[Centraal] Het piercingtopic, deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:19

Moderatoropmerking:
Citaat:
Geachte Harry Potter fans...voor deze meneer is er een apart topic, hier on topic blijven aub...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:23

Heb mijn navelpiercing nu bijna 2 maanden en hij begint nu echt goed te genezen, eerst leek ie steeds te gaan ontsteken en sinds ik met unicura douche, is het weg! Haha!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:25

ging net bijna van me stokkie!
me tweede helix is eruit gehaald door me moeder! jammer want ik had het pas drie weken en je mag hem er pas uithalen bij zes maar ik heb weer een onsteking en niet zomaar eentje nee me hele oor is opgezwollen (bang dat het een bloemkooloor word Boos!)
dus met veel moeite eruit gehaald en daar kwamen de vlekken al en het lichte gevoel in me hoofd. dat was echt pijnlijk Boos! hopelijk dat het nou geneest Lachen en allemaal troep kwam uit me oor. laat het nou zo totdat het goed genezen is. en ga even elke dag me oor schoonmaken. we moeten nog sterion halen want me mama had niks meer Tong uitsteken

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:28

Mag je een piercing die niet genezen is er wel zelf uithalen dan?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:33

weet niet maar het begon al eerder en toen dacht ach ik laat het wel rusten. totdat ik gisteravond keek me oor klopte als een gek en rondom deed het pijn enzo. toen keek ik en zag dat mijn hele oor dik was Boos! nou vanochtend moest het er wel uitgehaald worden van me moeder want ze vond het er niet uitzien. je zieet duidelijk verschil bij mijn twee oren en de ene oor is normaal en de andere is super dik. ben ik weer blij mee.

hij zat ook wel vast en zat geen ruimte meer tussen dus ik denk dat als ik langer had gewacht dat het dan een beetje begon te knellen.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:36

stephanie09 schreef:
hij zat ook wel vast en zat geen ruimte meer tussen dus ik denk dat als ik langer had gewacht dat het dan een beetje begon te knellen.

Inderdaad, en dan krijg je een vicieuze cirkel omdat door het knellen hij elke keer opnieuw gaat irriteren en blijven ontsteken. Maar de kans dat je hem er terug in gaat krijgen nadat hij genezen is, is wel heel erg klein... Je was beter naar de piercer geweest en hem laten verwisselen voor een langer staafje.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:50

Sorlede schreef:
Mag je een piercing die niet genezen is er wel zelf uithalen dan?

nee dat mag indd niet.

ga dan eerst naar de huisarts of piercer weer toe.

die kunnen je er verder mee helpen. Cool

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:52

jacimatho schreef:
Geachte Harry Potter fans...voor deze meneer is er een apart topic, hier on topic blijven aub...

zullen we doen hoor mods Haha! Cool Vork

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:02

ja maar ik denk dat het voorlopig maar even zo blijft!:) me oor voelt al een stuk beter aan en ik heb geen kloppende oor meer Tong uitsteken dus houd het maar even zo:)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:24

stephanie09 schreef:
ja maar ik denk dat het voorlopig maar even zo blijft!:) me oor voelt al een stuk beter aan en ik heb geen kloppende oor meer Tong uitsteken dus houd het maar even zo:)

waarschijnlijk omdat je piercing te strak zat en nu alle ruimte heeft Knipoog

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:37

aaaaauw, Ik ging dus weer is ''stoeien'' met mijn vader beetje vechten klappen uitdelen enzo voor de grap, je kent het wel denk ik. Hij houd zowiezo niet van piercings toen ik kwam met mijn navelpiercing zei hij: doet het zeer ik: nee hij: jammer, van dat soort grapjes, maar nu komt het we gingn stoeien en hij sloeg aardig hard op mijnm navelpiercing, en nu doet hij echt al 3/4 dagen gigantische pijn hij is ook rood enzo wat nu?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:40

xxjillxx schreef:
aaaaauw, Ik ging dus weer is ''stoeien'' met mijn vader beetje vechten klappen uitdelen enzo voor de grap, je kent het wel denk ik. Hij houd zowiezo niet van piercings toen ik kwam met mijn navelpiercing zei hij: doet het zeer ik: nee hij: jammer, van dat soort grapjes, maar nu komt het we gingn stoeien en hij sloeg aardig hard op mijnm navelpiercing, en nu doet hij echt al 3/4 dagen gigantische pijn hij is ook rood enzo wat nu?

meteen naar het ziekenhuis Clown

nee gewoon rust geven aan je piercing en eventueel een paar keer goed schoonmaken...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:58

ikkiekikker schreef:
Ketaki schreef:
misschien wil ik ook een industrial.

voorlopig wacht ik er even mee, geen geld en weet niet of het wel zo veilig is.

weten jullie hoe lang het duurt voor een industrial is genezen.

