Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:44

IMJ en daar kan je vitamines tegen innemen. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:46

Behandeling van een vitamine A-tekort
De behandeling voor milde vormen van vitamine A-deficiëntie bestaat uit het eten van vitamine A-rijke voedingsmiddelen, zoals lever, rundvlees, kip, eieren, wortelen, mango's, zoete aardappelen en groene bladgroenten. Voor meer ernstige vormen van vitamine A-deficiëntie die klachten veroorzaakt, is behandeling met vitamine A-suppletie aanbevolen

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... ine-a.html

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:47

bigone schreef:
Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.

Maar in mijn gezin heeft alleen mijn oudste mazelen gehad en hij is ook de enige die er tegen was gevaccineerd. Dus dat vaccineren het grote wondermiddel is klopt ook niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:49

Sharani schreef:
bigone schreef:
Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.

Maar in mijn gezin heeft alleen mijn oudste mazelen gehad en hij is ook de enige die er tegen was gevaccineerd. Dus dat vaccineren het grote wondermiddel is klopt ook niet.

Wat een interessante conclusie uit je N=1 onderzoek :)

pmarena schreef:
Ouders zijn de bron. De verhalen van ouders die Kinkhoest met vitamine C (en homeopathisch, nog zoiets engs) hebben behandeld zal je her en der online moeten vinden op allemaal enge websites en Facebook-pagina's waar ouders zich verzamelen en ervaringen uitwisselen :)

Of gewoon hier zie je er al een aantal op de website van Humphries maar dat telt natuurlijk niet, dus ik raad aan om zelf de verhalen te zoeken als je ze graag wilt lezen :)

http://drsuzanne.net/suzanne-humphries-md-testimonials/

Maar serieus... sinds wanneer is iets bewezen werkzaam als er een paar willekeurige mensen in willekeurige situaties hebben ervaren dat iets werkt :+
Zo werkt het gewoon niet. Als ik de griep heb en hij is weg nadat ik twee dagen enkel broccoli heb gegeten betekent dat niet dat de griep genezen is door de broccoli. Ook al gaan andere mensen ook op een broccoli dieet en verdwijnt de griep dan ook.

Dat is dus iets wat ik wel ‘eng’ vind :+ Dat mensen hebben ervaren dat iets ‘werkt’ en dat gaan verkondigen en dat andere mensen dat ineens ook vinden en gaan concluderen dat dus de vaccins niet meer nodig zijn. (Of nog erger; de reguliere medische zorg niet meer nodig is)
En die baby’s die wel zijn overleden? Die hebben ze gewoon te weinig vitC gegeven?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:54

We hebben het steeds over wel/niet enten. Maar wat doen mensen waarvan hun kind in het ziekenhuis ligt en bloed nodig heeft, ook dan krijg het stoffen binnen waar je als ouders niet blij mee bent. Of maakt het dan niet uit dat het bloed van gevaccineerde mensen komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:56

Sharani schreef:

Dan kan prima:
Citaat:
Na vaccinatie treedt niet bij iedereen de gewenste immuunreactie op. Bij het BMR-vaccin bijvoorbeeld is dat het geval bij 2 tot 5 procent van de gevaccineerden. Omdat het belangrijk is dat alle vrouwen beschermd zijn tegen rodehond voordat zij zwanger kunnen worden, wordt de BMR-vaccinatie nogmaals gegeven op de leeftijd van 9 jaar. Dat vergroot de kans dat de vaccinatie wel aanslaat bij de kinderen bij wie de vaccinatie op 14 maanden niet heeft gewerkt.

Citaat:
Kunnen mensen die gevaccineerd zijn toch mazelen krijgen?

Bij 95 procent van de mensen slaat het vaccin na de eerste inenting aan. Om de overige 5 procent te beschermen wordt het vaccin nog een keer aangeboden. Na twee prikken is 99 procent van de gevaccineerde mensen beschermd. 1 procent van de gevaccineerde mensen reageert niet op het aangeboden vaccin. Zij kunnen ondanks vaccinatie toch mazelen ontwikkelen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:57

pmarena schreef:
Citaat:
De kinderen die Klein behandelde leden allemaal aan een zo ernstige vorm van mazelen dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Bij opname bleken ze praktisch allemaal (92%!) een te lage vitamine A spiegel in het bloed te vertonen (hyporetinemie). Tegelijk was een vitamine A-deficientie onder de overige patientjes van het kinderziekenhuis zeer zeldzaam (slechts drie gevallen in 13 jaar). Klein postuleert daarom dat er hier sprake moet zijn van een relatief tekort; een hoog vitamine A-verbruik in de perifere weefsels wordt niet snel genoeg vanuit de levervoorraden aangevuld.

