Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:36

Moderatoropmerking:
Beste Bokkers, het is het modteam de laatste tijd opgevallen dat dit topic hier en daar meer neigt naar een Huiskamer-topic dan een informatief topic voor MW en willen jullie de keuze voorleggen of jullie dit topic liever willen voortzetten als HK-topic, met meer ruimte voor (offtopic) kletsen en elkaar leren kennen, of toch de voorkeur hebben voor een topic op MW. In dat geval zouden de reacties dus wat meer informatief van aard blijven. Er is ook de mogelijkheid om dit topic voort te zetten bij HK en hier op MW een nieuw, informatief topic over autisme te houden. Wat is jullie voorkeur? :)

lemanthia

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:37

ik zeg hk, maar weet niet wat de rest wilt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:38

Hk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:41

HK heeft mijn voorkeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:42

Ik heb liever dat het alleen bij autisme gerelateerde problemen blijft, maar zo te zien ben ik in de minderheid. :\
Desnoods met een aparte topic in de HK.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:42

Ook in de huiskamer kan dat de overhand houden :)
Maar dat er ook wat minder informatiefs tussendoor kan als: 'wat heb ik een geweldige dag gehad op stage' bv

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

Kan inderdaad, het is toch leven met autisme. Dat we de afspraak maken dat het vooral om autisme gerelateerde problemen gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:54

Ik reageerde hier niet veel vanwege dat afdalen naar HK. Ik heb genoeg huiskamertopics, ik wil er niet nog meer volgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:55

We kunnen ook een apart hk topic aanmaken? Hebben we een informatief topic en een topic waar je offtopic kan gaan, kan iedereen zelf kiezen en iedereen happy? :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:58

Ik ben ook voor een HK topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:59

HK is wel het makkelijkst denk ik :j

En heb een bank voor mijn uitzet geregeld , morgen wordt hij gebracht en mijn vriezer die ik gescoord heb haal ik morgen :):)

Nu nog een huisje om het in te proppen :)) , het wordt lichtelijk een puinzooi hier :')

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:18

Anoniem schreef:
Ik heb liever dat het alleen bij autisme gerelateerde problemen blijft, maar zo te zien ben ik in de minderheid. :\
Desnoods met een aparte topic in de HK.

Ik ook.
Minderheid aangevuld. :Y)
Af en toe een afdwaling oké, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel behoefte aan om continue te lezen hoe iemands dag was. :o
Ik merkte dat ik ook steeds minder reageerde, maar zelfs ook minder mee las.
Ipv lezen ging ik scannen en dat vind ik jammer. Juist het informatieve met af en toe een grapje of een afdwaling vond ik zo fijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:24

Dus dan een apart hk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:26

*stemt voor*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:38

Ik vind het ook interessanter om te lezen waar iemand tegen aan loopt op het gebied van autisme en dus meer autisme gerelateerde berichten dan echt een hk topic.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:42

Ik zie trouwens best op tegen het moment dat wij de sleutel krijgen van het huis.... Mijn vriend heeft dan nog maar 1 doel voor ogen en iets anders tussendoor is dan niet mogelijk (bv een avondje sauna...)
Lieve schat heeft al langere tijd last van de zenuwen namelijk...
'Hoe treffen wij het aan? Wat moet er echt gebeuren? Etc etc' hij kan het niet loslaten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:52

Als hij een beetje op mij lijkt dan is zijn hoofd de hele dag aan het malen over wat er allemaal moet gaan gebeuren, hoe hij dat wil aanpakken, wat als dit, dan dat. Als we het zus en zo aantreffen dan kunnen we het het beste zo doen.

Ik heb dan vooral ook dat ik het ook echt niet los kan laten zolang ik er niet over kan praten. Andere mensen worden dan natuurlijk helemaal gek van mij. Wellicht kunnen jullie bijvoorbeeld kijken of er eens per dag een moment is waarop jullie echt er voor gaan zitten en praten over wat er allemaal door zijn hoofd gaat. Wellicht dat als hij het echt kwijt kan, en de indruk krijgt dat jij ook lekker mee denkt en echt hem aanhoort, dat het dan toch iets makkelijker wordt om het de rest van de dag los te laten.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:05

een aparte HK topic vind ik ook prima :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:07

Shiloh schreef:
Als hij een beetje op mij lijkt dan is zijn hoofd de hele dag aan het malen over wat er allemaal moet gaan gebeuren, hoe hij dat wil aanpakken, wat als dit, dan dat. Als we het zus en zo aantreffen dan kunnen we het het beste zo doen.