Lang, te lang Knipoog (sorry, zit midden in het heel vervelende genezingsproces inclusief bulten, pijn, regelmatig niet op die kant kunnen liggen, etc. etc.) Ik vind het een leuke piercing, maar denk er goed over na, want hij geneest moeilijk en langzaam. Ik zit er nu over te denken om er twee staafjes in te doen.

Verschilt per persoon denk ik hoe pijnlijk e.d het is. De mijne is eigenlijk nooit echt super pijnlijk geweest, alleen het piercen zelf. Alleen kreeg ik een (buigbare)Teflon staafje erin, ipv meteen een metalen. Dat is ook zeker aan te raden. Omdat het Teflon buigt, blijft je oor in z'n natuurlijke 'houding' en is je oor veel blijver Haha! Het heeft wel precies een jaar geduurd voor ik een titanium staafje in deed. Nu heb ik 'm al een jaar of 2-3 en niets aan het handje Lachen Mijne had aan de onderkant heel iets meer omhoog gekund, ik heb nu een beetje een 'druk' bultje, huid op mn oor wordt omhoog gehouden door de staafje. Niets lelijks ofzo, practisch onmerkbaar, maar ik kan het natuurlijk wel zien/voelen. Het is ook niet iets anders want ik het nog nooit pijn hieraan gehad, het is gewoon 'oor huid' Haha! Zo belangrijk is het dus dat deze piercing RECHT gepierct wordt!!

marlies85 schreef:
is het bij een industrial mischien niet wat handiger om er eerst 2 ringetjes ofzo in te laten zetten?en als ie genezen is dat je er zo'n lang staafje indoet.

Nee het is zeker niet handiger. De gaten van je industrial moeten niet 'rond' genezen met een ringetje erin, als je later een staafje in wil doen. Het is ZO belangrijk dat je industrial recht is, en je oor nergens belast wordt of dat er ergens andere druk op komt. Dat is vragen op blijvende, zeurende problemen IMO. Ook kan je dingen als bloemkool oor krijgen e.d e.d Zo een beetje het hele vorm van je oor veranderen/verkl*ten. Dus je kan beter meteen een (Teflon) staafje in doen, die past zich aan aan je oor, maar blijft een staafje. Zo genezen je gaten ook zoals je het uiteindelijk wil.

(Ik hoop dat dit berijpbaar Nederlands is. Het is 10 voor 9 op een zondag ochtend Clown )

Zo nu ga ik weer slapen Doei!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:00

ikkiekikker schreef:
Ketaki schreef:
misschien wil ik ook een industrial.

voorlopig wacht ik er even mee, geen geld en weet niet of het wel zo veilig is.

weten jullie hoe lang het duurt voor een industrial is genezen.

Lang, te lang Knipoog (sorry, zit midden in het heel vervelende genezingsproces inclusief bulten, pijn, regelmatig niet op die kant kunnen liggen, etc. etc.) Ik vind het een leuke piercing, maar denk er goed over na, want hij geneest moeilijk en langzaam. Ik zit er nu over te denken om er twee staafjes in te doen.

Verschilt per persoon denk ik hoe pijnlijk e.d het is. De mijne is eigenlijk nooit echt super pijnlijk geweest, alleen het piercen zelf. Alleen kreeg ik een (buigbare)Teflon staafje erin, ipv meteen een metalen. Dat is ook zeker aan te raden. Omdat het Teflon buigt, blijft je oor in z'n natuurlijke 'houding' en is je oor veel blijver Haha! Het heeft wel precies een jaar geduurd voor ik een titanium staafje in deed. Nu heb ik 'm al een jaar of 2-3 en niets aan het handje Lachen Mijne had aan de onderkant heel iets meer omhoog gekund, ik heb nu een beetje een 'druk' bultje, huid op mn oor wordt omhoog gehouden door de staafje. Niets lelijks ofzo, practisch onmerkbaar, maar ik kan het natuurlijk wel zien/voelen. Het is ook niet iets anders want ik het nog nooit pijn hieraan gehad, het is gewoon 'oor huid' Haha! Zo belangrijk is het dus dat deze piercing RECHT gepierct wordt!!

marlies85 schreef:
is het bij een industrial mischien niet wat handiger om er eerst 2 ringetjes ofzo in te laten zetten?en als ie genezen is dat je er zo'n lang staafje indoet.

