Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:15

Mooi dat het zondag zo mooi was met de doop.
Ik denk dat kinderen vaak ook best wel aanvoelen wanneer ze rustig moeten zijn, soort instinctief gedrag.
Kijk een kindje met ADHD en autisme is een ander verhaal, maar door die omstandigheden kan je denk ik ook meer verdragen omdat je weet waardoor het komt, die ziekte en dat is sneu genoeg, zowel voor het kind als de ouders.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:17

kamsel schreef:
Heejj het topic is weer open, werd tijd. ;)
Misschien dat het nu open kan blijven.. Jammer Onassa dat je al weer vervelende berichten hebt gekregen.

.

Ja...vind ik zelf ook en als mijn post nou echt raar was geweest ofzo, okee....maar daar kan ik mezelf niet echt op betrappen.
Laat verder ook maar, we zijn er weer en wil er verder geen woorden over vuil maken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:48

Ik heb begrepen dat als we een hk topic maken we daar niet "lastig" gevallen mogen worden.
Is daar animo voor? Want als er nu alweer met pb's gesmeten wordt. ;(

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:01

Laetitia: ik denk meerdere factoren maar 75% opvoeding..

Sparta :j

Hilli

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:39

@Sparta: wat betreft de Huiskamer: dat is niet helemaal waar. Ook de Huiskamer is gewoon een gedeelte van een openbaar forum, waar in principe geen beslotenheid heerst, met andere woorden: ook daar is iedereen welkom.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:45

Dan heb ik een moderator toch helemaal verkeerd begrepen. :o
Dus wij kinderloze mogen dan ook in jullie hk topic komen (waar zelfs meelezen al niet gewaardeerd werd) en daar ons ongenoegen uiten over kinderen?
Want ergens mag er toch wel een plekje zijn waar dit vrij mag? Zonder meteen mensen met een hete adem in je nek? Dan lijkt me een eigen hk best wel prettig.

1e paasdag nog. Een dreinende peuter. Gillen, gillen, om helemaal niets.
Maar deze kreeg geen staf want ze is nog zo klein. Maar je zag aan die hele snoet dat ze de boel aan het manipuleren was. Hoe klein dan ook.
Wij zijn vroeg gegaan. Kost zoveel energie en een gezellig gesprek is er niet met een dergelijk drein kind er bij. Helaas hadden de ouders zelf niet het idee gekregen dat hun kind overlast veroorzaakte en bleven wel. Daarna hoorde we dat andere mensen na ons ook meteen zijn gegaan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:03

Nou schets je het allemaal wel heel zwart-wit. Het is namelijk óók een klein beetje de bedoeling dat je je common sense gebruikt en je dus aanvoelt dat je als iemand die volledig pro-iets is, niet in een anti-iets-topic "thuishoort" en misschien beter een topic kunt opzoeken waar wat meer gelijkgestemden zitten.

In elk geval is voor mij bewust kinderloos zijn (of het daar ook op uitdraait voor mij: dat weet ik niet, eigenlijk moet de keuze nog gemaakt worden) iets heel anders dan je groen en geel ergeren aan kinderen, of kinderen 'haten'.

In het eerste geval zou ik misschien nog 'meeverhuizen' naar een HK-topic, maar in het laatste geval bedank ik echt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:08

Ik erger me zeker groen en geel aan kinderen als ze lopen te gillen en er niemand wat aan doet. Aan wie ik me dan het meeste erger ben ik nog niet uit, denk toch de ouders van dat kind. Niet het kind zelf.

En ik denk dat meer kinderloze mensen dit hebben en daarom dit topic er ook is gekomen. Niet in eerste instantie om maar te zitten kletsen met de moeders, maar te kletsen met kinderloze mensen. Lotgenoten, al klinkt dat te zwaar. Waar hun tegen aan lopen, zoals de termen als je 25 bent, jou klok gaat nog wel tikken.
En natuurlijk kunnen moeders daar in mee praten, niet erg. Maar het aangevallen voelen als een kindeloze dan een kind die dag niet leuk vind hoort daar dan niet bij lijkt me zo. :) (als voorbeeld)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:17

Laat dit topic naar de HK verplaatsen en klets daar lekker door. Ik stel zomaar wat voor...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:17

Ik hou daar dus ook niet van. Zoals ik net als zei ligt het in 75% van de gevallen dus echt wel aan de opvoeding of liever gezegd het gebrek aan..
Hilli, ik haat geen kinderen, vind ze erg leuk als ze zich een beetje weten te gedragen (ruim begrip, ruim bedoeld) en ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. Ik kan me echter wel groen en geel ergeren aan niet opgevoede exemplaren en helemaal aan ouders die vervolgens alles goedpraten.

