Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:32

Succes morgen op stal dan. Hou jij ook je grenzen in de gaten he ;)

CIV, fijn dat het zo fijn was met je vriendin op stal. Lekker he, even je hart luchten. Hoe was het met je paard?

Verder kun je idd je energie in mensen steken die het waard zijn, als dat je je alle moeite gaat doen voor mensen die je wanneer het er op aan komt laten vallen :o

En ach, in principe is het een goede jongen :j Maar ja, ik kan nu iig niet meer midden in de nacht in mn naakte kont naar de wc lopen ed :+
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 24-04-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:32

Hey CIV: Hoe was het met je paardje? Mooi dat het gezellig was.

Ik merk bij mijn goede vrienden ook dat het in een slechte periode niet erg is als je elkaar een tijdje niet ziet of spreekt. Daarna is het gewoon nog steeds goed. En idd doordat je je echte vrienden leert kennen en daardoor mensen afvallen, heb je meer tijd voor je echte vrienden en voor jezelf.

@ Samantha: Ik ga proberen mijn grenzen in de gaten te houden ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:33

PW: +:)+

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:37

PW, zo is het maar net. Zal straks als mn vriend weg is mn echte vrienden nog wel beter leren kennen. We hebben een vrij grote vriendenkring maar ik vraag me af of ik daar straks iets aan ga hebben, laten we het hopen. Succes morgen, is de eigenaresse er dan ook? Pas goed op jezelf en mocht het niet gaan dan zie je de volgende x maar weer, meer dan je best kan je niet doen.

Sam, hoop dat je nu ook een échte vriend in huis haalt. Dan het niet zo gaat als bij het liedje van André Hazes :P ;) Dan vindt hij die blote kont vast niet erg, haha.

Petu, hoop dat je je snel weer beter zult voelen :(:) Wees goed voor de mensen die dat ook voor jou zijn.

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:39

CIV: ik denk niet dat hij het erg zal vinden :+
Maar ik en mn vriend wel :j :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:49

De eigenaresse is er idd morgen ook. Moet maar even goed met haar praten. Aangeven dat ik er zo tegenop zie. Laat wel even weten hoe het is gegaan.

Ga nu echt naar bed, weltruste he!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:22

We zijn druk bezig hier, we hebben een nieuwe CV ketel :D Straks naar mn paardje, gisteren hebben we haar alleen gepoetst op stal, dat gaat altijd wel goed. Vanavond misschien naar de bios met vrienden maar of dat doorgaat weet ik nog niet, wat ik dan weer wel vervelend vind. Ben er maar op ingesteld dat we gaan.

PW, succes vandaag, je hebt het weer mee dus hopelijk gaat het dit keer (beter). Hou ons op de hoogte!

Sam, hoe is de eerste nacht met logé bevallen? Zo kun je alvast wennen om met 3 personen te wonen en hier voor te zorgen, haha :P;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:27

Vanochtend op stal met de eigenaresse van het paard gepraat. We hadden afgesproken dat als het niet zo gaan, we het paard voorlopig even zouden laten staan.

Toen geprobeerd te longeren. hij was weer hartstikke bang. Ik heb hem toen los gedaan, zodat hij totaal geen druk had van de longeerlijn (had hem eerst aan het halster zitten). Ook los durfde hij eerst niet rechtsom, maar later is het wel gelukt :)
Ik ben er helemaal blij mee en heb er vertrouwen in dat het wel weer goed komt. Zo maar weer rustig opbouwen en voorlopig de eerste paar keren gewoon maar los longeren.

De hogere dosering medicijnen slaat ook goed aan, dus hier lijkt het allemaal weer wat op te klaren. Dat ga ik proberen vast te houden ;)

CIV hoe ging het bij jouw paardje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:13

*meldt zich, als het mag*

Combinatie van examenstress voor landelijke examens, weekend weg organiseren, adhd, jeugdtrauma's en 3 kinderen hebben me de das om gedaan...

