[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:22

Mi_Amore schreef:
@SSmonamiSS: volgens mij weeg jij nu gewoon goed qua gewicht??!

Zoals ik het lees ben je helaas niet goed bezig :n
Het zal ook niet werken, je krijgt te weinig voedsel binnen dus je lichaam gaat op spaarstand.
Vanaf dat je dan enigszins normaal gaat eten komt het er allemaal terug snel bij.

Mijn advies? Ga normaal 5x per dat iets eten en val zeker niet meer af :n

Je lichaam gaat niet direct is spaar stand. Daar gaat een hele tijd aan vooraf. Maar het is inderdaad geen gezonde leefstijl.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:32

MissDonna schreef:
Rebeccaa schreef:
Handig tussendoortje; zakjes gedroogd fruit. Heb zelf van die kleine portie-meeneem zakjes. Lekker, en ik ben er altijd wel eventjes mee bezig om het op te eten. Bevat ook maar 125 kcal.

Mini paprikaatjes vind ik ook leuk. Had ik gisteren mee naar school :))

ik lees altijd wel mee, en heb ook in 1 van de vorige topic's aardig mee gepraat.

Maar als je wilt afvallen adviseer ik ( gewichtconsulent in opleiding) om een tussendoortje te nemen die niet meer dan 50Kcal bevat :)

Vind 50kcal voor een tusssendoortje héél erg weinig. Ik houd zelf als ik oplet zo 100/120 aan als max.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:57

50 kcal voor een tussendoortje? Sorry hoor maar wat is daar de reden van?

dan krijg je, als je 1500 kcal wilt bereiken wel hele grote maaltijden.
Ik eet 2x een maaltijd van 300 kcal, 2x een tussendoortje van 150 kcal en een maaltijd van 600 kcal ongeveer. Dus ik ben heel benieuwd of jij dan maaltijden groter maakt?

Chocopasta

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:01

50 kcal... dan kun je niet eens een appel als tussendoortje nemen :+

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:06

de proteine repen die ik eet van herbelife zijn ook al gauw 125 kcal, maar wel geadviseerd als een gezond tussendoortje

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:06

Ook geen banaan... Maar dit lijkt me dus foutieve informatie. Je moet je lichaam immers blijven voorzien van genoeg voedsel zodat je lichaam het kan blijven verbranden. Zo raken we weer meer kcaltjes kwijt :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:18

A_man: Zo op zn tijd moet een snaaidag kunnen, zolang het maar niet te vaak wordt. ;)
SSmonamiSS: Ik snap niet dat je af wil vallen, je weegt al zo weinig. Is het niet meer dat je niet strak bent? Dat kan namelijk wel dat je vel gewoon niet strak om je lijf heen zit, in dat geval zou ik eerder gaan sporten (krachttraining) en niet minderen in je eten en al helemaal niet gaan eten zoals je nu doet, je hongert jezelf echt uit zo!
Skessa_: Dat heb ik op het moment ook heel erg val niks meer af, maar mijn riem zit al wel weer een gaatje strakker en mijn shirts zijn net jurken hahaha. Komt vooral als je veel gaat sporten dat je vet omgezet wordt in spier en je spieren zwaarder wegen als vet, waardoor het ''lijkt'' alsof je niks afvalt.

50 kcal vind ik ook wel erg weinig voor een tussendoortje.. Dan kom je niet verder als een stuk komkommer..

Net weer gaan zwemmen, merk echt dat mijn buik strakker wordt! Moet straks nog oppassen dat ik geen sixpack krijg hahaha. :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:14

Dan ben ik wel heel benieuwd waarom ik geen pb heb?

Oh bericht verwijderd? :+

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:19

Als ik een schema maak op basis van goede en gezonde voeding op de basis van de richtlijnen. kom ik zo op 1500-1800 Kcal. Maar veel van jullie houden de koolhydraten weg.

De schema's die ik maak voor school moeten ook kloppen met de inname van vetten, vezels koolhydraten ect.

misschien leuk voor sommige: https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/

lynndenise: ja doe het even zo :)

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:29

Hallo ik ben ook druk aan het afvallen... ik heb er wel moeite mee moet ik zeggen...

O yoghort
M tomatensoep & 2 plakjes peperkoek met boter
A gevulde courgettes met gehakt en tomatensauce (2 halve)

ik weegde 77.7 & ben nu op 75.8 mijn streef is 65 kilo..

momenteel ben ik ook nog eens geveild door kinkhoest %) Dus extra vitamientjes kunnen geen kwaad haha. Ik probeer zoveel mogelijk vers uit de tuin te halen.

Ik hoop hier vele tips en stimulatie te krijgen

Hebben jullie ervaring met stepaday??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:31

marizkaa, eet je geen tussendoortjes? Ik zou toch minimaal 2 tussendoortjes gaan nuttigen als ik jou was. Lekker je maag aan het werk houden :) Eet je alleen yoghurt? Niks erdoorheen?

