Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:54

Ik heb geen speciale kleding, vorige keer gewoon een nachthemd en wijde joggingbroek. Een badjas is trouwens wel lekker om bij de hand te hebben.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 17:16

Eske_B schreef:
Wat fijn dat je er zo goed in zit Jolliegirl! Nog eventjes en dan is je kleine meid er <3

@Iris, de mijne is ook ingedaald, maar ik voel hem soms ook wat hoger of lager. Hij komt iig niet meer tegen m'n maag aan.

Hebben jullie speciale kleding voor de bevalling / weeën opvangen? Ik dacht misschien iets van een groot katoenen shirt of gewoon nachthemd, maar wil er ook niet veel geld aan uitgeven.

Ik had de vorige bevalling een heel trainingspak aan (kwam net uit de auto gerold := ) en deze keer een voeding nachtjapon en een onderbroek. Was net gedoucht en klaar gemaakt voor de avond. Toen ik aan het persen was zat die onderbroek nog in de weg. Die hing uiteindelijk op mijn knieën in de weg en toen heb ik gevraagd of iemand die kapot kon knippen :') had niet even een momentje om te gaan staan.

De nachtjapon was overigens de betere optie. Had het beide keren bloedheet. Maar het trainingspak moest aan vanwege vrieskou en een ziekenhuis ritje. Bijna wat ik thuis had gedaan was of in een onderjurk of naakt (na het douchen had ik echt geen moment om even aan te kleden).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:32

Ik ben toen aangekleed om naar het ziekenhuis te gaan door m'n verloskundige (lees: joggingbroek en sokken aan). Dat kon ik in m'n weeenstorm echt niet zelf op dat moment. Ik had net genoeg seconden om naar de auto te rennen. _O-

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:39

Ik was vorige keer naakt :+
Vanwege ruggenprik had ik zo'n operatiejurkje aan maar ik had het bloedheet. En op dat moment boeide het me echt niet meer hoe ik erbij lag.
Een nachthemd met knoopjes neem ik mee. Dan kan het ook makkelijk open als ze op de borst gelegd wordt. Maar grote kans dat ik weer voor de ruggenprik ga en dus alles weer uit kan doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:59

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 02:06

Nouja ik voel het hoofdje echt niet in het midden maar links of rechts zeg maar... Gewoon weer terug omhoog dus. Flikte m'n zoontje 2,5 jr geleden ook :+ .

Ik had een trui van m'n man aan :+ . Toen we in de auto stapten naar het zkh heb ik gewoon een joggingbroek aangetrokken. In het ziekenhuis moest ik zo'n jurk van hun vanwege de ruggenprik. Voor nu heb ik gewoon even nachtjapon en m'n man z'n trui ingepakt. Heb de dagen na m'n keizersnede gewoon in een nachthemd doorgebracht. Zo eentje met knoopjes, lekker makkelijk voor de voedingen!

Wij gaan de eerste maand geen visite ontvangen, op naaste familie (ouders en broers) na. Alle anderen zien we over een maandje wel! Hebben we met onze zoon toen ook gedaan en is heel goed bevallen! Eerst even wennen en acclimatiseren samen! En een veel minder groot risico dat mensen eigenwijs verkouden voor je deur staan in de fase dat ze nog zo vatbaar zijn voor van alles....

Ons geboortekaartje staat ook helemaal klaar. Enveloppen geschreven en al, postzegels geplakt :D .

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:36

Bedankt voor de felicitaties iedereen! Mila doet het heel goed, borstvoeding moest even op gang komen maar gaat nu ook goed gelukkig. We hebben ontzettend fijne kraamhulp en tot nu toe lekker weinig bezoek, alleen onze gezinnen + opa en oma van mijn vriend. En nog niemand die haar vast heeft gehouden, dus helemaal zoals we wilden. Dat laatste vond ik wel spannend trouwens, maar iedereen pakt dat heel erg goed op. Opa en oma van m'n vriend zeiden ook meteen 'oh wat goed, ja van dat van hand naar hand gaan vroeger raakten ze ook alleen maar overstuur'.
Herstel gaat ook heel goed, ik heb helemaal geen last van het bloedverlies (behalve dat de melkproductie daardoor waarschijnlijk wat moeilijker op gang kwam). Toen we donderdag in het ziekenhuis mochten gaan wilde ik lopend gaan, dat was niet de bedoeling. Moest in een rolstoel naar de auto :') Heb echt ontzettend geluk gehad met m'n zwangerschap dat ik zo fit was en dat ik nu ook direct weer zo fit ben. Had een klein scheurtje binnenin wat gehecht is, die voelde ik gisteren na m'n 1e keer buiten wandelen voor het eerst wat trekken, maar verder geen last.
En de klossen zijn onder het bed uit, wat is dat heerlijk zeg *\o/*

