Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:11

Gribeltje schreef:
Negatief ....

Zie het even niet meer zitten!
Alles geprobeerd, 7 keer teleurstelling!
Alle testen ondergaan. Ze kunnen niets vinden en toch ... steeds negatief!

Deze maand kunnen we niet verder wegens verlof in het ziekenhuis.

Ik ga er mee stoppen denk ik. En proberen te aanvaarden dat het misschien nooit lukt.

Haal een grote bak ijs/stuk chocolade/chips/whatever, zet een jankfilm op en ga lekker even helemaal los. Dit is het moment dat het even mag. Daarna probeer je jezelf weer bij elkaar te rapen en ga je een goed gesprek aan met je partner om te kijken waar jullie nu staan.

Het komt hoe dan ook goed. Hetzij in de vorm van een kindje, hetzij in acceptatie....

:(:)

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:19

Gatsie gribeltje wat super balen zeg.
En idd wat lizy zegt. Eerst deze klap verwerken en dan even rustig de tijd nemen om te beslissen of jullie verder gaan of niet.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 16:42

:(:) Gribeltje, wat klote! Had zo gehoopt dat t goed was... Idd lekker even janken, schreeuwen, ijs/chocola eten en later hier een keer rustig over nadenken en praten. Nu alleen even afreageren. :*

Heel veel sterkte en pb staat open :(:)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:53

Gribeltje, wat ontzettend jammer! Dit was een verse terugplaatsing van je eerste IVF toch? Je hebt nog een cryo?

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:45

Bedankt voor jullie medeleven ...

Ja eerste terugplaatsing,eerste ivf.
Hebben nog een cryo maar moeten wachten omdat ziekenhuis in verlof gaat op moment dat terugplaatsing zou plaats vinden.

Maar ik kan echt niet meer. Vorige keer was ik al op. Nu nog meer ...
Zijn al bijna jaar bezig. Mijn emmertje is overgelopen!

Ga ook morgen afspraak maken met psycholoog. Omdit alles te verwerken.

Bedankt toch voor al jullie steun!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:50

Wat balen Gribeltje, ik had het zo gehoopt voor je. Goed dat je een afspraak gaat maken met een psycholoog. Even een pauze inlassen is ook helemaal niet erg. Dat heb ik zelf ook gedaan, al vanaf januari maar wij zijn inmiddels al ruim vier jaar bezig waarvan 2,5 jaar met ziekenhuishulp. Het is ook allemaal niet niks dus even dingen een plekje geven en jezelf weer opladen kan soms ontzettend nodig zijn, het is wel de bedoeling dat jezelf ook nog overeind blijft. Dikke knuffel voor je van deze kant!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:13

:( :(
Wat een tegenvaller.
Heel veel sterkte.
Goed inderdaad dat je er met iemand over gaat praten.
Heb er ook geen woorden voor.
Dikke knuffel

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:59

Wat naar om te lezen Gribeltje.....
Ik wens je veel sterkte toe. ..

Zelf hebben wij ook 1 ivf poging achter rug.... zelf vond ik de hormonen het heftigst....ben 3 weken er niet goed van geweest. Mocht op het laatst oook niet meer paardrijden omdat mijn eierstokken zo groot waren en om zouden kunnen klappen. Punctie viel echt mee. In Rotterdam krijg je pijnmedicatie via infuus.
Heb alleen de eerste prik gevoeld en
Daarna niets meer.
Ze hebben 11 eicellen gevonden waarvan 9 bevrucht zijn geraakt. Eerste verse terugplaatsing is niet gelukt...maar ben daar niet treurig om omdat mijn lichaam een en al hormoon was...
Er zitten nu nog 8 embryo's in vriezer,dus we kunnen nog even vooruit. ...natuurlijk wil dit niet zeggen dat het gaat lukken met die 8 maar het geeft wel hoop....