En dan ?
Dit bewijst alleen dat kinderen die zo'n ernstige vorm van mazelen hadden dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen, een tekort hadden aan vit. A. Wat helemaal in de lijn der verwachtingen ligt.

De andere kinderen in het ziekenhuis hadden geen tekort aan vit. A, maar die hadden dan ook geen ernstige vorm van mazelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:04

quera schreef:
De behandeling voor milde vormen van vitamine A-deficiëntie bestaat uit het eten van vitamine A-rijke voedingsmiddelen, zoals lever, rundvlees, kip, eieren, wortelen, mango's, zoete aardappelen en groene bladgroenten. Voor meer ernstige vormen van vitamine A-deficiëntie die klachten veroorzaakt, is behandeling met vitamine A-suppletie aanbevolen

Maar daarmee voorkom je natuurlijk geen mazelen..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:07

bigone schreef:
We hebben het steeds over wel/niet enten. Maar wat doen mensen waarvan hun kind in het ziekenhuis ligt en bloed nodig heeft, ook dan krijg het stoffen binnen waar je als ouders niet blij mee bent. Of maakt het dan niet uit dat het bloed van gevaccineerde mensen komt.

Om even voor mezelf te spreken.
Ik heb uitgezaaide kanker. En dikke kans dat ik op een gegeven moment bloed nodig heb omdat mijn bloedbeeld ernstig verstoord kan raken door de immuumtherapie en chemo.
En ja dan zou ik bloed nemen omdat ik dat op een gegeven moment nodig heb.

Zoals ik zei. Ik vaccineer niet. Maar niet omdat ik de vaccinaties allemaal per definitie slecht vind. Daar zitten andere redenen achter.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:07

IMJ schreef:
quera schreef:

Dat heb ik ook niet gezegd. Het is ter ondersteuning als je mazelen hebt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:09

Brainless schreef:
Sharani schreef:

Dan kan prima:
Citaat:
Na vaccinatie treedt niet bij iedereen de gewenste immuunreactie op. Bij het BMR-vaccin bijvoorbeeld is dat het geval bij 2 tot 5 procent van de gevaccineerden. Omdat het belangrijk is dat alle vrouwen beschermd zijn tegen rodehond voordat zij zwanger kunnen worden, wordt de BMR-vaccinatie nogmaals gegeven op de leeftijd van 9 jaar. Dat vergroot de kans dat de vaccinatie wel aanslaat bij de kinderen bij wie de vaccinatie op 14 maanden niet heeft gewerkt.

Citaat:
Kunnen mensen die gevaccineerd zijn toch mazelen krijgen?

Bij 95 procent van de mensen slaat het vaccin na de eerste inenting aan. Om de overige 5 procent te beschermen wordt het vaccin nog een keer aangeboden. Na twee prikken is 99 procent van de gevaccineerde mensen beschermd. 1 procent van de gevaccineerde mensen reageert niet op het aangeboden vaccin. Zij kunnen ondanks vaccinatie toch mazelen ontwikkelen.

Waarschijnlijk horen mijn kinderen en ik dan bij de 1% waar vaccineren niet werkt, na kinkhoest, mazelen en geen anti stoffen te hebben voor rode hond. Dus is het dan vreemd dat ik de vaccinaties niet wil omdat we ook al met behoorlijke bijwerking te maken hebben gehad. Wel risico op bijwerkingen en geen garantie op bescherming is voor mij geen moeilijke keuze (meer).

De vergelijking met een bloedtransfusie vind ik totaal niet van toepassing, die krijg je alleen als het niet anders kan en is geen preventieve maatregel zoals vaccineren. Ik zou na een beet van een schuimbekkende wasbeer ook rabies imunoglobuline en vaccinatie niet afwijzen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:23

BigBen schreef:
pmarena schreef:

En dan ?
Dit bewijst alleen dat kinderen die zo'n ernstige vorm van mazelen hadden dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen, een tekort hadden aan vit. A. Wat helemaal in de lijn der verwachtingen ligt.