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:34

ik eet radijsjes tussen door als ik honger heb! nee ik doe niks in de yoghort. maar ik neem wel een volle bak. Ik maak mijn yoghort zelf..
jammer dan je niet in je vingers kan knippen en 5 kg lichter bent

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:37

Het lijkt me wel dat je weinig kcal binnen krijgt. Hoe gevuld is je tomatensoep? Knap dat je dat schema kan aanhouden, ik zou er echt honger van krijgen.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:49

Het is heldere tomatensoep met soepgroenten & balletjes.. ik maak om 2 dagen een ander vers soeppie.. ga zometeen courgettesoep maken..
voor mijn gevoel eet ik nu veel beter en gezonder. voorheen kon ik zonder pardon die 4 worstenbroodjes opeten & dan nog niet vol zitten... nu eet ik gezonder en zit ik sneller vol

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:00

En eet je ook fruit? Kun je geen stuk fruit door je yoghurt doen?

Ik kreeg trouwens wel laatst op mn sodemieter omdat ik helemaal geen brood at. Was niet goed zei ze.

Zal mijn lijstjes ook eens opschrijven:

Gisteren:

O: Klein hapje kwark (pak was leeg :+ ) en wat Yoghurt met een banaan en een klein handje musli.
Glas optimel
t: Crystal clear
M: 1 boterham met leverkaas
2 cracker met light jam & la vache quirit light.
kopje boullion
T: Banaan, cola light
A: Spinazie/Risotto "taart" met een Crispino (soort lekkerbekje)

Vandaag:

O: magere kwark met kleine banaan en een klein handje muesli.
M: Tosti met ham en 30+ kaas, cracker met chocoladepasta

Vanavond nog geen idee, wat moeders maakt.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:08

Waarom denken jullie hier dat ik me eigen uithonger? ik heb helemaal geen honger.. ik eet gewoon minder en me lijf wendt daar heel snel aan..
ik heb nu vanmorgen een bakje cornflaks Lion met melk gegeten en daarna water gedronken en net een banaan met melk in de blender gedaan. dus nu zit ik weer vol! en wat we vnv eten geen flauw idee..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:09

MissDonna schreef:
Als ik een schema maak op basis van goede en gezonde voeding op de basis van de richtlijnen. kom ik zo op 1500-1800 Kcal. Maar veel van jullie houden de koolhydraten weg.

De schema's die ik maak voor school moeten ook kloppen met de inname van vetten, vezels koolhydraten ect.

misschien leuk voor sommige: https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/

lynndenise: ja doe het even zo :)

Zou je dan is zo'n lijstje kunnen plaatsen, ben eigenlijk wel benieuwd!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:09

Nou ik heb weer wat hoor. Ik zit ziek thuis, eet wel, maar minder dan normaal. Nu was ik vanmorgen op de weegschaal gaan staan, nadat ik uit mijn bed kwam en naar de wc was geweest. Die gaf al een goed resultaat aan, maar ik weet dat alles wat ik nu snel afval er ook weer snel aan kan zitten.

Nu was ik vanmiddag weer op de weegschaal gaan staan, vraag me niet waarom, ik denk verveling? En toen woog ik, na mijn ontbijt, lunch, tussendoortje, drinken, enz. dus 7 ons lichter :+

Heeft iemand hier een logische verklaring voor? :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:15

kapotte weegschaal?? :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:36

Nee mijn duitse weegschaal doet het supergoed, geeft netjes 2x hetzelfde aan als ik er na elkaar op ga staan, is dit jaar nieuw gekocht en word (ook na al het gemopper van vriendlief) nooit verplaatst.

Ik heb gewoon een raar lichaam denk ik :))

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:41

Misschien schommel je normaal wel ook zo over de dag, maar merk je het dan niet omdat je normaal nooit 's middags op de weegschaal staat? Ik zou toch denken aan vocht, of zo.

Ik heb vanavond lekker hardgelopen. 4,5 km in 35 minuten :D Begon 2 maanden terug met een conditie van 0,0 dus ben er blij mee.

Gewicht was weer meer geworden afgelopen week: niet streng genoeg op tussendoortjes en snoep gelet, plus wat te weinig beweging ivm griep in de week voorafgaand.
Nouja, ik ga gewoon door. Heb me trouwens ingeschreven voor de 10 km loop in maart bij ons in de stad. Over uitdagingen gesproken :P

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:42

Vandaag is het zaterdag, dan eten we altijd pistolets en sandwiches. Normaal at ik van elk 2 stuks.
Ik vroeg aan papa om enkel beleg mee te brengen (brood hebben we nog in de vriezer).
Dus even geen pts en sandw voor mij :)
Voel me er toch goed bij.

sporten puh, heb echt 0 conditie, zeg al een tijdje dat ik start to run met men paardje ga doen, maar nu is ze net behandeld door de osteo en moet ze zeker een week stil staan, dus het schiet niet echt op.
Voor volgende week maar eens een beetje plannen :D

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:52

dan maar alleen start to run doen *\%/* die evy is echt gek... ik moet altijd lachen om haar vreemde zinnen

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:00

Heb je het er niet allemaal weer langs de snelle weg weer uitgegooid?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:06

Amytj schreef:
Heb je het er niet allemaal weer langs de snelle weg weer uitgegooid?

Is dit een reactie op mijn bericht? Zo ja, nee alles is erin gebleven...