Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:46

Heb een krultang hier dus dat is mogelijk! Hoe bedoel je half opsteken? Heb je daar een voorbeeld van?
(iets met visualiseren wat ik totaal niet kan. :') )

Jullie brengen me op ideetjes. Misschien de voorplukken sowieso krullen zodat ze langs mijn hoofd vallen en de rest gewoon in krul zetten en voorzichtig in een soort roosvorm draaien.
Zoiets als dit maar dan alleen centraal in het midden op mijn achterhoofd en de rest gewoon los?
http://4.bp.blogspot.com/-Ct-uj_-mJVY/T ... n+haar.jpg

_Fleurtjuhh_

Tja, ik ben blond, alle tinten die er zijn zo'n beetje :P

En bedoelen jullie dan met een ander kleurje, het kleurtje van de foto?
Als ik ga, dan neem ik sowieso de voorbeeld foto mee en vraag ik ook daar hun mening.

Fenrir

Roosch schreef:
Ja ik vind het ook mooi staan, maar m'n vriendin/kapster kan me niet helpen en ik heb, mocht het mogelijk zijn, wel 5 linkerhanden. :D :D :D

Wil ze ook graag in de lengte los houden maar er iets mee prutsen aan de achterkant.
Misschien wat schuifspeldjes nemen en die lukraak erin steken? Ik heb geen flauw idee. :')

Miss 2 plukjes van voor nemen en die vastzetten achter met een clip oid? Dat de rest loshangt. Of iets met een vlecht(je), maar misschien is dat al te moeilijk voor 5 linkerhanden? :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:48

Oh dat is ook leuk, Fif! Dat deed ik toen ik jong was vaak, twee vlechtjes maken voorin en die achter vastbinden zodat die als een soort kroontje over mijn hoofd viel.
Dat is misschien wel erg leuk!!

Fleurtje, ik denk dat de kleur van de foto van P!nk die ik neerzette je erg mooi zou staan, maar nog mooier lijkt me een bruine tint met highlights!
Edit: Zoiets qua kleur http://95.211.19.55/~tonhairs/wp-conten ... /bruin.jpg

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:51

Je linkt leidt me naar Google, heb je een ander linkje? *Nieuwsgierig is

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:53

Ik kan 'm wel zien:

Afbeelding

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:53

Roosch, koperbruin bedoel je?
Dat heb ik toendertijd ook gehad, stond wel goed!
Ga dan denk niet met permanent aan de gang, maar met spoeling, zit je net wat minder met die uitgroei.
Denk dat highlights ook niet erg nodig zijn, aangezien ik van nature al allemaal highlights heb.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:54

Oh, dat is ook wel erg leuk!
Jeetje, ik maak me normaal nooit zo druk om m'n haar, borstel er door heen en kijken hoe ze vallen. :')
Heb iig wat inspiratie opgedaan, thanks!

Ik denk dat een warme kleur jou net iets sprankelender maakt, Fleurtje. :j

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:54

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:55

oh fiffil had m al gepost :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:56

Fleurtje, wat wil je trouwens voor uitstraling bereiken?
Op de foto die jij gepost hebt is het echt punk, je straalt dan echt uit 'KIJK, ik ben funky!'
De foto's van P!nk ( :') Punk, P!nk, what's the difference) die ik postte vind ik net wat meer uitstralen 'ik ben stoer, maar wel vrouwelijk'.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:00

Ik wil er eigenlijk geen andere uitstraling mee bereiken. :P
Ik ben mn lange haar zat en wil eigenlijk al heel lang het kort hebben en het kapsel wat ik liet zien, vind ik gewoon super vet. Heb van mezelf ook een vriendelijke uitstraling, dus gevaarlijk zal ik niet overkomen. :P
Ik doe een opleiding buitensport, zit best wel in een mannenwereldje en ben dan ook niet zo'n tutje, maar wel nog vrouwelijk genoeg. Alhoewel, verschilt ook van dag tot dag. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:02

Ik stem voor de warme kleur en het kapsel van P!nk, als ik de foto's vergelijk denk ik steeds meer dat jou dat heel mooi zou staan. :j

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:05

Roosch, of je doet en krullen, en dat met die vlechtjes wat fiffil zei, krijg je zo'n sprookjes effect :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:06

Kijk, jij bent goed bezig!
Moet dan wel even wat zoeken om m'n hum op te vijzelen want ik word altijd zo ontzettend gefrustreerd van de krultang.. :')

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:06

Ik vind het kapsel van Pink net wat te tuttig, denk dat er stiekem toch ook nog best wel wat tijd in gaat zitten om het te stylen.
Bij de andere, is het even met wax of iets, door je haren heen, bovenop even omhoog zetten en klaar. En dat is toch net even wat meer mijn ding. O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:08

Toevallig heeft vriendinnetje van mij hetzelfde kapsel gehad (in het zwart) en viel dat reuze mee qua styling.
Die was binnen 2 minuten klaar 's ochtends. :))

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:17

Sorry Roosch, je weet me nog niet te overtuigen!
Vind het kapsel gewoon niets. Maar bedankt voor het meedenken!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:18

Helaas. :')

Als ik zelf het lef had om ze kort te knippen en er een koppie voor had, leek het me wel een leuk kapsel.
Helaas.. lef heb ik niet.. en er ook geen koppie voor. :')

Vind je enorm dapper dat je van zo lang naar kort gaat.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:41

Hahaha, volgende keer beter!
Ik ga, als ik het ga doen, mn haar wel doneren!
Als ik er anderen gelukkig mee kan maken, wat ik momenteel niet echt word van mijn haar, dan is het eigenlijk zonde om weg te gooien!