De andere kinderen in het ziekenhuis hadden geen tekort aan vit. A, maar die hadden dan ook geen ernstige vorm van mazelen.

Inderdaad. Dus....verstandig om extra vitamine A te geven bij mazelen :)*
Nou dat is ook toevallig, dat is nu precies wat de dokters zeggen die zich er in verdiept hebben.

En nog even voor de goede orde: niemand zegt dat je moet behandelen met vitamines in plaats van vaccineren. Maar alleen maar dat àls je mazelen of Kinkhoest oid hebt (en of je nu wel of niet daar tegen gevaccineerd was), je niet hulpeloos hoeft af te wachten maar er mogelijkheden zijn om de ziekte aan te pakken :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:29

pmarena schreef:
Inderdaad. Dus....verstandig om extra vitamine A te geven bij mazelen :)*

Jij hebt echt een plank voor je kop.
Bij een tekort aan vit. A.
Anders (in Nederland in de meerderheid van de gevallen) heeft het geen enkele zin.

pmarena schreef:
En nog even voor de goede orde: niemand zegt dat je moet behandelen met vitamines in plaats van vaccineren.

Dat zegt Humphries exact wél.

Avalanche

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:40

BigBen, ik bewonder je geduld, werkelijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:43

quera schreef:
IMJ schreef:

Dat heb ik ook niet gezegd. Het is ter ondersteuning als je mazelen hebt.

Wat BigBen zegt in de laatste post.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:20

Ik denk dat je tegen je eigen plank aan zit te kijken BigBen :+

Maar ik merk dat ik het ook wel zat ben zachtjes aan met al die rondjes, en om hier mijn tijd aan te verdoen met van die hopeloze reacties elke keer.

Succes met het topic en sterkte voor degenen die nog wel een poging willen doen om er iets opbouwends van te maken :wave:

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:24

pmarena schreef:
Succes met het topic en sterkte voor degenen die nog wel een poging willen doen om er iets opbouwends van te maken :wave:

Vind je dat je daar zelf veel aan bij hebt gedragen de laatste pagina's, om er iets opbouwends van te maken? Ik zie dat niet terug namelijk, terwijl ik een hoop posts van beide partijen wel interessant vind om te lezen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:54

Badeendje schreef:
pmarena schreef:
Tja maarja, als ze de mazelen wèl hebben dan is het toch fijn als je het lichaam kan helpen door zaken als vitamine A en C aan te vullen wanneer het lichaam die flink verbruikt in het verweer tegen de ziekte :)

Net als met extra vitamine C bij Kinkhoest: Als zoveel ouders aangeven dat hun kind aanzienlijk makkelijker door de ziekte heen komen vanaf het moment dat ze die vitamine C bij zijn gaan geven, dan is dat toch een mooie gratis tip dacht ik zo. Of je kind nu wel of niet gevaccineerd is tegen de Kinkhoest want die vaccinatie heeft nog nooit goed gewerkt. Wij hebben (volledig gevaccineerd) als kind 2x achter elkaar Kinkhoest gehad en in plaats van niks er tegen kunnen doen behalve uitzieken wat de meeste dokters zeggen, toch een mogelijkheid hebben om de boel te verlichten lijkt mij erg waardevol :)

Bron?

“Zoveel ouders”. Op internet. Hele betrouwbare bron.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:14

pmarena schreef:
Ik denk dat je tegen je eigen plank aan zit te kijken BigBen :+

Maar ik merk dat ik het ook wel zat ben zachtjes aan met al die rondjes, en om hier mijn tijd aan te verdoen met van die hopeloze reacties elke keer.

