer ik niet epileer.

Idd vreemd dat ze dan op de verpakking zetten dat je het gewoon kunt blijven gebruiken. Op zich ook wel logisch, want ingegroeide haren vormen zich natuurlijk niet perse direct na het ontharen, maar pas wanneer ze terug gaan groeien. Ik ga er in ieder geval een stuk voorzichtiger mee zijn en raadt anderen dat ook aan, want waar ik nu last van heb is geen pretje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:02

Mijn moeder heeft salicylzuur gehad voor op haar gezicht en moest het de eerste week elke dag opsmeren maar daarna verminderen naar 2 a 3 keer per week. Ik denk dat dat niet voor niks is. Je legt anders je tweede huidlaag bloot aangezien je eerste huidlaag non-stop aan het vervellen is...

Ik heb geen idee of het advies op de site per sé heel slecht is, maar het klinkt mij logisch in de oren dat je het niet dagelijks moet gebruiken. Hetzelfde als dat je je huid niet dagelijks hoort te scrubben, dat is ook slecht.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:01

Die set heb ik ook, puur alleen vanwege die kleine, die gebruik ik voor oksels en down under, ideaal.
Doet het zelfs beter dan de gewone voor de benen enzo.

Simone: hopelijk komt je huid snel tot rust, kan mij ergens indenken hoe de huid nu eruit ziet, lijkt mij inderdaad geen pretje nee.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:36

Die heb ik ook, maar dan de oude versie. Pincet nooit gebruikt, koppen ook niet (als die er al bij zaten) en kleintje heeft het inmiddels begeven. Grote doet het de laatste tijd ook niet best meer.. Maar was toen prima aankoop! :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:09

Hee.
Ik heb de laatste tijd nu ik het netjes bijhoud inplaats van weer een of twee weken vergeten, dat mijn huid op de venusheuvel irriteert. Nu ga ik dit voortaan epileren ipv scheren (omdat het voor mijn gevoel kwam omdat mijn haartjes te hardnekkig zijn om te scheren met die tere huid), vandaag voor het eerst gedaan, maar hoe lang heeft die huid ongeveer nodig om te herstellen? Zo rood is niet echt mooi :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

Het wisselt per persoon. Bij de meesten is het ergste er na 2 dagen wel af. Sommigen kunnen dan nog een week last hebben, terwijl het bij een ander na die 2 dagen wel over is.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:24

Weet iemand of je met de philips lumea niet over ingegroeide haren heen mag?
Idem met kleine moedervlekken?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:20

Waarom zou dat niet mogen? Bij mij gebeurt er dan niets.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:42

Hallo,

Komt ook even binnenvallen. Ik heb enorme last van scheren (heb al van alles geprobeerd maar helaas nog geen oplossing gevonden), heb ook geprobeerd mijn benen zelf te harsen (wat resulteerde in een enorme rode langwerpige strook op mijn been voor een week) en nu wil ik professioneel laten waxen. Ik heb wat rond gezocht in de omgeving en kwam uit op deze website: http://www.besilk.nl/ . Heeft een van jullie ervaring met hun of hun manier van waxen? Het is niet heel prijzig iig :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:45

Miiej schreef:
Weet iemand of je met de philips lumea niet over ingegroeide haren heen mag?
Idem met kleine moedervlekken?

Moedervlekken schijnen zeer te doen, ik vermijd ze daarom en heb dus geen ervaring! Ingegroeide haren lijken me geen probleem

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:25

Net voor het eerst de Veet spa wax geprobeerd... Werkte goed, alleen.....ik ben er allergisch voor!! ;(
Kan dat ding maar weer op MP gooien, denk ik!! :(

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:24

Allergisch??
Aaaah dat meen je!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:49

Ja, helaas wel! :(

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:56

Ik hoop dat iemand hier mij tips kan geven, ik heb laatst een epilator gekocht (ik geloof deze of misschien net een wat ouder model) http://www.bol.com/nl/p/philips-hp6540- ... _role%3din

Nu heb ik best wel veel blonde haartjes en die pakt het apparaat gewoon bijna niet. Het kleine dingetje doet het wel beter, maar als je daar je benen mee moet doen blijf je bezig. Nu vind ik ook wel dat bij mijn bikinilijn (met het kleine apparaatje) de kortere haartjes toch nog vaak blijven zitten. Heeft er iemand goede ervaring met epileren van blonde haartjes? Ik vind het niet erg om meer te betalen maar dan wil ik wel weten dat hij goed z'n werk doet.

