Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:44

Ik ben weer terug van de psych... Heel heftig...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:03

Angela: Heb je wel het gevoel er wat aan gehad te hebben ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:05

Wel op een positieve manier Angela?

Flappie fijn dat je er zeker wat aan hebt.
Ik snap je verhaal helemaal. Goed dat je vriend van zich af begint te praten. Je kan niet alles blijven opkroppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:08

Ja zeker! Aankomende dinsdag word ik in het team besproken en krijg ik een psycholoog toegewezen. We beginnen met individuele therapie en later komt daar groepstherapie bij. Hun diagnose was een (matig) ernstige depressie. En die willen ze eerst aanpakken, en daarna krijg ik een andere groepstherapie om beter om te leren gaan met het HSP.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:09

Dat klinkt positief Angela!
Zelf ook een beetje tevreden over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:11

Jawel, maar erg confronterend... Ik wil liever niet echt inzien dat ik echt iets mankeer..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:12

Dat ken ik, dat is ook confronterend. Maar het lijkt dat je wel de juiste hulp krijgt en dat ze je goed ingeschat hebben. Dat scheelt een hoop tijd en frustratie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:15

Dat is waar, ik ben ook heel open en eerlijk geweest. Het viel me ongelofelijk zwaar, en ik had het af en toe heel moeilijk. Ik ben nu ook bekaf.

Dadelijk als het gestopt is met regenen ga ik naar Garuna, kijken of die me kan opvrolijken.

Ze adviseerden overigens wel medicijnen, maar ik sta er erg negatief tegenover. Wat is jullie visie hierop?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:17

Waarom sta je er negatief tegen over?
Ik had dat eerst ook hoor, maar medicijnen halen net even de scherpe rand eraf, waardoor je beter instaat bent om te werken aan je herstel. Ik zit zelf ook aan de medicijnen en schaamde me er eerst voor. Nu niet meer, ik had het gewoon echt nodig.
Als ik jou was, zou ik het wel doen. Het maakt het net even wat makkelijker voor jezelf.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:50

Zolang je het zonder redt, zou ik het zonder doen Angela. Die grens ligt bij iedereen ergens anders. Maar ik sta er geloof ik wat anders tegenover dan de gemiddelde mens. (en dat heeft er niets mee te maken of je je er voor zou moeten schamen, want dat is natuurlijk onzin)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:38

Nou, het heeft deels te maken met schaamte, maar ook met het idee van zo min mogelijk rotzooi in mijn lijf...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:40

Ik kom weer even binnenvallen als dat mag :o

sifra01 schreef:
Zolang je het zonder redt, zou ik het zonder doen Angela. Die grens ligt bij iedereen ergens anders. Maar ik sta er geloof ik wat anders tegenover dan de gemiddelde mens. (en dat heeft er niets mee te maken of je je er voor zou moeten schamen, want dat is natuurlijk onzin)

Medicatie zou ik ook het liefst zo lang mogelijk mee wachten.
IK ben 6 jaar geleden ook flink overspannen geweest, en was flink depressief.
Ook had ik veel last van paniekaanvallen(paniekstoornis) en sociale fobieen.

De medicatie heeft mij toen enorm geholpen.

Nu zit ik halverwege het zelfde bootje als toen.
Medicatie is fijn omdat het idd de scherpe randjes eraf haalt, en je je wat beter gaat voelen.
Maar ik heb nog vers in mijn geheugen wat een ellende ik heb gehad met stoppen.

Ik heb een aantal jaren de medicatie gebruikt en heb echt enorm langzaam afgebouwt, de dokter zei zelfs dat het gerust wat sneller kon, maar ik heb om de 2 weken de dosering verminderd, en heb de laatste loodjes met de vloeibare versie gedaan zodat ik echt langzaam kon eindigen.
Maar men wat heb ik me ellendig gevoeld ...
Maar eerlijk is eerlijk, zonder medicatie was ik er de vorige keer niet uit geraakt.

