Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:45

Ik liep eens met m'n moeder over een verlaten weg (mogen geen auto's komen), daarnaast lag een sloot. Het is een lange weg van daar naar de bewoonde wereld. En ik meende iets in de sloot te zien liggen... We zijn meteen een stuk harder gaan lopen. :+
wat kan je jezelf dan bang maken! :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:53

Nou, les 30 gelopen......maar niet helemaal tot het einde gelopen. Ik kon na 28m gewoon echt niet meer en heb de rest van de les uitgewandeld (nog 4m). Ben ergens te hard gaan lopen (tegen het einde, toen ik de ruiters van de manege tegenkwam). Woensdag gaat les 30 dus nogmaals aan. Baal er wel van, maar aan de andere kant, heb wel 28m non-stop gelopen! (en ben gewoon niet zo'n ochtendloper).
Endomondo pakte de GPS niet (gister bij het paardrijden ook al niet), vraag me af en toe af wat het is hoor! Woensdag weer een nieuwe poging!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:57

Jammer Danseresje!! Maar je had tien weken geleden vast niet verwacht dat je echt 28 minuten achter elkaar zou kunnen lopen. Nog een keer les 30 is daarom helemaal geen ramp.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:00

vind het zeker jammer en baal gewoon van mezelf. zit nu ook te denken, wat als ik toch was door blijven rennen.....maar ja, heb van de week ook al 28m en 30m aan één gedaan zonder wandelen tussendoor en nu wederom 28m zonder wandelen tussendoor. en dit had ik aan het begin echt niet verwacht. dus we gaan woensdag vol goede moed nogmaals les 30 doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:03

Danseresje, jammer! Maar je hebt vandaag wel een hele goede prestatie geleverd natuurlijk :) dus dat komt helemaal goed met les 30 nog een keer.
Praat Evy ook tijdens les 30 nog? Want ik aas wel op complimenten natuurlijk haha

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:08

jahoor, evy kletst nog steeds tijdens les 30. allereerst natuurlijk een dikke proficiat omdat je zo ver bent geraakt en dan dat je vooral moet vol houden met rennen en niet nu na die 30 lessen moet stoppen. en dat je keuzes hebt: dat je nog kan blijven oefenen op de 5km, door kan met keep running (opbouw 5-10km) of dat je lid kan worden van een atletiekvereniging. en dan tussendoor hoe ver je bent of hoe lang je nog moet (dit zegt ze gelukkig niet al te vaak).

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:09

Hoi, mag ik ook meepraten? Loop de afgelopen maanden ook weer fanatiek hard, eerder ook wel, maar dan bleef het vaak bij 1x in de week. Nu vind ik het echt leuk, vanmorgen ruim 10 km gelopen, zonder wandelen, was wel iets te veel van het goede, voel het namelijk nu wel in m'n benen. Maar het ging zo fijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:11

Welkom Rambo!

Ohja, die 5-10 heb ik ook al gedownload, nou eerst maar echt 5 km in 30 minuten lopen voordat ik daarmee verder ga.

vuurneon

Hahaha de dikke proficiat blijft er dus al die tijd in? Geweldig :')

annelotten

En nog gefeliciteerd Danseresje!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:13

Ik heb nu ook voor het eerst gehoord dat Evy écht fier op me is _O- Ik moest zó lachen en aan het topic denken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:14

Haha ja leuk is dat hè?
Ik moet elke keer gewoon erom gniffelen als ze weer fier op mij is, of de dikke proficiat voorbij komt :D

Ik blijf trouwens bij 2006 Evy, ik vind het prettig dat ze daar sneller dingen vraagt zeg maar.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:17

wow rambo, 10km! wat goed zeg!!!!!
En ja vuurneon, de dikke proficiat blijft :D!
leuk is dat hè Janine? dat een compleet voor jou onbekende 'fier op u' is. in de 2006-versie heb ik hem best vaak gehoord, in de 2011-versie minder.
Enne, Rambo, eigenlijk nog geen gefeliciteerd hoor...heb hem nog niet uitgelopen hè.....heb 'gefaald' vandaag.....(gefaald is eigenlijk een te groot woord in dit geval, daarom tussen aanhalingstekens). Maar woensdag is de herkansing en dan gaan we er voor om hem wel uit te lopen! (maar eigenlijk toch ook dank je wel, wordt er wel een ietsiepietsie verlegen van :o !)

