Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kamsel schreef:Heejj het topic is weer open, werd tijd.![]()
Misschien dat het nu open kan blijven.. Jammer Onassa dat je al weer vervelende berichten hebt gekregen.
.
_sparta_ schreef:En ik denk dat meer kinderloze mensen dit hebben en daarom dit topic er ook is gekomen. Niet in eerste instantie om maar te zitten kletsen met de moeders, maar te kletsen met kinderloze mensen. Lotgenoten, al klinkt dat te zwaar. Waar hun tegen aan lopen, zoals de termen als je 25 bent, jou klok gaat nog wel tikken.
Lante schreef:_sparta_ schreef:En ik denk dat meer kinderloze mensen dit hebben en daarom dit topic er ook is gekomen. Niet in eerste instantie om maar te zitten kletsen met de moeders, maar te kletsen met kinderloze mensen. Lotgenoten, al klinkt dat te zwaar. Waar hun tegen aan lopen, zoals de termen als je 25 bent, jou klok gaat nog wel tikken.
Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het een openbaar forum, maar ik vind het niet echt van respect getuigen als mensen op een ander HK topic gaan roddelen over de 'bewust kinderlozen' en ondertussen ook nog eens hier in dit topic 'leuk' gaan rellen door eindeloos offtopic over het eigen kroost te gaan posten om o.a. Sparta te ergeren ... Ik heb het hier dus niet over de moeders die wel goeie inbreng hadden, want die waren er ook natuurlijk! Reacties als 'jouw tijd komt nog wel' e.d. vind ik eigenlijk best wel respectloos en zit ik ook niet op te wachten.![]()
Maar goed, bewust kinderloos zijn is ook nog wel wat een taboe naar mijn idee.
Ik hou zelf echter wel veel van kinderen (baby's heb ik weer minder mee), ben zelf een vrij goeie opvoeder als je dat van jezelf mag zeggen en kan me inderdaad best wel behoorlijk irriteren aan ouders die niet op kunnen voeden.
Een 'wij hebben een hekel aan kinderen- topic' ga ik dus niet in posten.
kamsel schreef:Hilli, ik haat geen kinderen, vind ze erg leuk als ze zich een beetje weten te gedragen (ruim begrip, ruim bedoeld) en ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. Ik kan me echter wel groen en geel ergeren aan niet opgevoede exemplaren en helemaal aan ouders die vervolgens alles goedpraten.
_sparta_ schreef:Dat heeft er naar mijn idee wel mee te maken. Want het lijkt er op dat de moeders het allemaal maar goed vinden, ze zeggen er tenminste ook niets van. En als moeders onder elkaar moet dat toch wel kunnen?
En als een hond vervelend is (wat ik ook ergerlijk vind) daar komt snel genoeg commentaar op. Wat is hij druk, of ga je ermee op cursus.
Ik zou eens zeggen, gaat je kind wel naar school en steekte het daar wel wat op.
_sparta_ schreef:Ik zeg er thuis ook wat van, maar dan krijg je blikken van, die houdt niet van kinderen.
Bij een ander zeg ik niets, maar vind het erg storend als er dan niemand wat van zegt.
Citaat:Laten wij het goede voorbeeld geven en ons distancieren van moddergooien en persoonlijke aanvallen.
Anders zit het topic vanavond voor goed op slot.