Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:39

Ik start meestal in het midden tot achterin. De snelle mensen lekker voor me, en de drukte is ook meestal voorin.
Ik haal wel in dan, als ik toch sneller ben.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:53

Oei Suliko, ik sluit me bij de rest aan.. rustig aan! Die afstanden lopen niet weg.. als je straks met een blijvende blessure zit ben je verder van huis..

Visjes kijken is altijd leuk iris!
Jammer dat jullie niet kunnen duiken.. duiken in Egypte vond ik onwijs mooi. Ik heb er mijn brevet gehaald.
Nu ook al heel lang niet meer kunnen duiken vanwege de kleine die mee gaat op vakantie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:29

Snorkelen kan wel natuurlijk, dan lig je wel in het water. Dan heb je wel watercontact.

Hier net 10.5km gedaan waarvan 10km in 80.40 minuten. En het was een intervaltraining, dus van die 80.40 minuten heb ik in ieder geval 23 minuten gewandeld, dat zat in de training (na de 6 intervallen 3 minuten, dat maakt al 18 minuten, 2.5 minuut wandelen met de warming up, 2 minuten wandelen tussen de candansoefeningen door en 1 minuut wandelen bij de sliders). Ik heb me van de 6 keer 800m 4 keer echt goed uit de naad kunnen lopen, daarna nog 2 keer die wel iets langzamer waren. Maar ik was echt zo'n hijger nu in de 3 minuten rust na elke interval. :D Na de training nog 2km uitgelopen en ik wist de laatste km nog in 7.46 te lopen, dus dat was voor mijn doen behoorlijk snel.
Heb een hartslag van 166 gehaald, dat is voor mijn doen echt hoog en ook echt in zone 5.
Was dus geen slechte training denk ik. Ik heb zeker wel stukken lekker gelopen.

Lisitano, het is maar de vraag of ik ooit weer pijnvrij kan lopen. Niemand kan het zeggen, maar er zit nog wel steeds verbetering in. Dus 'even' wachten zal niet gaan, want het gaat mogelijk nooit meer geheel over. Maar ik ben al enige maanden pijnstillervrij en daar wel blij mee. Ook met trainingen of runs geen pijnstillers meer. Alles natuurlijk wel even afkloppen, maar ik hoop dus echt dat de stijgende lijn er in blijft zitten, hoe langzaam het ook gaat.
En ik snap ook wel dat men daar niet altijd zin in heeft, maar toch vind ik het jammer en ook sommige andere mensen die ik spreek vinden dat jammer. Wat ideaal zou zijn is als ze gewoon zeggen we gooien de wegen na een bepaalde tijd weer open en wie dan nog loopt kan later de medaille ophalen bij een balie ofzo. Of opgestuurd krijgen als men echt weg wil en men wel kan bewijzen met garmin of Pacer dat de loop echt is uitgelopen. Ik red me wel, maar heb dan wel de medaille van zo'n officiele run zeg maar. Dat is toch wat anders dan het in een training lopen vind ik. Het is immers wel een hele happening.
Maar goed, ik ben nog niet aan een hele marathon toe hoor.
De halve kost nog moeite genoeg. En dat lag aan het begin van dit jaar ook niet in de planning, maar het is zo gelopen. Toen ik 10km kon lopen en een 4 mijl gedaan had als officiele run had ik zoiets van laat ik de Garmin Coach eens proberen. En hoewel ik echt wel gedacht heb die weer te ontslaan ben ik nu van plan het schema af te maken. Ik zit eigenlijk al in reservetijd, want het is 18 weken, maar omdat ik dus een run had uitgezocht eind september staat er bij mij 23 weken voor. En die run is gecancelled, dus ik train nu nog wel, maar zal dan ergens eind september de eindrun van de training zelf moeten lopen en dat vind ik wel jammer. Ik haal niet het tempo van de coach, ook al geeft die nog steeds aan dat ik het absoluut moet kunnen. Maar ik zit zo'n 25 minuten van af. Misschien niet heel veel, maar ook weer wel vind ik. Maar het echt vreselijke spierpijn hebben na 10km is nu verschoven naar ongeveer 15km en meer. Dat heb ik er wel mee bereikt.

