knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:06

Oke zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen.. speelt namelijk al best lang. Toen ik een jaar of 15 ben ik tijdens een potje voetbal gevallen. Uit het niets. Ik kon er moeilijk op staan dus zijn we naar de huisarts gegaan. Die concludeerde dat ik mijn knie banden had verrekt, twee weken rust en weer langzaam opbouwen. Zo gezegd zo gedaan. Knie deed nog wel zeer maar dacht dat het iets was waar ik doorheen moest.

En half jaar later bleef ik klachten houden en ben ik terug naar de dokter gegaan. Ik kreeg een mri scan. Daaruit bleek dat ik toendertijd niet mijn knie banden had verrekt maar ingescheurd en dat er litteken weefsel overheen is gegroeid als een soort spinnenweb. Dit is weg gehaald doormiddel van een kijk operatie.

Nu ben ik inmiddels 22 en is sinds een jaar of 3 de zeurende gevoel in mijn knie terug. Dit is met vlagen heel erg en soms minder erg.

Sinds ander half jaar slaat mij knie ook volledig op slot. De eerste keer was ander half jaar terug. Dit duurde een minuut of 10? Omdat het was toch maar even naar de dokter geweest. Ik kreeg een door verwijzing voor een röntgen foto omdat er misschien een stukje minsucus was afgebroken ( doordat het zo lang duurde)

Na dit voorval was er alleen het zeurende gevoel wat steeds terug kwam tot afgelopen december. Ik wilde mezelf waarschijnlijk omdraaien in bed en ik zat volledig vast. Mijn vriend schrok er van omdat ik direct begon te huilen, niets voor mij. Bij elke beweging die er gemaakt werd gilde ik het uit. Gelukkig duurde dit ook niet langer dan dan 10 min. Nu is het vorige week zondag weet gebeurt.. wederom in bed. Echter kwam ik er nu niet uit.. althans dat begon ik naar 20 min. Wel te denken. Toen mijn vriend mijn broek aan probeerde te doen zodat hij de spoedpost kon bellen, kwam ik ineens los.
Maar man wat had ik een pijn.

Weer naar de dokter.. en al vrij snel kreeg ik een doorverwijzing voor de orthopeed. Toen ik tussen door liet vallen dat ik eerder problemen had mbt het litteken weefsel wilde hij graag ook direct een mri.

Dus nu afwachten. Heb donderdag middag afspraak bij de orthopeed voor de uitslag.

Is een aardig verhaal geworden. Ik heb dit via m'n telefoon getypt dus mochten er rare autocorrecten in staan.. sorry haha!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:33

dat gaat sowieso gebeuren Chantal :D ik had stiekem al de hoop opgegeven bij mezelf, maar betrap me er steeds vaker op dat ik steeds weer wat minder last heb (of ik doe te weinig qua krachttraining :') )

ohh bah dat klinkt ook naar Linn :\ :(:) raar dat ze bij die 1e keer 1,5 jaar geleden geen mri hebben gedaan? (kost natuurlijk ook wel flink wat) op foto's is namelijk niet heel veel te zien (was bij mij ook niet & toch zat er een flinke scheur in de meniscus). wel fijn dat de orthopeed nu gelijk een mri heeft laten maken, littekenweefsel kan erg vervelend zijn. hopelijk valt het mee voor je/ is het makkelijk op te lossen. Ik ga in ieder geval voor je duimen :D

Even nog heel ander goed nieuws, ik heb thuis een suiker-jeweetwelkater, echt al maanden aan het klooien met insuline (komt van een waarde van 25, moet tussen de 4 en 7 zijn uit mijn hoofd), maar hij zat gister zowaar rond je 6,5 *\o/* ben zo happy, dat ik het gewoon even kwijt moet :D

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:00

Mielo.. ja weet ook niet. De mri komt nu ook via de dokter btw. Hopelijk valt het mee.. denk wel dat er weer litteken weefsel zit, maar dat op slot schieten is nog veel vervelender.

Maar super fijn van je suiker!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:07

op slot schieten is irritant ja, dat kwam bij mij door littekenweefsel trouwens (is bij 2e operatie weggehaald), maar had het niet zo erg als jou. ik ben benieuwd

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:24

Was vandaag verplicht om naar mn werk te fietsen, er was stroom uitval in Amsterdam dus de treinen reden niet.
Dus mn broer moest de auto mee hebben, en moet zeggen ik ben dood op! _O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:11

mijn hele familie had er ook al last van :') maar je hebt het maar mooi gedaan :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:48

Ik heb goed nieuws! *\o/*
Het oefenen in het zwembad, tapen, dry needlen en een brace heeft zijn werk gedaan.
Langzaam heb ik daarna opgebouwd met lopen met mijn pony, ook in de bak en even afkloppen, mijn knieën gaan goed.
Enige wat ik nog heb is s'nachts een soort kramp, als ik mijn been wil strekken doet dat even flink zeer, maar daarna is het goed.
Longeren 20 minuutjes gaf geheid een week gezeik, nu kan ik 2x per week longeren.
Wel probeer ik veel lopen en rust wel af te wisselen om overbelasten te voorkomen maar ik ben hier al superblij mee. :D
Eerst schoot het niet zo op, nu gaat het als een speer, en dat na jaren getob met die knieën. :)
Nu houden zo. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:50

Goede berichten allemaal!

