ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:31

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:44

Mooi! Leuke site dat hè?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:20

Ik ga morgen beginnen met ritalin.... ben heel benieuwd!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:23

Succes! Hoop dat het je helpt!

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:33

Succes Amryllis. Ik had er heel erg last van de eerste keren dat ik het nam. Was zo lekker getimed ook, tijdens een film op school, super gestresst gevoel - echt alsof je speed hebt genomen, dus ik kon nergens mijn energie kwijt. Dat gaat wel weg na een tijdje, maar ik kan je aanraden om in ieder geval de eerste te nemen als je een beetje je ding kan doen (rondje kan lopen/rennen buiten als je op school/werk bent, of dat je het thuis neemt). En dan kan het wel dat je na een paar uur les hebt ofzo, maar ik zou het niet je eerste uur nemen vlak voordat je iets moet doen waarbij je stil moet zitten.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:42

Haha bij mij was de aller eerste keer alsof ik hartstikke stoned was! De keren erna al niet meer eigenlijk

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:48

Nouks schreef:
Interessant gesprek, als ik er nog op inga gaan we in de herhaling vallen dus dat laat ik maar even achterwege :)

Vandaag bij psycholoog en psychiater geweest. Ik ga morgen of donderdag starten met dexamfetamine omdat methylfenidaat weinig deed bij mij. Zelfs 150mg had nauwelijks effect. Dus nu een ander middel proberen. Ben stiekem best een beetje zenuwachtig... :)

Verder ook hier hoog IQ, en in overleg met psycholoog besloten een wajong te gaan aanvragen. Enerzijds heeft dat natuurlijk niet mijn voorkeur, anderzijds zie ik werken niet als reële optie en daar gaf mijn psycholoog me gelijk in. Mocht mijn aanvraag worden goedgekeurd denk ik wel dat het me een boel rust zou geven.

En, is je aanvraag goedgekeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:05

Klaaswoeba schreef:
Succes Amryllis. Ik had er heel erg last van de eerste keren dat ik het nam. Was zo lekker getimed ook, tijdens een film op school, super gestresst gevoel - echt alsof je speed hebt genomen, dus ik kon nergens mijn energie kwijt. Dat gaat wel weg na een tijdje, maar ik kan je aanraden om in ieder geval de eerste te nemen als je een beetje je ding kan doen (rondje kan lopen/rennen buiten als je op school/werk bent, of dat je het thuis neemt). En dan kan het wel dat je na een paar uur les hebt ofzo, maar ik zou het niet je eerste uur nemen vlak voordat je iets moet doen waarbij je stil moet zitten.

Dat had ik ook, en als ik mijn energie niet kwijt kon dan begonnen mijn spieren alsnog samen te trekken in de vorm van allerlei tics :\ :')
en ik ging altijd 10x per uur naar de WC om maar te kunnen bewegen.
Het schijnt qua samenstelling meer te lijken op coke dan op speed btw. Als dat zo is vraagik me serieus af waarom mensen Coke leuk vinden om te nemen.

Echt een stoned gevoel had ik dan weer niet :') Helaas :+

Maar succes Amaryllis, hoop voor je dat het een goede ondersteuning kan zijn.

En Piloetje, goed stuk +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:06

max66 schreef:
Ik ben idd erg benieuwd naar jullie puberteit en vooral: is het weer goed gekomen?

In welke problemen raakte jij verzeild Poess (als je dit kwijt wilt tenminste), in het kort verteld...?

@ lifaya: wat bedoel je met "niet de braafste?", Wat deed je dan?

Dat wil je niet weten :') (en dat soort dingen zet ik niet op een openbaar forum neer. Heeft iig niks met drugs te maken ofzo :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:11

mijn puberteit was drama. Maar is weer goed gekomen, volg nu een leuke opleiding enzo en ben supergemotiveerd. Laatste jaren op school ook altijd hoge cijfers gehaald.

Daarvoor alleen maar ellende. Vond er geen zak meer aan (school), haalde super lage cijfers, was opstandig (maar toen besloot ik docenten/klasgenoten te ontzien en mijn mond te gaan houden en toen werd ik extreem terug getrokken) en ging uiteindelijk maar gewoon niet. Moeders overspannen, kon er ook niet mee omgaan... onwijze ruzies, altijd. Gevolg is dat ik van school gestuurd werd, niets meer deed en echt totaal gevoelloos was geworden.
Jaartje MBO en toen de diagnose was wel weer even back to earth en toen tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon zelf wat van moet maken en dat er legio aan hulpmiddelen zijn als dingen niet lukken. Dus sindsdien gaat het allemaal een stuk beter :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:15

Ik heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad van ritalin. Slapen doe ik sowieso al slecht en neem daarvoor al melatonine. Alleen als het 's avonds uitwerkt ben ik even wat prikkelbaarder.

En voel mij vandaag helemaal rot. Ben mijn 2 kleine katjes kwijt :(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:01

Het gaat goed vandaag :) Voel me rustiger in mijn hoofd, hoewel ik daar misschien ook wel heel erg op hoopte haha!
Net om half 4 de laatste genomen, start nu op 3x 5mg en de psych zei al dat het effect minimaal zou zijn. Volgende week 10/10/5.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:22

Hopen dat de katjes snel terug zijn!

En inderdaad lekker rustig opbouwen :). Ik verander soms zelf af en toe hoeveel ik neem per dag :$.
Al doe ik dan niet te gek hoor! Hooguit keer halfje meer, zo'n hoge dosis heb ik sowieso niet echt.

