[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicolientje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:15

ik had bij mycro geen puistjes en bij de diane 35 wel, het is dus heel verschillend per persoon!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:28

We wachten het nog even af. Hopen dat het snel verbeterd dan. Lachen
En anders na 3 maand maar terug naar de HA.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:58

Even een vraagje.. Ik slik altijd de pil een extra maand door, zodat je dus maar 1 keer per 2 maand ongesteld wordt.. Nu vraag ik me af of dat ook slecht is voor je lichaam.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:36

Ik slik ze altijd 3 maand door. De meningen zijn er over verdeeld, ik ben benieuwd of er eigenlijk veel onderzoek over bestaat...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:43

Vraagje ik heb gehoord, dat het goed is voor je blaas.
En dus ook om blaasontsteking te voorkomen, vitamine C te slikken en Cramberry's te nemen.
Klopt dit?

En wat is nog meer goed om in te nemen.
Heb dit jaar al bijna 4 keer blaasontsteking gehad sinds ik een vriend heb, en als ik het hierna nog een x krijg, dan moet er een blaasonderzoek gedaan worden ...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:48

Ja heb ook gehoord dat cranberry erg goed is. Plas je altijd meteen na de seks? Oja en heel belangrijk, als je vriend even "het doel mist" zegt maar en wat lager uitkomt, mogen jullie igg meer verdergaan, want daar komen veel bacterien vandaan en daar ben jij wrs erg gevoelig aan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:01

Meld me hier ook even. Ben ook aan de Mycrogynon 30. Al bijna 2 jaar nu weer denk ik. Ook genomen ivm menstruatiepijn en pukkels. De pukkels zijn in 1e instantie wel weg gegaan, maar merk wel dat ik in stressvolle periodes wel weer wat terug krijg. Menstruatiepijn is wel weg, af en toe wel een krampje maar valt mee te leven.
Slik de pil vaak wel 2 of 3 maand door, gewoon omdat ik het fijn vind niet ongesteld te zijn. Heb niet het idee dat het slecht is oid. Word ook altijd weer gewoon ongesteld. Gelukkig ook geen doorbraakbloedingen of andere klachten. Ben dus wel tevreden over deze pil.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:33

What to do als je de laatste pil van je strip per ongeluk al hebt ingenomen? Gewoon stopweek inlassen of direct verder met de volgende strip? En vanaf wanneer is het dan veilig en alles?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:36

nicolientje schreef:
Paardennamen schreef:
Ik heb de mirena en nog geen kinderen. Plaatsen ging heel soepel, belangrijkste is gewoon te blijven ontspannen. Na het plaatsen enkele kramp gehad, alsof je stevig ongesteld bent. Sindsdien alleen maar tevreden mee geweest. Een minpuntje is dat ik minder regelmatig ben, maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen Lachen

waar heb je het laten plaatsen gewoon bij de huisarts?? zonder verdoving??
ik moet namelijk donderdag Vork

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, zij wilde het niet zetten omdat ik nog geen kinderen had gehad en het daardoor meestal moeilijker is. Heb ook geen verdoving gehad, ook niet om gevraagd. Zoals ik al zei, ging het plaatsen heel soepel, maar ja... er zijn er hier ook bij waarbij het helemaal niet lukte. Jij succes donderdag Lachen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:38

Cynthy, wanneer heb je die ingenomen dan? En hoeveel dagen moest je nog?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:16

Is het dan zo dat je eerder blaasontsteking krijgt als je seks hebt? Staat toch niet in verbinding..?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:24

Nou toch op 1 of andere manier, wel want ik heb misschien 1 keer in mijn leven blaasontsteking gehad, en nu ik weer vriend heb is dat echt zo vaak voorgekomen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:46

Jazeker, het wordt niet voor niets ook wel de 'honeymoon disease' genoemd.

