[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 00:02

RicardoOpa schreef:
O; Plakje roggebrood met philadelphia kruiden.
Oeh dat klinkt heel lekker :9 Is dat aan te raden?

Jaime_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:08

heb net nog maar n bakje 0% vet vla gegeten, ik vind niet dat ik te weinig eet want mijn schema is wel 'vol' maar doordat het ook veel fruit en groente is kom k niet aan zoveel kcal. ik smeer gewoon boter en neem ook jus bij gekookte aardappelen.. alleen bij smeerkaas en jam smeer k geen boter, dat vind k niet lekker..

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:09

Ja, zeker lekker. Ik smeer het wel een beetje dik omdat ik nou niet fan ben van alleen roggebrood. Het liefste smeer ik er pindakaas op, maar dat kan dus even niet :D. Maar met Philadelphia is ook zeker lekker :)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:12

Jaime_ schreef:
heb net nog maar n bakje 0% vet vla gegeten, ik vind niet dat ik te weinig eet want mijn schema is wel 'vol' maar doordat het ook veel fruit en groente is kom k niet aan zoveel kcal. ik smeer gewoon boter en neem ook jus bij gekookte aardappelen.. alleen bij smeerkaas en jam smeer k geen boter, dat vind k niet lekker..

Ik vind die vla niet zo heel lekker! Ik weet niet maar vind hem een beetje flauwig! Dus dat word hem voor mij ook niet echt! Fruit eet ik wel stukken meer! En met succes! Bijna 2 kilo!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:15

volgens mij was deze vla van ah-huismerk, wou nog iets erbij omdat ik aan zo weinig kcal zat en deze hadden we nog in de koelkast staan van toen mn pa alleen vloeibare dingen kon eten :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:58

Ik vind de smaak van die 0% vet juist wel meevallen! Had het veel viezer verwacht.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:36

Plannetje van vandaag:

Ontbijt
- 2 sneetjes bruin brood met halvarine en banaan
- kopje halfvolle melk
- 2 mokken thee

Tussendoor:
- flesje water
(verder niets, laat ontbijt en ontbreken van pauze op school)

Middag/Eerste pauze
- 2 sneetjes bruin brood met halvarine en kipfilet
- flesje water

Tussendoor
- thee
- appel

Avond
?

Tussendoor:
- thee
- appel/plakje cake

Beweging:
- fiets naar school
- hardlopen

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:50

Nou, bij mij gaat het afvallen tot nu toe niet erg goed (helemaal niet). Ik ben deze week veel bij mijn vriend geweest, waardoor ik ongemerkt met zijn eetpatroon ben mee gaan doen. Dat had ik dus niet moeten doen.

Maar vanaf volgende week werk ik 30 uur in de week, dus dan heb ik ook wat meer beweging.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:52

Sterkte Chipieke!
En Dieuwke, welkom! :)
Wat goed om te lezen Sanne!
Ik ga me daar nog niet aan wagen (rij 1x per week paard en deze week kan ik niet rijden vanwege training van m'n werk). Dus zie volgende week zaterdag misschien of dat bij mij ook zo is :)

Gisteren was een aparte dag..
08:00: 2 sneetjes vkb met kipfilet
10:30: 2 plakjes ontbijtkoek en een kiwi
12:00: 2 sneetjes vkb met kipfilet
toen zat ik op school en kon ik niks halen heb toen maar om 16:00 tosti met ketchup genomen :oo
18:00 andijvie stamppot met jagerburger (?) op de gril
19:00 cardio'en (mijn trainer zei dat ik beter kon cardio'en ipv vetverbranden, en ga volgende week di. lesje padstraining mee doen)
21:00 1 plakje ontbijtkoek en een kiwi.
En om half 11 lag ik m'n bed en had me toch een honger :oo
Me buik knorde als een malle haha. Echt bizar, nog nooit zo gehad (sinds 't afvalproces is begonnen).
Heb niks gegeten hoor :)

Vandaag:
O: 2 sneetjes vkb met kipfilet
T: cup a soup champignon
L: 3 plakjes ontbijtkoek en een kiwi
T: ?
A: hutspot
T: bakje optimel die appel/kaneel (ga het zo van de supermarkt halen)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:57

Goed bezig allemaal, bij mij gaat wat minder blijf beetje op een gewicht hangen, al een week. En heb het veel tedrukvmet school om hier constant te posten, lees wel alles mee!

