Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 14:22

Pfoe, ik heb werkelijk geen idee := Moest DBC eerst googlen voor ik uberhaubt wist wat het was haha. Maar geen idee hoe dat zit.

Net Neurologie gebeld en de wachttijd is idd 160 dagen, maar ze had even in m'n dossier gekeken en de Neuroloog heeft blijkbaar wel om sneller gevraagd, dus ze verwacht dat ik met 2 weken wel bericht heb :j

xSagan

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 18:14

Dat is goed om te horen!
Ik duim mee.:)

Waar je ook nog goed naar moet kijken als je toch ergens anders gaat of dat ziekenhuis/kliniek aangesloten is bij je verzekering zodat je niet achteraf voor gekke kosten staat op te kijken. ;)

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:15

Super. Nu duimen dat je over een maand al een plekje hebt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 22:47

Ja, ik ga nu eerst toch maar even afwachten. Bijna een half jaar ga ik echt niet doen, maargoed een paar weken komt goed.
Weet me ondertussen redelijk te vermaken en de tijd gaat best snel..

Maak me ondertussen wel een beetje zorgen. M'n benen zijn zo verdoofd, lopen gaat moeilijk en heb pijn. Reflexen waren dus ook niet helemaal zoals het hoort... Neuroloog neemt m'n klachten heel serieus en had dan al heel kort gezegd waar ze aan dacht, dat vind ik heel fijn. Maar m'n vertrouwen in dat het op een dag gewoon ineens over is, is wel helemaal weg :=
En daardoor moest ik toch denken aan bijv het bekappen wat ik deed, daarvoor zijn m'n rug en benen wel heel belangrijk. Als dit zo blijft, ga ik dat gewoon niet meer kunnen en dat zou ik heel erg vinden.
Totaal nog niet duidelijk allemaal natuurlijk, maar moest dat toch even kwijt...

Ik ben verzekerd bij het Zilveren kruis, kwa ziekenhuizen zit ik dan volgens mij wel goed. Maar met klinieken wel opletten, voor ik idd straks een dikke rekening krijg, als ik wel ergens anders de MRI zou laten maken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:57

Ik kan me goed voorstellen dat je toekomst wel regelmatig door je hoofd spookt. Ik vind het knap hoe je met alles omgaat.

Als je naar een ziekenhuis of kliniek met een kortere wachtlijst wilt is het handig om je verzekering te vragen om dat te regelen. Die kunnen vaak meer dan je zelf kunt vinden, dan weet je zeker dat het er eentje is die ze vergoeden en het kost je minder tijd en energie omdat ze al het werk voor je doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 12:37

Dankjewel. Ik probeer maar gewoon een beetje bezig te blijven, dan gaat de tijd best snel en denk ik niet teveel na. Maak me over het algemeen ook niet zo snel druk.

Maargoed, soms lukt dat niet helemaal. Zeker nu de Neuroloog me niet gerust kon stellen. Maarja, zou ook niet normaal zijn als het me allemaal niks zou boeien.

Ik ga nu eerst maar de twee weken afwachten, als ik dan nog niks gehoord heb, dan ga ik toch proberen het via m'n verzekering ergens anders sneller geregeld te krijgen :j

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:41

Hé TS,
Hopelikk valt het inderdaad mee en plannen ze je al snel in. Zelf moet ik altijd naar een ziekenhuis aan de andere kant van het land en heb al een paar keer gehad dat ik op dag a een paar afspraken had en weken later op dag B andere onderzoeken had (zoals een mri.
Heb toen ter plekke geïnformeerd of ze tijd hadden voor een mri en heb al een paar keer gehad dat er toevallig iemand was uitgevallen en er ruimte vrij was.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 17:55

Nou, dat duurde niet lang. 7 Februari de MRI *\o/*

Werd wel gebeld door Urologie, dat Radiologie contact had gehad met hun over hoe dat moest met m'n Neurostimulator in de MRI. Moet Vrijdag eerst naar Meppel toe, waar ze de lead gaan doormeten en als dat goed is kan ik daarna naar Zwolle voor de MRI.

Wel een beetje gedoe, maargoed beter dan dat m'n neurostimulator straks kapot gaat.. Vind het al helemaal niks om in dat ding te moeten met m'n neurostimulator := Als ik foto's zie van bedden die vast zitten in zo'n ding en dan staat er ook nog in het boekje van de neurostimulator dat je een trekkend en warm gevoel kunt krijgen... Top, ik zie al voor me hoe ik die ruimte in stap en ineens m'n neurostimulator uit m'n rug getrokken word :')

Nee, weet dat dat wel mee gaat vallen, heb eerder een MRI gehad terwijl ik de Neurostimulator had, maar dat was alleen van m'n hoofd en dat is toch net weer anders kwa hoe lang je er in mag etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:02

Ontzettend fijn zeg!!! Hopelijk maakt dit het plaatje compleet en kan er verder een behandelplan ingezet worden

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:42

Wat fijn dat je al snel terecht kan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 21:53

Ja, hoop echt dat straks duidelijk is waardoor m'n klachten veroorzaakt worden en vooral wat het kan verbeteren.

