Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:45

maar hoeveel tijd zit er na het eten?
Kan zijn dat je er dan echt goed last van heb. En vooral je ademhaling. Is die nu ook normaal?

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:08

ik nsp niet helemaal maar soms doe ik voor eten soms 1uur ernaa verschillend

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:27

Oh 't lopen ging echt dramatisch |( Huil niet snel maar 't zit me nu wel heel hoog, wat is dit frustrerend zeg..

Vorige keer liep ik nog lachend 5.75 km (evengoed met pijn, maar viel mee), nu heb ik met moeite de 3 km gered en halve km terug gewandeld.. Lig nu op de bank met een pijnstiller, morgen maar de fysio bellen. Wordt hier echt niet vrolijk van ;(

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:51

Assepoetster schreef:
Oh 't lopen ging echt dramatisch |( Huil niet snel maar 't zit me nu wel heel hoog, wat is dit frustrerend zeg..

Vorige keer liep ik nog lachend 5.75 km (evengoed met pijn, maar viel mee), nu heb ik met moeite de 3 km gered en halve km terug gewandeld.. Lig nu op de bank met een pijnstiller, morgen maar de fysio bellen. Wordt hier echt niet vrolijk van ;(

Ik las eerder dat je pijn hebt in je schenen, als je een shinsplint hebt, dan moet je echt niet verder gaan lopen. Heb je pijn aan de binnenkant? Net een hand boven je enkels? Als dat zo is, moet je niet doorlopen, want anders kan het chronisch worden.
Ik ga mij ook in mijn kleding hijsen en een klein rondje hardlopen. Volgende week moet ik naar de fysio terug voor, hopelijk, de laatste controle en dan kan ik weer vol aan de bak!! :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:19

Assepoetster pas op hoor met die schenen!! Rust nemen!
Fysio bellen is heel verstandig ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:21

Net deze website doorgelezen:
http://shin-splints.webs.com/

Bij shin splits ingedeeld, komt mijn pijn 't meest overeen met type 2. En laat nou juist daar heel weinig over staan..
Heb jij dat ook zo?
Zit bij mij aan beide schenen vanaf onder m'n knie tot aan m'n enkels (vandaag ook door in m'n voet, weet niet of dat kan :+)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:30

@Assepoester, jeetje dat is niet lekker. Hopen dat het meevalt bij de fysio. Zeker niets forceren!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:49

@ Assepoetster, dat klinkt niet goed zeg! Zou hoe dan ook niet doorlopen tot je op controle bent geweest en even afwachten wat er dan gezegt wordt.
Moet bij mij ook wel zeggen dat het scheelt op wat voor schoenen ik loop. Ben toendertijd begonnen op assics van 60 euro en loop inmiddels op assics van bijna 200 euro en dat scheelt aanzienlijk in de pijn in mijn schenen..

Ik ga morgen beginnen met les 2 van Renate :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:08

Assepoetster schreef:
Net deze website doorgelezen:
http://shin-splints.webs.com/

Bij shin splits ingedeeld, komt mijn pijn 't meest overeen met type 2. En laat nou juist daar heel weinig over staan..
Heb jij dat ook zo?
Zit bij mij aan beide schenen vanaf onder m'n knie tot aan m'n enkels (vandaag ook door in m'n voet, weet niet of dat kan :+)

Als ik het zo lees, heb/had ik ook type 2. Blijf maar lekker op de bank liggen Assepoester :(:) , en kom er pas vanaf als de fysio het zegt. :j En vooral koelen, koelen, koelen,

Ook ik moet eigenlijk andere schoen, zal toch maar eens gaan kijken bij Runnersworld. Een goede schoen is het halve werk. Het hardlopen met vriend was geen succes, ga de volgende keer lekker alleen. :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:15

Koelen? Haha 't is al zo koud :+
Net even stukje gelopen, aardig pijnlijk. Straks maar even uitrusten onder de zonnebank, daarna warm douchen hehe!

Haha geen succes nee, vertel?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:23

Assepoetster: goed gaan koelen dat helpt heel goed :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:10

bij mij ging het lopen goed vanavond,lesje 9 gelopen van dutchrunners,,,was een makkie 2 x 8 min. :D

assepoester,neem de pijn sirieus......voor je het weet ben je echt uitgelopen hoor.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 02:33

Meldt zich weer na een lange vakantie :) Wat is het heerlijk om te kunnen lopen zo helemaal in de natuur! (Dordogne).

Assepoetser, wat naar zeg! Goed naar je lichaam luisteren.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:43

Assepoetster, even niet gaan lopen :n hoe langer jij doorloopt hoe langer je straks uit de running bent :j

Riannetjhe, ik zou tussen het eten en lopen zeker 1,5 uur wachten, beetje afhankelijk hoeveel en hoe zwaar je hebt gegeten. En rustig opbouwen, kleine passen nemen. Snelheid komt vanzelf wel als je conditie beter wordt.

Ik heb zojuist les 7 gedaan met Renate. Ben net een dieseltje :D het eerste stuk ging moeizaam en aan het einde liep ik lekker in mijn ritme. Begin ook links mijn scheenbeen wat te voelen, dus bij terugkomst maar braaf wat oefeningen gedaan. Deze iedere dag even doen, hoop er dan minder last van te hebben straks.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:34

Bedankt voor alle reacties, doet me goed. Net de fysio gebeld, kan donderdag terecht. Hoor het dan wel..

