Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:46

Nou zo vrolijk word ik er nou ook weer niet van. :D

Maar ik zit inmiddels ook op 1 week en 2 dagen. -O-

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:51

Nou ik was de afgelopen tijd steeds ziek, moe en alles. En voel me nu al behoorlijk fit weer. Denk dat het daar ook mee te maken heeft. :D

Dat is toch juist goed!
Ik zit ook op een week en 1 dag.

_Nelleke_

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:16

Mijn extra motivator is dat ik echt 150 euro (of meer soms...) overhoud op m'n bankrekening. Daar heb ik gelijk al leuke dingetjes van gekocht :D

Ik begin nu na een week of 7 pas een beetje te merken dat ik fitter wordt. Maar m'n huid word wel echt met de dag beter, terwijl ik best een fijne/mooie huid heb. :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:16

Hallo allemaal.

Wat gaat het hier allemaal goed met de stoppers.

Ik ben nu zelf al bijna een maand gestopt. En voel me zo ontzettend goed nu :-).

Mijn conditie word indd ook steeds beter.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:28

Zie je het echt goed aan je huid? Ben heel benieuwd of ik dat ook echt ga zien.

Mijn extra motivatie is ook zeker mijn bankrekening, maar vooral dat ik me gewoon steeds zieker voelde worden.
Ik merk ook dat ik al meteen zoveel meer te besteden heb aan nuttige/leuke dingen :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:35

Iinge_ schreef:
Zie je het echt goed aan je huid? Ben heel benieuwd of ik dat ook echt ga zien.

Mijn extra motivatie is ook zeker mijn bankrekening, maar vooral dat ik me gewoon steeds zieker voelde worden.
Ik merk ook dat ik al meteen zoveel meer te besteden heb aan nuttige/leuke dingen :D

Dat zieker worden dat is ook een hele grote reden bij mij geweest om te stoppen.
Ik had het zo benauwd en op het laatst,ook gewoon geen honger meer. Altijd maar moe en misselijk en erg veel last van maagzuur. Nu ben ik bijna 3 weken gestopt en dat maagzuur is zo goed als weg *\o/* . Dat kwam dus écht van het roken. Ook het misselijk zijn en het altijd maar moe zijn, geen zin hebben om iets te gaan doen, allemaal door het roken :j . Nu zie je wat een troep het roken eigenlijk is en wat het met je lijf doet.
Ik denk er wel iets meer aan dan in het begin dat ik ben gestopt, maar ik houd het nog wel vol. Ik merk wel dat ik even niet zonder de
pillen kan :D , dus hoop niet dat ik daar verslaafd aan ga worden := . Haha dan hebben we een volgend probleem. Maar de pillen zijn in ieder geval beter dan het roken :j .

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:41

Hebben jullie trouwens ook minder hoofdpijn? Ik liep dag in en dag uit met hoofdpijn. Niemand wist waar het vanaf kwam. Nu ik gestopt ben met roken is dat ook helemaal weg :D.

Het geld dat ik gebruikte voor het roken gaat heel mooi een spaarpot in. Heb er ondertussen alweer 120 euro inzitten :D.

Nu 450 te gaan en dan heb ik mijn laarzen :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:44

Nelleke, gaat het inmiddels ook weer iets beter? :D

Hier nu een week en 3 dagen! Mijn huid is ook iets rustiger, ik heb altijd een klotehuid gehad, maar merk ook al het verschil op de bankrekening! :j Ik ben ook iets fitter, maar komt denk ik ook omdat het op de bank zitten wat minder comfortabel is op dit moment dan toen ik rookte. Ik blijf graag bezig, maar ook daar is niks mis mee, er moet genoeg gebeuren :')

Verder heb ik lichamelijk geen klachten, geen hoofdpijn, misselijk of maagzuur. Dus daarin is voor mij niks te behalen :))

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:03

Mijn huid en bankrekening zijn allebei ook lekker vooruit gegaan. Wat me deze winter ook is opgevallen is dat mijn koude tenen kwijt ben. Ik had altijd van die ijsklompen, vooral in bed. Maar nu de doorbloeding weer goed is gaan stromen heb ik eerder te warme voeten dan te koud.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:11

Oh Jasper? Ik heb het altijd koud, niet alleen mijn voeten :D Misschien wordt dat ook beter :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:20

Ook nu het terrasjesweer is valt het me mee, hebt begint echt uit je systeem te raken. Zat net met een rokende collega op het terras, nergens last van.