Common sense en dit topic, lees terug zou ik zeggen. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:20

IKbenEllen schreef:
Laat dit topic naar de HK verplaatsen en klets daar lekker door. Ik stel zomaar wat voor...

En dan blijven de pb's zoals Onassa al meteen bij openen kreeg wel weg?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:20

Paas-zondag wist ik alweer waarom ik geen kinderen wil :x Bah wat heb ik me geërgerd.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:21

Dan waren wij dus niet alleen die daar last van hadden. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:22

_sparta_ schreef:
En ik denk dat meer kinderloze mensen dit hebben en daarom dit topic er ook is gekomen. Niet in eerste instantie om maar te zitten kletsen met de moeders, maar te kletsen met kinderloze mensen. Lotgenoten, al klinkt dat te zwaar. Waar hun tegen aan lopen, zoals de termen als je 25 bent, jou klok gaat nog wel tikken.

Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het een openbaar forum, maar ik vind het niet echt van respect getuigen als mensen op een ander HK topic gaan roddelen over de 'bewust kinderlozen' en ondertussen ook nog eens hier in dit topic 'leuk' gaan rellen door eindeloos offtopic over het eigen kroost te gaan posten om o.a. Sparta te ergeren ... Ik heb het hier dus niet over de moeders die wel goeie inbreng hadden, want die waren er ook natuurlijk! Reacties als 'jouw tijd komt nog wel' e.d. vind ik eigenlijk best wel respectloos en zit ik ook niet op te wachten. :)

Maar goed, bewust kinderloos zijn is ook nog wel wat een taboe naar mijn idee.

Ik hou zelf echter wel veel van kinderen (baby's heb ik weer minder mee), ben zelf een vrij goeie opvoeder als je dat van jezelf mag zeggen en kan me inderdaad best wel behoorlijk irriteren aan ouders die niet op kunnen voeden.
Een 'wij hebben een hekel aan kinderen- topic' ga ik dus niet in posten. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:26

Lante schreef:
_sparta_ schreef:

Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het een openbaar forum, maar ik vind het niet echt van respect getuigen als mensen op een ander HK topic gaan roddelen over de 'bewust kinderlozen' en ondertussen ook nog eens hier in dit topic 'leuk' gaan rellen door eindeloos offtopic over het eigen kroost te gaan posten om o.a. Sparta te ergeren ... Ik heb het hier dus niet over de moeders die wel goeie inbreng hadden, want die waren er ook natuurlijk! Reacties als 'jouw tijd komt nog wel' e.d. vind ik eigenlijk best wel respectloos en zit ik ook niet op te wachten. :)

Maar goed, bewust kinderloos zijn is ook nog wel wat een taboe naar mijn idee.

Ik hou zelf echter wel veel van kinderen (baby's heb ik weer minder mee), ben zelf een vrij goeie opvoeder als je dat van jezelf mag zeggen en kan me inderdaad best wel behoorlijk irriteren aan ouders die niet op kunnen voeden.
Een 'wij hebben een hekel aan kinderen- topic' ga ik dus niet in posten. :D

Jij verwoordt het helemaal goed. Dat is wat er gaande was. En Onassa maakt hier weer een bericht en hup meteen is het weer aanvallen.
En een kinder haat topic wil ik ook niet, want ik haat ze niet. Maar me regelmatig ergeren aan onopgevoede ouders en hun net zo onopgevoede kind dat wel. En dat is voor geen 1 moeder hier op bokt persoonlijk, die ken ik namelijk niet. Maar dat gaat dan om de mensen waar ik in aanraking ben geweest in mijn omgeving.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:32

Een heerlijke paascake, zit dat jong dat toch al heel de middag aan het schreeuwen was en dan gaat ie ook nog eens met zijn fikken aan die cake zitten... Waar ie dus de hele dag mee buiten had gespeelt, in zijn neus zitten peuteren enz :x En denk je dat IEMAND wat zegt van die koter? :oo

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:32

kamsel schreef:
Hilli, ik haat geen kinderen, vind ze erg leuk als ze zich een beetje weten te gedragen (ruim begrip, ruim bedoeld) en ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. Ik kan me echter wel groen en geel ergeren aan niet opgevoede exemplaren en helemaal aan ouders die vervolgens alles goedpraten.