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:43

Nouja, je hebt toch les 30 gehaald? Das toch al hartstikke goed! Dat ene stukje lopen joh, maak je de volgende keer zo weer goed!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:41

ais schreef:
vuurneon schreef:
Voor het eerst in het donker gelopen, viel mij echt mee :)
Gemiddelde van 7.6 km/h in 25 minuten, lekker gelopen. Ik kon zelfs nog praten tijdens het lopen dus helemaal goed voor mijn doen. Ook geen last meer van de longen gehad.

ik donderdagavond ook. Dacht eerst dat ik het wel een beetje eng/spannend zou vinden (ben niet zo'n held in het donker := ), maar verrassend vond ik het best wel fijn!
Heb wel een ander rondje gelopen dan normaal, langs het kanaal durfde ik toch niet zo goed ;)
Rondje is wel iets kleiner dan normaal, dus binnenkort eens kijken hoe ik het iets groter kan maken

Toch net even nagemeten via afstandmeten om te kijken hoe lang het was, en hoe ik er 5 of 6 kim van kon maken, was het al 5,7 km en blijkt dat ik 9,13 km/u heb gelopen *\o/*
Met een klein beetje uitbreiding zit ik dan mooi op 6 km :)

Danseresje, niet te erg focussen op dat je het niet gehaald hebt, je kunt altijd een mindere dag hebben. en 28 min is al een hele prestatie! Daarbij weet je waarschijnlijk hoe het komt, ik denk dat sneller lopen wanneer je bekenden/andere (snellere) lopers tegen komt voor veel mensen een valkuil is!, en is het niet gek. Woensdag gaat het je gewoon lukken! :j

Rambo, knap joh! 10 km is ook mijn doel, maar eerst de 6 maar eens in een normaal tempo en dan denk ik iedere keer met een halve of hele jm uitbereiden :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:50

Ais, het waren nog niet eens andere hardlopers. Het was de buitenrit van de manege met de voorrijder die ik gister had. En op dat punt ging mijn pad heuveltje af en hij zat op een groot paard. Neem daarbij dat mijn basistempo nog niet zo hoog ligt en tja, dan heb je de ingrediënten voor het harder lopen! Ben daarnaast nog echt steeds wel trots op mezelf hoor! Want ik kon wel gewoon kletsen met die voorrijder, ondanks dat ik op dat moment mijn tempo dus iets omhoog gooide (wat dus uiteindelijk wel mijn nekslag was!)!

Jij ook al zo goed bezig met 5,7km en 9,13km/u! wow!

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:56

ga zo les 10 lopen
gisteren dacht ik les 10 te lopen had ik les 5
BLOND!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:02

Haha oeps Polly :))

Ik ga zo wel lopen, maar ik moet nog even mijzelf een schop geven. Eerst even rustig warminguppen, daarna met mijn nieuwe roze schoenen op pad om een rondje te lopen. Ik ben erg benieuwd :=

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:03

Danseresje, wist dat t geen lopers waren, daarbij heb ik het zelf heel erg, vandaar dat ik dat aanhaalde ;)
Op de een of andere manier vind ik persoonlijk een daling misschien wel zwaarder lopen dan een stijging, dus begrijpelijk dat je dat dan heeft genekt!
Ik weet eigenlijk niet of ik wel kan kletsen tijdens het lopen, denk dat me dat nu nog te veel van het goede zou zijn :o

polly, vond je het gister zeker al makkelijk gaan? :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:08

ais, van Evy moesten we dat altijd checken met de 'praattest'. dus praten of meezingen met de muziek. Lukt het je niet, dan ga je te hard. dus ik begon altijd tegen Evy te praten en dat zal er vast gek uit hebben gezien (gelukkig liep ik vaak compleet alleen, haha!).
Heuveltje af vind ik ook zwaarder, probeer dan echt mijn tempo hard te controleren en dat kost best veel energie. en op de een of andere manier kost dat meer energie dan heuveltje op, alhoewel ik met het laatste vaak ook niet blij ben!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:20

Zo, les 9 gelopen, had net wat afstand tekort, dus de gemiddelde snelheid is weer omhoog *\o/*

Kwam nog zo'n aso tegen die andermans land aan het vertrappen was...

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:30

danseresje, ik dacht al dat ik gek was dat ik af zwaarder vind ;)
Dat zal er inderdaad wel grappig uitgezien hebben ja :p Ik ga binnenkort met n vriend lopen, dan probeer ik het wel uit :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:34

Hebben meer van de Evy-lopers dit? dat jullie terug gaan praten tegen Evy? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:35

Ik heb nog nooit hoeven praten, gelukkig... Ik groet gewoon mijn medeweggebruikers. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:36

Ik groet inderdaad ook :)
Ik gedachten praat ik wel terug, bedank haar voor de complimenten haha. Maar hardop niet.

Gister fietste mijn vriend mee, dus kon ik echt even goed uittesten of ik goed zat :)