Ik ben Lenneke trouwens :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:55

Welkom lenneke. Wel vervelend voor je. Je zit er ook echt helemaal doorheen begrijp ik?
Sterkte in ieder geval.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:58

Hoi Lenneke, welkom! Hoop dat je wat aan het topic hebt (ik wel en volgens mij de meeste meiden hier)

Sorry dat ik niet zoveel post trouwens, ik zit meer mee te lezen...Er komt even niet zoveel uit. Ga morgen maar weer eens een poging doen. Mn schoonouders en de zus van mn vriend plus haar vriend komen zo nog voor mn verjaardag. Ik had nog gezegd dat ik er niks aan doe, maar ze willen toch even langskomen. Tja...goed bedoeld, maar ik zie het nog helemaal niet zitten. Nouja, het zal wel goedkomen, beetje afleiding, even van de positieve kant bekijken!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:00

Goed dat je het van de positieve kant bekijkt. Lastige situatie, eigenlijk wil je het niet vieren, maar nee zeggen is in dit geval ook moeilijk. Ik zou dat ook niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 25-04-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:03

Nee en ik heb donderdag al echt nee gezegd (toen was ik jarig), maar dan stellen ze het dus gewoon een paar dagen uit. En voor mijn gevoel kan ik dan niet nee blijven zeggen. Geloof dat ik ze aan hoor komen....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:04

Sterkte!!

(Ik ga nog maar even mediteren. Gisteren met mijn psychiater afgesproken dat het goed is om dat weer op te pakken, omdat ik dan mijn hoofd een beetje leeg kan maken)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:28

Vanmiddag naar mn paardje geweest, heb er ook nog even opgezeten, het voelde wel goed. Daarna hebben we haar staart nog mooi gemaakt en ze was erg braaf, gaf ook weer een goed gevoel. Vanavond naar de film geweest, dat was wel even spannend, voelde even een paniek opkomen maar gelukkig zakte het ook weer weg, ben blij dat het goed is gegaan. Al met al was het een drukke dag maar alles is goed gegaan.

Welkom Lenneke, zo te lezen nam jij ook wat teveel hooi op je vork. Je bent ook maar een mens, pas goed op jezelf!

PW fijn dat het beter ging met het paardje, dat geeft weer een lekker gevoel! Lukt het mediteren? Wat doe je dan precies, zijn dat die ontspanningsoefeningen?

Sifra, nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat er nog maar vele mooie jaren mogen volgen! Is het meegevallen vanavond?

Edit: waarom is dit eigenlijk geen HK-topic?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:38

Wat goed dat je er op gezeten hebt en lekker bezig geweest bent met je paardje. Dat doet je goed he?

Ik moet me er echt toe zetten om te mediteren, maar als ik dan eenmaal bezig ben is het wel even fijn. Je kan het denk ik wel een beetje vergelijken met ontspanningsoefeningen.
Je richt je aandacht op bijvoorbeeld je ademhaling. Voelen hoe je inademt en weer uitademt. Door je te richten op je in- en uitademing is je geest daarmee bezig. Je geest kan maar met 1 ding tegelijk bezig zijn, dus de rest is dan even op de achtergrond. Maar, makkelijk gezegd dan gedaan, want je geest kan uiteraard heel goed afdwalen en heeft de neiging om weer in je gepieker te vervallen. Door steeds terug te gaan naar je ademhaling, maak je als het ware je hoofd leeg. Het lukt steeds wat langer om bij je ademhaling te blijven. En de ene keer gaat dit beter dan de andere. Na het mediteren heb ik vaak het gevoel weer wat 'ruimte' te hebben in mijn hoofd.

Ik heb tegenwoordig een cdtje op de achtergrond met meditatie muziek. Eerst mediteerde ik met een cdtje waarop iemand gesproken instructies stonden die je door de meditatie begeleiden. Mediteren kan je op verschillende manieren doen, je kan je ook richten op andere dingen i.p.v. je ademhaling, bijvoorbeeld geluiden om je heen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:11

Is duidelijk hoor PW, ga ik ook eens proberen maar makkelijk lijkt het me niet. Toevallig kreeg ik vandaag een tijdschrift van mn ma waar er ook eens stukje over in stond. Vandaag weer lekker bezig geweest, we hadden onverwacht nog een verjaardag, dat was wel gezellig. Vanavond lekker bankgehangen en van mn mannetje genieten want hij moet deze week weer een paar dagen weg ;( .

