[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:05

Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet? Het is heel erg dun, en wordt snel vet (lees: ik was, het droogt op en de bovenkant is vet.)

Klik
@Ashley5 Ik zou veel laagjes nemen, misschien een schuine pony?

edit: Verkeerde foto.
edit2: Goede foto. :)

take_one

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:01

Ik betaal voor ontkleuren 10 euro. :D
Maar dan wel alleen de uitgroei.

Is het bij jullie de eerste dagen ook altijd zo geel?
Verschrikkelijk.. kan me de eerste week bijna nergens vertonen omdat het zo geel is.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:03

Foto van hierboven.. ik zou het idd ook in laagjes laten knippen als je haren zo dun zijn.
En meteen vet na het opdrogen dat is niet best haha.. wat voor shampoo gebruik je??

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:21

Moiryn schreef:
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet? Het is heel erg dun, en wordt snel vet (lees: ik was, het droogt op en de bovenkant is vet.)

Klik
@Ashley5 Ik zou veel laagjes nemen, misschien een schuine pony?

edit: Verkeerde foto.
edit2: Goede foto. :)

Hoe vaak was je het? Als je het te vaak wast, dan wordt je haar ook snel vet.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:28

Miesjex schreef:
Shanaa_w: je kan helaas je haar niet sneller laten groeien haha!
Was dat maar zo want ik wil het ook weer langer hebben.
Wat je wel moet doen is je puntjes goed bij houden, als je dode punten hebt denken veel mensen van ik laat het eraan dan is het sneller lang.
Maar wel altjd je puntjes knippen, anders groeit het namelijk niet meer.

Als je puntjes dood zijn groeit je haar nog wel hoor. Je haar groeit namelijk vanuit de wortel en niet vanuit de punt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:31

take_one schreef:

Verschrikkelijk.. kan me de eerste week bijna nergens vertonen omdat het zo geel is.

Nee, kleur is na het behandelen heel mooi. Maar je moet ook niet alleen ontkleuren. Altijd inkleuren als het is ontkleurd!!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:21

Naja ik was het zo ongeveer 5 a 6 x per week, juist omdat als ik het 3 a 4 x deed het snel vettig werd, en nu is het dus hetzelfde. :+

Ik gebruik Radiant red van John Frieda als shampoo.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:25

Bedankt Miesjex en Moiryn voor de tips! :)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:32

Mijn haar is net geknipt, er is tog wel veel afgegaan.. :n meer dan ik wou eigenlijk. sh*t.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:58

Moiryn schreef:
Naja ik was het zo ongeveer 5 a 6 x per week, juist omdat als ik het 3 a 4 x deed het snel vettig werd, en nu is het dus hetzelfde. :+

Je moet het om de 3 dagen wassen.. zoiets staat mij bij. 5 a 6 keer per week is denk ik te veel.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:18

Bonjoy schreef:
JENNx schreef:
Oh, naar welke kapper ga jij trouwens? En hoeveel heb jij voor ontkleuren betaald? En hoeveel zou het voor mij kosten denk je? Of is er geen verschil qua kosten als je lang of kort haar hebt?

Ik ga naar Bouclé in Schoonebeek. Die zit daar naast de Schlecker ;). De eerste keer is het bij mij ontkleurd en weer opnieuw ingekleurd. En het was toen ook nog genkipt. Totaal €68,50. De tweede keer is het één keer ontkleurd en opnieuw ingekleurd en weer helemaal geknipt. Ik weet niet precies meer wat dat kostte, maar iets minder dan de eerste keer ;). En daarbij heb ik van mezelf ook bijna zwart haar, dus dan duurt het nóg langer om het te ontkleuren. Je kunt ook gewoon daar even heen gaan, zijn hele aardige mensen! Dan kun je wel vragen wat het ongeveer gaat kosten om het haar weer helemaal blond te krijgen.

Wow, hoezo moest jij twee keer dan? En was dat ook kort na elkaar of gewoon één keer? Want mama wil het opzich wel gewoon zelf verven, alleen aan ontkleuren begint ze niet aan. Dat moet ik wel bij de kapper laten doen.

Dat was zeker wel even katching. :$

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:26

hoi,
ik ben helemaal niet blij met mijn haar, alles plakt aan elkaar ( de puntjes dan) ookal heb ik het net gewassen, op foto's zit het altijd super leuk, maarja dan zit je binnen en heb je niet naar school hoeven fietsen.
ook heb ik een schuine pony, ik krijg hem alleen nooit goed, met enige uitzonderingen natuurlijk!
weet iemand een oplossing of heeft iemand nog een leuk idee voor mijn haar?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:32

Misschien als je een borstel mee naar school neemt kan je het
nog even door borstelen op school. :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:43

ja dat doe ik al, mensen kijken me dan alleen heeel raar aan :')
dat werkt alleen niet zo goed, na 10 min zit het toch weer niet meer goed...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:51

Bonjoy schreef:
take_one schreef:

Nee, kleur is na het behandelen heel mooi. Maar je moet ook niet alleen ontkleuren. Altijd inkleuren als het is ontkleurd!!

Doe altijd alleen maar ontkleuring anders krijg ik niet de lichte haarkleur die ik wil hebben. :=

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:53

Yinka schreef:
Moiryn schreef:

Je moet het om de 3 dagen wassen.. zoiets staat mij bij. 5 a 6 keer per week is denk ik te veel.

