Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:15

Ik heb je een PB gestuurd :)
Ben de laatste tijd niet meer veel aanwezig maar lees nog wel mee! Ben sinds vorige week pas weer de krachttraining op gaan pakken, daarvoor in de vakantie was het voornamelijk paardrijden (1-3 uur per dag) en zwemmen. Na de vakantie zit ik weer in Utrecht en ga ik sowieso weer 2x per week krachttraining/fitnessen :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:38

Dank je wel dressagelady!! Leuk dat jij je hier ook weer meldt! Ik zal je Pb-tje meenemen in het welkomswoordje. En ik hoop dat je straks weer lekker mee zal kletsen!!

ietjelover

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:53

ik heb missfitness ook een PB'tje gestuurd!

ik heb even jullie hulp nodig, het gaat niet over fitness maar moet even een keuze maken!

Mijn vriend is handelaar en heeft sinds 2 weken een super leuk hengstje bij gekregen.
Een kleine A pony van ik schat 1.05/1.10
Nou hebben wij in de lente onze C pony verkocht en heb ik een mini paardje terug gekocht.
Dit is ook een hengst. Verder heb ik ook nog een kwpn'er, en de mini was als maatje bedoeld.
Nou heb ik vorige week mijn hengstje en de andere hengst bij elkaar gezet en het zijn nu dikke maatjes geworden!
Ze gaan samen na buiten, drinken uit de zelfde bak, kunnen heerlijk stoeien en ga zo maar door.
Nou heb ik het er over gehad en nou kan ik voor een heel laag bedrag de andere hengst erbij kopen.
Maar ik weet niet helemaal wat ik er mee moet doen.
hij is nu 2 jaar, even oud als mijn mini. Super leuk en lief ook tegen andere paarden.
Mijn mini heeft niet echt een speel maatje omdat mijn kwpn'er te groot is, maar met hem dus wel.
In de winter zouden ze samen buiten kunnen blijven in onze schuilstal van 5 bij 3 met paddock van 60x3

Maar wat zouden jullie doen?
hem kopen, toewel ik er eigenlijk weinig mee kan, maar gewoon voor de leuk en voor mijn mini,
en dan hopen dat er niet echt kosten aan komen en hem volgend jaar beleren en dan kijken of ik hem hou of verkoop,

of hem gewoon laten staan en verder gaan met mijn twee paardjes?

Ik weet het niet,
ik heb het geld ervoor, hij kost niet veel tijd en mijn mini is blij,
of moet ik mijn geld verder sparen, en het zo laten ?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

Raponsje schreef:
Ik ben dietiste en fitness instructrice, mochten jullie het leuk vinden wil ik best mee naar een topic.

Ben alleen wel vanaf vrijdag op vakantie en de komende dagen erg druk met de laatste dingetjes regelen en inpakken etc. :)

Interessant! :) Ik studeer nu zelf ook VeD. ga naar het 2e jaar nu.
Geniet van je vakantie! en welkom in het topic natuurlijk.. :D

Meiden wat zijn jullie allemaal druk bezig!!! ook met de opening las ik., leuk!
Het enige waar ik nu druk mee ben... is het kei hard studeren ;(
heb volgende week een herkansing kreeg ik van de week te horen, dus het is kei hard blokken!
Gaat niet heel handig samen met een 45 urige werkweek, maargoed...
Helaas heb ik deze week ook niet gesport :( er is gewoon geen tijd voor. Let gelukkig wel gewoon goed op mn voeding.
Zodra mn her klaar is ben ik hier weer meer te vinden :D en meer in de sportschool natuurlijk hihi.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Ietjelover misschien moet je hier even een nieuw topic voor openen, dan krijg je ook reacties. Ik ben bang dat we anders te veel van het onderwerp gaan afdwalen.

missfitness

Overigens hoop ik dat we dit topic even lekker vol kletsen dan kan ik dit weekend een nieuw topic openen!!
Ik heb samen met Romyv een opzetje gemaakt voor deel 3, dus we gaan er vrolijk mee door!!!

Romyv

lastig lastig.. feitelijk waarom zou je het niet doen? je hebt de middelen tijd, geld, ruimte ervoor en wilt het graag?