Pw hoe was jou dag? Nog iets gedaan? Gaf me zeker een goed gevoel, heb zelfs een heel klein stukje losgestapt! Hopelijk is ze van de week weer braaf en mag ik er nogmaals even opzitten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:44

Ik had ook weer een verjaardag, dit keer van m'n vader. Er was weinig visite (alleen maar familie) en alleen maar mensen die van mijn situatie afweten. Zag er ook minder tegenop dan de verjaardag van vorige week. Het valt me wel op dat zo'n verjaardag me bakken met energie kost, kom er toch redelijk verrot vandaan. Net weer gemediteerd en dan kan ik het ook goed merken dat de dag best vermoeiend was. Mediteren gaat dan ook minder, m'n gedachten dwalen dan vaak af.

Als je gaat mediteren CIV moet je in je achterhoofd houden dat je het eigenlijk niet fout kan doen. Het enige wat je hoeft te doen is je aandacht terugbrengen bij bv. je ademhaling wanneer je geest afdwaalt. Iedere keer opnieuw, that's it.

Goed dat je zelfs even losgestapt hebt. Ik hoop ook voor je dat ze van de week braaf is en je er weer even op kan. Zo kan je mooi langzaam opbouwen. Enne hou je taai van de week zonder je vriend :(:)

Weltruste he.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:06

Het is rustig hier? Met mij gaat het even iets minder, slecht geslapen, voelde me wat gespannen en angstig. Vanmorgen voelde ik weer een blaasontsteking opkomen, ben als een gek gaan drinken en het is volgens mij weer wel een heel eind weg. Mezelf er toegezet naar de supermarkt te gaan, hebben ze niet wat ik moet hebben. Verder heb ik weer wat last van pijn op de borst en voel ik me licht in mn hoofd. Waar het allemaal vandaan komt weet ik niet, hoop dat het weer afzakt. Mn vriend is overgens maar 2 nachten weg, dat is wel fijn.

PW al bekomen van gisteren? Hoe gaat het vandaag? Ik heb geprobeerd te mediteren maar dat valt nog niet mee, we blijven oefenen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:37

Hey CIV, wat vervelend dat het even wat minder met je gaat.
Goed dat je naar de supermarkt geweest bent, zul je natuurlijk net zien dat ze niet hebben wat je nodig had.

Met mij gaat het redelijk. Ik heb goed geslapen (grote voordeel van mijn medicijnen) dus ben aardig uitgerust van gisteren.
Vandaag weer de cursus cognitieve vaardigheden. Vrijdag had ik met mijn behandelaar / psychiater afgesproken dat ik een g-schema in zou brengen. Ik had het vrijdag met haar over dat ik vond dat ik zo weinig in de cursus kwijt kon waar ik tegen aan liep. Toen vroeg mijn behandelaar of ik dan wel zelf dingen inbracht :o en daar moest ik nee op antwoorden. Vandaar de afspraak ;) Was hartstikke zenuwachtig en had er weinig zin in. Achteraf viel het mee. Was zelfs erg nuttig. Verder rustig aan gedaan vandaag.

Edit: @ CIV Hoe heb je gemediteerd? Met rustige muziek op de achtergrond? Zonder 'iets' vind ik namelijk ook heel erg moeilijk. Dan denk ik dat ik echt al heel lang zit en dan blijken er nog geen eens 5 min. om. Ik heb er echt wel veel baat bij en moet het daarom ook maar weer wat beter bijhouden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:44

Nou PW wij zijn even de enige hier. Gelukkig dat het meeviel vandaag, jij bent volgens mij best druk met cursussen etc. denk dat het wel goed is om op die manier met o.a. verplichtingen bezig te zijn. Zelf moet ik pas over 2 weken weer naar de Psych. Merk dat het de afgelopen weken weer wat mindere zijn, zo over het algemeen genomen, dat is wel jammer. We denken dat dit komt omdat de uitzending van mn vriend dichterbij komt, dat brengt (onbewust) toch wel spanningen met zich mee, helaas. Vannacht weer alleen daar zie ik wel tegenop. Als ik echt niet kan slapen kan ik altijd een slaappil innemen maar liever niet.

