Grotere borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:43

sietske83 schreef:
Ik meld me hier ook maar. Ik heb 75F.
Ik loop atijd met rugpijn, nekpijn en hoofdpijn. Het is net of het tussen mijn schouders brand.
Ik draag altijd shock absorber Bh's want b met beugels zitten bij niks.

Haha wel erg toevallig, ik heb dezelfde maat en dezelfde klachten. Ik heb elke dag ook zo'n brandende pijn tussen mijn schouderbladen en soms word het zo erg dat ik het aan de voorkant van mijn lichaam ook voel.
Hoezo zitten BH's met beugel niet dan? Weet je wel zeker dat je de goeie maat hebt?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:39

Poppetjes_ schreef:
Haha wel erg toevallig, ik heb dezelfde maat en dezelfde klachten. Ik heb elke dag ook zo'n brandende pijn tussen mijn schouderbladen en soms word het zo erg dat ik het aan de voorkant van mijn lichaam ook voel.
Hoezo zitten BH's met beugel niet dan? Weet je wel zeker dat je de goeie maat hebt?

Ja ik weet zeker dat ik de goede maat heb. Ben bij 3 lingerie zaken geweest om te passen.
Heb de Bh's met beugels wel gekocht maar ze liggen nieuw in de kast.
Loop dus al van af puber af aan in sport bh's..
Ik ga eind augustus naar de bergman kliniek om te kijken of ik voor een bvk in aanmerking kom.
Ik denk door al mijn klachten dat het geen probleem is.
Bij de branderig gevoel is het net of je tijgerbalsem erop hebt gesmeerd en dat verneem je de hele dag.
Ik kan mijn schouders ook niet naar achteren houden met rijden hoe ik het nog geen minuut vol.

vikki

Re: Grotere borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:43

Aaaaah, mijn order stond vandaag aangemerkt als released op de Bravissimo website... iemand enig idee wanneer ik deze dan kan verwachten...? O:)

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:58

goh ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar ik houd mijn schouders ook nooit naar achteren. Dat trekt enorm aan mijn spieren... mogelijke oorzaak nu gevonden?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:01

ik ben bang dat ik dat later ook heb :\
maar heb er ZEKER geen behoefte aan, dus als dat zo is, weet ik zeker dat ik een borstverkleining doe!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:06

Ik zie in je topic dat je 14 bent. Wat voor maat draag je nu?

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:13

ik heb ook best grote borsten voor mijn lengte ( maar ben dan ook weer breed gebouwd )

ik heb 75/80 C
bh's heb ik best moeite mee als ik dan eindelijk een passende bh heb, dan past ie na een paar weken al niet meer en vallen me borsten er uit, erg vervelend

met bikinis heb ik een kleiner broekje nodig dan die meestal bij mijn cup zitten, en als het kan haal ik gewoon het broekje weg bij een kleinere maat en geef dit meestal door aan de cassiere
en anders bestel ik via internet bikinis bij sommige kan je de bh en broek maat apart doorgeven

ik ben trouwens erg tevreden met bh's van saph

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:15

Mariskatw schreef:

dat weet ik dus niet, ik heb nu veel Bh's die me niet meer passen en waar ik dus een topje overheen draag.
Dus ik moet binnenkort wel even een goede halen!

maar ik was laatst (2 maanden geleden) in een lingeriewinkel en een medewerker zij dus dat ik maat C of? D had,
ik weet het niet meer, want is al een tijdje terug. maar schrok er wel van!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:36

Kitty_luna schreef:
ik heb ook best grote borsten voor mijn lengte ( maar ben dan ook weer breed gebouwd )

ik heb 75/80 C
bh's heb ik best moeite mee als ik dan eindelijk een passende bh heb, dan past ie na een paar weken al niet meer en vallen me borsten er uit, erg vervelend

met bikinis heb ik een kleiner broekje nodig dan die meestal bij mijn cup zitten, en als het kan haal ik gewoon het broekje weg bij een kleinere maat en geef dit meestal door aan de cassiere
en anders bestel ik via internet bikinis bij sommige kan je de bh en broek maat apart doorgeven

ik ben trouwens erg tevreden met bh's van saph

tjah, ik ben 1.49 en heb E, zo groot vind ik een C dus niet haha. vind C een mooie maat :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:45