Dat kan ik dan wel weer begrijpen, dat niet-opgevoede exemplaren je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen. Geldt overigens ook voor huisdieren trouwens (welk merk/model/soort dan ook trouwens). Het ergeren heeft niets met bewust kinderloos te maken, lijkt me.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:35

Dat heeft er naar mijn idee wel mee te maken. Want het lijkt er op dat de moeders het allemaal maar goed vinden, ze zeggen er tenminste ook niets van. En als moeders onder elkaar moet dat toch wel kunnen?
En als een hond vervelend is (wat ik ook ergerlijk vind) daar komt snel genoeg commentaar op. Wat is hij druk, of ga je ermee op cursus.
Ik zou eens zeggen, gaat je kind wel naar school en steekte het daar wel wat op. :+
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 07-04-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:35

Ik kan me ook enorm irriteren aan kinderen die in chips-bakjes lopen te graaien die op tafel staan. Terwijl ze zelf al een bakje hebben gekregen. Als ouders er niets van zeggen, doe ik dat. Tenminste, in mijn eigen huis. Mijn huis, mijn regels, en als het ze niet aanstaat, is dat pech.

Ik heb ook kinderen, die zijn groot inmiddels. Maar kan me het gevoel van irritaties enorm goed voorstellen, omdat ik mezelf ook wel kan irriteren.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:37

Ik zeg er thuis ook wat van, maar dan krijg je blikken van, die houdt niet van kinderen.
Bij een ander zeg ik niets, maar vind het erg storend als er dan niemand wat van zegt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:37

Laten wij het goede voorbeeld geven en ons distancieren van moddergooien en persoonlijke aanvallen.

Anders zit het topic vanavond voor goed op slot.

Ik heb geen hekel aan kinderen, ik vind de kinderen van mijn vriendinnen heerlijk.
Maar ik wil zelf geen kinderen.

Het is niet zwart-wit, iemand die bewust kinderloos is is niet persé een kinderhater.

Ze kiezen vaak heel bewust om geen kinderen te krijgen, en dat is vaak niet omdat ze kinderen niet uit kunnen staan.
Voornaamste redenen zijn denk ik toch de vrijheid, financiën en leuke dingen willen blijven doen (zoals veel reizen etc).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:39

_sparta_ schreef:
Dat heeft er naar mijn idee wel mee te maken. Want het lijkt er op dat de moeders het allemaal maar goed vinden, ze zeggen er tenminste ook niets van. En als moeders onder elkaar moet dat toch wel kunnen?
En als een hond vervelend is (wat ik ook ergerlijk vind) daar komt snel genoeg commentaar op. Wat is hij druk, of ga je ermee op cursus.
Ik zou eens zeggen, gaat je kind wel naar school en steekte het daar wel wat op. :+

Dan heb je niet goed gelezen in dit topic, er zijn heel veel moeders die zich ook ergeren aan niet goed opgevoede kinderen die alle ruimte krijgt van de ouders.
Ik denk niet dat dit alleen iets is dat bewust kinderlozen hebben.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:40

_sparta_ schreef:
Ik zeg er thuis ook wat van, maar dan krijg je blikken van, die houdt niet van kinderen.
Bij een ander zeg ik niets, maar vind het erg storend als er dan niemand wat van zegt.

Het interesseert me echt helemaal niks als die blikken zo zijn. Hoogstwaarschijnlijk vinden ze me in dat geval ook wel kinderachtig (leuke woordspeling als het over kinderen gaat trouwens). Ik zet chips neer voor die kinderen en apart voor hun ouders. Ze moeten niet bij onze chips komen en ook niet door de gesprekken gaan lopen zeuren. Mond dicht en wachten tot mama is uitgepraat.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:40

_sparta_ schreef:
En dan blijven de pb's zoals Onassa al meteen bij openen kreeg wel weg?

Waarom vraag je dat aan mij? :o? Hoe moet ik dat nou weten?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:41

Citaat:
Laten wij het goede voorbeeld geven en ons distancieren van moddergooien en persoonlijke aanvallen.

Anders zit het topic vanavond voor goed op slot.

Daarom probeer ik ook verder te gaan met de discussie.

Ik denk zeker ook niet dat kinderloos het haten van kinderen is.
Maar inderdaad vrijheid en financiën. Maar ook kans op lichamelijke dingen erven.
De wereld vol genoeg vinden. Of de maatschappij verrot vinden en daar geen kind in willen zetten.

Tal van dingen kunnen het dus zijn. En dan zie je dat vele dingen juist gekozen zijn in een vorm van liefde, ipv de vorm van haat.