Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Merk wel dat hij bij mij heel erg uitmaakt welke sport ik doe en hoeveel last ik daar naderhand van heb. Leverage schreef:Gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer paardgereden. Heb me nu toch een spierpijnMerk wel dat hij bij mij heel erg uitmaakt welke sport ik doe en hoeveel last ik daar naderhand van heb.
Snap dat je je schuldig voelt maar je kan er zelf vrij weinig aan doen op het moment.. En jezelf uitputten is al helemaal geen otpie. xxxjanna schreef:Leverage schreef:Gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer paardgereden. Heb me nu toch een spierpijnMerk wel dat hij bij mij heel erg uitmaakt welke sport ik doe en hoeveel last ik daar naderhand van heb.
Bij mij ook, paardrijden heb ik gelukkig niet heel veel last van!
Ben nu alleen nog steeds zo vermoeid dat mijn verzorg/bijrijd pony'tje nu alweer te lang stil staat, voel me echt schuldig:(
Leverage schreef:Ik had gehoopt dat ik niet zo veel last zou hebben. Heb ontzettend veel last van m'n liezen, loop echt als een manke door de school nu haha.
Is een bijrijder/verzorger geen optie, tijdelijk desnoods? Of mennen, maar dat moet je ook liggen.Snap dat je je schuldig voelt maar je kan er zelf vrij weinig aan doen op het moment.. En jezelf uitputten is al helemaal geen otpie.

love_western schreef:Ik zat eens rond te speuren op internet. En toen zag ik dat je van vitamine d te kort je ook zo rot kan voelen. En veel symtonen komen overeen met mijn klachten. En las ook dat het vaak samen hangt met vit. b12
Dus morgen maar de huisarts.
Leverage schreef:love_western schreef:Ik zat eens rond te speuren op internet. En toen zag ik dat je van vitamine d te kort je ook zo rot kan voelen. En veel symtonen komen overeen met mijn klachten. En las ook dat het vaak samen hangt met vit. b12
Dus morgen maar de huisarts.
Ik ben een tijdje zo ontzettend negatief geweest. In de zin van het komt toch niet goed, medicijnen helpen niet, klachten blijven en worden erger.
Ellie_F schreef:Dit herken ik. Ik verwacht weinig van de b12 injecties, simpelweg omdat ik te moe ben om nog hoop te hebben. Terwijl ik van mezelf heel ondernemend en gedreven ben.
Weten jullie toevallig of er nog meer vitamines zijn die moeilijk opneembaar zijn in het maagdarmkanaal wanneer je dit probleem hebt?Ik zag dat er ook foliumzuur zuigtabletten zijn. Is dit om dezelfde reden als de B12?
xxxjanna schreef:Ik verwachtte ook niks van die injecties in het begin omdat ik te moe was en er allemaal geen zin meer in had, zeker toen ik na een paar prikken nog wat voelde. Maar nu ben ik 6 injecties verder en zoals je misschien gelezen hebt in mijn vorige berichtje hier gaat het zooo veel beter met me!
Echt ongelofelijk. Ik ben nog steeds niet de oude maar ik ga al halve dagen naar school en heb daarnet zelfs een halfuurtje heerlijk paardgereden! Nou dat zat er vorige week écht nog niet in (kon alleen maar liggen enz)
Dus hopelijk helpt het ook voor jou (:
Ellie_F schreef:Dit herken ik. Ik verwacht weinig van de b12 injecties, simpelweg omdat ik te moe ben om nog hoop te hebben. Terwijl ik van mezelf heel ondernemend en gedreven ben.
Weten jullie toevallig of er nog meer vitamines zijn die moeilijk opneembaar zijn in het maagdarmkanaal wanneer je dit probleem hebt?Ik zag dat er ook foliumzuur zuigtabletten zijn. Is dit om dezelfde reden als de B12?
Lughnassadh schreef:Ellie_F schreef:Dit herken ik. Ik verwacht weinig van de b12 injecties, simpelweg omdat ik te moe ben om nog hoop te hebben. Terwijl ik van mezelf heel ondernemend en gedreven ben.
Foliumzuur is ook een B-vitamine. Ik neem deze ook niet voldoende zelf op dus ik moet ze permanent slikken. Deze twee hebben namelijk een wisselwerking met elkaar qua opname als ik het goed begrepen heb. Daarnaast ziet het er bij mij naar uit dat ik ook mijn ijzergehalye niet goed zelf op peil kan houden. Ook een tekort aan vitamine D kan allerlei klachten geven.