Als ik zo vrij mag zijn... C en D cups worden bij ons in de lingeriezaak niet als "groot" gezien, maar meer als gemiddeld ;) Tenzij je natuurlijk een jaartje of 14 bent, dan is een D cup al behoorlijk aan de maat, gezien je waarschijnlijk nog wel even doorgroeit!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:51

joyce2 schreef:
Als ik zo vrij mag zijn... C en D cups worden bij ons in de lingeriezaak niet als "groot" gezien, maar meer als gemiddeld ;) Tenzij je natuurlijk een jaartje of 14 bent, dan is een D cup al behoorlijk aan de maat, gezien je waarschijnlijk nog wel even doorgroeit!

ik hoop het niet voor mijzelf!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:10

Misschien dat het wel helemaal niet meer verder groeit hoor, maar er zit zeker een reele kans in dat het nog wel iets gaat veranderen! Aan de andere kant, bij mij is er sinds mn 12e al niets meer aan mn borsten veranderd ;)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:24

pfff ik zit weer even in een dilemma, zoals sommige wel weten ben ik 15 en heb cup G. Volgens mijn dokter gaan ze niet meer groeien.
Nu las ik in een tijdschrift een verhaal over een meisje die dit ook had en het heeft laten verkleinen naar een E.
Iets wat ook al heel erg lang door mijn hoofd spookt.

Maar ergens, ik heb nu nog nergens last van. (nouja, dat wel maar niet iets wat in verband staat met mijn borsten)
Geen rugpijn, nekklachten of wat dan ook.

raar, soms ben ik er dagen tevreden mee, soms niet.
Ben dus bang als ik nu eventueel een borstverkleining zou doen ik of spijt krijg, of ik er juist wel last van krijg.

Ik dus hele dubbele gevoelens, ik ben pas 15 en het kan altijd over een paar jaar ook nog. Mocht ik er wel last van krijgen of ze groeien nog verder.

Maar als ik dan zo'n positief verhaal lees of een foto zie van iemand hoe ik ook wel zou willen zijn begint het toch te kriebelen.... Pff lastig.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:10

Mariskatw schreef:

Jemig ik lees dit net terug.... het was al laat zeker, ik lees in je topic duh.. je profiel bedoelde ik ;)

Ik moest wel lachen vandaag, misschien niet helemaal netjes dat de mannen op mijn werk er grapjes over maken, maar het kan me zelf niet zoveel schelen. Maar goed, ze hadden het erover dat borsten van vrouwen gemiddeld steeds groter worden. Volgens één van mijn (mannelijke) collega's (ik was overigens de enige vrouw aan tafel) had dat te maken met het consumeren van hamburgers. Vrouwen die veel hamburgers eten, krijgen schijnbaar grotere borsten. Dus werd er aan mij gevraagd of ik soms veel hamburgers eet. Eh nee niet bijzonder nee.

Nouja het kwam in elk geval van vlees eten. Daar zitten namelijk groeihormonen in (jaja ze weten al wat) waardoor vrouwen grotere borsten krijgen. Vervolgens kijkt een van mijn collega's mij recht in de ogen aan, daalt vervolgens met zijn blik naar beneden... "Nou dan hebben ze in 't Zandt in elk geval een hele goede slager"....

Duurde even voordat het kwartje viel, want ik zei nog met mijn blonde gedrag: "in 't Zandt hebben we geen slager", maar toen ik hem snapte moest ik eigenlijk ook wel hard meelachen...

@ Dagmar: het lijkt mij ook wel vreselijk om op jouw leeftijd al zo'n grote maat te hebben. De kans is natuurlijk nog groot dat het nog blijft groeien. Bij mij is het bijvoorbeeld in de laatste 2 jaar nog 2 cupmaten gegroeid. Persoonlijk zou ik daarom denk ik ook nog wachten met een correctie, het zou zonde zijn als je nu laat verkleinen naar een E en over een aantal jaren alweer een erg grote buste hebt (ik neem tenminste aan dat het nog kan blijven groeien ondanks de correctie). Maarja.. helaas is er eigenlijk maar één cliche van toepassing: dit kun je alleen maar zelf beslissen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:49