Ik heb dan vooral ook dat ik het ook echt niet los kan laten zolang ik er niet over kan praten. Andere mensen worden dan natuurlijk helemaal gek van mij. Wellicht kunnen jullie bijvoorbeeld kijken of er eens per dag een moment is waarop jullie echt er voor gaan zitten en praten over wat er allemaal door zijn hoofd gaat. Wellicht dat als hij het echt kwijt kan, en de indruk krijgt dat jij ook lekker mee denkt en echt hem aanhoort, dat het dan toch iets makkelijker wordt om het de rest van de dag los te laten.

Hij heeft ADHD, dus ik weet precies wat er in zijn hoofd omgaat want ook daar zit geen rem op... Hij vergeet alleen wat hij heeft verteld, dus ik kan rustig elke dag hetzelfde horen...
Elke dag 'zijn die mensen al aan het verhuizen?' En alle folders doorspitten het liefst nu alles al in huis halen. Ook qua schoonmaakmiddelen... (Oftewel dan kunnen wij alles heen en weer slepen :+)
Het heeft geen zin, de afspraak is nu om zo weinig mogelijk het erover te hebben. Want hij blijft toch malen en ik kan er toch niets aan veranderen.
Dus hij is nu ook zoveel mogelijk gewoon in zijn huis nu :) stilte voor de storm :')
Heb ook heel duidelijk gezegd: 1 kamer per keer en pas als het echt af is, erin trekken. Anders is hij na zijn werk nog aan het klussen en heeft hij geen rust. Nu kan hij nog gewoon rustig naar zijn huis gaan :)

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:09

milou123 schreef:
Erwin89 schreef:
TM, spannend hoor. in welke plaats staat het huis?

Milou, ik heb gisteravond nog ff gebeld met Tina Turner met de vraag of ze ff een liedje voor je kon zingen, en dat heeft ze heel liefjes gedaan!

ik zal zeggen, luister en huiver! :D

http://www.youtube.com/watch?v=GC5E8ie2pdM

*\o/* :D *\o/* <3 *\o/* :D *\o/* <3 *\o/* :D *\o/*

Wat lieefff!!!! <3

Tina Turner zingt gewoon liedjes, speciaal voor mij. :oo
Ik ben echt zoooooooo focking briljant! {:} :7

echt wel! :D

ja dat vond Tina geen enkel probleem. Graag zelfs, zei ze :D

TM, dat zou dan idd wel makkelijker zijn :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:46

vuurneon schreef:
Shiloh schreef:

Hij heeft ADHD, dus ik weet precies wat er in zijn hoofd omgaat want ook daar zit geen rem op... Hij vergeet alleen wat hij heeft verteld, dus ik kan rustig elke dag hetzelfde horen...
Elke dag 'zijn die mensen al aan het verhuizen?' En alle folders doorspitten het liefst nu alles al in huis halen. Ook qua schoonmaakmiddelen... (Oftewel dan kunnen wij alles heen en weer slepen :+)
Het heeft geen zin, de afspraak is nu om zo weinig mogelijk het erover te hebben. Want hij blijft toch malen en ik kan er toch niets aan veranderen.
Dus hij is nu ook zoveel mogelijk gewoon in zijn huis nu :) stilte voor de storm :')
Heb ook heel duidelijk gezegd: 1 kamer per keer en pas als het echt af is, erin trekken. Anders is hij na zijn werk nog aan het klussen en heeft hij geen rust. Nu kan hij nog gewoon rustig naar zijn huis gaan :)