Zijn er trouwens ook die er wel beter door zijn gaan slapen? Ik slaap echt niet meer overdag als ik ze goed neem :p

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:15

@love_western las dat ze weer terecht zijn, gelukkig maar! Pfff wat moet dat een *** gevoel zijn zeg als ze maar niet thuis komen...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:20

Poess91 schreef:
Haha bij mij was de aller eerste keer alsof ik hartstikke stoned was! De keren erna al niet meer eigenlijk

Ja herkenbaar! Ik voel me zonder meds juist alsof ik aan de speed bent! Met Rita ook stoned.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:08

ik voel me normaal...denk ik :? weet ik veel wat normaal is :+ is ook allemaal maar subjectief natuurlijk ;)
maar niet stoned en niet speedy

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:12

Mmm ik nu ook niet meer Sonja. De eerste dag, voelde ik 't gigantisch in m'n hoofd.
Nu voel ik me alleen nog maar heerlijk als ik 't neem <3
hahaha...
Nee maar echt, anders ga ik zo snel schreeuwen of dingen verkeerd opvatten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:34

Poess91 schreef:
@love_western las dat ze weer terecht zijn, gelukkig maar! Pfff wat moet dat een *** gevoel zijn zeg als ze maar niet thuis komen...

Ja, echt een rotgevoel. Voelde mij al zwaar schuldig. En zag allerlei beelden voor mij.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:52

Ik heb nogsteeds nergens last van, voel me echt heel goed juist omdat ik geen chaos meer heb! Ik zat vanochtend op de scooter en kon gewoon rustig rijden en opletten zonder afgeleid te worden.

Ben benieuwd of ik volgende week geen zombie wordt van de 10 mg, maar ik voel mij al wel geholpen nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:57

Hier ook geen autorijles zonder ritalin. Ben het 1 x vergeten. En heb nog nooit zo chaotisch gereden.

Maar melden jullie ook bij CBR dat jullie aan de ritalin zitten?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:11

Ik had net een dag mijn diagnose toen ik begon met rijlessen. En moest toen verklaring tekenen dat ik geen psychische problemen had of medicatie nam. Dus heb toen besloten pas met medicatie te beginnen als ik mijn rijbewijs had en gedaan alsof het de dag ervoor was (dus dat ik niet wist dat ik een ADD'er was). Anders duurde het veel langer voordat ik mocht beginnen (en er was een beetje haast bij) en moesten er allemaal procedures gestart worden, én zit je ook met dat je elke zoveel jaar een nieuw rijbewijs moet aanvragen en opnieuw gekeurd worden, daar had ik geen zin in.
Maargoed, als je het niet zegt en je veroorzaakt een ongeluk en het blijkt dat je ADD hebt, ben je geloof ik wel strafbaar. Maar dat weet ik niet precies. Misschien dat ik het wel ga melden als ik een eigen auto ga kopen, maar voor nu vind ik dat te veel gedoe.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:14

Mag ik jullie vriendelijk verwijzen naar de zojuist ingevoerde richtlijnen :) Methylfenidaat is uit de lijst van medicatie gehaald en ADHD hoeft alleen nog maar gemeldt te worden bij het eerste examen! De herkeuring is van de baan *\o/*

anders had ik ook meldingsplicht gehad aangezien de instantie die dit allemaal regelt mijn werkgever is.... ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:15

Klaaswoeba schreef:
Ik had net een dag mijn diagnose toen ik begon met rijlessen. En moest toen verklaring tekenen dat ik geen psychische problemen had of medicatie nam. Dus heb toen besloten pas met medicatie te beginnen als ik mijn rijbewijs had en gedaan alsof het de dag ervoor was (dus dat ik niet wist dat ik een ADD'er was). Anders duurde het veel langer voordat ik mocht beginnen (en er was een beetje haast bij) en moesten er allemaal procedures gestart worden, én zit je ook met dat je elke zoveel jaar een nieuw rijbewijs moet aanvragen en opnieuw gekeurd worden, daar had ik geen zin in.
Maargoed, als je het niet zegt en je veroorzaakt een ongeluk en het blijkt dat je ADD hebt, ben je geloof ik wel strafbaar. Maar dat weet ik niet precies. Misschien dat ik het wel ga melden als ik een eigen auto ga kopen, maar voor nu vind ik dat te veel gedoe.

Klopt, dan ben je strafbaar als blijkt dat het daardoor veroorzaakt is :j

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... rvalt.html :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:19

Amaryllis schreef:
Mag ik jullie vriendelijk verwijzen naar de zojuist ingevoerde richtlijnen :) Methylfenidaat is uit de lijst van medicatie gehaald en ADHD hoeft alleen nog maar gemeldt te worden bij het eerste examen! De herkeuring is van de baan *\o/*

anders had ik ook meldingsplicht gehad aangezien de instantie die dit allemaal regelt mijn werkgever is.... ;)

Heb je bronnen? Want ben laatst nog opzoek geweest naar informatie.

Ik zal aan de ritalin voordat ik begon met rijlessen. En instructeur weet ook niet dat ik ADD heb. Dus dan hoef ik alleen te melden bij het examen dat ik ADD heb?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:22

love_western schreef:
Amaryllis schreef:

Heb je bronnen? Want ben laatst nog opzoek geweest naar informatie.

Ik zal aan de ritalin voordat ik begon met rijlessen. En instructeur weet ook niet dat ik ADD heb. Dus dan hoef ik alleen te melden bij het examen dat ik ADD heb?

NEEE niet met examen
ik stuur je even een pb :)