@dagmar: heb je er nu veel pijn/last/klachten van? Zo nee zou ik ermee wachten denk ik! Je bent nu 15, weet niet of je al anticonceptie gebruikt, maar dat kan verandering brengen, zelfs het veranderen van anticonceptie brengt soms nog verandering (althans ik ben na 3 jaar pil overgestapt op nuvaring een jaar geleden en ben in het laatste jaar bijna een cupmaat gegroeid, en als ik internet mag geloven kan dat goed daaraan liggen.).
Als je geen last hebt zou ik nog een paar jaar wachten. Je borsten veranderen je hele leven maar het zou zonde zijn als je nu maar 2 cupmaten terug gaat, die kunnen er zo weer aanzitten. Welke omvang heb je?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:53

Ik ken wel mensen die vroeg geoppereerd zijn en voor een tweede keer op latere leeftijd zijn gegaan.
Veel verandering in litteken is er toch niet. Maar dan zou ik het alleen doen als het echt stoort.

Maar ik geloof er niks van dat je borsten zo blijven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:16

Ik zou idd ook wachten, op zn minst tot je een jaartje of 18 a 20 bent, mits je geen gezondheidsklachten krijgt... Ik zie regelmatig mensen in de winkel die op jonge leeftijd een borstverkleining hebben gedaan en die eigenlijk wel weer zouden moeten, gezien de borsten praktisch net zo groot, of nog groter zijn geworden! Enne, zolang je nog dr over twijfelt, zowieso niet doen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:25

Mijn mama heeft haar borsten ook 2 keer laten verkleinen, littekens blijven hetzelfde...
maar een operatie is en blijft een operatie en zou ik indien mogelijk toch liever zo lang mogelijk uitstellen...

er bestaat nu wel een soort operatie voor jonge meisjes waarbij ze ervoor zorgen dat de borsten stoppen met groeien?
Bij jonge meisjes, die al vroeg erg grote borsten hebben, kan liposculptuur de borst afdoende verkleinen en bovendien de verdere groei van de borstklier sterk remmen. Indien de ingreep tijdig gebeurt, kan zodoende ingrijpende borstverkleinende chirurgie later vermeden worden. Er blijven dan geen littekens zichtbaar. quote wellnesskliniek...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:29

@ ilsemarie, ik heb 75/80 G.
Heb opzich zolang je bij de goeie winkels bent geen problemen met BH's vinden.
En ik zit al aan de pil ja. Ik heb nu ook al eigenlijk wel weer bijna anderhalf jaar deze maat. Daarvoor echt binnen een halfjaar van een c naar een f gegaan. Volgens mij op hele jonge leeftijd dus al m'n groeispurt gehad.

Denk inderdaad ook dat het nu verstandiger is om te wachten..
Heb het er ook met mn mama over gehad en die stelde ook voor sowieso tot mn 18de te wachten, als ik voor die tijd geen pijnklachten erbij krijg. Misschien kijk ik er dan wel weer anders tegen aan..

@_JL_ , daar ga ik wel eens wat meer informatie over zoeken, klinkt interresant!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:38

Hoi Dames, ik meld me hier ook even. Ik heb cup 75F, soms zelfs G. Over het algemeen hoor je me niet klagen. Ik krijg aandacht genoeg, heb het een tijd heel erg gevonden maar heb er wel mee leren leven.
Waar ik wel mee zit, is inderdaad het drama met BH's kopen. Een goede, maar ook léuke BH is vaak bijna onvindbaar. Als je toch iets kunt vinden is het vaak Marlies Dekkers, dus tegen de 100 euro. Nu vind ik dat voor een keertje niet erg, maar zou graag ook leuke bh's bij de H&M kunnen kopen voor 20 euro.

Heb een tijd zitten nadenken over een verkleining, maar heb besloten dit toch zeker uit te stellen tot het moment dat ik iig ben afgevallen. Daarbij zitten ze nu nog goed, als ze gaan hangen o.i.d. zal ik er weer eens over nadenken..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:17

M3lisss schreef:
Hoi Dames, ik meld me hier ook even. Ik heb cup 75F, soms zelfs G. Over het algemeen hoor je me niet klagen. Ik krijg aandacht genoeg, heb het een tijd heel erg gevonden maar heb er wel mee leren leven.
Waar ik wel mee zit, is inderdaad het drama met BH's kopen. Een goede, maar ook léuke BH is vaak bijna onvindbaar. Als je toch iets kunt vinden is het vaak Marlies Dekkers, dus tegen de 100 euro. Nu vind ik dat voor een keertje niet erg, maar zou graag ook leuke bh's bij de H&M kunnen kopen voor 20 euro.