Heb vanmorgen even in bed geprobeerd te mediteren, ben gaan zitten zoals je altijd ziet :P en op mn ademhaling gelet, wel nog zonder muziek.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:41

We zijn inderdaad even de enige hier ;) Hoop dat dat een goed teken is. De cursussen die ik volg zijn een vorm van dagbehandeling, vandaar dat ik er best druk mee ben. Eentje is inmiddels afgelopen dus is het iets rustiger. Alleen af en toe gesprekken bleek ik niet genoeg aan te hebben. Het is ook wel fijn dat het meteen een dagvulling is. Want ik heb nog steeds moeite om de dagen goed door te komen.

Ik kan me goed voorstellen dat je je wat minder voelt. De uitzending van je vriend lijkt me een logische verklaring. Dat is niet niks en is iets wat je niet moet onderschatten.

Hoe heb je geslapen vanacht? Ik heb lang geslapen. Was van plan om om negen uur naar stal te gaan (doe ik meestal), maar dat is niet helemaal gelukt. Ik ga zo die kant maar eens op.

Heb jij nog plannen voor vandaag?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:29

Hallo allemaal (geloof dat het niet zo druk is hier..!). Heb de laatste dagen een beetje meegelezen. Hoop dat het met de rest wat beter gaat, waardoor ze minder posten! Met mij gaat het redelijk, niet dat alles een groot feest is, maar ik ben iig van de bank af. Ik slaap alleen voor geen meter de laatste dagen. Als ik een oxazepam neem slaap ik wel in en ook door, maar daar wil ik niet te veel aan wennen.
Fijn dat jij met je medicatie weer goed slaapt PW en dat je echt wat hebt aan de behandeling.
De angstvanger is volgens mij al eerder op tv geweest CIV, of nee, dat was wel met die Pinot, maar dat ging geloof ik over mensen die niet happy waren met hun figuur oid. Ga wel even kijken iig, maar ik moet zeggen dat ik het meestal nogal simpel vind met dat soort programma's. Maar je weet het niet! Komt daar ineens de oplossing!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:40

Ik ga ongeveer 3x per week naar stal, soms iets meer. Een beetje afhankelijk van hoe ik me voel. Zeker nu met de therapieën is me dat druk zat. Merk dat ik de ene keer meer energie heb om wat te doen dan de andere keer. Vandaag lekker bezig geweest en morgen kan het maar zo weer zijn dan de twee stallen mesten al teveel is.

Ik vind het ook lastig om de dagen in te delen. Thuis kan ik me nergens toe zetten. Verder heb ik best wel wat om handen, naast de paarden sport ik 3x in de week en heb ik dus mijn therapieën. 's Middags ben ik dan meestal thuis en de middagen duren zo lang. Ik kan me ook nergens toe zetten, al is er huis genoeg te doen. Ik laat het maar een beetje zo, het zal er wel bij horen.

De angstvanger ken ik niet. Ik kijk ook eigenlijk heel weinig tv.
Maar zo te horen is het dus wel de moeite waard om eens te kijken?

Sifra wat vervelend dat je ook zo slecht slaapt net als CIV. Kan me voorstellen dat je de oxazepam niet standaard wil gebruiken. Wel fijn om te lezen dat het verder redelijk met je gaat.

CIV veel plezier vanavond bij je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:55

Hoi! :)

Vandaag een compleet gestresst dagje gehad... Had een vriendin aan de telefoon die de paniek in m'n stem hoorde :=

Uiteindelijk de dingen die ik -uiterlijk vandaag- moest verzenden verzonden, en vervolgens kon ik wel huilen van opluchting!!

Hopelijk een eerste stap naar wat minder stress :=