Ik ben er eerlijk gezegd nooit zn voorstander van.. Mn vader spaart zwarte paarden, friese merries om precies te zijn. Hij vind het prachtig om er een veulentje uit te fokken, mee naar de keuring te gaan, af en toe rondje met de wagen te rijden en vooral er naar te kijken als ze achter het huis in het land staan. Ik ben van mening dat die beesten er niet beter van worden en af en toe te weinig 'aandacht' krijgen omdat ti er nu zoveel heeft. Ze moeten ook lekker geborsteld worden, af en toe werken, verzorgd worden als ze mok ed hebben..

Dus mijn regel is max 1 paard op stal!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:03

ik zat te tweifelen of ik het hier moest plaatsen, maar zal even een nieuw topic openen!

Ik hoop dat hij braaf word, en ik een leuk ruitertje/verzorger kan vinden voor hem.
Mijn vader wil dolgraag gaan mennen maar daar is onze mini eigenlijk iets te smal voor.
Hij komt dus ook zeker voor de kar.
Ik denk dat ik volgend jaar ook wel moet gaan kiezen wie er weg gaat,
en kom ik iemand tegen die mijn mini zou willen mag hij van mij weg.
Ik merk dat hij niet helemaal op zijn plaats is bij ons, omdat hij geen maatjes van zijn formaat heeft.
Maar zolang het gaat en ik de tijd heb moet 3 paarden makkelijk gaan.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:04

waar zou ik zo'n topic moeten plaatsen ?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:07

Ik weet het niet eigenlijk, ik dacht misschien hier? [VSW] Verzorging, Stalling en Weide

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:40

Ik heb ook een PB gestuurd!

Ietjelover; ik vind dat dit niet de juiste plek is om over dit onderwerp reacties te vragen. Het hoort inderdaad thuis op het subforum wat Ester voorstelde.

Marije; veel succes met je her!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:43

Esther met een "h" er in :D

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:16

Wat gaan jullie hard!!

Ik heb net weer lekker gesport. Doordat ik vorige week een diep daalpunt had bij me blessure merk ik dat me conditie echt weer helemaal omlaag is, baal ik erg van. Vandaag de 1e dag dat me weer iets beter voel. Fitnesse ging weer aardig. Ben benieuwd hoe ik me vanavond voel en vooral hoe ik morgen weer me bed uit kom. Ik hoop dat me spieren nu weer wat losser zijn!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:27

@daisy_tanja: We gaan zeker hard, allemaal enthousiaste sporters!! :D Balen van de blessure, ik hoop dat het beetje bij beetje weer beter gaat en je weer lekker kan sporten!
Als we dit topic nu vol maken dan kan ik bezig met de opening van de nieuwe, leuk!!

@ Marije: succes met de her!! Zet em op he!! Wat heb jij het toch druk altijd!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:57

Ik wil na een slechte week ook weer beginnen met sporten, of in iedergeval de boel weer oppakken.

Nu school er ook weer aankomt, krijg ik weer ritme in m'n leven. Heel fijn, maar dat betekend dus ook dat ik avonds uitgeteld op de bank lig of bezig ben met verslagen voor stage.. Daarbij heb ik nu ook een zaterdagbaan erbij gekregen, dus mijn zaterdag is nu ook 'verloren' wbt sporten en vrije tijd. Anyway, tijd en plannen, een lastig punt in m'n leven.

Goed, ik loop er weeronwijs om heen te draaien. Om to the point te komen, ik wil afslanken. Iets wat ontzettend veel mensen willen en ook vaak lukt. Nu ben ik bezig met mijn poging 101 en wil nu echt dat het lukt.... Het gaat me trouwens niet zozeer om het gewicht, daar word ik niet warm of koud van, maar echt stakker worden en het beroemde buikje verliezen. Een plek wat zo vernijnig is als de pest.... Verder wat strakkere benen en billen zouden ook niet verkeerd zijn :D

Gezond eten lukt inprincipe wel en ben daarbij ook wat doorzettingsvermogen van nodig, maar ook structuur. Als dit allemaal weer lekker loopt kan ik dit gerust een aantal maanden makkelelijk volhouden.. Sporten is een andere verhaal. Doordat ik het straks best wel druk ga krijgen wbt school, stage en werk en ook mijn sociale omgeving niet wil verwaarlozen moet ik iets vinden waar ik echt aan verplicht ben maar ook daadwerkelijk ga doen..

