[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:31

Deze vakantie wil ik voor het eerst m'n pil doorslikken, maar is het dan te verzekeren dat ik dan geen bloedverlies heb?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:38

Ik had ook een vraagje, stel ik wil de pil doorslikken maar halverwege toch niet meer. Kan ik dan bv ook na 1 week stoppen en daarna gewoon weer verder? Dus dat ik niet de hele strip opmaak, maar een week later wel verder ga aan die strip?

@ Saskiaatje: Ik slik de pil altijd door, nergens last van.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:43

@L_iek: Je kunt met de 2e strip gewoon na een week stoppen maar daarna moet je wel weer een volle strip nemen.
@Saskiaatje: Dat is niet te garanderen. Je kunt een doorbraakbloeding krijgen. Maar dat hoeft niet persé.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:43

@ Saskiaatje: Zeker weten doe je het niet. Je kunt een tussenbloeding krijgen. Dus voor de zekerheid wel maandverband of tampons meenemen Knipoog

@ L_iek: Je hoeft niet een hele strip door te slikken. Je mag zelfs een dag doorslikken en daarna een stopweek houden. MAAR... je moet na je stopweek wel altijd een hele pilstrip slikken. Dus niet het restantje afmaken van de al aangebroken strip en daarna weer een stopweek. Meer dan 1 strip slikken tussen 2 stopweken kan altijd, maar minder dan 1 strip tussen 2 stopweken, dat kan niet.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:25

Je zou dus wel een reserve strip kunnen gebruiken voor dat ene weekje dat je wil doorslikken bijv?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:36

Ja dat kan inderdaad wel gewoon.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:24

Nuage schreef:
De Diane pil is de enige pil die oorspronkelijk bedoelt is voor andere problemen (overbeharing, puistjes e.d.) en als "bijwerking" ervoor zorgt dat je niet zwanger wordt. Dit verklaart misschien de bijsluiter, al staat het er volgens mij wel altijd gewoon in.

Als je de Diane pil al lang genoeg slikt en altijd netjes op tijd slikt ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap. Omdat je schrijft normaal gesproken door te slikken ga ik ervanuit dat je de pil al enige tijd slikt. Dan is het uiteraard gewoon veilig en ben je beschermd tegen zwangerschap.

Bedankt voor je reactie! Ik slik deze pil nu bijna een jaar, dus dat is denk ik wel lang genoeg?!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:55

Ja een hele strip was al lang genoeg Haha!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:31

heb even een hele domme vraag..

stél dat je zwanger bent omdat je bijv. de pil verkeerd hebt geslikt ofzo, maar je de kans op zwngerschap er dus wel is.
als je dat niet in de gaten heb(dat je zwanger bent) en gewoon de pil doorslikt..

word je dan tijdens je stopweek wel ongesteld?
want als je zonder pil zwanger bent stopt je menstuatie, is dat met zo'n stopweek hetzelfde?

(heel onduidelijk verhaal Nagelbijten / Gniffelen )

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:10

zo Bloos kun jij denken welke vraag er in mijn hoofd omgaat ofzo Tong uitsteken ik loop al dagen met de zelfde vraag.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:11

Lies_Tijger: Je 'regels' kunnen, dacht ik, nog tot drie maanden erdoor komen. Dus ja je kan nog ongesteld worden als je zwanger bent.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:31

malih schreef:
zo Bloos kun jij denken welke vraag er in mijn hoofd omgaat ofzo Tong uitsteken ik loop al dagen met de zelfde vraag.

toevallig! Haha! Vork

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:24

Als je een antibiotica kuur krijgt en je gebruikt de pil dan is hij minder betrouwbaar. Hoe belangrijk is dat bij iemand die al 47 jaar is. Geldt die regel dan ook nog?.

Of is dit alleen belangrijk bij jongere?.

Jessica

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:33

Je gebruikt de pil omdat je nog vruchtbaar bent en niet in de overgang. Dus dan gelden precies dezelfde regels, leeftijd heeft er niets mee te maken.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:10

rosanne1988 schreef:
wie van jullie is er eigenlijk nog steeds ongesteld, ondanks dat ze een spiraaltje heeft?

Ik, maar meestal maar 1 dag of een 1/2e dag. Niet echt heeeuul veel dus Lachen

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:43

Hallo,

Even een vraagje voor de zekerheid, ik ben vrijdag met een nieuwe strip begonnen, en heb tot vandaag gewoon netjes optijd ingenomen.
Maar nu neem ik de pil s'nachts in, en heb ik vanmiddag en vanavond diaree gehad..
En neem zo de volgende pil in, heb na de diaree vandaag dus niets gedaan maar hoe veilig is de pil nu nog?
Is die gewoon betrouwbaar? Omdat je in de eerste week zit? Overgens is het nu over..
En ik dus straks gewoon me volgende pil slik.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:43

ik zou het risico niet nemen... en gewoon even een regenjasje om doen Haha!...collega van mij is op die manier zwanger geworden....

