Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 09:01

Oh gelukkig, ik zat er ook echt overin

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:02

Ahhhh gelukkig!!! <3
We denken allemaal aan je Percy!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:26

Gelukkig, ze is ok! Goed om te horen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:16

Wat lief dat julle allemaal aan me gedacht hebben <3

Ik wilde wel reageren maar typen was een ramp en gaat nog steeds niet fijn. Ik heb al allerlei mogelijkheden geprobeerd om mijn tablet of gsm zo te zetten dat ik mijn rechterarm niet hoef te gebruiken maar tot nu toe nog zonder succes.

Verder is het behelpen. Verder dan mijn ziekenhuisbed en postoel ben ik nog niet gekomen tot vandaag. Ik heb nu wat kleren samen gelegd en we hebben geprobeerd of ik in de scootmobiel en de jeep kan om morgen in het ziekenhuis te geraken. Missie geslaagd. Ik hoop op wat positief nieuws.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 23:47

Sterkte en beterschap Percy :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:59

Wat balen dat het zo rot gaat Percy maar wat fijn om van je te horen! <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 00:07

Wat een opluchting Percy ik maakte mij zorgen om je, zo fijn je weer even online te zien!

Succes morgen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 08:28

Fijn om wat van je te horen Percy. :knuffel:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 16:04

In 2019 heb ik een ablatie gehad, dat is een operatie aan het hart via de dijbeenslagader. Dit was vanwege hartritmestoornissen, chronisch. Na de tijd hield ik nog vaak kleine verstoringen maar die zijn na een jaar opgehouden.

Heeeel soms heb ik nog een 'hartverzakking', maar niet zo heftig als afgelopen vrijdag. Je hart slaat dan even op hol en dat voelt zo raar, alsof je er even niet helemaal bij bent. Die verstoring vrijdag duurde maar een paar seconden. Gisteren echter, had ik een zware langdurige aanval van een halve minuut. Dat is niet oke. Dus vandaag maar de cardioloog gebeld voor een afspraak, maar dat moet natuurlijk weer via de huisarts. Hopelijk blijft mn hart kalm, ik zit er niet op te wachten dat ik een langdurige hartritmestoornis krijg terwijl mijn man in Japan zit. Dat vind ik zelf niet zo chill, maar voor hem helemaal niet :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:07

Ohhh dat gevoel ken ik Earth! Heel naar rotgevoel is dat. Bij mij ging mijn hartslag ineens naar de 200-250 voor een minuut of anderhalf. Je kan gewoon geen adem meer halen. Hopelijk blijft het weg!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:18

Jakkes dat klinkt eng, is zoiets ook gevaarlijk?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:20

Wat ik heb - dus dat racen en het overslaan *badum, badum, badum, ba.......... DUM, badum* (moet het ff uitgelegd zien te kijgen :') ) - is niet gevaarlijk. Wel vervelend.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:59

Bij mij duurden zo'n episodes minimaal een half uur tot op het ergste eens 3u (was toen in een winkel, voelde het opkomen, ben nog thuis geraakt en daarna was het 3u lang Bingo)...

Paar dagen later opnieuw hetzelfde, maar dan 2,5u...

Dit werd tijdens mijn eerste hartoperatie geconstateerd toen dit zich voordeed tijdens de operatie en ze me 4 electroshocks moesten toedienen om me überhaupt terug te krijgen.

3u later toen ik net op de kamer kwam, was het weer prijs.
Toen zat mijn hartslag aan 250 en dat duurde maar liefst 2,5u ondanks allerlei medicatie via infusen en nog wat extra electro shocks.

Uiteindelijk met hele zware medicatie naar huis gemogen in afwachting tot de eerste hartoperatie voldoende hersteld zou zijn om dan vervolgens de 2de operatie uit te voeren 6 maand later...

Totdat ik dus een 3u durende episode kreeg in de winkel dwars door de allerzwaarste medicatie heen.
Toen hebben ze gelijk dezelfde maand nog geopereerd voor de 2de keer met risico op het beschadigen van wat ze bij de eerste operatie hadden geplaatst.

Nu nog steeds zulke episodes maar die duren nu maximaal 15 minuten.
Opnieuw opereren zou het alleen maar erger maken dus voor nu heb ik diverse soorten medicatie om het te helpen onderdrukken.

Cardioloog vindt alles onder de 10 minuten niet interessant trouwens.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 19:17

Oh dat zijn wel andere aanvallen dan wat ik heb :=
Bij mij wordt het niet direct als gevaarlijk gezien maar goed is het niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:51

Beterschap Percy! En anderen natuurlijk ook! Voor iedereen die het nodig heeft! :*

Ik heb momenteel erg veel last van mijn lijf. Ik laat werkelijk alles uit mijn handen vallen ook. En duizelig als ik op sta plus oorsuizen.

Dus denk dat mijn evenwicht weer is verstoord. -O- Of mijn bloeddruk is weer heel laag, komt ook nogal eens voor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:32

Percy hoe is het gegaan vandaag?

Wat eng die hart ritme stoornissen.

Tallie kun je zelf niet je bloeddruk meten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:52

Die hartritme stoornissen klinken behoorlijk eng, sterkte.

Het was nog een hele toer om aangekleed en wel in het ziekenhuis te komen. Normaal helpt de verpleging daarmee maar die konden niet zo vroeg. Nu moest mijn man helpen, de intentie is goed, de uitvoering..... _O-

Maar goed, gelukkig hebben we een jeep waardoor ik van de rolstoel vrij gemakkelijk kon gaan zitten. Alleen had mijn rechter voet een zetje nodig. Vanuit de auto naar en door het ziekenhuis ben ik met de scootmobiel gegaan. Dan kan ik mezelf verplaatsen.

De foto bleek goed dus dat is een super opluchting maar mijn been, met name de knie, is aan het vergroeien waardoor ik een nogal stevig en behoorlijk pijnlijk revalidatie traject moet starten met de kinesist. Geen fijn vooruitzicht maar als ik straks weer mee kan mennen heb ik een goed doel voor ogen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Voor de scootmobiel gebruikers onder ons (misschien ook rolstoel gebruikers?):

Hebben jullie tips voor een winterjas, of aandachtspunten waar ik naar zou kunnen kijken in de aanschaf? Vanmiddag was ik op pad met de scootmobiel en ik had het zoo koud, vooral mijn armen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Ik ga als een soort eskimo op pad, thermo laarzen of uggs. Goede warme sokken. Wol of thermo sokken. Skibroek met of zonder een extra broek eronder. Warme waterdichte "spartel"zak erover. Dit zijn speciale hoezen voor rolstoel of scootmobiel. Een soort mega gevoerde slaapzak van waterdicht materiaal. Kost helaas wel een beste kwak geld maar is dat wel waard. Bovenkleding is laagjes (oa fleece trui eventueel thermo shirt eronder, gewoon t shirt, fleece trui of vest met als bovenste laag een goede ski jas. Warme sjaal, goede muts op mijn hoofd en skihandschoenen aan de handen. Als het echt nog kouder is gaat er gewoon een bivak muts onder de boven muts.

kortom er gaan nogal wat lagen aan. Belangrijk droge warme voeten, uggs voor de "nettere" gelegenheden anders gewoon thermo laarzen, lekker ruim met goede warme sokken erin