Klinkt goed Pauline! Enneh, nieuwe avatar? :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:24

hetbommeke schreef:
Assepoetster, even niet gaan lopen :n hoe langer jij doorloopt hoe langer je straks uit de running bent :j

Riannetjhe, ik zou tussen het eten en lopen zeker 1,5 uur wachten, beetje afhankelijk hoeveel en hoe zwaar je hebt gegeten. En rustig opbouwen, kleine passen nemen. Snelheid komt vanzelf wel als je conditie beter wordt.

Ik heb zojuist les 7 gedaan met Renate. Ben net een dieseltje :D het eerste stuk ging moeizaam en aan het einde liep ik lekker in mijn ritme. Begin ook links mijn scheenbeen wat te voelen, dus bij terugkomst maar braaf wat oefeningen gedaan. Deze iedere dag even doen, hoop er dan minder last van te hebben straks.

ik heb dat ook vaak bom,dan begine ik met lopen en denk na een minuut of 2 van poe poe heb het nu al zwaar,als ik eenmaal een minuut of 10 onder weg ben en ik heb even kunnen strekken dan begint het te komen en loop ik steeds soepeler en lekkerder.......zou het de leeftijd zijn? :o

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:03

weetje wat het is! ik moest gister voor mij werk paar keer hard rennen ongeveer elke keer 400 meter, ik kreeg dus een steek in mijn buik duuh xD maar daar heb ik nou de hele week last van als ik nou gwn gaa lopen krijg ik al een steeek in mijn buik,, naa deze week kan ik weer normaal lopen zonder steek in mijn buik denk ik is meestal zoo maar zoo raar he! dan loop ik gwn en krijg ik omeunige steek? is dat wel goed?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:15

amazone, welke leeftijd??? wij, als 2 jonge meiden van 25 (+ een beetje :o ) hebben dara toch geen last van?! _O-

maar denk wel dat het meespeelt :j :=

verder ben ik al de hele dag niet vooruit te branden.... moe moe en nog 'ns moe. tijd voor vakantie 8-) nog 1,5 week *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:06

goedenavond dames!

Ik moet eigenlijk vanavond nog even lopen, maar ik ben niet helemaal fit (lees zere ogen en koppijn) dus denk dat ik er maar een 3e rustdag van maak, ookal wil ik dat eigenlijk helemaal niet en dat ik morgen ochtend gewoon lekker ga beginnen met les 2 van Renate. Zeker omdat het met les 1 zo lekker ging, zou het zonde zijn dat ik vandaag beroerd loop en de hoop al weer op geef :Y)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:56

@Eleionmae, eigenlijk zou je juist moeten gaan, je hoofdpijn kan er juist minder van worden.
@Assepoester, nog 2 daagjes op de bank en dan weet je meer, even geduld nog! :D

Ik ga vanavond niets doen, heb een sollicitatie voor te bereiden voor een gesprek morgen en er moet nog een brief uit. Even de schouders eronder. ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:00

de hoofdpijn komt doordat ik last heb van druk op de ogen, en hoe meer ik me inspan hoe meer druk er op mn ogen komt, dus dat durf ik dus eigenlijk niet echt aan :n

Na een nacht rust in de druk op mn ogen vaak weer normaal en dan kan ik weer prima gaan lopen :)

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:04

weet iemand hoe dat komt? mijn vorige post ? omdat mijn conditie gwn echt slecht is of?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:15

riannetjhe schreef:
weetje wat het is! ik moest gister voor mij werk paar keer hard rennen ongeveer elke keer 400 meter, ik kreeg dus een steek in mijn buik duuh xD maar daar heb ik nou de hele week last van als ik nou gwn gaa lopen krijg ik al een steeek in mijn buik,, naa deze week kan ik weer normaal lopen zonder steek in mijn buik denk ik is meestal zoo maar zoo raar he! dan loop ik gwn en krijg ik omeunige steek? is dat wel goed?

vaak heeft dit te maken met je ademhaling.....als je de volgende keer stukjes moet renne probeer daar dan op te letten,meestal adem je dan te snel,het kan ook te maken hebben dat je kort daarvoor hebt gegeten,zelfs ik heb het nog wel eens hoor,maar ik probeer dan door te lopen,doet even heeeeeeeeeeeeel veel zeer,maar dan is het daarna ook verdwenen....

bom@ ben er ook bang voor hoor. := maar we doen ons best haha en meer kunnen we niet doen,en we vinden het nog leuk ook !!!

fanneke@ succes met de brief!
eleinomae@ (hoe in godsnaam kom je op die naam :D ) doe maar lekker nog een dagje extra rust,kan helemaal geen kwaad,als ik mij niet fit voel loop ik ook niet,zonde als je de les niet uit zou lopen....moet je die daarna nog een keer doen. ;)

nog even een nieuwtje over willem <3 vandaag tot 2 x toe in de rechter galop geweest!!!! *\o/* hij kan het dus wel haha
super trots op hem.
zo dat was het weer. :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:19

ooooooh maar dat gaat helemaal goed komen 11 september in ermelo, willem gaat voor GOUD!!!!! +:)+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:21

haha ja daar doen we het voor bom,en niet voor minder haha komt goed!!!!