M'n eigen verloskundige is inmiddels ook een paar keer langs geweest en is absoluut niet blij met de gang van zaken in het ziekenhuis. Ik had bijvoorbeeld nooit een uur bij de anesthesist mogen zijn zonder verpleegkundige of verloskundige erbij.
Voor mezelf in ieder geval besloten om bij een eventuele volgende bevalling voor een ander ziekenhuis te kiezen. Ik kan er nu wel positief op terugkijken maar hoef niet nog eens zo'n ervaring.

@Floko ik snap wel wat je bedoelt inderdaad, bevallen lijkt dan nog zo ver weg.

@Roulette nu ben ik wel heel benieuwd naar het vloerkleed.

@Eske fijn alles klaar! Toen het bij mij was ingedaald voelde ik vooral druk op achter en kreeg ik een aambei :+

@iirrssjjee oh altijd fijn als zoiets dan kapot gaat... Wel lekker dat alles verder klaar is.

@Dennenboom nog wat te klussen dus haha.

@mylittlejoy ook al lekker klaar ervoor dus. En erg fijn dat de baby is ingedaald.

@Jolliegirl wat fijn dat de boot verkocht is en het stukken beter gaat met je man. En vitamine P is altijd goed! En ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de gipsbuik :D
En wat fijn dat je zo'n goede dag had. Die gedachtes aan de bevalling die zo wisselend zijn, zijn heel herkenbaar hoor. En wat ontzettend lief van je vrienden die envelopjes <3

@Simone wat een heerlijke foto! Fijn dat je zo nu en dan even naar huis mag.

Qua kleding: ik heb maar even een nachthemd bij de Hema gehaald want ik had helemaal geen pyjama :') Die heb ik aangehad tot de ruggenprik (samen met zo'n netbroekje die ik aan had gekregen na het breken van de vliezen), toen zo'n ziekenhuis ding aangekregen. Na de bevalling een hemdje aan gedaan.

Oh en ik wil nog even ons geboortekaartje showen, gemaakt door mijn zwager. De kat is hoe onze kat eruit ziet (inclusief z'n halsbandje met airtag haha), hobbelpaard staat voor mij en voetbal voor m'n vriend <3

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:05

Wat een mooi kaartje <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:57

Wat fijn dat het zo goed gaat Naomi en wat een prachtig kaartje <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:38

Ik was sinds gisteren het hoofd van baby kwijt...na een pijnaanval in mn buik...
Vandaag controle gehad thuis, stond al op de planning, en jawel.. Baby is gedraaid en dieper gedaald. Ligt er prima voor om te bevallen! :D

Bad stond in een mum van tijd... vollopen schatten we op 45 minuten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:07

Klinkt alsof alles klaarstaat Jolliegirl! Hoeveel weken ben je nu?

Ik dacht dat de bevalling vannacht was begonnen, werd wakker met enorme kramp... bleken m'n prikkelbare darmen te zijn die het ergens niet mee eens waren :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:21

Ai! Prikkelbare darmen zijn hier bekend :') niet altijd fijn. Stom he dat je dan even kan gaan twijfelen, tot je door hebt dat je gewoon naar de wc moet.

Ik ben 38+1 nu :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:22

Oh wat fijn zeg Jolliegirl. Ik hoop echt zo erg dat die badbevalling je gegund is!

Haha dat is dan wel echt jammer Eske! :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:36

Ja was inderdaad wel jammer :')

Dat schiet al lekker op Jolliegirl!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:38

Ik denk dat ik niet volledig in bad zal bevallen hoor.. ik heb nu echt al een tik dat als ik pijn of kramp heb ik ergens overheen wil hangen. :')

Dus of dat in bad is, over de bank, de stoel, het aanrecht, de bal, het maakt me niet uit haha.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:43

Hier nu officieel overtijd en nog geen signalen dat ze zich gaat melden :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:45

Daphx93 schreef:
Hier nu officieel overtijd en nog geen signalen dat ze zich gaat melden :')

Hoelang boven de 42 weken wil je nu nog afwachten? Of weet je dit nog niet en bekijk je dit nu per dag?

