[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:53

Niet meer ongesteld worden is voor mij wel de ideale optie denk ik, nu heb ik wel eens dat ik door wil slikken, maar mijn lichaam pikt dat niet, en dan breek ik door en ben ik gerust 4 weken ongesteld. Dus ik moet mijn stops echt inlassen.

Spiraaltje wil ik niet, ik zou me er teveel zorgen om maken, omdat het continu aanwezig is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:55

tjah, wat bedoel je met aanwezig?
het idee dat ik iets in mijn buik zou hebben was best beangstigend, maar je merkt er vrij weinig van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:00

Meer omdat je er zelf geen invloed op uit kan oefenen. Je kan hem zelf niet verwijderen als je er vanaf wil, of tijdelijk vanaf wil. Zoals je wel tijdelijk met de pil kan stoppen, of de prikpil niet meer neemt. :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:17

Unwritten schreef:
Meer omdat je er zelf geen invloed op uit kan oefenen. Je kan hem zelf niet verwijderen als je er vanaf wil, of tijdelijk vanaf wil. Zoals je wel tijdelijk met de pil kan stoppen, of de prikpil niet meer neemt. :)

Als je van je spiraal af wilt maak je even een afspraak met de huisarts en ben je hem binnen een paar dagen kwijt, maar als je net de prikpil hebt gehad blijven die hormonen nog maanden in je lichaam zitten.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:17

oke ik weet dat ik stom ben geweest maar wil het toch graag vragen.
IVM plotseling overlijden van een heel dierbaar iemand was ik 3 dagen de pil vergeten (slik hem 8 jaar). 4e dag sex gehad (onbeschermd) en kwam dr toen achter dat ik de pil niet had geslikt. Heb 4e dag een bloeding gekregen, nadat ik sex gehad heb. Weet iemand hoe groot de kans op zwangerschap is?
Nogmaals weet dat dit STOM EN DOM is maar was met zoveel dingen bezig dat de pil dr bij inschoot. Mocht het overgens " raak" zijn is het welkom.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:40

Hangt er vanaf in welke week je m bent vergeten, maar in principe is ie al niet meer veilig vanaf 1 pil vergeten..Testje doen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:59

Ligt er aan in welke week het was maar ik zou er vanuit gaan dat je niet beschermd bent geweest.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:25

Hoi bokkers,

Ik ben vandaag terug geweest naar de gynaecoloog voor de na controle van het vervangen van het mirena spiraaltje in november. Deze had ik toen net 3 jaar en ik bleef dus constant menstrueren. Er was eigenlijk nog geen een week zonder bloeding geweest terwijl ze mij er steeds op wezen dat ie goed zat. Ook met binnenwaarts onderzoek zei ze mij. Hij zit goed, toch vervangen? Nou ja ik lag er toen toch dus vervangen die hap dacht ik. Kan ik er weer tegen de komende 5 jaar.

Nou ging het tot begin februari helemaal perfect voor mijn doen. Na het plaatsen ging de menstruatie na 2 dagen weg en kwam heel hevig na 2 weken terug. 1 week lang flink gemenstrueerd en daarna bleef het 3 weken weg. Kreeg dus de regels elke maand in plaats van elke dag een beetje.

Nou had ik ondertussen wel ontdekt dat de touwtjes van de nieuwe mirena vrij lang waren :? en wilde dit ook aankaarten bij de volgende controle maar deze werd uitgesteld en ik had toch mijn regels elke maand. Dacht het zit wel goed. Tot ik vanaf 10 feb tot 17 feb ongesteld werd en bijna bij de laatste dag mijn tampon wilde verwisselen en ik deze er niet uit kon krijgen en merkte dat de touwtjes rond de tampon gedraaid zaten. Tampon terug omhoog geduwd en met nog meer voorzichtigheid de tampon verwijderd. 2 dagen later vond ik een van de touwtjes van het spiraaltje in het begin van mijn vagina terug. Dacht nog :? misschien is het een nylon draadje uit mijn skinny die ik de dag ervoor had gedragen.. Maar ja vreemd vond ik het wel. En had ook al de hele dag een vreemd gevoel in mijn onderbuik.

1 dag later en het bloeden begon weer ;( dacht nou ja.. misschien een foutje van mijn lichaam. Checkte of mijn spiraaltje er nog zat en inderdaad die zat er nog wel.. Maar wel waren de touwtjes nu nog langer..
Toch direct de gynaecoloog gebeld voor een afspraak met mogelijkheid dat mijn spiraaltje stuk was gegaan.

