[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:38

Wauw madeira onwijs knap!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:50

Madeira wat knap ! *\o/*

Meiden even vraagje misschien weten jullie dit.

Thuis heb ik een digitale weegschaal en bij mij vriend een uhm analoge weegschaal? iig met een wijzer en weegdingetjes :P
bij mijn vriend geeft hij een kilo minder aan als bij mij thuis. Ik wil heeeeel graag de analoge geloven maar tja de vraag welke is nu correcter qua nauwkeurigheid :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:08

Ik denk digitale, alhoewel je je daar ook niet op mag blindstaren.

Zo heeft mijn digitale mee ooit eens verteld dat ik 12 kilo was afgevallen in totaal,
bij de diëtiste was er terug 20 kilo bij :') De digitale woog dus totaaaal verkeerd.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:37

Wat goed he Madeira! :D knap gedaan! Super!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:28

chipieke schreef:

Zo heeft mijn digitale mee ooit eens verteld dat ik 12 kilo was afgevallen in totaal,
bij de diëtiste was er terug 20 kilo bij :') De digitale woog dus totaaaal verkeerd.

? huh maar 32 kilo verschil dat merk je toch wel? dan denk je toch wel van zo ik ben 20 kilo lichter nou ik merk niets aan mijn kleding?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:33

jetwii schreef:
hmmm... mijn weegschaal deugt niet...
ene moment nuchter 70.3 en andere moment 72
:S mijn startgewicht vanne week toen gaf ie aan 71.1

Het schijnt dat je weegschalen altijd op dezelfde plek moet laten staan, anders worden ze "vals".
Dus misschien verplaats je de weegschaal teveel?
En je moet eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip wegen en het liefst maar 1 keer in de week.
Verder hebben je hormonen ook invloed op je gewicht. Als je bijvoorbeeld ongesteld bent, kun je vocht vasthouden en dan ben je dus zwaarder. Verder heeft de temperatuur ook invloed. Ook door de warmte kun je vocht gaan vasthouden en ben je dus zwaarder.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:52

Hallo, mag ik me hier ook weer melden? Ik ga een nieuwe poging wagen. Wil er minstens 6 kilo af hebben.
Laatst bijgewerkt door RubyRed op 04-06-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:58

zo madeira das idd erg knap!

ik ben ook weer een kilo kwijt :) van het weekeind ook een aanval van fanatisme gekregen en alle paarden achter elkaar gereden... en mijn tussendoortje dus even over geslagen...
tegenwoordig ga ik ook op de fiets naar mijn cliënten (tenzij ik boodschapjes voor ze moet doen) vanmiddag nog even paardrijden en als het droog is vanavond 'n rondje hardlopen... (verdorie, mijn ouders zijn op vakantie en hebben mijn hardloopmaatje mee gepikt (hond) en zonder heb ik er lang niet zo'n zin in...)
volgende maand gaan mijn zus en ik waarschijnlijk meedoen aan een bootcamp training van 5 weken... gaat erg zwaar worden maar hopelijk ook erg leuk :)

gister heel gezond gekookt...
shoarma met wat extra groente (ui/paprika) en zuurkool in 'n pan gemikt en daarbij een heerlijke salade gemaakt... geen sausjes of dressings en voilá een rete gezonde avondmaal al zeg ik 't zelf :) en erg lekker

verder voor alle zieken; Beterschap!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:05

Anne_mieke88 schreef:
chipieke schreef:

? huh maar 32 kilo verschil dat merk je toch wel? dan denk je toch wel van zo ik ben 20 kilo lichter nou ik merk niets aan mijn kleding?

In werkelijkheid woog ik dus gewoon nog MEEEEER dan ik verwacht had :+
Ik was dus wel degelijk wat afgevallen, maar mijn weegschaal zei dat ik begonnen was met afvallen op 130 kilo,
na die twaalf kilo woog ik dus 118, maar bij de dietiste woog ik 138 terug. Dus ik heb eigelijk 150kilo gewogen...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:03

Bedankt allemaal :D.

Naamloos1, netjes 0,6 eraf in 1 week :D. Zeker als je aangeeft dat niet alle dagen even netjes zijn.

F_Orumster schreef:
waar is.brinta van gemaakt?
Ik omtbijt vooral met havermout.

Ik eet als lunch soms ook havermout, goed te doen vind ik. Alleen dat kan natuurlijk niet als ik op mijn werk ben, wordt wat lastiger.

Jetwii, yeah onder de 70, goed bezig! :D Hoeveel wil je nog kwijt?

Anne_mieke, ik zou niet weten welke correcter aangeeft wat betreft. Vind zelf altijd zo irritant dat de weegschalen allemaal wat anders aangeven haha.

Welkom RubyRed! :)

Lelijke_heks zou jij bent wel lekker in beweging zo :D. Super dat er weer een kilo af is!

Ik moet 12 juni weer naar de diëtiste. Maar denk niet dat ik dit keer veel kwijt ben, misschien 1 kilo. Gaat echt niet meer zo hard, de laatste paar kilo's als in het begin. Dus even doorzetten. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:26

Bedankt Madeira!