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:54

Hoelaat neem jij je pil in? en hoelaat kreeg je last van diaree?
Als je 3 of langer nadat je je pil hebt genomen diaree kreeg ben je gewoon veilig volgens mij

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:21

Neem rond de klok van 22uur altijd de pil en en was de volgende ochtend middag rond de klok van 3 de eerste x je weet wel..
Heb nu en na gister avond al nergens geen last meer van, was iets 1malig ofzo Ach gut
Zijn er meer mensen die iets weten over die 3 uur?? daar zit ik zeker een eind vanaf..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:12

Het is zoals _Micha_ zegt dat als je diarree hebt na 3 á 4 uur na inname er geen probleem is. Binnen de 3 á 4 uur moet je extra pil innemen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:55

Dag meiden.
Ik ben begonnen met Lovette als anticonceptiepil. In die paar jaar ben ik zo'n 15 tot 20 kilo aangekomen. Drie maanden terug had ik dus besloten om eens met mijn huisarts te praten over een nieuwe pil. Eentje waarvan ik niet kilo's aankom en een propje word. Nu heb ik een nieuwe pil. Gewoon met een stofnaam (en thank god ook gratis, want Lovette werd maar duurder en duurder, vooral voor mij als student). Ik probeer deze pil nu dus bijna drie maanden, maar mijn gewicht neemt nog steeds toe (ondanks sporten en weinig snoepen) en ik begin ook meer puistjes te krijgen. Ik denk dat dat aan de pil ligt, want ik heb zelden last van puistjes en vaak alleen als ik heel erg ongezond eet en heel veel snoep.

Nu was ik benieuwd of anderen ook zulke ervaringen hebben tijdens het pilgebruik (vast wel) en welke pil voor hen de beste was. Op die manier wil ik kijken welke pil ik misschien in overleg met mijn huisarts het beste kan gaan gebruiken, zonder eerst weer een hele tijd en vele kilo's zwaarder verder ben.
En is drie maanden lang genoeg om een pil te testen trouwens?

De reden dat ik trouwens niet met de pil wil stoppen is de hevige buikpijn en kramp die ik ervaar als ik de pil niet slik en ongesteld ben. Dan ben ik echt één tot twee dagen letterlijk ziek van de pijn.

Alvast bedankt!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:42

Ik heb nu een jaar mijn spiraaltje(mirena) en ik ben zeker 10 kilo aangekomen, terwijl ik daarvoor jaren de pil geslikt heb, en nergens last van had. Hebben jullie daar ook last van gehad?
En nou heb ik het ook dat ik 1x per 4 mnd ong. een beetje ongesteld ben, nou is dat niet zo heel erg omdat dat echt minimaal is, maar ik heb dan zulke steken bij mij eileiders en baarmoeder dat heb ik trouwens elke maand rond hetzelfde tijdstip, maar soms is het zo erg dat ik echt plat moet gaan liggen omdat ik anders nokkie ga, gyn heeft extra echo gemaakt enzo en alles zit gewoon goed... Maar zit er dus aan te denken om hem eruit te halen, al denk ik niet dat ik die 10 kilo dan nog kwijt raak...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:20

Ik zit nu in de 2e week van mijn strip en ben al 2 keer de pil vergeten (ik ben hem nog nooit vergeten erg stom dus!) ik heb wel alle 2 de keren mijn pil nog ingenomen, 1x binnen 12 uur de andere keer was ik meer dan 12 uur te laat.. ben ik nu nog gewoon beschermd?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:56

Toen ik aan de microgynon 30 was kwam ik ook behoorlijk aan. Ik ben een tijdje niet aan de pil geweest en in die periode ben ik relatief makkelijk (natuurlijk wel goed op voeding letten) 15 kilo afgevallen. Nadat ik weer met de pil begonnen was kwam ik direct weer aan en had ik ook weer ontzettende trek in eten.
Nu heb ik de spiraal laten zetten en ben ik de extra kilo's van de pil alweer kwijt(ik merkte het verschil in de stopweek al) . Ook de grote trek is weer weg. Dus iedere vrouw reageerd weer anders op de pil/spiraal. Voor mij zijn minder hormonen beter

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:42

Afgelopen zaterdag ben ik vergeten mn nuvaring uit te doen..

Wat is de beste optie:
- nu uitdoen. Wisseldag schuiven van zaterdag naar woensdag. Nadeel: in het weekend ongesteld. Voor een keer is dit niet erg maar ik wil wel weer terug naar zaterdag wisselen.
- zaterdag uitdoen, dan heb ik alles 1 weekje opgeschoven. Kan dit?
- nu uitdoen maar wel gewoon as zaterdag weer in. Dan heb ik m maar 3 dagen uitgehad ipv 7 dus dan breng ik alles denk wel in de war?
- of zijn er nog meer opties?