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:00

Ik heb afgelopen week even 5 minuutjes het lichte tour paard van een vriendin van mij uitgestapt, man wat een heerlijk gevoel onder je na 6 maanden niet meer op een paard gezeten te hebben <3 daarna een iets minder gevoel maar dat kon me even niks meer schelen. Vandaag was de dierenarts er voor mijn eigen paard om bloed af te nemen en dan kan ik haar zelf niet eens vasthouden, God wat frustrerend, dan heb ik gewoon te veel pijn en sta ik niet stevig genoeg op mijn benen ( ik heb een heel rillerig en sensibele pony, ze ging echt even op haar achterste met bloed afnemen) dan heb ik vandaag weer teveel pijn dat ik zelfs mijn moeder moet vragen of zij wil poetsen. Pffff wat ben ik dat toch zat, a.s. donderdag telefonische afspraak met mijn orthopeed :? Maargoed dan wordt er waarschijnlijk gewoon weer een afspraak gemaakt voor MRI. Ik moet ook echt even maagbeschemer gaan regelen voor mijn pijnstillers want ik heb nu iedere dag heel erg het maagzuur en dat is niet echt goed,gebruik het al 2 Jaar zonder tussen poses. Voorderest is het met de pijn nog steeds het zelfde, zit geen vooruitgang in, klote knie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:14

Hier ook knie ellende.. Volgende maand is het 2 jaar geleden dat ik op skivakantie op de eerste dag op de eerste afdaling mijn knie geblesseerd heb. Voorste kruisband letsel, media band flink gescheurd en een botkneuzing. Het eerste jaar bezig geweest met revalideren met eerst rust met een brace en krukken en daarna langzaamaan opbouwen met fysiotherapie. Na dat jaar had ik al in de gaten dat het niet helemaal goed ging komen. Ik werk als dialyseverpleegkundige en loop veel. Ik heb pas met een stappenteller gewerkt en loop dus al 9000 stappen op een rustige dag. Ik kreeg vorig jaar mei te maken met een hardnekkige MRSAbesmetting waardoor ik niet naar het ziekenhuis wilde en een half jaar administratief werk heb gedaan. Toen ging het wel goed met die knie. Sinds oktober doe ik weer mijn eigen werk en jullie raden het al, het gaat weer helemaal mis. Veel vocht in de knie, pijn, slecht lopen waardoor ook heupklachten.
Afgelopen vrijdag bij de orthopeed geweest, knie is extreem pijnlijk bij de meniscus. Veel vocht. Instabiliteit valt enorm mee.
Gisteren ben ik in de MRI geweest en 30 januari krijg ik de uitslag. Ik moet donderdag weer werken en ben vergeten te vragen wat ik nu het beste kan doen in de tussentijd. Ik ga maar een dagje met mijn kleine brace proberen te werken. Ik hoop dat de orthopeed wat kan doen voor me anders ben ik binnenkort uitgewerkt. En dat zou zonde zijn met alle moeite die ik heb moeten doen om terug te keren in mijn werk door de MRSA.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:20

Fientje en Vala: klinkt ook niet fijn. Ik heb toevallig 2 februari weer een afspraak met de orthopeed staan. Nog steeds een rare plek op m'n knie en ook pijn af en toe.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:36

Ik heb vandaag een afspraak bij de orthopeed, ben heel erg benieuwd.
Hopelijk kunnen ze er wat aan doen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:43

Succes Lin

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:04

Nou ben niet veel wijzer geworden. Waar ik eigenlijk een beetje van baal.

Op de mri en foto was niet bijzonder veel te zien. Foto moest nog even gemaakt worden want dit zijn ze maandag vergeten.

Na wat testen kwam hij tot de conclusie dat chiropractor? Misschien een optie kon zijn. Nadat we nog even in gesprek waren deed hij toch nog wat testen want hij vond mijn klachten toch wel erg serieus.. maarja die mri wees niks uit.

Nu volgende week nieuwe afspraak met zijn collega orthopeed.