Ik start met runs ook niet vooraan, maar heb het 1 keer gedaan, dat kwam gewoon zo uit. Ik start niet graag achteraan, maar meestal sta ik dus ook niet vooraan en niet achteraan. Gewoon ergens daar tussenin.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 23:11

Oh, ik hoef niet per se die 50 kilometer te lopen, als het niet verstandig is dan doe ik het uiteraard niet, het is meer dat ik nu nog geen hard besluit wil maken. En sinds de fysio zei dat het best mogelijk kan zijn om tegen die tijd alweer flinke afstanden te lopen, sluit ik het ook nog niet uit. Maar voor nu richt ik me gewoon op de komende weken en herstel en ik zie wel hoe het gaat. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 06:32

Klinkt als een slim plan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:02

Verstandig Suliko, maar wel flink balen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:13

Maar je hebt ook nog even Suliko, de wonderen zijn de wereld nog niet uit moet je maar denken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:44

Balen van de overbelasting danseresje, maar niet gek na zo'n lange tocht. Wel heel stoer dat die gelukt is!
Fijn dat de fysio toch voorzichtig positief was Suliko, gewoon rustig proberen na wat rust en kijken hoe het voelt.

Ik heb gister weer een fijn rondje gelopen, het voelt nog als gisteren dat ik blokjes van 2 min liep en nu gewoon al 10 min aan een stuk :) . Doe nu 39 min over de 5 km inclusief 5 minuten warm wandelen en 4 tussendoor. Nu als persoonlijk doel om uiteindelijk 5 km in 35 minuten te kunnen doen met alleen maar hardlopen.

Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:21

Suliko schreef:
Myka, zo te lezen ben je heel bewust bezig met wat je doet, dat gaat vast helemaal goed komen over 4,5 week! Was dit dan al stiekem een HM afstand, of miste het nog net de 0,10?

Ik was even vergeten dat het 21.1 zou moeten zijn :') Maar als ik Strava laat corrigeren dan is het 21.5km dus ik denk dat het goed gaat komen haha.
Dat van je enkel klinkt wel heel vervelend zeg! Ik denk dat ik toch snel het zekere voor het onzekere zou nemen en het rustig aan zou doen, als je slecht herstelt ben je straks weer verder van huis.. Succes met het herstel!

Hopelijk voel je je snel weer beter Namiro. :(:)
Mooie foto's weer SV. :D
In het gras plassen moet gewoon kunnen Koekie, als je moet dan moet je. :')
Fijn weer die progressie Eef! Klinkt wel als een haalbaar doel!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:11

Balen Suliko, eind okt duurt gelukkig nog wel even.

Ik heb vanochtend een herstel loopje van 5 km gedaan, lekker rustig. Wel wennen dat het kouder is, heerlijk lopen wel.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:58

Hier ook een herstelloopje van 7km, vind dit weer inderdaad ook echt heerlijk! Beter word het eigenlijk niet. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:37

Lekker bezig Eef-bam! Leuk om die progressie te zien he.

Ik wil misschien morgenochtend naar de Posbank rijden. Iemand een tip waar ik nu het beste kan parkeren vanaf waar ook een aangegeven route van een km of 15 loopt? Heel toevallig? :o

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:22

Goof schreef:

Ik wil misschien morgenochtend naar de Posbank rijden. Iemand een tip waar ik nu het beste kan parkeren vanaf waar ook een aangegeven route van een km of 15 loopt? Heel toevallig? :o

Vanaf parkeerplaats Lappendeken bij de Steeg kun je een hele leuke 15 kilometer route lopen, de zeven heuvelen route. Is goed gemarkeerd met paaltjes!

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/nationaal-park-veluwezoom/route/zevenheuvelenroute-veluwezoom-15-km

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 17:26

Goof schreef:

De 7h 15 bordjes volgen vanaf parkeerplaats de Lappendeken.
Dan loop je 15km met flinke hoogtemeters.