Spullen gefeliciteerd met je dochter. ..
Ook wens ik iedereen veel Succes en steun waar jullie ook mee bezig zijn

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:19

Jammer Gribeltje! Wat de anderen ook zeggen, praat erover en neem jezelf serieus! Het is ook niet niks allemaal hoor! Een maand rust is denk ik ook niet zo verkeerd, en daarna de volgende poging hopelijk succes! En echt alles kun je hier delen hoor, denk dat de meesten( iedereen) je heel goed begrijpt hier.

Wij zijn na 6 jaar zwanger geraakt, totaal onverwacht.

Ik was even afwezig, want wij zijn met de hond naar Polen geweest voor een dekking Dus hopelijk over een paar week pups. Onze kinderwens staat even geparkeerd nu, denk na de kerst dat we weer wat gaan 'doen'.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:43

Ik wilde het niet gelijk posten. Maar hier een positieve test. Zou ergens rond 21 maart uitgerekend moeten zijn. Was erg blij verrast.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:54

Gefeliciteerd rw.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:10

Sterkte Gribeltje!

RW *\%/* gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:00

Ongeveer 5 weken en een paar dagen geloof ik. Bijna 6 weken als ik het goed heb.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:12

Oooh RW wat goed, duimpje draaien dat je veilig bij de 12 weken uitkomt maar ik zend alvast alle positieve vibes jou kant op!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:18

Van harte gefeliciteerd rockwitch! Weer de tweede ronde raak, was bij je eerste ook zo toch? Super hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:43

Ja klopt. Dus dat had ik echt niet gedacht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:15

Wat een super goed nieuws
Gefeliciteerd!
Duim heel hard voor jullie dat alles goed gaat verlopen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:43

Gefeliciteerd Rock Witch!

Linnie: Bij jullie wordt het nu dus ook echt! Duim voor jullie.

Lennox: Super fijn dat jullie neefje bij jullie kan blijven. Lijkt mij een hele geruststelling.

Hier bijna 36 weken nu. Einde komt echt in zicht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:39

Hou je het een beetje vol met dit weer?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:50

Dit weer valt stiekem best wel tegen :Y)
Had gedacht lekker zonnen met een boekje, maar ik word helemaal eng als ik langer dan 10min buiten ben.
Dus net maar de adressen op de enveloppen van het geboortekaartje geschreven. Binnen :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:36

Dit weer is echt killing zo die laatste weken. Dat had ik 2 jaar geleden ook, afschuwelijk, zat heel de tijd binnen bij een ventilator haha

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:44

Lautje lekker met je voeten in een lauw badje. Zo zat ik er drie jaar geleden ook bij 38 weken en een lekkere hittegolf. Nou kan ik er gelukkig altijd goed tegen. Maar dat helpt echt goed!

Rw gefeliciteerd trouwens!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:05

Ik woon vlakbij het strand. Dus m'n moeder komt zo met parasol en veel drinken en gaan we daarheen. Kan ik iig veel pootjebaden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:28

Mag ik met jullie mee kletsen?

