Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:13

Haha dat zeiden ze hier op het kdv ook al: het is geen slaper he! :D
Ach ja, wij krijgen in ieder geval wel waar voor ons geld! ;)

Ja ik was zo blij en trots dat hij doorgeslapen had! Mag ook wel eens met bijna 9 maanden!
Toevallig had ik gisteren nog tegen ex gezegd dat ik het echt bijna niet meer trok om er 's nachts zo vaak uit te moeten.
Begin gewoon last te krijgen met evenwicht houden als ik gewoon rechtdoor loop :? en heb vaak dikke, jeukende ogen, pijn in rug, nek, schouders, hoofdpijn. Schijnt allemaal toch te maken te hebben met een chronisch slaapgebrek.
Na vannacht voel ik me een heel stuk fitter!

Zo.. ga mini wakker maken en heel hard duimen dat hij vannacht weer zo lekker gaat slapen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:34

Ja ja we hebben hier weer een nachtje dat ik nog net onder het doorslapen mag rekenen: van 23:45 tot 5:45! Toppertje! *\o/*

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:41

Super Ninita, hoop dat het de trend wordt +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:21

Ninita: dat zijn goede berichten!!

Hier geen goede nacht, op zich heeft Marinde goed geslapen alleen als ze spuugt na de voeding ben ik dus gelijk klaarwakker, en lig gespitst op ieder geluidje naar haar te luisteren als ik haar in het wiegje heb gelegd. Ik heb dus bagger geslapen. Werd ook gek van mijn linker (*) die zorgde voor alle ellende, loopt te snel door gevolg dus: spugen. En hij werd later in de nacht niet goed leeg gedronken, dus in de ochtend deed hij best wel pijn. In 5 minuutjes heb ik er 120/130 ml uit gekolfd, en daarna kon ze er nog een complete voeding uit halen want rechts drinken had ze geen zin meer in. Als je standaard 2 borsten voed is het best wel lastig als er ineens uit maar eentje echt gedronken word. Heb trouwens met Marinde afgesproken dat ze, als ze 's nachts een complete voeding teruggeeft en gewoon gaat pitten ze dus ook best door kan slapen....weet niet of het werkt maar proberen kan geen kwaad, toch?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:29

Dat is balen he als ze een hele voeding eruit gooien en dan een uurtje later weer willen :(:)

Hier wel iets anders geks: hij wil 's morgens nu al 4 dagen niet aan de borst :?
Dus ik heb telkens maar gekolfd en de fles aangeboden maar drinkt hij dan ook maar 40-50 ml uit terwijl hij wel ligt te mekkeren dat hij honger heeft. Gisteren ging dat zo tot 14:30, steeds kleine beetjes uit de fles en daarna wilde hij ineens wel weer aan de borst. Om 20:00 en 23:45 ook maar vanmorgen dus weer niet.

Nu is hij bij m'n ex en heeft 2 flesjes mee dus hopelijk gaat hij die op de normale tijden netjes leeg drinken en straks weer bij mij aan de borst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:39

Het was nog gekker...1 borst ipv 2 drinken, in slaap vallen dus weggelegd, uurtje later weer willen, alles eruit gooien en daarna gewoon in slaap vallen en 4 uur later pas weer wakker worden.

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:01

320 ml :wow:
Chiara mag dan wel 2 of 1 keer per dag slapen, langer dan 2 uur aan één is het hier helaas ook nooit... achja...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:27

ik heb al een aantal dagen pijn in mijn linkertepel als ik liggend voed. als ik zit is er niets aan de hand. net tijdens het (zittend) voeden liet tessa los en zag ik bloed op mijn tepel, is er gewoon een stukje tepel wat heeft losgelaten! doet verder geen pijn ofzo, maar bloedde dus flink. bizar!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:35

BA dat heb ik ook gehad! Even een druppel melk op dat plekje laten opdrogen dan gaat het heel snel dicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:18

Nou...snap er niks meer van, weer een gebroken nacht en dat komt echt alleen maar doordat ik zelf niet meer in slaap kan komen. Ik ben het helemaal zat onderhand, zelfs als er niks aan de hand is kan ik niet meer slapen. Ook heb ik moeite met het andere drinkritme dat Marinde ineens heeft, namelijk 's nachts maar uit 1 borst drinken. Zo'n pijnlijke borst helpt ook niet echt mee om weer in slaap te komen.

Iemand een idee trouwens of dit door de hormonen kan komen? Heeft wel niks met bv te maken maar wel met "ontzwangeren", normaal had ik namelijk nooit moeite met slapen/inslapen, en het voelt hetzelfde als tegen het einde van de zwangerschap toen ik ook moeite met slapen had.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:25

Hmmm, ik herken het wel, bij mij is het hoe vermoeider ik ben hoe minder goed ik kan inslapen... Ook ben ik 's nachts heel alert op geluiden van de kinderen, ik lig er gewoon een beetje op te wachten tot er eentje wakker wordt. Ik slaap pas echt goed als ze er een nachtje niet zijn...