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ben niet kleinzerig maar voelt gewoon niet goed. Ben bij alles fysios geweest en het je nog nooit beter geworden. Dusja de moed is een beetje in m'n schoenen gezakt :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:54

Heb je neuraaltherapie overwogen?
Voor mijn nek heeft dat toen goed geholpen, en dat was knap hardnekkig.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:29

Wat is dat dan?

Kom net bij de fysio vandaan, moest daar zijn voor mijn rug. Dit staat opzich los van elkaar voor zoverre dat natuurlijk kan.

Echter vond zij mijn knie wel erg los zitten en kon hij wel erg ver opzij vergelijken mijn boven been. Ook was het aanraken van m'n meniscus pijnlijk en dacht ze eerder aan een te losse buitenband.

Ze gaat dit op papier zetten zodat ik dit mee kan nemen naar de orthopeed

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:25

Overigens voor de mensen met onmogelijke knieblessures...
Mijn vader zou niet moeten kunnen lopen, maar loopt als een kievit.
Hij is aangereden met de motor en mist zijn achterste kruisband volledig, en de rest was voor 75% ingescheurd.
Na jaren revalideren loopt hij, en volledig klachtenvrij.
Hij doet gewoon lopend werk en draagt zijn aangemeten peperdure brace nooit meer.
Zijn spieren hebben het opgevangen, de fysio heeft ooit met acupunctuur een naald in zijn been gezet, omdat er megaveel spanning op stond.
Dit bleek de spanning te zijn die hij nodig heeft om te kunnen lopen, en dat was dus niet zo geslaagd.
Zo slecht als het geheel is, en de reactie op dat ene naaldje verbaasd het hem dat hij uberhaupt nog loopt.
Hij heeft wel hele lichte artrose in een heup, maar daar heeft hij geen last van.
Wel heeft hij een aantal artsen gesleten voor hij de goede trof, hij had zelfs therapeuten die hem lieten doen wat uit den boze was.
Per toeval kon hij terecht bij een arts die toen ook alle dure voetbalpootjes deed, en deze heeft hem goed geholpen.
Hij heeft afgelopen jaar zelfs een keer op de ski's gestaan, en wat langer geleden geschaatst, maar dan op hoge noren met harde schoen, én zijn brace om.
Eerder durfte hij dat niet meer, hij doet geen gekkigheid verder, skivakantie en dergelijke hebben we nooit gedaan met die knie uit gezond verstand.
Het kan soms dus wel, lopen terwijl ze dachten dat dat onmogelijk zou zijn. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:50

Na zoals gewoonlijk alleen mee te hebben gelezen moet ik even een berichtje doen :+
Ben gister dapper geweest, voor het eerst in 6-7 jaar weer een keer met een paard gesprongen(was de 3de keer dat ik op deze merrie reed).
Gelukkig is het paard braaf. Officieel is het een eventingpaard die voor de winter bij mijn vriend zijn vader thuis gestald staat.
Maar jeutje wat baal ik vandaag dat ik gister gesprongen heb _O-
Ben nu net uit bed dus afwachten hoe het straks aanvoelt. Heb spierpijn en mijn knie voel ik toch wel wat >;)
Helaas bij 1 sprong best banketstaaf met het paard gesprongen. Het was een lijntje en na de 2de sprong stond iemand met zn paard in de weg. Dus dat werd een rare sprong mer gevolg dat ik ook raar in t zadel klapte... Maar ach we leven nog.
En dan te bedenken dat ik normaal een haflinger rondrij
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:44

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:25

Ik wil er wel alvast een setje reserveren ...
Pre order , ook goed :')
Echt , daar mogen ze van mij haast mee. Maken met dat soort oliebol

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:25

ja inderdaad Dideh :')

ziet er wel goed uit Hagelslag! hoe is de day after?

Ik flinke spierpijn hier. dacht even een relaxed rondje buiten met een stalgenootje te doen (zonder zadel/ met barebackpad), werd niet heel relaxed :o 2x een hoge steiger gehad en mevrouw wilde alleen maar hard. voelde wel mijn knie, maar het valt tot nu toe nog reuze mee. alleen de spieren aan de binnenkant van mijn bovenbenen zijn zo stijf als maar kan :')

hoe gaat het met de rest? :D

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:30

Ik heb donderdag opnieuw een afspraak bij de orthopeed. Dus het is afwachten....

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:31

spannend linn

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:51

Ja heb nu ook een briefje van de fysio mee zodat ik iig wat sterker in m'n schoenen sta en s3 me niet weg kunnen sturen met bij de fysio word het beter

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:20

dat is in ieder geval wel fijn, wel lastig hoor :(:)