Ook kwam ik veel kilo's aan met die medicatie, en na het stoppen ( ben ook gezonder gaan eten toen) vlogen de kilo's er eindelijk weer vanaf.

Dus denk goed na over of je eraan wilt beginnen.
psychologen roepen al gauw dat je medicatie nodig hebt.
Goed bedoeld, maar lukt het je zonder, dan ben je uiteindelijk beter af.

IK heb nu een week vakantie opgenomen, ben vorige week volledig ingestort.
Mijn lichaam is op, en dus de geest ook.
Ik volg haptonomie. Helaas is mijn arts op vakantie, want wss ook maar weer een verwijzing naar het ggz.

De stap om me ziek te melden is enorm groot, al maanden houd ik mezelf groot. Niemand die wat aan mij merkt...
Knap waardeloos zijn wij eigenlijk he?
Ons maar kapotwerken allemaal voor een ander.
Om maar niet te hoeven falen ...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:28

Jeetje, dus je zit weer in hetzelfde schuitje.
Volgens mij blijven we er altijd gevoelig voor.

Over het afbouwen heb je wel gelijk, al heb ik daar zelf (nog) geen ervaring mee. Toen ik met de medicijnen begon had ik ze echt nodig, ik trok het niet meer zonder. Wel lang geprobeerd, maar het werd te erg. Ik heb het geluk dat ik weinig last van bijwerkingen heb, dus dat scheelt ook wel iets. Maar dat is iets wat je van te voren niet weet.

Wel balen dat je er weer zo doorheen zit. Goed dat je een week vakantie hebt, alleen is de vraag of je aan een week genoeg hebt om echt uit te rusten. Ik kan me wel voorstellen dat de stap om je ziek te melden erg groot is, maar misschien moet je er toch maar aan...

Wat je als laatste schrijft klopt trouwens ook helemaal. Altijd maar doorgaan om maar niet te falen. Ik herken me er in ieder geval helemaal in.

Sterkte!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:03

Dankje :)

Ik kan er eigenlijk ook niet onder uit, al maanden ga ik over mijn grenzen heen.
Maar ik vind het zo moeilijk, want ik weet nog van de vorige keer die rotreacties, mensen die het niet snappen want "je ziet er toch zo goed uit?" Bah :(

Ik denk ook dat maar weinig collega's het hebben zien aankomen.
Waarom ben ik dan ook zo hard voor mezelf...

En van dat falen... de mensen die juist altijd hun best doen, alles proberen goed te doen, dat zijn de mensen die overspannen raken ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:06

Pff Crossmonster, dat is niet niks..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:37

Ik had vanmiddag een gesprek bij mijn behandelaar. Was ook confronterend. We kwamen tot de conclusie dat ik heel veel dingen in het dagelijkse leven aan het vermijden ben. (Daarom is het ook goed dat ik met dagbehandeling start en weer onder de mensen kom)

Als ik dan het berichtje lees van crossmonster vraag ik me ook af of we ooit ECHT leren om op onszelf te passen of dat het altijd een struikelblok zal blijven. Ik ben bang voor het laatste, want het een karaktereigenschap die diep zit, heel diep en dat is niet zomaar veranderd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:07

Ga straks weer een poging doen met de vragenlijst. Vriendlief gaat me helpen. Hoop dat hij wat zinnigs er over kan zeggen :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:14

Ik ga zo weer naar de hapto, even de momenten bespreken dat ik deze week over mn grenzen ben gegaan. Was maar 2 keer, het klinkt stom maar ben trots op mezelf O:) 1 keer op school en 1 keer op stage..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:53

Vandaag weer een hele dag gewerkt, eigenlijk is dit te gek. Want als ik thuis kom dan is het even de post lezen, snel naar degene toe waar ik mee eet, daar even een praatje, met de hond lopen en dan is het half 8 en dan heb ik thuis nog iets gedaan. Dit is wat me stoort want nu komt het werk thuis niet af en als het dan half 8 is wel ik gewoon gaan zitten/hangen. Zou ook graag nog eens naar mn paardje gaan of met een vriendin afspreken, daar komt niet meer van. Hoe deed ik dat vroeger of hoe doen andere dat? Weet wel dat we toen met zn 2en waren, dat scheelt ook veel. Daarnaast vind ik dat mn huisdieren incl paard hieronder lijden, iemand tips?

