Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.
Sharani schreef:bigone schreef:Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.
Maar in mijn gezin heeft alleen mijn oudste mazelen gehad en hij is ook de enige die er tegen was gevaccineerd. Dus dat vaccineren het grote wondermiddel is klopt ook niet.
pmarena schreef:Ouders zijn de bron. De verhalen van ouders die Kinkhoest met vitamine C (en homeopathisch, nog zoiets engs) hebben behandeld zal je her en der online moeten vinden op allemaal enge websites en Facebook-pagina's waar ouders zich verzamelen en ervaringen uitwisselen![]()
Of gewoon hier zie je er al een aantal op de website van Humphries maar dat telt natuurlijk niet, dus ik raad aan om zelf de verhalen te zoeken als je ze graag wilt lezen
http://drsuzanne.net/suzanne-humphries-md-testimonials/
Sharani schreef:Maar in mijn gezin heeft alleen mijn oudste mazelen gehad en hij is ook de enige die er tegen was gevaccineerd. Dus dat vaccineren het grote wondermiddel is klopt ook niet.
Citaat:Na vaccinatie treedt niet bij iedereen de gewenste immuunreactie op. Bij het BMR-vaccin bijvoorbeeld is dat het geval bij 2 tot 5 procent van de gevaccineerden. Omdat het belangrijk is dat alle vrouwen beschermd zijn tegen rodehond voordat zij zwanger kunnen worden, wordt de BMR-vaccinatie nogmaals gegeven op de leeftijd van 9 jaar. Dat vergroot de kans dat de vaccinatie wel aanslaat bij de kinderen bij wie de vaccinatie op 14 maanden niet heeft gewerkt.
Citaat:Kunnen mensen die gevaccineerd zijn toch mazelen krijgen?
Bij 95 procent van de mensen slaat het vaccin na de eerste inenting aan. Om de overige 5 procent te beschermen wordt het vaccin nog een keer aangeboden. Na twee prikken is 99 procent van de gevaccineerde mensen beschermd. 1 procent van de gevaccineerde mensen reageert niet op het aangeboden vaccin. Zij kunnen ondanks vaccinatie toch mazelen ontwikkelen.
pmarena schreef:Citaat:De kinderen die Klein behandelde leden allemaal aan een zo ernstige vorm van mazelen dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Bij opname bleken ze praktisch allemaal (92%!) een te lage vitamine A spiegel in het bloed te vertonen (hyporetinemie). Tegelijk was een vitamine A-deficientie onder de overige patientjes van het kinderziekenhuis zeer zeldzaam (slechts drie gevallen in 13 jaar). Klein postuleert daarom dat er hier sprake moet zijn van een relatief tekort; een hoog vitamine A-verbruik in de perifere weefsels wordt niet snel genoeg vanuit de levervoorraden aangevuld.
quera schreef:Behandeling van een vitamine A-tekort
De behandeling voor milde vormen van vitamine A-deficiëntie bestaat uit het eten van vitamine A-rijke voedingsmiddelen, zoals lever, rundvlees, kip, eieren, wortelen, mango's, zoete aardappelen en groene bladgroenten. Voor meer ernstige vormen van vitamine A-deficiëntie die klachten veroorzaakt, is behandeling met vitamine A-suppletie aanbevolen
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... ine-a.html
bigone schreef:We hebben het steeds over wel/niet enten. Maar wat doen mensen waarvan hun kind in het ziekenhuis ligt en bloed nodig heeft, ook dan krijg het stoffen binnen waar je als ouders niet blij mee bent. Of maakt het dan niet uit dat het bloed van gevaccineerde mensen komt.
IMJ schreef:quera schreef:Behandeling van een vitamine A-tekort
De behandeling voor milde vormen van vitamine A-deficiëntie bestaat uit het eten van vitamine A-rijke voedingsmiddelen, zoals lever, rundvlees, kip, eieren, wortelen, mango's, zoete aardappelen en groene bladgroenten. Voor meer ernstige vormen van vitamine A-deficiëntie die klachten veroorzaakt, is behandeling met vitamine A-suppletie aanbevolen
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... ine-a.html
Maar daarmee voorkom je natuurlijk geen mazelen..
