Weet niet of ik hier al verteld had dat mijn oom te horen heeft gekregen dat hij HMS heeft (hypermobiliteitssyndroom), dit is de broer van mijn moeder (die reumatoïde artritis heeft). Haar andere broer & zus zijn ookal geopereerd aan de knie ... Ik heb het van geen vreemden

Momenteel zit ik volledig thuis omdat mijn pols het begeven heeft ... peesschede-ontsteking ... zit nu aan mijn 2e doosje Ibuprofen, heb een brace etc. etc. Moet nog wat onderzoeken doen omdat er ook carpaal tunnel syndroom vermoed wordt (kijk echt niet uit naar dat onderzoek

Verder denk ik, maar dat is zelf opgezocht enzo, dat ik eerder problemen heb door hypermobiel zijn dan door fibro of iets in die richting ... Heb de syptomen in ieder geval en ik heb ook gelezen dat je daar net erg stijf van kan worden, ookal lijkt dat niet logisch. Maar dat is een tegenreactie van je lichaam om te voorkomen dat je alles overbelast doordat je knieën en enkels en polsen enzo tever doorbuigen. En omdat je lichaam dat steeds probeert te compenseren word je (lichaam) ook moe ...
Sowieso heeft de reumatoloog gezegd dat mijn polsen zeker (en mijn knieën ook wel) hypermobiel zijn en dat ik daarmee moet opletten omdat ik ze heel makkelijk kan overbelasten ... Ik merk het

Moeilijk ...