Nu al ruim twee maanden. :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:53

Knap hoor! Ik weet niet of mij dat gaat lukken, ik ga er maar vanuit dat het heel normaal is om niet te roken, maar zo voelt het dus nog lang niet.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:08

whoehoe! ik ben nog steeds gestopt.. :D *sorry moet ff me goeie longetjes uitten*

begin november ben ik heel ziek geweest. uiteindelijk zei een maag/lever/darm arts dat ik ziekte van crohn heb (wat ik dus helemaal niet heb!!! *gelukkig*) en ik moest eigenlijk accuut stoppen met roken... ik hoorde het op vrijdag, heb dat weekeind nog flink doorgerookt maar die maandag meteen gestopt... zo fijn!

dus mensen die het ff moeilijk hebben... denk aan die vieze lucht in je kleding... denk aan je schone longetjes.... dat je zonder al te veel hijgen en puffen je paardje een uur fanatiek kan rijden....

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:34

Ik ben nu 7 dagen gestopt en als ik langs iemand zit die net gerookt heeft.... dan ruik ik dat! Nog nooit zo geroken... en het stinkt best wel :=

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:57

Zojuist iemand in huis gehad die hier vier sigaretten heeft gerookt en de stank valt mij reuze mee. Nog even met mijn neus in een pakje Marlboro gehangen. Ik blijf dat een lekker luchtje vinden.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:12

Jasper schreef:
Zojuist iemand in huis gehad die hier vier sigaretten heeft gerookt en de stank valt mij reuze mee. Nog even met mijn neus in een pakje Marlboro gehangen. Ik blijf dat een lekker luchtje vinden.

De rook zelf wel maar wat eromheen hangt niet :Y)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:14

Zie weer nieuwe stoppers, nieuwe motivaties en nieuwe voordelen voorbij komen!
Goed bezig allemaal! Ik zit alweer op 2 maanden en bijna 2 weken niet roken! Joepie!

Qua conditie en mooiere huid merk ik nog weinig, hoop dat dat nog komt! En ben ook ontzettend benieuwd of ik volgende winter minder last van ijsklompjes zal hebben!

Vroegah, toen ik rookte en mensen weleens aangaven dat ze vonden dat ik er naar rook (stonk), dacht ik altijd: 'Ach stel je niet aan, zeur niet en valt allemaal heus wel mee'. Maar ik moet toch toegeven dat ik het nu ook best vind stinken! Ook de rook die van een sigaret af komt, vind ik soms hinderlijk! Had noooit verwacht dat ik dat zo zou ervaren!

Mijn vriend rookt wel, die zit nog in het stadium van zeggen: ik kan het toch niet! Hij is bijna jarig, misschirn het boek van Allen bestellen voor hem?! ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:11

Ik heb een doosje Champix via marktplaats gekocht. Gaat vandaag op de post, dus zal hem dinsdag wel in huis hebben.
Kan ik me alvast psychisch voorbereiden dat ik ga stoppen :P

Als ik de reacties hier lees, kan ik niet wachten. Ik ben snel buiten adem, heb ook een grauwe huid. Daar ben ik straks vanaf :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:53

Gisteren uitgegaan en ging helemaal goed. 2 of 3 momentjes dacht ik van; ik wil een sigaret. Maar dat was daarna ook direct weer weg :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:29

Het valt mij ook op dat ik nu rokers herken door de lucht die ze om zich heen hebben hangen.
Ben blij dat ik zo niet meer ruik.
Heb er geen last van overigens.
Volgens mij word mijn haar ook alweer dikker :D
Verder gaat het goed heel af en toe nogsteeds zin in een sigaretje en oja ik ben wel wat kilo´s zwaarder ondertussen.
En jullie???

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:37

Ik ben moddervet geworden. :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:19

Ik ben bezig moddervet te worden :')

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:29

Ik ben nu 4 kilo afgevallen.

Morgen ben ik precies een maand gestopt :-)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:53

Ik val ook alleen maar af :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:04

Ik ben in anderhalve week tijd 2,5 kilo aangekomen :') Maar ik kan het hebben hoor!