Een blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën die in en rond de anus en de urinebuis voorkomen, voornamelijk coli-bacteriën en een blaasonsteking ontstaat vaak wanneer er sprake is van een slechte conditie, weinig weerstand of slechte hygiënische gewoonten. Een blaasontsteking komt bij meisjes veel vaker voor omdat ze een kortere urinebuis hebben dan jongens, daardoor kunnen de bacteriën makkelijker in de blaas terechtkomen.
Je blaas, de urinebuis en vagina liggen erg dicht bij elkaar. Tijdens het vrijen gebeurt er natuurlijk van alles en nog wat in dat gebied ( Tong uitsteken ) en hebben bacteriën de kans om in de blaas te gaan zitten.
Aangeraden wordt áltijd te plassen na het vrijen! En veel drinken, de boel doorspoelen (ik heb me ook aan moeten wennen véél meer water te drinken).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:21

Ik drink ook weinig dat klopt, en daar meot zeker verandering in komen.

Bedankt voor je uitleg Bealy!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:06

Paardennamen schreef:
[naam], wanneer heb je die ingenomen dan? En hoeveel dagen moest je nog?

Die heb ik per ongeluk in de eerste week (donderdag) ingenomen... (2 op een dag) Dat was een donderdag, hij was eigenlijk voor aanstaande donderdag dus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:16

Uppojono schreef:
Is het dan zo dat je eerder blaasontsteking krijgt als je seks hebt? Staat toch niet in verbinding..?

Toch wel hoor, er komen namelijk veel meer bacterien in je vagina!!! Zeker als je vriend met zijn.. eh.. ja.. eens iets lager dan je vagina wrijft en dan weer omhoog gaat!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:25

Even een vraagje tussendoor. Na hoeveel dagen worden jullie meestal ongesteld in de stopweek (pil)?

Ik heb vrijdag m'n laatste geslikt maar ben het nog steeds niet Verward .

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:31

kan best soms ben ik net 2 dagen ongesteld en moet ik mn ring weer indoen (of in jou geval de pil weer slikken) geniet er maar van joh Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:32

poes schreef:
Uppojono schreef:

Toch wel hoor, er komen namelijk veel meer bacterien in je vagina!!! Zeker als je vriend met zijn.. eh.. ja.. eens iets lager dan je vagina wrijft en dan weer omhoog gaat!

klopt, als je daarna even naar de wc gaat en plast (ook al is het maar een beetje) dan heb je veel minder kans op blaasontstekingen Ja edit: bailey was me voor

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:58

Weet iemand hoelang je als je antibiotica krijgt het met condoom moet doen? (slik de pil, maar heb ook blaasontsteking)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:32

Huh, moet je als je antibiotica voor blaasontsteking 'het' dan met condoom doen.? Ik heb nu ook blaasontsteking en krijg antibiotica, maar daar is mij niets over gezegd.. Of had ik de gebruiksaaanwijzing moeten lezen..? Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:54

Daarvoor staat er altijd op lees dit VOOR gebruik Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:26

Altijd gebruiksaanwijzing lezen Knipoog AB kan de werking van je pil verminderen, dus wordt altijd aangeraden extra bescherming te gebruiken.

Cynthy, ik zou dan gelijk doorgaan met de volgende strip, maar mss even voor de zekerheid je arts bellen?

Raff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:20

Annemarie89 schreef:
Raff schreef:
De pil kan er toch ook voor zorgen, als je het lange duur gebruikt, dat de kans op makkelijk zwanger worden, moeilijker word?

Volgens mij niet hoor; ik heb er nog nooit van gehoort en mn arts er ook niet over gehoort..

Nergens op internet heb ik het zien staan, terwijl ik toch overal naar informatie heb gezocht!

Mag ik vragen waar jij het vandaan haalt?

dat zij een vriendin van mij die had het van haar dokter gehoord, toen ze aan de pil ging, maar ik zou niet weten welke pil dat dan was..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:02

t/m een week nadat je gestopt bent met antibiotica als je het echt veilig wilt doen

Tegen blaasontsteking veel sinaasappelsap drinken.. werkt snel tegen het continue naar de wc rennen gevoel Haha! standaard vitamine c/cranberry pillen/sap kan helpen voorkomen.. of de kans op blaasontsteking minder maken..