Brainless schreef:Sharani schreef:Maar in mijn gezin heeft alleen mijn oudste mazelen gehad en hij is ook de enige die er tegen was gevaccineerd. Dus dat vaccineren het grote wondermiddel is klopt ook niet.
Dan kan prima:Citaat:Na vaccinatie treedt niet bij iedereen de gewenste immuunreactie op. Bij het BMR-vaccin bijvoorbeeld is dat het geval bij 2 tot 5 procent van de gevaccineerden. Omdat het belangrijk is dat alle vrouwen beschermd zijn tegen rodehond voordat zij zwanger kunnen worden, wordt de BMR-vaccinatie nogmaals gegeven op de leeftijd van 9 jaar. Dat vergroot de kans dat de vaccinatie wel aanslaat bij de kinderen bij wie de vaccinatie op 14 maanden niet heeft gewerkt.Citaat:Kunnen mensen die gevaccineerd zijn toch mazelen krijgen?
Bij 95 procent van de mensen slaat het vaccin na de eerste inenting aan. Om de overige 5 procent te beschermen wordt het vaccin nog een keer aangeboden. Na twee prikken is 99 procent van de gevaccineerde mensen beschermd. 1 procent van de gevaccineerde mensen reageert niet op het aangeboden vaccin. Zij kunnen ondanks vaccinatie toch mazelen ontwikkelen.
BigBen schreef:pmarena schreef:
En dan ?
Dit bewijst alleen dat kinderen die zo'n ernstige vorm van mazelen hadden dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen, een tekort hadden aan vit. A. Wat helemaal in de lijn der verwachtingen ligt.
De andere kinderen in het ziekenhuis hadden geen tekort aan vit. A, maar die hadden dan ook geen ernstige vorm van mazelen.
pmarena schreef:Inderdaad. Dus....verstandig om extra vitamine A te geven bij mazelen
pmarena schreef:En nog even voor de goede orde: niemand zegt dat je moet behandelen met vitamines in plaats van vaccineren.
pmarena schreef:Succes met het topic en sterkte voor degenen die nog wel een poging willen doen om er iets opbouwends van te maken
Badeendje schreef:pmarena schreef:Tja maarja, als ze de mazelen wèl hebben dan is het toch fijn als je het lichaam kan helpen door zaken als vitamine A en C aan te vullen wanneer het lichaam die flink verbruikt in het verweer tegen de ziekte
Net als met extra vitamine C bij Kinkhoest: Als zoveel ouders aangeven dat hun kind aanzienlijk makkelijker door de ziekte heen komen vanaf het moment dat ze die vitamine C bij zijn gaan geven, dan is dat toch een mooie gratis tip dacht ik zo. Of je kind nu wel of niet gevaccineerd is tegen de Kinkhoest want die vaccinatie heeft nog nooit goed gewerkt. Wij hebben (volledig gevaccineerd) als kind 2x achter elkaar Kinkhoest gehad en in plaats van niks er tegen kunnen doen behalve uitzieken wat de meeste dokters zeggen, toch een mogelijkheid hebben om de boel te verlichten lijkt mij erg waardevol
Bron?
pmarena schreef:Ik denk dat je tegen je eigen plank aan zit te kijken BigBen
Maar ik merk dat ik het ook wel zat ben zachtjes aan met al die rondjes, en om hier mijn tijd aan te verdoen met van die hopeloze reacties elke keer.
Succes met het topic en sterkte voor degenen die nog wel een poging willen doen om er iets opbouwends van te maken
Sharani schreef:Waarschijnlijk horen mijn kinderen en ik dan bij de 1% waar vaccineren niet werkt, na kinkhoest, mazelen en geen anti stoffen te hebben voor rode hond. Dus is het dan vreemd dat ik de vaccinaties niet wil omdat we ook al met behoorlijke bijwerking te maken hebben gehad. Wel risico op bijwerkingen en geen garantie op bescherming is voor mij geen moeilijke keuze (meer).
bigone schreef:Tja, geloof vooral alle verhalen op internet: Dit is de realiteit , https://www.ad.nl/buitenland/al-136-dod ... ~a4c8f259/