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:42

ooh das wel heel goed van je! kun je er idd iemand anders mee blij maken :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:11

Qizz schreef:
Ik vroeg nog netjes uit fatsoen wat ze van me kreeg na t wassen, zegt ze hoofdpijn. En ga nu maar snel. Wel met een lach maar toch.. Moest 90 euro betalen. Ze deden me veel te lacherig en namen je gewoon niet echt serieus.

Ik zou het ook niet pikken hoor. Ik zou als je belt naar de baas vragen. En zeggen dat je er iets voor terug verwacht.
Als ze zelf al zeggen dat het niet is zoals het hoort verwacht je op z'n minst dat je de helft terug krijgt of dat ze het over een aantal weken kostenloos opnieuw doen. Ik heb zelf ook al vaker gehad dat permanent niet uitpakt zoals het hoort. Meestal door gebruik van medicijnen of dat ze ziek zijn/geweest. Maar ik doe het altijd nog een keer gratis maar meld dan wel dat door omstandigheden(moeilijk haar, medicijn gebruik end)ik geen garantie kan geven dat het wel pakt. En laat die keus bij hun wil het 1x kostenloos overdoen. Daarna is het voor hun zelf.
Kan zijn dat je stugger haar hebt waardoor ze een te korte inwerktijd gebruikt hebben. Inschattings fout kan altijd. Maar ze horen het wel op te lossen. Verder heb je bepaald haar waar het gewoon weg niet op pakt maar dat weet je na 2x ook wel.
Wat ook een reden kan zijn(neem aan dat je lang haar hebt) is dat ze te weinig rekening hebben gehouden met je lengte en dus de zwaarte van je haar en het dus gewoon te zwaar is en de krul te losjes genomen. Dat merk je vooral als je het haar wast en in model doet dat er dan wel krul inzit maar na het drogen teveel uitzakt.
Kun je misschien oplossen door de lagen wat korter te knippen. Maar daar kan ik verder niets over zeggen. Misschien eens naar een andere kapper gaan en vragen wat hun visie is wat er mis gegaan zou kunnen zijn.
90 euro is een boel geld daar mag je buiten een goede permanent ook een goede service voor verwachten.
Als ze echt niet bereid zijn om het op te lossen zou ik er zeker niet meer na toe gaan. Al zou ik dat nu al niet meer doen. Als ze hun klanten op deze manier behandelen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:25

Tigra: inderdaad, de baas was er bij toen ik het zei en ze deden beide heel lacherig, alsof ik me aanstelde.
Dus ik heb er weinig zin in om er nogmaals heen te gaan. Ik denk dat ze het te kort in heeft laten trekken. Mijn haar heeft ze korter geknipt en wat laagjes, ik zei dat er af mocht wat nodig was.
Ze heeft het naar mijn idee te kort in laten trekken omdat een collega van haar zei dat vanochtend bij een andere klant 15 minuten ook niet genoeg waren, ze heeft er 5 minuten bij gedaan maar niet meer gekeken en het gelijk uitgespoeld. Mijn haar is nu net iets over de schouders en vrij dun.

Ik heb spul gehaald in de winkel voor krullen en ga zo een diffuser halen. Heeft iemand nog tips welke wel of niet en waar ik op moet letten? Heb nog nooit zo'n ding gehad :D. Misschien zorgt dat nog voor iets meer krul. Ik ga volgende week even naar een andere kapper, vragen wat ze ervan vinden en wat ik er evt nog aan kan doen. Liever doe ik er niet gelijk weer een permanent overheen, tenminste, dat lijkt me heel slecht maar dat laat ik aan hun over. Vraag me alleen af of ik nog moet aangeven bij mn kapper dat ik echt (nog) niet tevreden ben en dit anders toch de laatste keer daar geweest is (zit al zeker 10 jaar bij hen).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:28

diffuser zorgt zeker voor meer krul :j :j ik heb een hele fijne shampo, van Kerastase (oleo curl) en bijbehorende creme. werkt bij mij als een tierelier, maar is wel prijzig.

edit: Borstel je natte haar en kneed met een handdoek de krul of slag in je haar. Nu ga je product in je haar aanbrengen. Doe dit met een kneedbeweging. Buig je hoofd naar voren en droog je krullen met een diffuser op je föhn. Je moet echt doorgaan met föhnen totdat het droog is,