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:10

Leuk dat er steeds meer mensen aansluiten! Goed bezig!! :D

Gisteren weer flink gesport! Heb gisteren een trainingslijstje gekregen, dus daar probeer ik me aan te houden ;) Moest daar op de weegschaal :n Zowaar was ik daar lichter dan thuis en had m'n kleren aan! :D Ben benieuwd wat er zaterdag weer af is.

Vandaag:
O: Activia: Cocos
T: Appel
L: 2 plakjes ontbijtkoek, 1 gekookt ei, 1 kiwi, 1 sinaasappel
T: 125 gram frambozen, 1 glas optimel
A: Zalm uit blik, rode paprika, (beetje yogonaise) op 2 vk boterhammen.
T: Misschien druiven :P

Vandaag niet sporten, maar ga mezelf verwennen met een bezoekje aan de zonnebank :D 8-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:54

Vandaag:

O; 2 cracotte's komijnkaas (met een beker halfvolle melk met nesquick)
T; Appel met kaneel (met thee)
L; 2 cracotte's met ? ?
T; Pakje crackers (zit dan op stal)
A; geen idee nog;
T; 2 lepels griekse yoghurt (best wel vette yoghurt, vandaar maar de 2 lepels) of een toastje met zalm

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:36

Nou lifaya, in tegenstelling tot wat ik gister opmerkte ziet dit er al erg goed uit :D ! Ik zou alleen nog 1x op een dag ergens een stuk fruit inplannen :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:44

Ik snap niet dat iedereen alleen maar cracottes eet als ontbijt en lunch?
Het is ondertussen toch wel bekend dat al die prachtige vezelpraatjes niet waar zijn en dat er in zo'n cracotte weinig meer zit dan gebakken lucht?

Ik citeer: "Een cracotte bevat nog niet 1 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels en relatief veel calorieën. Om aan de dagelijkse minimaal 30 gram vezels te komen heb je 107 cracottes nodig. Dan heb je meteen 54 gram suiker, ruim 14 gram zout en een verbijsterende 2782 calorieën. Daarbij bevat LU Cracottes Naturel ook nog eens net zoveel zout als chips. "

Ik eet ook wel eens een cracotte maar dat is dan mijn tussendoortje omdat ik het lekker vind. Het is veel beter om te ontbijten/lunchen met een lekkere bruine boterham. :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:55

Kvind cracottes lekker :o het bevat misschien idd weinig vezels maar ik eet op zo'n dag ook aardappels, voldoende fruit en voldoende groente, en dat bevat ook voedingsvezels. Het is niet zo dat ik mijn brood compleet vervang door cracottes, maar ik wissel het af..(ik eet gevarieerd) vandaag heb ik bijv ontbeten met een volkoren boterham met pindakaas

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:59

Eefske schreef:
Ik snap niet dat iedereen alleen maar cracottes eet als ontbijt en lunch?
Het is ondertussen toch wel bekend dat al die prachtige vezelpraatjes niet waar zijn en dat er in zo'n cracotte weinig meer zit dan gebakken lucht?

Ik citeer: "Een cracotte bevat nog niet 1 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels en relatief veel calorieën. Om aan de dagelijkse minimaal 30 gram vezels te komen heb je 107 cracottes nodig. Dan heb je meteen 54 gram suiker, ruim 14 gram zout en een verbijsterende 2782 calorieën. Daarbij bevat LU Cracottes Naturel ook nog eens net zoveel zout als chips. "

Ik eet ook wel eens een cracotte maar dat is dan mijn tussendoortje omdat ik het lekker vind. Het is veel beter om te ontbijten/lunchen met een lekkere bruine boterham. :j

Ik eet normaaln nooit cracotte's als ontbijt maar het brood was op, dus dan moet het wel :) Als er tegen lunch aan wel weer brood is neem ik gewoon 2 boterhammen. Maar ik vind zelf cracotte's wel erg lekker met een plakje komijnenkaas :9

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:01

K heb weer een 'probleemdagje' moet vannacht werken, dus lig morgenochtend pas om 8 uur weer in bed (dan ben ik dus 24 wakker achter elkaar) dus dan moet ik meer dan 3 eetmomenten en 2 tussendoortjes inplannen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:02

oeii dat is lastig :oo

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:11

Ik denk dat mijn 24-wakker schema van vandaag/vannacht zo word:

ontbijt; volkoren boterham met pindakaas en een glas optimel
tussendoor; kiwi
lunch; vk-boterham met halvajam + schaaltje yoghurt met cruesli
tussendoor; trosje druiven
tegen 18.00: avondeten

dan proberen 2 uurtjes nog te slapen

21.30: vk boterham met vruchtenhagel + glas jus d'orange
22.00: werken

Voor mee na werk als tussendoortjes: eierkoek + mandarijn

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

ik eet cracottes als ik 's avonds nog zin heb in een knabbel :')

Ik ben op 5 dagen weer 2 kilo kwijt, dank u buikgriep... Ik kan niet veel eten maar probeer toch mijn dagelijkse caloriën binnen te krijgen want ik vrees dat ik die 2 kilo anders snel terug dubbel en dik terug heb...