Uit de EMG bleek de geleiding van 1 zenuw (Suralis) niet goed, maar heb gegoogeld waar die zenuw goed voor is en als ik het goed heb zorgt die voor het gevoel in de huid vanaf je kleine teen, buitenkant enkel en dan achter/buitenkant kuit tot je knie.. Dat deel is idd verdoofd bij mij, maar zeker niet alleen dat.. Gewoon alles vanaf m'n tenen tot de helft van m'n bovenbenen en rondom.
Dus ik denk dat de oorzaak met het EMG nog niet gevonden is, maargoed heb er niet veel verstand van :+

Zie net dat ik 14 Februari ook alweer een afspraak heb met Neuroloog voor de uitslag. Echt blij mee dat alles toch nog best snel gaat, ondanks dat overal lange wachttijden voor staan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:19

Heel fijn voor je

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:50

Ze plannen het ook op dingen kwa,spoed ect. Iemand met soort van iets mindere klachten zal langer moeten wachten.

Gelukkig dat je hopelijk ook uitslag d. En er een behandeling is tegen je klachten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:56

fijn dat ze je (eindelijk) serieus nemen TS.
nog even geduld, maar dan hopelijk duidelijkheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:59

Duimen dat je snel meer weet èn dat het iets simpels is, bij voorkeur met een reset-knopje dat ze even in kunnen drukken voor je :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:45

Fijn dat je al iets meer weet en je verder onderzocht wordt. De mate van snelheid dat je terecht kan betekend wel dat er echt iets aan de hand is en ze je gezien je klachten en gevonden afwijking zeer serieus nemen. Geen kattenpis door stress wat je hebt. Anders had je maanden kunnen wachten. Ik hoop vooral dat ze dan vervolgens ook weten hoe ze je kunnen helpen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:29

Hannanas schreef:
Fijn dat je al iets meer weet en je verder onderzocht wordt. De mate van snelheid dat je terecht kan betekend wel dat er echt iets aan de hand is en ze je gezien je klachten en gevonden afwijking zeer serieus nemen. Geen kattenpis door stress wat je hebt. Anders had je maanden kunnen wachten. Ik hoop vooral dat ze dan vervolgens ook weten hoe ze je kunnen helpen.

Moet ik dit zo opvatten in de zin van indien een patiënt maanden op een consult moet wachten er niets aan de hand is?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:21

Petpa schreef:
Hannanas schreef:

Moet ik dit zo opvatten in de zin van indien een patiënt maanden op een consult moet wachten er niets aan de hand is?

Jij moet helemaal niets opvatten want dit is niet jouw topic.
Je komt hier toch veel te graag rellen maar een woord ter bemoediging jegens Daphne zelf, dat kan er dan weer niet vanaf

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:26

Super dat het zo snel kan. Hopen dat hier een oplossing uit komt. Fijn om te lezen dat ze je serieus blijven nemen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 01:47

Denk dat het idd niet nodig om steeds te vallen over alles in dit topic.. Dat er door enkelen al heel lang aan mijn verhaal getwijfeld word etc en ik moet oppassen wat ik zeg en hoe ik het zeg, prima, het kan me echt steeds minder schelen. Maar dat gehak op mensen die hier wel steunend zijn.. Laat dat even lekker.

Maargoed,

Voel me absoluut heel serieus genomen door de Neuroloog. Heel fijn. Maak me er ook wel een beetje zorgen over..

Maarja, weet natuurlijk sowieso wel dat het niet goed is, ook voor ik bij de Neuroloog geweest was.

Vandaag mee geweest naar de paarden . Altijd goed, een beetje vitamine P, als je blijft staan :roll:
Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 08:31

Zo moet je vitamine P niet innemen hoor :Y) beter via de vacht van t paard.

Fijn dat je er even uit bent.

En laat je inderdaad niet kisten door dit topic. Hoe het nu met je gaat is niet normaal. Dus niet aan twijfelen.

Ik leef met je mee en hoop zo dat er iets uit komt wat je kan behandelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 08:44

Oh oeps.... nouja je kwam in ieder geval zacht terecht zo te zien :=

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:36

Je neemt echt zo de geur mee naar huis.

Fijn dat je even naar de paarden bent geweest.

Verder ben ik een stille lezer en wens je veel kracht toe.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:12

Modder is goed voor de huid zeggen ze toch, alleen iets minder fijn voor de wasmachine.

Wel fijn dat je naar de paarden kan, alleen hoop ik dat je dat ook snel weer kan zonder moeite met je lichaam

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:40

Wat fijn dat je al zo snel terecht kan voor een mri! Hopelijk komt er iets uit waar je mee verder kunt.

En heeeerlijk, zo’n modderbad :Y) Hopelijk heb je jezelf geen pijn gedaan, en heb je toch lekker kunnen genieten bij de paarden.