Nee het is zeker niet handiger. De gaten van je industrial moeten niet 'rond' genezen met een ringetje erin, als je later een staafje in wil doen. Het is ZO belangrijk dat je industrial recht is, en je oor nergens belast wordt of dat er ergens andere druk op komt. Dat is vragen op blijvende, zeurende problemen IMO. Ook kan je dingen als bloemkool oor krijgen e.d e.d Zo een beetje het hele vorm van je oor veranderen/verkl*ten. Dus je kan beter meteen een (Teflon) staafje in doen, die past zich aan aan je oor, maar blijft een staafje. Zo genezen je gaten ook zoals je het uiteindelijk wil.

(Ik hoop dat dit begrijpbaar Nederlands is. Het is 10 voor 9 op een zondag ochtend Clown )

Zo nu ga ik weer slapen Doei!

EDIT: Oops, 2 keer. Sorrrryyyyy Hij deed stom en het is zo vroeg en bla bla bla...Sorry mensen Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Skitter op 30-12-07 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:53

nils schreef:
stephanie09 schreef:

waarschijnlijk omdat je piercing te strak zat en nu alle ruimte heeft Knipoog

er was zat ruimte in het begin maar vanwege de ontsteking is me oor opgezwollen en was er ook geen ruimte! maar denk dat dat ook het probleem is nu laat ik het gewoon met rust en zie wel of me oor minder opgezwollen raakt!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:58

Oeh ben echt zo blij met mijn neuspiercing Haha!
Heb wel soms dat je heel duidelijk het haakje ziet waarmee die 'vastzit' in mijn neus zit.
Zo oncharmant, ineens een stuk ijzer uit je neus Haha!
Kan je nou trouwens ook gewoon een 'staafje' erin doen ipv met zo'n haakje?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:01

je hebt van die balletjes met een balletje die moet je erin duwen maar t eruit halen kan een hel zijn.. want je gaatje groeit rond het staafje en dan moet je ineens een balletje erdoorheen halen als je em eruit wil.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:02

Oeh, dat klinkt niet zo gezellig Huilen van het lachen

Verkopen ze dan wel gewoon normale neuspiercings met zo'n haakje?
Ik heb ze eigenlijk alleen nog maar als staafje gezien..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:05

je moet gewoon zelf een oorbelletje kopen en die ombuigen Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:07

Kan dat zomaar dan? Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:27

als het oorbelletje net zo dik als je piercing normaal is wel ja, weet wel zeker dat 3kwart dat doet haha.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:58

Nuja hij mag er voorlopig nog niet uit dus heb nog de tijd om wat te zoeken Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:06

stephanie09 schreef:
er was zat ruimte in het begin maar vanwege de ontsteking is me oor opgezwollen en was er ook geen ruimte! maar denk dat dat ook het probleem is nu laat ik het gewoon met rust en zie wel of me oor minder opgezwollen raakt!

Maar je beseft hopelijk toch wel dat de kans dat je je piercing er nog terug in krijgt als je hem er een hele tijd uitlaat, enorm klein is? Als je hem nog maar 3 weken hebt is hij na een halve dag meestal al weer dichtgegroeid...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:28

of je douwt er een ringetje doorheen, heb je ook geen last van dat haakje Knipoog

ik douche ook altijd met unicura, dan beweeg ik mn piercing op en neer zodat die zeep in de ''wond'' komt ff laten intrekken en dan goed afspoelen en ook weer staafje bewegen zodat aan de binnenkant ook alles weer zeepvrij is Lachen werkt goed.

vanmorgen met mijn arm der achter blijven hangen. das niet fijn kan ik je zeggen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:35

Een ringetje.. Hm nee niet echt, vind een ringetje persoonlijk echt niet mooi