Morgen koffietafel bij de begrafenis van mijn oma... Ben een gigantische emo-vreter dus hoop dat ik me morgen kan inhouden. Mijn echtgenoot kan niet mee naar de begrafenis dus mijn grootste steun ben ik helaas al kwijt...

Hier vandaag:

O: kommetje cornflakes met glas magere melk over en glas fruitsap (zonder toegevoegde suikers)met 2 sneetjes bruin brood met hespenworst.
T: 2 mandarijnen
M: 2 sneetjes bruin brood met plakje kaas en 2 ronde volkoren beschuiten met gerookte zalmsalade
T: potje fruityoghurt
A: 2 kleine aardappelen met half bord wortelen en kabeljauw

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

Lastig is dat hè? Als je zo'n raar dag-/nachtschema hebt :n

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:30

Goeiemorgen -O-

Ik ben ziek.. griepje te pakken ofzo..
Krijg amper iets door m'n keel :o Zou vanmorgen Zumba doen met collega maar ik kan de energie er niet voor opbrengen, alles zit vol, mijn slapen en oren doen zeer en mijn hele lijf lijkt last te hebben van spierpijn..
Eten wil dus ook niet echt.. Vanmorgen voor ik naar de sportschool ging een appeltje gepakt (wilde m'n collega niet in de steek laten, die zou voor het eerst komen sporten, maar zij was te laat dus de les was al begonnen, nu hebben we een nieuwe afspraak gemaakt)
Heb nu 2 cracottes met een plakje kaas naast me staan en vers geperste jus, maar het wil nog niet echt :o

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:31

Eefske schreef:
Lastig is dat hè? Als je zo'n raar dag-/nachtschema hebt :n

Ja ik snap er de ballen van, hoe ik dat kan inplannen in mn voeding :')

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:32

Hallo, kan ik me hier ook nog aanmelden? (durfde eerst niet :o )
Ik ben Iris, 1,60m, ik denk 75 kilo ( sta nooit meer op een weegschaal :Y) )
Ik wil naar 65, het liefst naar 60 maar dat zou wel heel mooi wezen.

Ik fiets iedere dag 30km op de hometrainer, helpt dit? Ik heb te horen gekregen dat dit helpt voor conditie opbouwen, maar niet om af te vallen.
Maar ik verbrand dan wel zo'n 450 calorieën per x (zegt dat computertje) en ik beweeg anderhalf uur.

Verder eet ik eigenlijk geen brood en aardappelen, heb gehoord dat dat eigenlijk ook dikmakers zijn.
's Ochtends eet ik cruesli in melk met een beker yoghi, is cruesli eigenlijk wel zo gezond?

Verder eet ik ongeveer 4 mandarijnen op een dag en avond eten, zoals krieltjes met doperwten en worteltjes met bijv. een kipburger.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:37

@DjunDjun: welkom :D

Ik heb in een ver verleden gefitnessed :') En op de hometrainer helpt het wel om wat caloriën te verbranden, maar of het echt helpt voor af te vallen, in combinatie met gezond eten moet dit wel een extra zijn denk ik?

Fietsen in open lucht is uiteraard altijd beter :D

Brood en aardappelen zijn dikmakers in grote hoeveelheden. Ik eet elke dag maximum 6 (kleine!) sneetjes BRUIN brood en 2 kleine aardappelen. Ik ben ervan overtuigd dat we echt wel onze koolhydraten nodig hebben...

Cruesli hangt af, welke? Die met fruit? Die op basis van de juiste vezels? Je kan dit gemakkelijk checken door te kijken naar suikers en verzadigde vetten.

Ik eet ook 2 tot 4 mandarijnen op een dag, wat zijn ze lekker deze tijd van het jaar he :') Kipburger kan je dan weer best vervangen door kipfilet, tenzij je vroeg genoeg eet 's avonds en je voor de rest van de dag niet te zwaar eet, gehakt weegt flink door. Krieltjes zijn ook aardappelen dus die zijn niet ongezond bij mijn weten, ik eet het niet omdat ik de smaak niet zo lekker vind...

Mij is altijd verteld om je avondeten te eten voor 19u, dan krijgt je maag nog genoeg tijd om alles te verwerken.