Verder ga ik me aanmelden voor kickbokslessen (proefles gehad, vond het geweldig!) en wil in overleg het 1 en/of 2x in de week doen. (Iemand suggesties, wat is het beste?) Ook probeer ik 1/2x in de week een HIIT-run te lopen (20 min, interval met sprint)
Ook loop ik in mijn hoofd om te gaan zwemmen, nu niet direct, maar wel voor in de toekomst. Dit omdat zwemmen een spierensport schijnt te zijn?

Nu wil ik ook naast dit allemaal, krachttraining blijven doen. Iemand tips en/of suggesties? Het gaat mij voornamelijk om de 3 bekende B's (buik,billen en (boven)benen) Oefeningen en/of workouts die voor mij geschikt zijn? Om dit ook kort te houden, ik ben opzoek naar een geschikte krachttraining voor mijn levenstijl en wat ik er makkelijk in kan voeren. Ook ben ik opzoek naar meningen over het aantal keren kickboksen in de week en wat verstandig is.

Al met een lang verhaal, wat iet wat chaotisch is, maar ook niet dingen wil weghalen. Goed, wie kan me helpen? :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:47

Hoi Marijee fijn te horen dat je weer wilt beginnen! Ik heb je verhaal even een paar keer moeten lezen, maar ik geloof dat ik het snap.

Het valt me op dat je onzettend veel wilt, maar dat je op dit moment nog niks van dit alles doet. Belangrijk is hoeveel je tijd je beschikbaar hebt voor je sporten en je doel te willen halen. Dit weten wij niet, ik kan wel een voorstel doen, maar gezien jou drukke planning is het misschien lastig, maar we gaan het proberen.

Ik moet even een eind weg schrijven om tot een oplossing te komen hoor haha, maar wat ik vertel hoeft niet de juiste oplossing te zijn.

Je doel is afvallen en in ieder geval strakker willen worden. Wat goed werkt is krachttraining in welke vorm dan ook, cardio en denk om de voeding. Bijv. 3x krachttraining op de sportschool onder begeleiding, kickboxen 2x in de week is ook een soort cardio maar meer conditie denk ik. Zwemmen is ook cardio, maar ik weet niet of je na de krachttraining kan zwemmen (gezien de faciliteiten). En dan ook nog HIIT-run, is geen cardio, puur conditie.
Kickboxen na krachttraining lijkt me niet zo'n succes. Na een krachttraining heb je soms geen armen en benen over, afhankelijk van hoe zwaar je traint natuurlijk.

Dussss.... samengevat, wil je alle sporten echt blijven doen? Zo ja, kan je dan 5x in de week sporten? Lijkt me niet een goed plan omdat je ook rustdagen in moet lassen (vooral na een krachttraining). Een splitschema is geen optie omdat je de andere sporten dan niet kan doen. Uhmm 2x in de week kracht en elke keer afsluiten met cardio en daarnaast kickboxen 1x in de week en 1x in de week HIIT-run. Is dat een idee? Mijn voorstel is toch (gezien je graag je doel wilt halen) 3x kracht en cardio eventueel met een splitschema en dan niet kickboxen. Lastig!

Ben benieuwd wat andere bokkers voor stellen!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:15

Kijk, super!

Klopt, ik wil veel, heelveel. Ook omdat ik het nu ook een beetje 'officeel' wil maken heb ik alles ook op een beetje op bokt gezet. Ook voor advies, maar ook om een stok achter de deur te houden.

Zwemmen is iets wat ik wel wil, maar echt in de toekomst. Nu nog niet, heb ik de mogelijkheden ook nog niet wbt tijd en financieel. Dus, nu nog even niet.

Kickboksen wil ik denk ik overleg 1 en/of 2x in de week doen. Hardlopen is geen must, maar vind het wel eens lekker om helemaal uit te rennen buiten. Gewoon, als ik eens tijd over heb. :) Heb ik vanochtend vroeg ook gedaan en vond het heerlijk om 7 uur ochtends lekker te lopen en daarna naar m'n werk te gaan.