Zo, ben ook maar weer begonnen met hardlopen, wie weet heeft dat ook nog een positief effect.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:42

ik heb vandaag maar een keer gezondigd, ben bij de mac geweest, nadat ik vorige 2 weken bijna niets heb kunnen eten.

vond het nu wel een keer lekker om een keertje ongezond te doen.

ga van de week weer heel veel wandelen.

en heel veel drinken ( water wel te verstaan) want toen ik ziek was heb ik onwijs veel thee gedronken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:19

heb nu 2 dagen na elkaar zelfgemaakte lasagna gegeten en ik zie het aan mijn gewicht, iek!!!

Nu maar 3 dagen héél magertjes eten :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:48

ik zag trouwens bij de aldi nu van die vervangende maaltijden. Zon pot met poeder wat je kan mengen, miss een idee voor sommigen. Ik vind dat wat te radicaal, maar misschien werkt t voor een ander:)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:59

RubyRed schreef:
Bedankt Madeira!

Zo, ben ook maar weer begonnen met hardlopen, wie weet heeft dat ook nog een positief effect.

Voor mij werkt het super! Is erg goed voor je been, buik en kontspieren :j

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:22

Ik ben nu 5 kilo kwijt *\o/*. Ben op de helft van mijn doel :D.
Mag nu een week weer brood en aardappels eten (wel met mate) om op gewicht te blijven en daarna begin ik weer 'opnieuw' met wat ik voorheen deed. Omdat anders je lichaam aan dat eten went en je op gegeven moment niet meer afvalt. Dus volgende week begin ik weer vol goede moed aan dat andere om de laatste helft eraf te krijgen!
Moet eerlijk toegeven, het was zoo heerlijk om vanochtend met gewoon weer een keer met een broodje te beginnen :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:28

Ik vind knap dat je dan volgende week die knop weer kunt omzetten, dat lukt mij dan niet meer.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:49

Ik ben vorige keer ook met volle moed begonnen en het ging super! Maar tegen het einde van week 3 kreeg ik wel steeds meer trek in ander eten. Maar dat is dan eventjes volhouden. Moet zeggen dat ik nu ook vastberaden ben om die laatste vijf kilo eraf te krijgen :). Ben nu al zo ver gekomen en voel me er een stuk lekkerder door. Kan het ook zeker aan mijn kleding merken! :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:51

Nou ik vind het knap van je hoor stunning!
Maar hou je er wel rekening mee dat je volgende 5 kilo's moeilijker eraf zullen gaan?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:57

Dankje :).
Het zal idd wel wat langzamer gaan. Maar dat merk ik nu al dat het langzamer gaat dan de errste week dat ik begon. Wat wel helpt is dat ik nu even ga eten om niet af te vallen, maar om op gewicht te blijven, dat je niet aankomt (ook al zou ietsjes afvallen natuurlijk mooi zijn :D ) en daarna denkt je lichaam dat je weer 'opnieuw' begint. Dus dan zal het wel harder gaan dan als ik nu gewoon nog een paar weken zo door was blijven gegaan, omdat je lichaam dan te veel went aan dat je zo eet :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:08

Hallo mag ik mij hier ook melden voor tips en tricks.. ?

Ben sinds januari bezig met afvallen en in 5 maanden tijd inmiddels ruim 18 kilo kwijt.
Simpel weg door gezond (maar minder) te eten en veel bewegen. iets wat ik eigenlijk altijd al doe (het vele bewegen dan)
Standaard verhaaltje hier, flink aangekomen NA zwangerschap (tijdens de zwangerschap maar 5 kilo) door alle veranderende omstandigheden.

Hoeveel calorieën moet je minimaal binnenkrijgen als je veel beweegt, nog borstvoeding geeft e.d... ?
Zou wel fijn zijn om te weten. recht op een diëtiste heb ik helaas niet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:59

Met borstvoeding weet ik het niet, maar sowieso heeft je lichaam 1300 kcal nodig, dus ik neem aan met borstvoeding iets meer. Weet je huisarts dat niet?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:56

ik ga vanmiddag maar weer eens flink sporten heb naast paardrijden nu al 2 weken niet gesport geen wonder dat ik niks kwijt raak :')

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:14

Madeira_ schreef:
Bedankt allemaal :D.

Naamloos1, netjes 0,6 eraf in 1 week :D. Zeker als je aangeeft dat niet alle dagen even netjes zijn.

F_Orumster schreef:
waar is.brinta van gemaakt?
Ik omtbijt vooral met havermout.

Ik eet als lunch soms ook havermout, goed te doen vind ik. Alleen dat kan natuurlijk niet als ik op mijn werk ben, wordt wat lastiger.

Jetwii, yeah onder de 70, goed bezig! :D Hoeveel wil je nog kwijt?

Anne_mieke, ik zou niet weten welke correcter aangeeft wat betreft. Vind zelf altijd zo irritant dat de weegschalen allemaal wat anders aangeven haha.

Welkom RubyRed! :)

Lelijke_heks zou jij bent wel lekker in beweging zo :D. Super dat er weer een kilo af is!

Ik moet 12 juni weer naar de diëtiste. Maar denk niet dat ik dit keer veel kwijt ben, misschien 1 kilo. Gaat echt niet meer zo hard, de laatste paar kilo's als in het begin. Dus even doorzetten. :)

wil graag onder de 65 wege liefst 60:) zal nu ff bijleze

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:16

@Jetwii ik ook heel graag ben vandaag 66,3 dus dat is -3,2 voor mij. Vorige week niet zo gezond gedaan omdat mij eetlust weg was maar ga deze week er weer vol tegenaan met afvallen op een gezonde manier :)