Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:10

Goedemorgen!

Ik heb een beetje te lang op bed gelegen, dus nu heb ik van die heerlijke steken vanuit mn nek naar mn slaap toe... Maar ik denk als ik zo ff een beetje ga bewegen en de boel soepeler word, dat het dan tot een minimum beperkt blijft.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:31

Laurabram schreef:
Goedemorgen....

Hier is 't nog mistig boven......

Werkze Rocymax.

Dank je :P

joyce2 schreef:
Goedemorgen!

Ik heb een beetje te lang op bed gelegen, dus nu heb ik van die heerlijke steken vanuit mn nek naar mn slaap toe... Maar ik denk als ik zo ff een beetje ga bewegen en de boel soepeler word, dat het dan tot een minimum beperkt blijft.

Voor allebei, blijf lekker in bed liggen, het is bij jullie denk ik toch rotweer?? Lekker ontpannen in bed liggen , misschien wordt het dan wat minder. Sterkte :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:31

Het is hier echt heeerlijk weer, lekker zonnetje! Dus misschien dat ik zo even lekker op de bank in de tuin ga liggen, haha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:37

Jaaaa.lekker, geniet er maar lekker van,
Hier gaat de zon aldoor weg, hoop niet dat jullie nu de zon hebben en het hier gaat regenen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:26

Ik zit nu lekker in de zon, maar het waait wel behoorlijk! Gelukkig hebben we een beschutte tuin, waar het snel heet word, dus de wind is wel lekker. Mn lieve vriendje heeft net een poging gedaan om mn nek en schouders los te masseren en dat heeft wel wat verlichting gegeven! Ik moet gewoon blijven zitten en niet teveel bewegen, dan blijft het bonkende gevoel weg, haha. T is niet echt migraine geloof ik, maar ook geen "gewone" hoofdpijn, hmm...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:15

Hoofd is hier ook nog steeds niet in orde.
Vanmorgen hoofdpijn, imigran ingenomen en daarna ging het beter. Krijg ik vanmiddag aan het eind van de dag op stal nog zo'n aura-aanval (zo noem ik zo'n vlekjes-aanval maar even), bah .... gelukkig zat ik in mijn stoeltje terwijl de paarden in de paddocks stonden en met een 3 kwartier was het weer weggetrokken, maar het is zo vervelend .... en geen hoofdpijn erbij, da's dan weer zo raar!
Ik raak er niet meer van in paniek, maar denk altijd toch stiekem we 'als het maar weer over gaat' .... :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:58

@ simodi, wat beroerd nu weer :(:) Gelukkig heb je geen hoofdpijn nu?
@joyce voel jij je alweer beter?
ik ben weer stom geweest, ben na mijn werk even gaan liggen en toen weer opgestaan met.........jawelhoor.......weer hoofdpijn en als klap op de vuurpijl had mijn hond met water drinken overal water in de keuken laten vallen dus ik gleed uit greep me vast en nu is mijn schouder die zowiezo al niet echt goed was helemaal pijnlijk, boe, wat ben ik toch dom
Nou ik ga eerst maar even wat eten, eens kijken of ik me wat beter voel

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:44

@Simodi & Rocymax: Super vervelend die rot hoofden... Gaat het alweer wat beter?

Met mijn hoofd gaat het nu wel goed, ik heb nog wel een zeurend gevoel in mn nek/achterhoofd, maar niet meer zo heftig als eerder vandaag! Ik heb gewoon gezellig kunnen eten en kleppen met een vriendinnetje, ze is net pas de deur uit en geen last gehad van een hoofd dat overal doorheen zat te zeuren (raak dan altijd zo afgeleid, haha). Hopelijk is het morgen helemaal over! Maar ben al lang blij dat het redelijk over is gedreven, zonder dat ik imigran heb hoeven nemen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:50

rocymax schreef:
@ simodi, wat beroerd nu weer :(:) Gelukkig heb je geen hoofdpijn nu?

ik ben weer stom geweest, ben na mijn werk even gaan liggen en toen weer opgestaan met.........jawelhoor.......weer hoofdpijn en als klap op de vuurpijl had mijn hond met water drinken overal water in de keuken laten vallen dus ik gleed uit greep me vast en nu is mijn schouder die zowiezo al niet echt goed was helemaal pijnlijk, boe, wat ben ik toch dom
Nou ik ga eerst maar even wat eten, eens kijken of ik me wat beter voel

Nee gelukkig nu niet.

En jij sterkte, wat balen! :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:51

joyce2 schreef:
Maar ben al lang blij dat het redelijk over is gedreven, zonder dat ik imigran heb hoeven nemen.

Ja, soms ben je idd al blij met 'redelijk over' he! ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:09

Gelukkig gaat het nu weer wat beter, nog een beetje licht gevoel in mijn hoofd , ben blij dat het met jullie ook weer wat beter gaat ;)
ik neem aan en hoop dat het stil is op het topic omdat de rest ook min of meer hoofdpijnvrij is? :+

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:36

Ik vrees dat ik ook migraine heb..

Ik ben iemand die altijd al veel hoofdpijn heeft, maargoed deze hoofdpijn is te houden..
Nu heb ik sinds een aantal maanden regelmatig echt vreselijke hoofdpijn..
- pijn aan 1 kant van mn hoofd
- bonkende stekende pijn
- gevoel alsof ik in een roes leef
- misselijk
- komt plots opzetten..