Heb een tijd zitten nadenken over een verkleining, maar heb besloten dit toch zeker uit te stellen tot het moment dat ik iig ben afgevallen. Daarbij zitten ze nu nog goed, als ze gaan hangen o.i.d. zal ik er weer eens over nadenken..

Ik heb laats van triumph een 75F gehaald voor 35 euro. In die winkel waar ik was hadden ze ook wel leukere modelletjes (niet die enorm sexy dingen maar wel leuk kleurtje/patroon/enz) en ook in de grotere maten. die kwamen volgens mij niet boven de 50 euro uit. Mischien een idee om daar eens te kijken? (betreffende winkel is de triumph winkel in enschede)

ik ben de laatste tijd steeds vaker aan het nadenken over een borstverkleining omdat ik toch best wat klachten heb (rugpijn en nekpijn ondanks jaar bij fysio, bij fysio wel enorm verbeterd. regelmatig zeurende hoofdpijn en kan me slecht concentreren, al weet ik niet of dat door m'n borsten komt, maar mischien is dat weer gevolg van nek die enorm vastzit? ik kan geen halfuur bezig zijn als ik geen bh aanheb en als ik stilzit hou ik het max 2 uur uit. bovendien zitten ze ook vaak in de weg..)

zijn er hier meiden/vrouwen die een bvk heben laten doen in t ziekenhuis in enschede? bij welke chirurg dan en hoe is het resultaat?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:15

Enschede is een beetje ver weg, maar ik moet toch hier in de buurt maar eens een winkel opzoeken waar ze ze verkopen. De dichtstbijzijnde heeft alleen maar de duurdere modellen, dat is een beetje jammer.

Ik ben ook wel benieuwd naar mensen met bvk-ervaringen... (als die verhalen al zijn gedeeld, sorry heb niet het hele topic doorgelezen!)

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:48

Mariskatw schreef:
Mariskatw schreef:

Jemig ik lees dit net terug.... het was al laat zeker, ik lees in je topic duh.. je profiel bedoelde ik ;)

Ik moest wel lachen vandaag, misschien niet helemaal netjes dat de mannen op mijn werk er grapjes over maken, maar het kan me zelf niet zoveel schelen. Maar goed, ze hadden het erover dat borsten van vrouwen gemiddeld steeds groter worden. Volgens één van mijn (mannelijke) collega's (ik was overigens de enige vrouw aan tafel) had dat te maken met het consumeren van hamburgers. Vrouwen die veel hamburgers eten, krijgen schijnbaar grotere borsten. Dus werd er aan mij gevraagd of ik soms veel hamburgers eet. Eh nee niet bijzonder nee.

Nouja het kwam in elk geval van vlees eten. Daar zitten namelijk groeihormonen in (jaja ze weten al wat) waardoor vrouwen grotere borsten krijgen. Vervolgens kijkt een van mijn collega's mij recht in de ogen aan, daalt vervolgens met zijn blik naar beneden... "Nou dan hebben ze in 't Zandt in elk geval een hele goede slager"....

Duurde even voordat het kwartje viel, want ik zei nog met mijn blonde gedrag: "in 't Zandt hebben we geen slager", maar toen ik hem snapte moest ik eigenlijk ook wel hard meelachen...

Haha wel een leuke theorie, maar ik ben vegetariër en heb ook grote borsten, dus hoe komt dat dan?
Ik krijg ook altijd van dat soort opmerkingen, werk bij een transportbedrijf, ook allemaal mannelijke collega's dus. :P Gelukkig kan ik er ook altijd om lachen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:15

Er is, wanneer je de zoekfunctie gebruik, ook een ouder topic over bvk's. Mag vast wel omhoog gehaald worden wegens veel terugkerende vragen hier! :j

Voor de dames die ik zou PB-en: ik ben jullie niet vergeten, heb alleen 50 uur gewerkt deze week.. :(

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:48