Verder heb ik ook nogal snel last van ingegroeide haartjes :\ , meer mensen die daar last van hebben, en tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:17

_Micha_ schreef:
Verder heb ik ook nogal snel last van ingegroeide haartjes :\ , meer mensen die daar last van hebben, en tips?

Even het topic doorlezen, het gaat bijna nergens anders over dan over ingegroeide haren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:24

_Micha_ schreef:
Ik hoop dat iemand hier mij tips kan geven, ik heb laatst een epilator gekocht (ik geloof deze of misschien net een wat ouder model) http://www.bol.com/nl/p/philips-hp6540- ... _role%3din

Nu heb ik best wel veel blonde haartjes en die pakt het apparaat gewoon bijna niet. Het kleine dingetje doet het wel beter, maar als je daar je benen mee moet doen blijf je bezig. Nu vind ik ook wel dat bij mijn bikinilijn (met het kleine apparaatje) de kortere haartjes toch nog vaak blijven zitten. Heeft er iemand goede ervaring met epileren van blonde haartjes? Ik vind het niet erg om meer te betalen maar dan wil ik wel weten dat hij goed z'n werk doet.

Ik heb de philips satinperfect 6581 en deze werkt (de naam zegt het al) perfect. Ook de kleine haartjes komen mee.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:15

Net weer de spawaxbgebruikt op de bikinilijn en venusheuvel.
Had de boel een beetje verwaarloost, dus rap met mesje iedere keer.
Nu kan ik weer even :+

Overigens ging ik er na die tijd nog even overheen met de epilator, voor hier en daar een niet gepakt haartje.
Maar je huid kan echt wel ertussen komen, net weer gehad, ondanks voldoende strak houden.
Nouja, het geneest wel weer, maar doet wel even flink pijn op dat moment.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:27

Ik heb even een vraagje. Ik ga vrijdag op vakantie, en dan wil ik altijd zorgen dat alles zeker weg is. Maar ik heb nu een groot probleem. Ik heb een nieuwe ladyshave. De eerste keer werkte hij perfect. Ik heb toen alles goed kunnen scheren. Maar vanaf de tweede keer is het ineens een grote ramp. Als ik mijn benen scheer, scheert hij amper iets weg. En ik heb toch echt wel wat zitten daar. Maar, mijn bikinilijn en oksels zijn erger. Als ik daar probeer te scheren, blijft het mesje ding wat aan de ladyshave zit haken aan mijn haar, en dat ligt echt niet aan de lengte van mijn haar. Dat doet echt heeeeeel veel pijn. En ik heb wel een scheermesje, maar daar raakt mijn huid enorm geïrriteerd van. En ja, die doet ook pijn. Ik heb een enorm gevoelige huid helaas. Dus ik voel elke verkeerde kick. En morgen moet ik voor de laatste keer douchen voordat ik op vakantie ga, dus ik moet alles goed wegscheren. Maar nu weet ik dus niet wat ik moet. Ik heb geen zin om pijn te lijden.

Ook de verschillende kopjes werken niet helemaal goed. Die voor mijn benen werkt in principe wel goed, maar het mesje aan de ladyshave werkt niet zoals het moet. En het kopje om langer haar weg te scheren werkt helemaal niet.

Dus, wat moet ik nu doen?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:34

Een andere ladyshave kopen? := Waxen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:12

Meliaforever schreef:
Een andere ladyshave kopen? := Waxen?

Waxen durf ik niet. En ik denk dat mam niet wil dat ik een andere koop. Deze kostte 40 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:46

Zit niks anders op dan toch te scheren, epileren, of waxen als je ladyshave het niet doet en je toch haarloos wil zijn. Er zijn vrij weinig smaakjes denk ik...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:21

Kayleigh_ schreef:
Zit niks anders op dan toch te scheren, epileren, of waxen als je ladyshave het niet doet en je toch haarloos wil zijn. Er zijn vrij weinig smaakjes denk ik...

Dan denk ik dan ook maar. Ik kijk er in elk geval hard tegenop :n