Ik ga morgen maar eens mn huisarts bellen, want paracetamol, ibubrofen, voltaren K etc. helpen allemaal niet.

Zodra ik zo een "aanval" voel aankomen ga ik op mn bed liggen en hopen dat ik snel in slaap val want de pijn is niet te harden..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:42

Dit klinkt idd als migraine, welkom in de club zou ik zeggen, idd het beste om eerst maar met je HA te bespreken, laat het nog even weten, voor nu sterkte :(:)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:45

rocymax schreef:
Dit klinkt idd als migraine, welkom in de club zou ik zeggen, idd het beste om eerst maar met je HA te bespreken, laat het nog even weten, voor nu sterkte :(:)

Ja ik vrees het ook..
Wat ik erg vervelend vind, is dat zodra ik in de drukte kom bv een verjaardag dat ik dan vaak een aanval krijg!
Laatst zat ik op een verjaardag, om 21.00u moest ik er heeeeeeel snel vandoor gaan want daar kwam de hoofdpijn.
Thuis direct op bed gaan liggen, maar helaas, de pijn was niet te harden incl. boven de pot hangen bahbah!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:29

Tja klinkt me allemaal bekend in de oren..... :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:43

Hmm, denk dat we je welkom moeten heten DaanCats, want dat klinkt wel heel erg als migraine.... Maar het voordeel is dat je niet alleen bent en dat je hier altijd lekker mag zeuren :D

Hier geen hoofdpijn, maar wel pijn links in mn nek, dus ik ga zo maar ff een beetje sportief doen en hopen dat de boel wat soepeler word, voordat ik straks wel weer pijn in mn kop krijg...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:46

Goedemorgen.

Welkom DaanCats, welkom bij de halve-hoofden club.
Digitaal imigrannetje voor iedereen die het nodig heeft.

Bij mij lijkt de mist op te trekken. Voel me nog wel alsof er een trein over me heen gereden is maar we zitten op het goede spoor volgens mij.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:57

@DaanCats, welkom bij de club.
@iedereen met halve hoofden: sterkte!

hier geen migraine, maar nog wel wat hoofdpijn doordat mijn nek vastzat...
peter heeft vrijdagavond heerlijk gemasseerd, zaterdag wat rugwervels rechtgezet en gisteren weer gemasseerd en toen de knopen in mijn nekspieren eruit gekregen, nou de hoofdpijn werd gelijk de helft minder...dus ik ben blij...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:10

@lammie zeg nu waar je woont kunnen we allemaal even van de masseurkwaliteiten van jouw peter genieten
goedemorgen trouwens allemaal
hier nog een beetje zere nek en schouder, voor de rest valt er mee te leven

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:18

rocymax schreef:
@lammie zeg nu waar je woont kunnen we allemaal even van de masseurkwaliteiten van jouw peter genieten
goedemorgen trouwens allemaal
hier nog een beetje zere nek en schouder, voor de rest valt er mee te leven

hahaha...peter woont (nog) niet bij mij in...dus ik kan wel zeggen waar ik woon, maar ja daar is peter niet altijd...hahaha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:30

O joh, dan gaan we gewoon je huis in de gaten houden en komen we uit de bosjes gesprongen als hij bij jou is ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:44

DaanCats, welkom hier (vrees ik ...) ;)

Hier gaat het redelijk. Tegen de ochtend (04.00) wel weer behoorlijk hopfdpijn, dus weer imigran ingenomen en nu gaat het wel weer en zit op mijn werk. Ik heb nog maar 1 imigran in huis en kan pas op z'n vroegst morgen nieuwe ophalen bij de apotheek, dus het moet nu gewoon over zijn!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:06

joyce2 schreef:
O joh, dan gaan we gewoon je huis in de gaten houden en komen we uit de bosjes gesprongen als hij bij jou is ;)

Hahaha, Ik zie het echt al gewoon voor me _O-

Is het trouwens niet slecht om veel immigran in te nemen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:14

rocymax schreef:
Is het trouwens niet slecht om veel immigran in te nemen?

Vast wel, maar wat moet je dan?

Alleen als ik imigran slik trekt de hoofdlijn met een uur weer weg en kan ik er in elk geval zo'n uurtje of 8 tegen aan. Dat betekent dat ik meestal gewoon kan gaan werken en mijn paard doen. Zou ik niets innemen (paracetemol en ibu helpen niet tegen migraine), dan barst ik regelmatig van de hoofdpijn en zou mijn sociale leven helemaal op z'n gat liggen. Ik kies er dus maar voor om nu medicatie te nemen en dan zie ik de eventuele gevolgen later wel weer .... klinkt kortzichtig maar voor mijn gevoel heb ik geen keuze.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:18

Er zit volgens mijn sticker wel een aanwijzing op voor max 1x dag maar mijn huisarts heeft er wel bij gezegd dat als hij bijv. niet helpt ik er nog één mag innemen en als hij is uitgewerkt ook. Je moet natuurlijk wel oppassen wat je doet, maar koppijn vind ik erger.

Weet nog dat het pas uitkwam, toen kreeg mijn moeder het niet van de huisarts mee, man deed heel moeilijk want het was vast niet goed voor je en dan zou ze korter leven. M'n moeder is toen zo boos geworden dat ze tegen de dokter zei: dan leef ik liever een paar jaar korter zònder hoofdpijn dan langer met iedere keer een zere kop.
Toen ging hij toch overstag :D .