Ik ken geen splitschema, ga even googlen wat dit inhoudt!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:27

Met een splitschema train je elke dag of elke keer een andere spiergroep, dus niet alles in 1 keer, maar 1, 2 of 3 spiergroepen per keer. Voordeel hiervan is dat je meerdere oefeningen kan doen en de spier nog meer kan trainen.

Het is wel belangrijk dat je echt een duidelijk schema en planning hebt, dus dit zijn mijn trainingen en dit moet ik doen per week en niet van ik doe de ene week dit en de andere week dat. Natuurlijk mag je wel een keer extra gaan hardlopen, maar als de andere trainingen/sporten maar vast staan om je doel te bereiken.

Voor een goed schema zou je ook naar de sportschool kunnen voor advies en schema's. Je kan dan gelijk afspreken of je ook begeleiding wilt bijvoorbeeld ivm de uit te voeren oefeningen.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:56

Marijee schreef:
Klopt, ik wil veel, heelveel.

Welkom!
Zelfde naam, en het zelfde probleem :))

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:36

Voor het nieuwe topic hebben we nog een Marije!!! Dus ik ken er nu 3 :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:05

Hoe staan jullie tegenover thuistrainen wbt kracht? Ik heb niet altijd de tijd om naar een sportschool af te reizen (afgelegen, laat thuis etc) en kan in de reistijd net zo goed een halfuurtje hier thuis bezig zijn ipv om te reizen, als je begrijpt wat ik bedoel.. :D

Marije__ schreef:
Marijee schreef:
Klopt, ik wil veel, heelveel.

Welkom!
Zelfde naam, en het zelfde probleem :))

Soort zoekt soort, niet? :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:33

ik ga straks even bijlezen!
nu eerst na de sportschool toe :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:44

@ Marijee: thuis trainen is een optie, maarrrrrr...... op de sportschool kan je doelgerichter trainen want daar hebben ze alle middelen om je doel sneller en beter te kunnen bereiken. Daarnaast moet je weten hoe je bepaalde oefeningen uit moet voeren. Dit om blessures te voorkomen en bijv. squats is nou zo'n oefening waar uitleg voor nodig is, anders is het niet effectief.
Ik begrijp je tijdsprobleem, maar wil je je doel echt bereiken dan raad ik de sportschool aan! Tegelijkertijd is de sportschool ook een stok achter de deur.

Ik heb diverse bokkers geholpen met oefeningen en schema'tjes voor thuis, maar na een tijdje hoorde ik toch dat ze gestopt zijn ivm geen tijd, druk, geen resultaat, ze misten de stok achter de deur enz..

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat er bokkers zijn die al een tijdje thuis trainen en wel resultaat boeken hoor. Alleen zij hebben al wat ervaring, weten hoe ze moeten trainen en hebben ook de juiste middelen.

@ ietjelover: Trainse Anne!! Ben benieuwd hoe het ging!! :j

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:13

Hoi marije!
ik kan je helaas niet helpen, alleen maar na de reactie's van andere kijken,
heb zelf namelijk helemaal het zelfde probleem!
Wel kan ik je iets zeggen over het thuis trainen.
Ik heb het een half jaar gedaan, en wel vooruitgang geboekt.
Meer armspieren en strakke gespierde buik, maar....
Je slaat het zo snel een keer over!
Ik ben nu voor de tweede keer naar de sportschool gegaan en vindt het veel fijner en leuker!

Ik ben weer thuis van de sportschool!
Het was alweer super leuk :D
Ik ben weer begonnen 10 minuten op de crosstrainer,
hierna mijn biceps getraind met dumbells (5kg)
Daarna begonnen met een mislukte buikoefening :P, ik kreeg dat maar niet klaar met dat gekke ding
Dus overgegaan op een andere buikspieroefening voor mijn onderste buikspieren!
daarna een oefening voor mijn bovenrug gedaan,
hierna nog een oefening voor de schuinebuikspieren, en voor mijn bovenbeen spieren.
En als laatste nog even 10 minuten hometrainer gedaan!

De oefening voor mijn buikspieren was wel heel zwaar, maar wel super leuk!!
Voel je meteen zo lekker dat je iets gedaan hebt en je spieren lekker moe zijn!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:21

Haha Anne wat voor gek ding bedoel je?