Dus ik weet niet precies hoe het komt, maar het is wel herkenbaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:52

Zal idd ook wel met de kleine te maken hebben, stomme is dat ik weet dat ik echt wel wakker word als er wat is maar je gaat toch op liggen wachten en dan denk ik uiteindelijk "zometeen wordt ze toch weer wakker" en dan kan ik helemaal niet meer slapen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:07

Nou dat dus :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:49

Sinds ik de kleine heb kun je een bom laten ontploffen langs me... wordt nergens wakker van behalve dan van de kleine :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:52

Ik ook, en dat dan ca. 4x per nacht 8-)
(al een jaar of 3 :D )

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:13

Boya schreef:
Bij de opvang hadden ze ook nog geen baby gehad die zo weinig sliep. Daar wil ze hooguit 1,5 uur totaal slapen op een dag hihih.

Joy sliep soms maar 2x een half uurtje en heel soms maar een half uurtje. 'Mijn' consultatiebureau zei dat dat niet kon en ze zijn zelfs bij mij thuis geweest om te kijken of ze het konden veranderen. Maar het enige advies dat ze konden geven was: laat maar huilen. Dat heb ik dus ff niet gedaan. Bovendien werd Joy alleen maar wakkerder van huilen. Ze huilt nooit, dus dat wilde ik graag zo houden :D Als ze in de puberteit komt, moet ik haar waarschijnlijk haar bed uitschoppen, dus het komt vast goed ;) Nu slaapt ze trouwens sinds kort wel ietsje langer, maar niet heel veel, ach. Overdag kan ik haar rustig een uur (of langer denk ik) alleen laten spelen, dus ik klaag verder niet, ze is gewoon verder verschikkelijk lief en makkelijk <3

Ninita, wat goed dat Milan doorgeslapen heeft!!

WA, Joy is nu bijna een jaar, ik hoop niet dat ze jouw kindje opvolgd :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:20

('t zijn er nog twee ook :D )

Maar een buurmeisje van mij heeft ook altijd overdag maar zo weinig geslapen, hooguit 1,5 uur overdag, vanaf baby aan zowat. Maar dat gaat verder prima, is een heel bijdehand kindje, zal er ook mee te maken hebben. Tja, als het verder goed gaat...

Als ze echt slaaptekort hebben dan merk je het wel hoor, toch?

En inderdaad, de pubertijd, daar verheug ik me ook op, haha (oudste gaat bijna naar school, schijnt ook te helpen :D )

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:43

Zo, net mijn nieuwe record gekolfd: 270cc :D
Nieuwe kolf werkt als een tiet!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:46

Wauw! Cool is dat he, kon ook altijd zo trots zijn. Jij had ook de pump in style toch?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:51

Jups! Bevalt erg goed. Moet sparen. Volgend weekend gaat Elianne een nachtje uit logeren bij mijn schoonmoeder, vanwege vrijgezellenfeest van mijn zusje.
Moet haar in ieder geval 3 voedingen meegeven en wil vers meegeven, zodat ze niet hoeft te klooien met ontdooien. Ondertussen kolf ik ook wel weer en breng die rond een uurtje of 21.00 weer langs. Dan heeft ze weer 3 voedingen voor de nacht/ochtend. Vind het best lastig inschatten allemaal, omdat ik niet precies weet hoeveel ze op een dag drinkt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:34

Je kan toch ook de melk anders zelf vast ontdooien? Mag 24 uur in de koelkast blijven volgens mij.
Is ook wel lastig inschatten, maar heel vaak rekken ze het zelf ook wel tot mama weer terug is ;-)

Wel lekker, dagje uit!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:51

Mag ik vragen hoe jullie een voorraadje melk maken?
Kolven jullie meerdere keren per dag of hoe moet ik dit zien?
Wil hiermee beginnen namelijk, zodat er altijd wat melk in de vriezer staat. Maar als ik kolf na een voeding kom ik maar aan 20 tot 40 ml. En na elke voeding kolven zie ik eigenlijk niet zo zitten. (net zo blij dat ik daar vanaf ben van dat 8 x per dag kolven :o )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 15:34

Ik kolfde 1 of 2 keer per dag en dat vroor ik in, had ook nooit meer dan 100 ml in den beginne, nu nog zelden 60 ml :+

Over een half uur is het een jaar geleden dat mijn vliezen braken midden in het restaurant van het ziekenhuis, damn wat zou ik dat nog graag eens over willen doen,... dat was allemaal zo speciaal die week <3

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:50

Hoe vries jij het in?
Ik heb nu 4 van die bekertjes van Avent waarmee ik het in wilde vriezen, maar vind het zonde om 40 ml daarmee in te vriezen terwijl er 200 ofzo in past..vandaar.
Misschien toch beter morgen van die ijsklontjes dingen halen ofzo...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:50

Enne van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Chiara alvast!! Lijkt me erg speciaal.