Als slot nog een aantal vragen die je nooit hebt beantwoord:
- Wat precies is vaccinatieschade? Welke ziektes vallen hieronder, en hoe worden deze veroorzaakt door het enten met een virus? Uit welke -wetenschappelijk correct onderbouwde- studies blijkt deze schade, en hoe hoog is statistisch gezien de kans dat je deze schade oploopt? Hoe verhoudt dit risico zich - statischtisch - gezien tegenover de kans op bijwerkingen van een vaccinatie (ik herhaal BigBen zn / haar 1 op 2,500,00)? En tegenover het risico op ernstige bijwerkeb of complicaties door het oplopen van een infectieziekte?
- Waarom zijn alle ouderverhalen op YouTube voor jou waar, maar is het artikel over een kind in het ziekenhuis door mazelen van een ongeent kind was pure speculatie? Hoe beoordeel jij de betrouwbaarheid van je bronnen? Je neemt verhalen van Humphries en Molenaar voor waar aan, maar acht de informatie van 70 jaar onderzoek, statustiek en wetenschap niet betrouwbaar. Dit artikel (al eerder genoemd: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcdcfaef/ ) omschrijft in mijn ogen heel goed hoe het gaat met zelfonderzoek en het sentiment rondom vaccineren. Mét bronvermeldingen en de meningen van meerdere medische experts.
- Wat is er -volgens jou- voor nodig om een vaccin wél veilig te maken? Zou je uberhaupt ooit een vaccin veilig genoeg vinden? Deze vraag vroeg de RIVM ook na de vraag van nvkp of stichting vaccinvrij - die wilden wetenschappelijke artikelen zien over de veiligheid van vaccins. RIVM was meer dan welwillend het gesprek aan te gaan en deze info te geven en heeft ze uitgenodigd. Het was echter onduidelijk wat de aanvrager precies aangaf als veilig, waardoor het ook onmogelijk is hier onderzoek voor aan te dragen.

Het is inderdaad vermoeiend en vervelend om cirkeltjes rond te draaien maar ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vragen. Die zijn voor t gemak maar even vergeten. Dan zal ik daarna denk ik wel blijven lezen maar minder proberen te reageren want het is zonde van de tijd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:40

Sharani schreef:
Waarschijnlijk horen mijn kinderen en ik dan bij de 1% waar vaccineren niet werkt, na kinkhoest, mazelen en geen anti stoffen te hebben voor rode hond. Dus is het dan vreemd dat ik de vaccinaties niet wil omdat we ook al met behoorlijke bijwerking te maken hebben gehad. Wel risico op bijwerkingen en geen garantie op bescherming is voor mij geen moeilijke keuze (meer).

Ik denk dat dit gewoon een van die beruchte uitzonderingen zijn. Ik denk dat er niemand beweert dat vaccinaties een absolute veilige en noodzakelijke medische handeling zijn voor iedereen en dat er geen enkele persoon op deze aardbol is die meer kwaad dan goed doet met zich te vaccineren. Alleen dat de kans dat jij net die pechvogel bent verwaarloosbaar klein is tegenover de kans dat jij pechvogel wordt als niemand (of te weinig) nog zouden vaccineren en je zware complicaties oploopt door een ziekte waar je tegen had kunnen vaccineren.

Maar als jij net wel diegene bent in de uitzonderingsregel of je kinderen, ga je juist heel veel baat hebben door anderen die wel vaccineren, de befaamde herd immunity. Je kan niet inenten omdat jij net die 1 op (wat was het, 2 miljoen?) bent die een kind had die een zware anafylactische schok kreeg en je daarom het risico niet wilt nemen bij je andere kinderen. Omdat jij bij die kleine groep hoort waar geen antistoffen opgebouwd worden en je dus ongeacht vaccinatie kwetsbaar blijft. Omdat je om een of andere medische redenen niet ingeënt mag worden, of gewoon omdat je baby nog te jong is voor de enting..

Net als jij buiten de boot valt lijkt het mij in het belang van jezelf dat anderen zich zoveel mogelijk laten vaccineren, want zo ben jij ook zo goed als kan beschermd. Als door vaccinaties de ziekte wordt tegengehouden is de kans ook veel kleiner dat hij bij dat groepje dat niet kan of mag vaccineren terecht komt. Dus ik zou als ik om een of andere uitzonderlijke regel niet zou kunnen enten, juist anderen heel erg aanmanen het wel te doen, zodat ik kan meeprofiteren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:50

Mooi verwoord Kwanyin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:00

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:05

oh wat erg weer..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:20

Verschrikkelijk. En gewoon te voorkomen........

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:21