Edit:

Ik zie dat je 24 februari bent uitgerekend, dan ben je nog lang niet over tijd. Overtijd ben je pas op 42 weken.

Geen zorgen dus! Je zit keurig op 40 weken nu en de meeste( als het je eerste is) komen dacht k rond de 41 weken.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:04

Haha nou ik vind dat je na de uitgerekende datum “overtijd” bent!

Ik ga sowieso niet wachten tot 42 weken :) mijn eerste is ook gehaald met 41 weken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:20

Oke dat kan, maar officieel is het vanaf 42 weken.

Oke, duidelijke keuze! Nog even volhouden dus :D

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:59

Daphx93 schreef:
Haha nou ik vind dat je na de uitgerekende datum “overtijd” bent!

Ik ga sowieso niet wachten tot 42 weken :) mijn eerste is ook gehaald met 41 weken.

Haha!! Ik heb hetzelfde gevoel gehad hoor! 40+1 is overtijd :P
Wel fijn om te weten Daph dat je kleintje er binnen een week gaat zijn!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:31

Goedemorgen dames! Ik begin even met een grote ego post! <3 *\o/*
Zondagavond vond de kleine dat het wel tijd werd om naar buiten te komen.. En ze had nog haast ook! Maandagnacht om 03:36 uur geboren: onze prachtige dochter Lize! <3 <3
Ik kijk terug op een goede bevalling. Wat een oerkracht kan je in je hebben zeg. Ik stond gewoon versteld van mezelf :+
Lize is met 35+1 geboren. Ze heeft het dus nog een weekje in de wandelende couveuse volgehouden en mag nu aansterken in een stilstaande couveuse :+
Ze doet het onwijs goed, het is al een pittig dametje. De kinderarts was zeer positief en zijn verwachting was dat ze wellicht niet eens zo heel lang in de couveuse hoeft. Hoe lang hangt dus even af van hoe goed de aansterkt.
Met mij gaat het ook goed. We zijn inmiddels ruim 50u verder na de bevalling en ik voel mij al een stuk mobieler dan maandag. Ik heb wel onwijs veel spierpijn.
Qua onderkant ook allemaal prima. Ik hoefde maar 1 klein hechtinkje :+

Hoe is het nu Jolliegirl! Fijn om te lezen dat jij zo'n goede dag hebt gehad. Zo te lezen ben jij goed voorbereid voor als het straks zover is. Ook met het oog op kraambezoek. Ik hoop inderdaad ook dat de badbevalling je gegund is!

Eske: Ik had nog een joggingbroek aan, maar die ging heel snel uit! Bij mij begon het met koorts, dus ik had het bloed en bloedheet haha.
Ik had die dag een crew shirt aan van de band van mijn vriend. De bandleden zijn vast heel trots op mij als ze horen dat ik een shirt van hen bevallen ben :')
Het ging allemaal zo rap, dat ik niet eens tijd had om iets anders aan te doen en die behoefte had ik ook helemaaaal niet.
Oh, die prikkelbare darmen... Die hebben mij de afgelopen dagen ook flink geplaagd haha. Maar ik kan je verzekeren... de weeën ga je wel herkennen als het zover is :+

Wat fijn dat het goed gaat met Mila, Naomi. En een fijne kraamhulp is ook heel waardevol.
En wat het vasthouden betreft. Dat is nog altijd jullie beslissing, daar heeft familie helemaal niks van te vinden :+
Lize mag ook niet vastgehouden worden ivm haar kwetsbaarheid, maar ook omdat ik dat zelf niet wil.
Wat een mooi, persoonlijk kaartje! <3

Nog even volhouden Daphx93! *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:03

Van harte gefeliciteerd!!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:05

Gefeliciteerd Simone!
Hoe groot en zwaar was ze bij de geboorte?

Wat een leuk kaartje Naomi, leuk zo persoonlijk.

Ik vind alles na 40 weken ook overtijd. Ondanks dat idd de meeste babys erna geboren worden, is dat toch de datum waar je naartoe leeft.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:08

Bedankt!
Ze was 2140 gram en 45 cm. De verwachting was dat ze zo rond de 2 kilo zou zijn. Dus toch wel ietsjes meer dan geschat werd.
Het is zo'n klein poppie, ben helemaal verliefd <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:53

Gefeliciteerd Simone, wat fijn dat alles zo goed is gegaan en dat ze het goed doet!