Lees later nog bij, nu eerst even om mn slaappillen. Was net bij ons thuis maar ik zag ze niet dus ik kan weer terug.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:55

CIV , Herkenbaar.

Ik vraag me ook wel eens af hoe ik dat eerst deed.

IK heb 2 banen, daarnaast kook ik dagelijks gezond voor mezelf (woon alleen)
Heb ik 9 katten met daarbij behorend poepscheppen, stofzuigen,dweilen etc.
Ik heb 2 paarden te rijden,een voor iemand anders en een van mezelf (die ik nu al weken niet meer rijd omdat ik te moe ben)
Ik ben altijd blij als ik om 20 uur klaar ben met alles...
En dan vergeet ik erbij te vertellen dat ik maandags om 03.15 op moet staan ...
Dinsdags 4.15 en de rest vd week om 6.00

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:01

Jeetje hoe hou je dat vol crossmonster, dan mag ik nog niet klagen met mn 3 katten. 9 katten, hoe kom je daarbij? En 2 paarden, ben blij als ik mn eigen paard een aantal keer per week kan zien, kan me voorstellen dat het je niet lukt om er 2 te doen. Ik heb dan nog een hond die de nodige aandacht vraagt en mn sociale leven is ver te zoeken. Het zou een optie zijn om net als jij midden in de nacht uit bed te komen maar ik geloof niet dat dat het word, haha. Hoe hou je het vol??? Zou mij niet lukken vrees ik maar ik wil het wel graag, hoeveel uur werk jij? Ik ben voor 20 uur aangenomen maar werk nu fulltime. Was je eerst nog drukker dan?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:05

Ga even mn pillen ophalen en daarna misschien nog wel het aquarium schoonmaken, als ik er nog puf voor heb. Spreek jullie later weer, vergat het net maar een knuffel voor degene die het nodig hebben. Gaat het hier een beetje? Het bijlezen wilt niet lukken misschien straks wel. PW, succes met je vragen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:17

Ik ben gezegend met een vorm van adhd, dus ben altijd al een drukke tante geweest.
Maar ik snap dus niet hoe ik het eerst deed, eerst gaf ik ook nog eens bijna elke avond paardrijlessen ???
Daar komt het nu niet meer van, maar vind ik niet erg, ik concentreer me nu op mijn eigen wedstrijd carriere :)

En 9 katten sja uit de hand gelopen hobby....
En nu lopen er zelfs 12, ik heb 3 kittens ...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:46

Ik raak al bijna in de stress als ik jullie verhalen lees. Zou ook niet weten hoe je dat allemaal moet handelen. Ik ben er dan ook nog niet aan toe om weer aan het werk te gaan :n

Heb net de vragenlijst samen met mijn vriend doorgenomen en ingevuld. Pfff ben er gewoon moe van. Waren pittige vragen. Ik hoop maar dat ik het goed heb gedaan. Kan hem in ieder geval donderdag inleveren als ik begin.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:14

Super PW dat het je gelukt is !

Ik heb vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering aangaande de problemen met mijn (ex)-baas (weet ook niet hoe ik het nu moet noemen...).
Jammer genoeg ben ik er vandaag nog niets wijzer uit geworden, kreeg nl pas vanmiddag de brief van mijn baas thuis en heb daarna alle papieren die ik had doorgemaild naar de verzekering. Dus ze zijn er nog niet mee aan de slag kunnen gaan...
Heb aan de ene kant wel lekker geslapen op de een of andere manier raar maar waar...