Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:00

Phylos schreef:
Pebblesther schreef:
Mijn vriend en ik hebben vandaag goede hardloopschoenen gekocht van Asics met een goede demping. We hadden eerst wel hardloopschoenen maar niet zulke goede. Hopelijk merken we nu verbetering :)

welke heb je? die oranje?

Nee ik heb met blauw. Volgens mij zijn dit ze, met gel demping:

Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:07

Ik heb Nike, met oranje, ook superschoenen! :j Belangrijk hoor, goede schoenen!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:20

Ik heb deze van Saucony, erg fijne schoenen, heb ze helemaal niet in hoeven lopen, waren gelijk goed:

Afbeelding

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:25

Ik ben gevraagd om het beginnersgroepje van ons loopclubje te begeleiden!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:46

Sim0ne schreef:
Ik heb deze van Saucony, erg fijne schoenen, heb ze helemaal niet in hoeven lopen, waren gelijk goed:

Afbeelding

Die heb ik inderdaad ook gepast!..vond hem alleen in vergelijking met de asics toch wat harder lopen zeg maar, minder fijne demping. Wel erg geschikt voor mijn zeer smalle voet

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:47

Angela_ schreef:

ah wat leuk zeg!. Dat spreekt mij eigenlijk ook wel aan om in een groep hard te lopen, maja niet zoveel tijd en je bent dan minder flexibel natuurlijk wanneer je wil lopen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:48

Ik heb de eerste 3,5 week dus op van die gewone scapino gymschoenen gelopen, nou dat merk je dan wel. Gister gelopen op de hardloopschoenen van mijn moeder (ik weet het ook niet ideaal) Maar ik voelde al een wereld van verschil. Durf ze alleen nog niet voor mezelf aan te schaffen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:40

:wave:

Mag ik me ook melden? Ben al eens eerder lid geweest van een hardlooptopic maar die kan ik niet meer vinden.

Ik wil deze week opnieuw beginnen met trainen, voor een deel onderbegeleiding op de sportschool.
Heb ik 2008 de 4mijl van Groningen gelopen en daarna ben ik gestopt, omdat ik een scheenbeenvlies ontsteking had aan beide benen. Zo ben ik dus ook over de finish gekomen.
Ik ben nu langzaam weer aan het opbouwen en wil dit jaar opnieuw de 4mijl gaan lopen :j
Morgen ben ik van plan mijn eerste rondje weer te gaan maken en uiteraard bouw ik het langzaam op.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:44

Sim0ne schreef:

Afbeelding

Die heb ik ook. In het roze :))

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:25

Hai Sakkia, gave avatar heb je :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:52

Het schijnt dat er in Nike schoenen geen demping zit, dat vertelde die verkoper.
Daarom hebben wij maar geen nikies genomen. In asics zit dat wel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:53

Ik ga zo een blokje rennen. Hoop dat het droog blijft, want het zijn hier steeds van die stortbuien :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:58

Jep ook hier flinke buien en heel hard waaien haha
Morgen ga ik eindelijk na 2 weken weer eens me rondje doen :o kom er steeds niet aan toe en geef andere dingen voorrang, maar morgen ga ik weer :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:25

Sim0ne schreef:

Afbeelding

Ik heb ook Suacony, lijken wel op deze, maar dan int rood. Wilde eigenlijk paarse, maar die hadden ze niet.... :o :))

Hier ist al de hele dag prachtig weer!
Heb vanochtend al ritje gemaakt int zonnetje en wil nu zoooo graag rondje gaan hardlopen, maar ga het verstandig niet doen. Dus ga zo weer stomen... :\

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:34

Helpen goede schoenen ook tegen dat gebeuren in je schenen? Ik heb daar sinds een paar dagen ineens last van tijdens het lopen dus ik durf niet zo goed meer nu... Sowieso moet ik nog nieuwe schoenen kopen dus als dat helpt ga ik dat snel doen, maar als het niet helpt heb ik een probleempje denk ik :=

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:32

Heb je veel asfalt gelopen rommie? Dan heb ik het nl vaak, als ik een beetje wissel tussen asfalt, stoep, berm etc dan heb ik er geen last van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:35

Ik had eerst Asics, helemaal niet zulke goedkope. Nu loop ik op Brooks, die passen beter bij mijn voetafwikkeling.