Kon vandaag terecht en mijn menstruatie is vanaf 19 feb nog niet gestopt.

Eerst echo.. Kijken.. Hmm..: ja hij zit toch echt hier zo.. Maar wel veelte laag.
Naar de andere kamer: Even voelen ;( hij zit in je baarmoedermond en ze haalde hem er zo uit. Voelde daar niets van ;(
Vroeg ze wil je een nieuwe? Nou ja eigenlijk wel. Het is het enige wat ik mag hebben aan anticonceptie wat een beetje hormonen bevat en ik heb een vriend wij vrijen zonder condooms. En natuurlijk kan ik het spiraal eruit laten en met condooms gaan vrijen maar een foutje is zo gebeurd en ik mag zeker geen morning after pil vanwege de vele hormonen. En nu zwanger raken is ook nog geen optie. Ik zou met elke keer ontzettend zorgen maken dat ik zwanger kan raken.
Dus heb een nieuwe gekregen. Helemaal zonder pijnstillers is deze geplaatst. En jeetje wat deed dat even pijn zeg |( maar ik heb het doorstaan. Bij deze de touwtjes wel gelijk kort laten knippen, bij de echo zat ie in ieder geval goed, moet over 6 weken terug komen voor de na controle.

Nu hopen dat deze niet uit gaat zakken. Zou gek worden namelijk. Meerdere die dit euvel gehad hebben?

Groetjes Seventje

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:00

Bij mij zakt de mirena ook naar beneden als ik ongesteld wordt.
Dan hangen de touwtjes gewoon uit mijn doos en moet ik ze zelf terug duwen. Dit is alleen als ik ongesteld ben. Hier heeft de ha express de touwtjes veel langer gelaten voor het verwijderen over 5 jaar, maar prettig vind ik het niet!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:04

WillemYntJee schreef:
Hangt er vanaf in welke week je m bent vergeten, maar in principe is ie al niet meer veilig vanaf 1 pil vergeten..Testje doen?

Was in de 2e week.
Test zal zo kort geleden denk ik nog niet werken.
We zouden het allebei niet erg vinden als ik wel zwanger ben maar liever nog ff wachten tot ons nieuwe huis klaar is.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:07

Zonnebloem schreef:
WillemYntJee schreef:

Was in de 2e week.
Test zal zo kort geleden denk ik nog niet werken.
We zouden het allebei niet erg vinden als ik wel zwanger ben maar liever nog ff wachten tot ons nieuwe huis klaar is.

De meeste testen werken pas na de week dat je ongesteld had moeten worden. Maar dat is voor iedere test anders, dus even goed op de verpakking lezen!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:17

leandrotje schreef:
Bij mij zakt de mirena ook naar beneden als ik ongesteld wordt.
Dan hangen de touwtjes gewoon uit mijn doos en moet ik ze zelf terug duwen. Dit is alleen als ik ongesteld ben. Hier heeft de ha express de touwtjes veel langer gelaten voor het verwijderen over 5 jaar, maar prettig vind ik het niet!

@ leandrotje,

Als je ongesteld word draait inderdaad de baarmoedermond naar beneden waardoor de touwtjes inderdaad ook meer naar beneden hangen. Dat is normaal ;)

Bij mij was het hele spiraaltje gezakt mijn baarmoedermond in waardoor deze met de achterkant eruit kwam. En daardoor leken de touwtjes nog langer dan normaal. Maar het viel gynaecoloog gisteren wel op dat de touwtjes van het uitgezakte spiraal wel extra lang waren gelaten en waarschijnlijk toch om een tampon zijn gedraaid waardoor ik per ongeluk de mirena mee getrokken heb met het verwijderen van de tampon. Nu zijn ze korter geknipt waardoor er maar 2 korte draadjes uit mijn baarmoedermond steken.

Vandaag is de bloeding in ieder geval wel al weer minder geworden.. Pff.. wat een opluchting na een maand flink menstrueren en fikse buikpijnen. De buikpijn is er nog een beetje na het vervangen gisteren. Maar er valt mee te leven met een enkele asprine als het te heftig word.

