GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kr1985

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:16

ik lees nog steeds trouw dagelijks mee en post wat minder, maar de teller staat bij mij inmiddels op -7.1kilo.

Ik ben sinds 30 maart begonnen en nu 9,5 week onderweg. Ik merk wel dat in de week dat ik ongesteld ben er weinig tot niks af gaat. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Is dit gewoon omdat je dan wat zwaarder weegt of meer vocht vasthoudt?

Ik zit nog op 4ml Mounjaro omdat ik nog steeds wekelijks afval, hongergevoel en snaaien is tot 5 a 6 dagen volledig onder controle en ik wil niet te hoog gaan zitten. Ik doseer dit zelf met insulinespuiten waardoor ik met mn pen veel langer doe ook.

bijwerkingen zijn vooral de 1e nacht slecht slapen, dag erna bijna niks kunnen eten en tegen misselijk aan, de rest van de dagen voel ik me goed. Geen hoofdpijn, obstipatie of andere bijwerkingen gelukkig. Mijn spuitdag is op zondagavond zodat ik in het weekend als ik wil, iets meer kan genieten van een keer uiteten en wat lekkers.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:20

Ja dat heb ik ook rondom m'n menstruatie dat ik eerder aankom dan afval maar meestal is dat binnen enkele dagen er weer af. Maar ik ben nu ook een kilo zwaarder in 2 dagen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:21

Ik ook. Ik weeg ook niet in de week dat ik ongesteld ben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:07

kr1985 schreef:
Ik zit nog op 4ml Mounjaro omdat ik nog steeds wekelijks afval, hongergevoel en snaaien is tot 5 a 6 dagen volledig onder controle en ik wil niet te hoog gaan zitten. Ik doseer dit zelf met insulinespuiten waardoor ik met mn pen veel langer doe ook.

Kun je niet gewoon klikjes tellen ipv met de insulinespuit?

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:25

zou kunnen maar dit werkt voor mij ook prima, ik moest toch al die extra spuiten halen om de 5e dosis er uberhaupt uit te halen en Wellis doet er maar 4 naaldjes bij elke bestelling bij waardoor je niet een 5e keer kan spuiten. ik heb nu 5ml spuitjes met een dunne naald.
Ik ben dus van 2.5 naar 4 gegaan en dat gaat prima. klikjes vind ik ingewikkelder qua tellen en opletten dan een spuitje vullen tot 4 hahaha

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:39

Wacht eens even....
Jij spuit per keer 4ml? Er zit maar voor 2,4ml vloeistof in zo'n pen.
Vertel eens: hoe reken jij uit hoeveel ml je nodig hebt per keer?

Voor algemeen gebruik: hier is een chart van ml per klik per pen. Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:06

0,4ml bedoelt ze denk ik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:34

Is dit een officeel schema of heeft iemand dit ooit zelf gemaakt? Want er staan rare verspringen in hoor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:11

Zonnetje, geen idee.
Maar die rare verspringen zie ik niet. Voor mij (15mg pen) klopt ie gewoon. Wat vind jij raar?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:59

Die clicks kloppen niet. Voor mijn gevoel heb ik geen 60 clicks gedraaid voor 1 dosis. Dus lijkt me niet kloppen en iedereen kan zo’n schema in elkaar flansen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:32

Volle dosis is 60kliks. Gaat wel om mounjaro misschien heb jij andere?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:35

Zonnetje81 schreef:
Die clicks kloppen niet. Voor mijn gevoel heb ik geen 60 clicks gedraaid voor 1 dosis. Dus lijkt me niet kloppen en iedereen kan zo’n schema in elkaar flansen.

Maar jij zit pas op je begindosis toch?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:44

Bij een 2,5mg pen zou dat ook 60 klikjes zijn, tenzij je dus een grotere pen hebt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:49

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:

Maar jij zit pas op je begindosis toch?