Ik ga fijn een stukkie lopen door de stromende regen, yek.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:43

rommie schreef:
Helpen goede schoenen ook tegen dat gebeuren in je schenen? Ik heb daar sinds een paar dagen ineens last van tijdens het lopen dus ik durf niet zo goed meer nu... Sowieso moet ik nog nieuwe schoenen kopen dus als dat helpt ga ik dat snel doen, maar als het niet helpt heb ik een probleempje denk ik :=

Wel wat ja. Anders wellicht eens naar je looptechniek laten kijken?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:46

Phylos schreef:
Angela_ schreef:

ah wat leuk zeg!. Dat spreekt mij eigenlijk ook wel aan om in een groep hard te lopen, maja niet zoveel tijd en je bent dan minder flexibel natuurlijk wanneer je wil lopen

daarom ben ik begonnen met start to run http://starttorun.atletiekunie.nl/
bij ons op de club (nijmegen) kan je eigenlijk iedere avond komen hardlopen onder begeleiding.
Ik heb begrepen dat je blessure kans kleiner is als je zeer rustig opbouwd... mezelf kennende loop ik al snel
te hard van stapel dus vondt dit de ideale oplossing.

Doen er nog mensen mee aan de marieke loop?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:58

Annemeik schreef:
Heb je veel asfalt gelopen rommie? Dan heb ik het nl vaak, als ik een beetje wissel tussen asfalt, stoep, berm etc dan heb ik er geen last van.

Wel op verharde weg maar het grootste deel stoep en klinkers. Asfalt eigenlijk alleen als ik een weg oversteek. Berm is hier niet echt beschikbaar. Alleen met heel veel hondenpoep...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:59

Jaan81 schreef:
rommie schreef:

Wel wat ja. Anders wellicht eens naar je looptechniek laten kijken?

Waar kan ik dat laten doen? Het lijkt me zo'n gedoe :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:07

Annehoe: Ik loop mee met de 10KM! Heb er zin in!

Rommie: Stoep en klinkers zijn zelfs nog slechter dan asfalt. Asfalt is fijn glad, en egaal. Maar wel hard, waardoor je eerder kans hebt op blessures. Om goede schoenen te vinden, zul je toch je looptechniek moeten laten analyseren. Bij een goede hardloopzaak doen ze dit. Schoenen zijn het allerbelangrijkste bij het hardlopen, ga daar alsjeblieft niet op bezuinigen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:29

Ik loop meestal op zo'n meterbreed fietspad, van die betontegels. Nergens last van :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:31

Dieuwke_ schreef:
Ik loop meestal op zo'n meterbreed fietspad, van die betontegels. Nergens last van :n

Je hoeft er geen last van te krijgen, dat beweer ik ook helemaal niet. Maar als je er blijkbaar gevoelig voor bent en je wilt toch hardlopen zul je toch iets anders moeten verzinnen niet waar?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:36

Angela_ schreef:
Annehoe: Ik loop mee met de 10KM! Heb er zin in!

Rommie: Stoep en klinkers zijn zelfs nog slechter dan asfalt. Asfalt is fijn glad, en egaal. Maar wel hard, waardoor je eerder kans hebt op blessures. Om goede schoenen te vinden, zul je toch je looptechniek moeten laten analyseren. Bij een goede hardloopzaak doen ze dit. Schoenen zijn het allerbelangrijkste bij het hardlopen, ga daar alsjeblieft niet op bezuinigen!

Oh, ik dacht dat Jaan iets anders bedoelde! Schoenen laten aanmeten met zo'n filmpje enzo was inderdaad mijn plan, ik hoopte alleen nog even zonder te kunnen omdat schoenen zo duur zijn. Maargoed, dan moet het maar gewoon want ik heb inderdaad geen zin in blessures...