Op koningsdag had ik een positieve test, de dag erna stond een afspraak bij de vruchtbaarheidskliniek. We waren 9 maanden zonder succes bezig en aangezien vriendlief en ik beide een medische geschieden hebben, werd het tijd om aan de bel te trekken. M'n vriend is met vlag en wimpel door de test gekomen en dus een dag voor het eerste onderzoek had ik een positieve test. Vruchtbaarheidskliniek afgebeld en daarna de verloskundige gebeld, kon m'n geluk niet op!
Op 7 mei kreeg ik enorme krampen, het waren net weeën, wist niet meer waar ik het zoeken moest. Op moederdag bij m'n moeder op bezoek (tevens haar verjaardag), bloeding. Dus die zondag naar de verloskundige voor een inwendige echo en ze zag een holte die te klein was voor de duur van de zwangerschap, ik moest voorbereid zijn op een miskraam, kreeg het advies dikke maandverbanden te halen, 25 mei moest ik dan terugkomen om te kijken wat de stand van zaken was (doorgegroeid of leeg). Als ik koorts kreeg moest ik bellen en de pijn zou minder worden zodra de vrucht gepasseerd was. Die dag erna, maandag, nog steeds vreselijk pijn en kreeg koorts. De verloskundige gebeld en op het moment dat ik haar aan de telefoon kreeg ging alles los van onder. Kreeg het advies paracetamol te slikken en af te wachten, de afspraak van de 25e werd naar voren gehaald naar de woensdag erna. Dinsdag nog steeds vreselijk pijn, kon niet eens meer opstaan, wist niet waar ik het zoeken moest, maar zou écht minder worden als de vrucht gepasseerd zou zijn. Woensdagavond naar de verloskundige en ze zag hetzelfde als de zondag ervoor, maar ze zei dat ze ook niet zeker wist of het wel in de baarmoeder zat. Daarop heeft ze de dienstdoende gynaecoloog in het ziekenhuis gebeld, dat ze aan EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dacht en dat ze wilde dat er werd meegekeken. De gynaecoloog zei dat ik het maar een paar dagen moest aankijken, het kon ook een buikgriepje zijn.... De nacht van woensdag op donderdag oprecht overwogen de ambulance te bellen, maar ja... wel wat overdreven voor een buikgriep. De nacht gehangen tegen het bed en op het aanrecht met m'n ellebogen, werd GEK van de pijn. Donderdag een ander ziekenhuis gebeld en kon diezelfde middag terecht. Ik was teveel bij de tijd om verdacht te worden van bbz, dus dat verwachtte ze niet. Inwendige echo en jawel hoor; 'de vrucht zit in je rechter eileider, dit wordt een spoedoperatie waarbij de eileider niet gespaard kan worden'.

Werd gelijk opgenomen, langs de anesthesist (in 2008 beknelde bovenste longkwab gehad tijdens narcose, dus er moest eea opgevraagd worden in het andere ziekenhuis). De operatie werd gepland voor de ochtend erna. Die avond kwam er een andere gynaecoloog en zei dat m'n HCG was gedaald, dus dat ze het aandurfden om me naar huis te laten gaan en na een paar dagen weer HCG check. Vrijdag naar huis, zaterdag weer naar het ziekenhuis vanwege de pijn en bloeding, maar HCG daalde nog steeds. Dinsdag (was Pinksteren? Feestdag op maandag in ieder geval) moest ik dan weer HCG laten checken. De gynaecoloog zei dat m'n HCG dan rond de 200 zou zitten en na 2 weken helemaal uit m'n lijf zou zijn. Op dinsdag erheen, bloed laten prikken, braaf wachten in de wachtkamer op de gynaecoloog, kwam de assistent: 'heb je het gehoord? Je HCG is toch gestegen, dus ben je nuchter?'. Hele dag in het ziekenhuis gezeten, mocht naar huis en de volgende ochtend terug voor de operatie.

Met de operatie hebben ze m'n rechter eileider met vruchtje weggehaald dmv laparoscopie en m'n baarmoeder is vaginaal gecurreteerd. Vanwege m'n medische verleden moest ik naar de PACU afdeling, de nacht aan hart- en zuurstofmonitor. Donderdagmiddag mocht ik naar huis en kon het herstel beginnen. 30 juni had ik eindcontrole en had ik de gynaecoloog die me heeft geopereerd. Ze zei dat m'n linker eileider ook was opgezet, maar ze weten niet of het kwam door de situatie of dat hij niet doorgankelijk is en kreeg het advies weer contact op te nemen met de vruchtbaarheidskliniek. Nu krijg ik (na m'n vakantie) een HSG test. Als de linker eileider niet doorgankelijk is, dan krijgen we direct IVF indicatie, maar daar moeten we dan wel over nadenken. En anders denk ik dat we het gewoon weer opnieuw een jaar moeten gaan proberen, ik weet het niet...

Overigens hebben we een zoon van 6 jaar, dat ging moeiteloos en ik was in ronde 3 zwanger. 'In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst'.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:54

Wat een heftig verhaal!
Spannende tijd na je vakantie.
Hoop dat je linker eierstok goed blijft gaan.
Heel veel sterkte!

Lautje nog kunnen genieten van het strand?