Misschien helpt het om een soort planning te maken. Een duidelijk schema wat er in elke kamer gedaan moet worden en wat daarvoor moet worden aangeschaft, inclusief boodschappenlijst voor wat er dan aangeschaft moet worden. Als ik onrust in mijn kop heb door hele grote gebeurtenissen die erg stressvol zijn, is het enige dat helpt, lijstjes maken, plannen opschrijven en daarmee hopen dat alles wat ik bedenk niet vergeten wordt. De onrust ontstaat bij mij juist door de chaos en dat het een te groot project lijkt waar ik grip op probeer te krijgen. Zou me niks verbazen als dat bij hem ook zo werkt. Een goed overzicht kan wellicht helpen met rust krijgen. Als ik eenmaal zo'n overzicht heb en ik word onrustig, wil het soms enkel al helpen om het schema nog eens goed door te lopen en na te lezen. Als ik dan merk dat mijn planning goed is, keert de rust weer wat terug.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:21

Maar dat kan pas als wij de sleutels hebben... Dus tot die tijd zit hij zichzelf en soms mij in de weg.

Helaas is hij zelf wel slecht in planningen en schema's maken of zich er aan houden. Dat doe ik :D

Schat van een jongen hoor, maar soms.... T is maar goed dat ik er ben :') anders stond het huis nu vol allesreiniger die wij niet nodig hebben, duizenden sponsjes en god weet wat nog meer :')

Gelukkig is hij heel handig met klussen en ik niet haha, ik coördineer wel. T is ook geen denker, maar een harde werker :) dus ik heb alle verzekeringen etc al rond. Nog even en dan mag hij los...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:26

Tuurlijk niet, lijstjes kun je toch nu al maken. Je weet toch nu al hoe het huis eruit ziet. Je kunt de dingen toch nu al opschrijven en bedenken welke kamer je eerst gaat doen en welke als laatste. Wat prioriteit heeft. Boodschappen lijstjes maken. Dat geeft in het koppie echt al zoveel rust, in ieder geval meer als dat hij nu heeft. En dan zijn er ook gewoon duidelijke afspraken over hoe de boel aan te pakken. Als hij dan te hard van stapel loopt kun je zeggen. Nee, de afspraak was deze kamer eerst. Dan weten jullie beide wat jullie verwachten.

Waarschijnlijk heeft hij aan "de kamers 1 voor 1" niet genoeg en is het voor zijn hoofd fijn om in ieder geval vast te weten welke kamer dan eerst, en welke daarna. Een plan van aanpak dus. Ik snap niet waarom je daar de sleutels al voor moet hebben. Ik vermoed zelfs dat als je dat niet doet, dat er dikke ruzie gaat ontstaan, doordat hij mogelijk door de stress niet meer zo duidelijk communiceert en andere verwachtingen en plannen heeft dan jij. Juist door daar nu al afspraken over te maken, gaat je dat straks kopzorgen schelen, daar ben ik van overtuigd.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-11-13 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 19:26

Ik ben ook in voor een Apart HK topic,

ik krijg namelijk gemiddeld ongeveer 1x per week een pb van willekeurige personen dat ze dit topic zo herkennen. Ik vind het Jammer als dat wegsneeuwt doordat dit een HK word.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:29

Omdat wij niet weten hoe het huis eruit komt te zien namelijk... T is een gedwongen uitzetting. Dus wij weten oprecht niet wat wij aan zullen treffen en wat er achter de lambrisering zit. Dus het heeft echt geen helaas. Dan blijft het bij 'wat mogelijk moet gebeuren" en dan geeft onrust.
Dus wij weten pas wat belangrijks is als wij erin zitten. Oftewel; eerst slopen (en dat kan in meerdere kamers tegelijk gebeuren uiteraard) en dan pas een plan maken.
T is een complex huis :+ pas na het slopen kunnen wij echt zien wat er moet gebeuren en dan pas een lijstje maken. Daar komt ook een aannemer en stukadoor bij kijken.

Dus op dit moment is het echt nog 1 groot vraagteken. Ja, alles moet geverfd worden, maar of dat zou kan of dat de muren eerst gestuukt moeten worden geen idee...

Ja wij weten wel waaraan wij beginnen hoor haha, t is niet best met de staat van het onderhoud en dat is wel een zekerheid :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-11-13 19:32, in het totaal 3 keer bewerkt