[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:58

Tot nu toe 500 kcal binnen, dus kan de rest van de dag nog lekker smullen. Dadelijk sporten.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:03

Dank jullie wel, kan hier mooi wat eetinspiratie op doen. :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:11

Zoo!
Vandaag wordt dit mijn programma:

O: 2 boterhammen: 1 met filet american en 1 met smeerkaas 20+ en een glas jus d'orange
T: Zo'n friese kruidkoek ofzo? wel veel calorien per stuk en een appel
L: 2 boterhammen 1 met filet american en 1 met philadelphia light
T: rijstwafel ofzo? en water nog

Ooh en ik wil hardlopen maar het is hier echt rotweer! :\ Dus dan misschien maar even intensief dansen hier ofzo! :oo

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:24

lekker dansen in de woonkamer :D Of een DVDtje met Zumba opzetten!!

Ik heb in totaal nu 808 calorien gegeten vandaag.. incl lunch. voor vanmiddag heb ik nog cherrytomaatjes, paprika en een appel.. dan nog avondeten en bij de koffie een plakje ontbijtkoek.. :D

edit: Wáárom moest ik nou naar servetjes op zoek in de grote kantine.. en wáárom heb ik daar nu aanmaakchocolademelk zien liggen.. en wáárom heb ik daar nu ZO`N zin in??? aggrgr

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:35

Of springtouwen. Dat doe ik nu ook, erg vermoeiend maar wel goed volgens mij.
En hoepelen, salsa muziekje ofzo op en hoepelen maar. (Helaas kan ik het niet en krijg ik mijn beweging door het bukken om de hoepel weer op te pakken).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:01

Vanochtend ging mijn weegschaal richting de 71 *\o/* wat de teller brengt op bijna -14 kilo! nog maar 6 kilo te gaan....

O: Weightcare aardbeien milkshake
T: Kop kippenboullion
L: 2 gevulde eieren met zalmmousse en mayonaise
T: 2 Baker Crackers met Pathé
A: Grote omelet met flink ham en kaas erop :9
T: blokjes kaas, augurk en salami op prikkertjes
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 26-01-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:02

Ik heb helaas geen springtouw maar op zich kan je ook wel doen alsof toch! :))

Verder ga ik even jullie eetlijstjes bekijken voor tips want vind dat van mij toch niet heel gevarieerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:04

Heleen_B schreef:
@mars, een oorzaak kan zijn dat doordat je hardloopr je spiermassa toeneemt he, en dat daardoor de kilo's er niet af lijken te gaan. Maar het kan best zijn dat je vetpercentage is afgenomen maar je spiermassa toeneemt.

Daar heb je gelijk in :j Ik zou eigenlijk wel een weegschaal willen die ook vetpercentage meet. Volgens mij is dat best interessant om te zien en werkt ook motiverender.

Dit is mijn eten vandaag:
O: 2 volkoren crackers met mager beleg en een mandarijn
T: -
L: bruin pistoletje met slankie smeerkaas, komkommer en tomaar
T: eierkoek
A: Kipschnitzel, boontjes, gekookte aardappelen
T: handje lychees of kiwi

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:08

Ik heb trouwens gister de omtrek van mijn kuiten laten opmeten en de eerste keer was het 36 cm en nu 37 cm dus mijn kuiten zijn aan het ontwikkelen! :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:08

Flying_Angel schreef:
Ik heb helaas geen springtouw maar op zich kan je ook wel doen alsof toch! :))

Verder ga ik even jullie eetlijstjes bekijken voor tips want vind dat van mij toch niet heel gevarieerd.

Ik heb zelf gewoon zo'n simpel goedkoop ding van de action.
Gaat prima.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:09

Jaa kan er binnenkort wel even snel een halen. wel een goed plan ja! :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:12

ik heb nog helemáál geen weegschaal.... ook niet echt leuk hea..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:19

@ Mars: zo'n weegschaal zal wel mooi duur zijn.... Hier bij de sportscholen in de buurt kun je vaak wel als je er lid bent een vetmeting etc laten doen.

Was net ff bij de action. Loop ik tegen zo'n schap aan waar allemaal lekkere marsjes en milkyways instaan. Maaaaaaar, ben er heel dapper voorbij gelopen :D

Touwtje springen is inderdaad ook wel goede bezigheid. En je kunt het in veel verschillende snelheden doen :j Vind het ook wel leuk, kun je ook zo even tijdens tv kijken doen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:21

Hmm hier bij de sportschool staat ook een weegschaal. Ga eens kijken of daar ook het vetpercentage op te zien is (al vrees ik van niet).