Voor nu ga ik in ieder geval hopen dat deze wel netjes op zijn plaats blijft zitten en mijn menstruatie cyclus weer een normaal patroon gaat aannemen. Want neem van mij aan dat mijn lichaam een maand lang flink over zijn toeren voelde. Fut om na mijn werk de paarden te trainen had/heb ik niet meer. En emotioneel werd ik ook een wrak. Nou ja.. hopelijk is dat ook weer over :o Want zo herken ik mezelf gewoon niet meer :P

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:32

Unwritten schreef:
Niet meer ongesteld worden is voor mij wel de ideale optie denk ik, nu heb ik wel eens dat ik door wil slikken, maar mijn lichaam pikt dat niet, en dan breek ik door en ben ik gerust 4 weken ongesteld. Dus ik moet mijn stops echt inlassen.

ik slik de Yaz 24+4, en wordt niet meer ongesteld (en slik gewoon netjes de placebo pilletjes). Fijne bijkomstigheid dus ;)
maar lees ook verhalen op internet van mensen die juist enorm ongesteld worden met deze pil :? ik slim 'm nu zo'n 5 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:35

De Yaz 24+4 heb ik gehad. Resultaat, non stop ongesteld :) Dus nee.. ik heb nu Trigynon.. een hele zware pil, en ben nu 4 dagen ongesteld, hooguit. Alleen.. die vier dagen zijn net 'teveel' zegmaar.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:49

Hoi!

Mijn mama die wilt waarschijnlijk dat ik aan de pil ga, uit voorzorg heb nu sinds een maand m'n eerste sirieuze vriendje zegmaar.

Nu ben ik overal een beetje rond aan het zoeken en verschillen te zien etc,

Wat voor pil word daar meestal voor gebruikt?
Ik wil natuurlijk het liefste niet aankomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:50

Of je wel of niet aankomt is per persoon verschillend.. ik ben geen grammetje aangekomen en ik heb al 3 pillen gehad.

Je arts adviseert je een pil die het beste bij je past. Dus afspraak maken bij je arts, zelf kan je niet kiezen namelijk :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:57

Okee,

Zal het er dan toch met m'n moeder over hebben..
Hou er écht niet van om met haar over dat soort dingen te praten..

Maar heb je wel bij alle pillen, dat je de pil kan door slikken terwijl het eigenlijk je stopweek is ? ( bijv. op vakantie )

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:29

Kytha schreef:
Unwritten schreef:

ik slik de Yaz 24+4, en wordt niet meer ongesteld (en slik gewoon netjes de placebo pilletjes). Fijne bijkomstigheid dus ;)
maar lees ook verhalen op internet van mensen die juist enorm ongesteld worden met deze pil :? ik slim 'm nu zo'n 5 maanden.

Ik word er nog wel ongesteld mee, maar inderdaad soms 1 dagje een klein beetje en soms (zoals nu) 2 dagen hevig bloedden. Maar goed verder geen enkele klacht dus dik tevreden!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:31

Naomi_Haffie schreef:
Okee,

Zal het er dan toch met m'n moeder over hebben..
Hou er écht niet van om met haar over dat soort dingen te praten..

Maar heb je wel bij alle pillen, dat je de pil kan door slikken terwijl het eigenlijk je stopweek is ? ( bijv. op vakantie )

Ja hoor de pil kun je gemakkelijk doorslikken als je later of een keertje niet ongesteld wil worden.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:56

hallo,
ik heb een vraagje, ik heb sinds vandaag de pil.
maar ik krijg hem gwn echt niet fatsoendelijk doorgeslikt(is met alle pillen)
nu heb ik er een beetje op gesabbeld maar uiteindelijk een stukje ervan toch doorgeslikt.
zou dit kwaad kunnen? kun je erop sabbelen ipv slikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:58

Mag ik vragen hoe groot jouw pil is dan? Naar mijn weten zijn ze hooguit 3 millimeter?

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:00

ja zijn inderdaad maar inimini,
maar dat is iets wat tussen mijn oren zit :o

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:27

Ik zou het niet weten..
Heb het wel een poosje met frisdrank ingenomen, dat werkte bij mij iets beter.
Ondertussen maar aan de nuva-ring omdat ik de pil gewoon echt niet weg kreeg..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:42

Ik krijg ze ook niet weg hoor, nam/neem ze t liefst met iets te eten :P Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik zal doen (maandag afspraak bij de dokter): Spiraaltje, nuvaring of prikpil?
Neig momenteel meer naar spiraaltje, maar door die verhalen hierboven benauwd dat me toch wel :P
K hoor niet zo veel mensen die de prikpil hebben, dan vraag k me af hoe zou dat komen ? hihi

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:36

Minder bekend en vanzelfsprekend ofzo? Bij mijn stage werd er ook ' liefkozend' gezegd dat de prikpil gehandicapten-anticonceptie is...