Om de 3 dagen je haren pas wassen vind ik niet zo uh.. fris.. maar dat licht er ook aan wat je doet natuurlijk. :D
Ik was mijn haren ook gewoon elke dag.. ooit eens een dag ertussen maar mijn haren worden gelukkig niet meer snel vet, vroeger wel. :)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:34

Hihih ik doe het ook niet hoor :)) Maar ik meen zo iets op gevangen te hebben bij de kapper, weet wel dat je het niet te vaak moet wassen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:02

JENNx schreef:
Bonjoy schreef:
Oh, naar welke kapper ga jij trouwens? En hoeveel heb jij voor ontkleuren betaald? En hoeveel zou het voor mij kosten denk je? Of is er geen verschil qua kosten als je lang of kort haar hebt?

Ik ga naar Bouclé in Schoonebeek. Die zit daar naast de Schlecker ;). De eerste keer is het bij mij ontkleurd en weer opnieuw ingekleurd. En het was toen ook nog genkipt. Totaal €68,50. De tweede keer is het één keer ontkleurd en opnieuw ingekleurd en weer helemaal geknipt. Ik weet niet precies meer wat dat kostte, maar iets minder dan de eerste keer ;). En daarbij heb ik van mezelf ook bijna zwart haar, dus dan duurt het nóg langer om het te ontkleuren. Je kunt ook gewoon daar even heen gaan, zijn hele aardige mensen! Dan kun je wel vragen wat het ongeveer gaat kosten om het haar weer helemaal blond te krijgen.

Wow, hoezo moest jij twee keer dan? En was dat ook kort na elkaar of gewoon één keer? Want mama wil het opzich wel gewoon zelf verven, alleen aan ontkleuren begint ze niet aan. Dat moet ik wel bij de kapper laten doen.

Dat was zeker wel even katching. :$[/quote]

Ik heb donkerbruin/zwart haar van mezelf, dus erg veel pigment en een rode ondertoon. Heel lastig om te ontkleuren :P

@take_one: Doe je dat bij de kapper dan? Kleuren zij het niet opnieuw in?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:49

Yinka schreef:
Hoe vaak was je het? Als je het te vaak wast, dan wordt je haar ook snel vet.

Ik las overlaatst bij de kapper dat dit geen waar schijnt te zijn?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:17

Yinka schreef:
Moiryn schreef:

Ik ben het juist meer gaan wassen omdat het van 3/4 keer in de week al vettig werd. En om de 3 dagen vind ik echt vies :o Ik voel me al vies als ik 1 dag niet was. :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:56

@ bonjoy: Ja doe het gewoon bij de kapper. :)

Afbeelding
Zo is mijn kleur gewoon na het ontkleuren.
Oke de eerste dagen zijn mijn haren echt pisgeel maargoed. :=

Ik ga morgen weer laten ontkleuren de uitgroei.. alleen heb pas een oorcorrectie gehad 4 weken geleden.. is vast niet zo verstandig geloof ik. :=

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:10

@Moiryn, om de dag met een andere shampoo wassen misschien? vind ik namelijke fijner.

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:29

Ik heb een beetje een probleem en misschien kan hier iemand mij helpen? ;)
Paar maanden geleden heb ik mijn haar weer eens geverfd en het is nu bruin/rood. Nu is dus het probleem dat ik het weer in mijn oorspronkelijke haarkleur wil verven (donkerblond) en ik niet weet hoe ik dit moet doen. Ik had al gewoon blonde verf gekocht maar dit pakt mijn haar dus niet. Dus als iemand een oplossing weet? Ik ga liever niet meteen naar de kapper want dan ben ik gelijk weer een fortuin kwijt maarja als het niet anders kan moet het maar want die uitgroei ziet er ook niet uit :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:17

kaatje89 schreef:
Wolinlotte, nu ben ik idd ook wel nieuwsgierig hoe het echt eruit ziet! Hopelijk kan je eigen kapster er nog wat aan veranderen!

Ik heb helaas geen foto gemaakt :n ..

Maar het zat niet omdat mijn pony slecht geknipt was, deze was gewoon zoek.. kon ik niet meer uit mijn haar halen, is me nog nooit gebeurt!!
Daarnaast..aan de voorkant moeten wat lagen zitten, te zien op de foto, maar nu heb ik aan de voorkant kort, twee lange slierten er achter en dan loopt het weer op.. ik heb oo nog aan de achterkant plukken er onderuit geknipt :oo .. mijn moeder zag het opeens!!
Ik baal nog steeds, want ik steek het nu gewoon weer op.. mijn kapster was ziek, dus moet weer even nieuwe afspraak maken..

Weet niet of het nog in hetzelfde terug gebracht kan worden...wilde eigenlijk liever niet korter dan dit..
Afbeelding

Kwam wel een foto tegen van dit kapsel... heeft iemand dit? Is wel flink wat korter..
Ik heb een klassiek gezicht, maar ben wel 1.80.

Afbeelding
Afbeelding

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:26

Ik kom even binnenvallen.. Weet iemand een goede kapper in Rotterdam die goed kan verven? Ik wil het niet geknipt hebben en hoef al die rotzooi in mijn haar ook niet.. Zat te denken aan Cosmo zelf? De kappers in de buurt hebben 4x mijn haar verpest. prijs tot 60 euro