Ik heb ook geen weegschaal op mijn studentenkamertje :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:22

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:25

Dat valt inderdaad mee! Ik zat meteen meer te denken aan zo'n grote weegschaal die je ook bij sos sonja ziet enzo :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:25

Nah rond de 50 euro voor een weegschaal vind ik toch vrij fors, ik had de mijne voor 10 euro... Dan maar gewoon netjes blijven eten en doorgaan met sporten. Dan vertrouw ik er maar op dat mijn vetpercentage ook naar beneden gaat :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:26

Ik zit nu trouwens de herhaling te kijken van 'help ons kind is te dik', ongelooflijk: een jochie van 10 jaar dat 80 kilo weegt :oo

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:27

Jaa ik heb het ook gezien! Ongelooflijk, maar ik hoop dat ze nu doorzetten en zo doorgaan! :j
Hij was nog zwaarder dan ik! :oo

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:29

Ja erg he, heb laatst ook een keer een aflevering gezien met een meisje dat veel alleen thuis was. Die moeder 'probeerde' om minder snoep te halen maar dat lukte haar niet? :?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:33

Touwtje springen kun je ook varieren, met 2 benen tegelijk, hardlopen op de plaats, achteruit draaien met het touw, op 1 been en telkens na 1 keer springen verwisselen. Zelf doe ik tussendoor als ik last krijg van mijn kuiten even een paar buikspier oefeningen. Daarna spring ik weer verder.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:54

Heleen_B schreef:
Ja erg he, heb laatst ook een keer een aflevering gezien met een meisje dat veel alleen thuis was. Die moeder 'probeerde' om minder snoep te halen maar dat lukte haar niet? :?

Pff wat heb ik me geergerd aan dat mens :o ze liet dan kind gewoon veelste vaak alleen

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:07

hm, ik moet die aflevering van ´help ons kind is te dik´ ook maar eens gaan bekijken... ik heb 2 jongere zusjes van nu 13 en 15, allebei zijn ze te zwaar. De jongste valt nog enigsinds mee, denk dat ze nu 70 weegt.. maar de oudste, phoe...die zit denk ik al wel over de 100 kg en heeft een cub E. Ze heeft het wel vaak over afvallen en minder eten (ze heeft ook echt een minderwaardigheids complex) maar ondertussen staat dat bekkie bijna nooit stil.
zusje: ´mogen we nog een koekje?´
moeder: ´hoeveel heb je er al op?´
zusje: ´jaa pas één stroopwafel!´
moeder: ´ nou vooruit dan, eider nog een halve´
ik: ´wees blij dat je een hele stroopwafel krijgt!´

en zo gaat het bij bijna álles... en als ik er met een gapje wat van zeg ben ik de boeman natuurlijk.. zusje accuut chagrijnig.. leuk :)

Zo stond er vorige week een pot nutella van 5 KILO op het aanrecht... ik zou er wel wat van willen zeggen maar dat vind ik dan ook weer een beetje overkomen alsof ik me overal mee bemoei.

Zo had zusje ook een nieuwe spijkerbroek nodig...kind was de hele dag chagrijnig want ze moest kleding gaan kopen en dat is natuurlijk een confrontatie. Ik kreeg haar al bijna de Miss Etam niet in.. maar toch ging ze mee naar binnen. Ik pak een maat 50 uit het rek (draag ik zelf ook) en zeg tegen moeders: hier, laat haar deze passen, als ie past zijn we weer weg. Hup, het hokje in... wordt zusje eruit gehaald en mídden in de kleedhokjes ruimte gezet en aan alle kanten bekeken.
´nee , je hebt toch écht een grotere maat nodig!´
nou, ze kon wel door de grond zakken... tranen natuurlijk... affijn, eindelijk die broek gekocht, staan we buiten..

moeder: ´wie lust er een ijsje?!´

heb haar toen wel even duidelijk gemaakt dat ze haar dochter zo aanleert om te gaan eten bij verdriet..en dat ik dat echt niet slim vind!

Zo, het is een heel verhaal geworden.... nóg een stimulans om mijn best te gaan doen, een voorbeeld zijn voor mijn zusjes!! :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:11

Pff wat vervelend voor hun zeg wiebke..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:11

Hmm, persoonlijk vind ik dit echt een taak van je moeder en anders komen ze er hopelijk zelf wel achter O:)
I used to be fat vind ik ook zo'n schokkend programma!

Iedereen in mijn omgeving vind het onzin dat ik wil afvallen, maar iedereen denkt ook dat ik een kilo of 15 lichter ben dan de weegschaal aangeeft :')