Daar staat ook 60 klikjes. Ik zal vanavond eens kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:00

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:48

60 klikjes per dosis Mounjaro klopt gewoon hoor, 1 dosis is altijd 60.
Dus stel dat je een 5mg pen hebt en maar 2,5 wilt spuiten dan moet je 30 klikjes tellen

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:45

Ik ben nog te onervaren om te reageren op het aantal klikjes O:)

Wilde wel even delen dat week 2 is geëindigd met -200 gram *\o/* blij dat er toch wat af is! Morgen 3e spuit :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 22:15

Lekker bezig! Hier vanavond pizza gemaakt, en tot mijn eigen verbazing na 2/3 deel op te hebben gegeten de rest in de koelkast gelegd voor morgen. Zat lichamelijk en geestelijk 'vol genoeg'. Nou vroeger ging hij helemaal op, geen twijfel over mogelijk... :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:23

Ik heb geteld inderdaad 60x. Nu weet ik weer dat ik vorige week dacht huh zoooveel draaien.

Mij lukt het niet goed om in 1x met 1 hand die spuit in te duwen. Is dat omdat ik kleine handjes heb? En toen ik naar dat ding keek ging de naald eruit. Maw motoriek van niks. Ik zal vast de enige zijn. Morgen week 1 wegen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:29

Mariska: herkenbaar! Afgelopen week uit eten geweest en maar de helft op gekregen (andere helft meegenomen voor de dag erna haha). Super raar, ik krijg in een restaurant normaal mijn bord wel leeg :')

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 05:47

Stille meelezer hier..
Ik ben zaterdag begonnen met mounjaro. Mijn meest vervelende bijwerking is toch wel de slapeloosheid. Verder sindsdien aan de diarree, hoofdpijn en last van zwavelboeren. Ik heb hiervoor nu maar Omeprazol gepakt en dat helpt wel iets. Ik merk wel dat ik me echt moet pushen om te eten, waardoor ik echt veel te weinig eet ( max 600 kcal).. hopelijk worden de bijwerkingen wat minder, want ja zo val je natuurlijk wel af , maar niet op de goede manier;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 06:29

De teller staat hier op -3,1kg na 2 weken Mounjaro. Nog steeds geen last van bijwerkingen en sinds ik elektrolyten drink is dat futloze gevoel weg *\o/*
Ik kan me goed aan m’n kcal tekort houden, maar merk wel dat ik met vlagen nog steeds mezelf afvraag of ik nu voel dat ik genoeg heb gegeten of dat het meer m’n verstand is. Hoop dat dat écht voelen nog komt als ik het wat langer gebruik. Herkennen meer mensen dit?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:27

Ik heb de eerste, en misschien de tweede dag een lichte hoofdpijn gehad maar ik had ook te weinig geslapen. Verder echt totaal nergens last van. Geen honger. Soms trek maar dat is een normaal gevoel. Ik heb een schema waar ik mezelf aanhoud om te eten. Honger of niet want zoals ik hier lees 600-800 kcal eten is verre van gezond. Ik kan ook gewoon eten zonder honger. Geen chips meer gegeten of andere gekkigheid of overdadig. Mijn huid lijkt wat zachter aan te voelen.

Week 1: -2 kg

Op naar week 2!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:02

Zonnetje81 schreef:
Ik heb de eerste, en misschien de tweede dag een lichte hoofdpijn gehad maar ik had ook te weinig geslapen. Verder echt totaal nergens last van. Geen honger. Soms trek maar dat is een normaal gevoel. Ik heb een schema waar ik mezelf aanhoud om te eten. Honger of niet want zoals ik hier lees 600-800 kcal eten is verre van gezond. Ik kan ook gewoon eten zonder honger. Geen chips meer gegeten of andere gekkigheid of overdadig. Mijn huid lijkt wat zachter aan te voelen.

Week 1: -2 kg

Op naar week 2!

Fijn dat je al resultaat ziet!
Echter is een week wat minder kcal eten niet erg, ik heb enorme buikloop, en alles komt er uit. Ik zie het als een buikgriep. Hopelijk zijn de bijwerkingen wat minder over een paar dagen, waardoor ik weer rond de 1700 kan zitten..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:10

Probeer wel gezond te eten. Zo weinig calorieën is niet gezond. Drink veel water, neem je vitaminen en mineralen (evt via multisupplement) en eet eiwitten/proteine. Anders pleeg je roofbouw op je lichaam en dan krijg je allerlei andere klachten die niet oké zijn zoals haarverlies bijv.

Zonnetje: werkt eerst naald erin en dan op de knop drukken? Dus niet met 1 hand maar met 2?
Je krijgt er vast handigheid in.

Ik sta nu op -9.8 dus op 200 gram na is de 10 kilo eraf. Ik denk nog weekje.