Gaat alleen niet over de Posbank..

Ik heb nog wel een 15km gpx denk ik die over de Posbank (herikhuizerveld) gaat. Vanaf de parkeerplaats bovenop de Posbank.
Gaat ook langs de brandtoren. Is een leuk, pittig rondje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:32

Ik ben lopen op gpx niet gewend, dus dat gaat nooit goedkomen.
Ik ga die 7 heuvelen route even opzoeken, maar die klinkt bij voorbaat al vermoeiend _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:23

Nog een vraag over die 7H route; loopt de route ergens langs horeca onderweg?
Ik heb al aardig wat reistijd heen en terug + 15km lopen, dan heb ik wel ergens behoefte aan een toilet en misschien wel aan een koffietje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:03

Goof schreef:
Ik ben lopen op gpx niet gewend, dus dat gaat nooit goedkomen.
Ik ga die 7 heuvelen route even opzoeken, maar die klinkt bij voorbaat al vermoeiend _O-

:')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:19

Maar echt. Er is een bom gebarsten op werk, het is chaos en naar. En ik werk maar 90 min per dag, maar ik ben kapot. Mentaal echt wel op na deze week. Dus ik wil graag lopen, maar eigenlijk wil ik noet moe worden. Zoiets.
Dus ik zie wel of ik ga of niet morgen. Misschien doe ik hier wel een rondje asfalt, hoef ik niet op mijn voeten te letten ook nog _O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:25

De NS route van Dieren naar Velp/Rhenen gaat over de Posbank, met horeca onderweg. Wel ook hoogtemeters en stukken bos.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:52

Wat een goed idee, Goof!
En anders heb je vanaf de parkeerplaats bovenop de Posbank ook verschillende routes die je kunt volgen. Daar kom je sowieso langs horeca. De langste is geloof ik 7 km? Maar je kunt er natuurlijk nog een andere route aan vast plakken, afhankelijk van hoe je je voelt.

Ik heb voor mijn verjaardag de Fenix gekregen *\o/* Ik ben er zo gelukkig mee. Zondag ga ik in Meijendel een leuke gpx van 15 km lopen. Eindelijk lekker routes gaan ontdekken. Al die extra statistieken zijn ook wel leuk maar ik snap er nog weinig van :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 20:09

Goof schreef:
Nog een vraag over die 7H route; loopt de route ergens langs horeca onderweg?
Ik heb al aardig wat reistijd heen en terug + 15km lopen, dan heb ik wel ergens behoefte aan een toilet en misschien wel aan een koffietje.

Ja in het begin komt ie langs de Carolinahoeve. Een toilet... het bos is een toilet :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:53

Goof schreef:
Maar echt. Er is een bom gebarsten op werk, het is chaos en naar. En ik werk maar 90 min per dag, maar ik ben kapot. Mentaal echt wel op na deze week. Dus ik wil graag lopen, maar eigenlijk wil ik noet moe worden. Zoiets.
Dus ik zie wel of ik ga of niet morgen. Misschien doe ik hier wel een rondje asfalt, hoef ik niet op mijn voeten te letten ook nog _O-

Snap ik wel! Ik vind het al dapper dat je dan een route met reis plant. Een stukje rennen is sowieso (bijna) altijd goed mentaal.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 09:41

Morning! Man oh man wat loop ik achter met reageren :o
Ik lees wel elke keer bij, maar kom er niet aan toe om een reactie te plaatsen.

Ondertussen is het hier druk. mijn man is een eigen uitgeverij begonnen, maar loop wel geregeld hard.
Afgelopen zondag op de bonnefooi een route gaan lopen, waarvan ik niet precies wist hoe lang deze was. Die bleek precies 10km te zijn.
Ik deed daar 1 uur en 10 minuten over.
Het lijkt mij een leuke uitdaging om te proberen om 10k binnen een uur te kunnen gaan lopen. Ik heb (omdat het vorige schema mij ook beviel) daar een schema voor gekocht van Lotte van leeuwen.
Volgende week ga ik een paar dagen met vakantie en wil erna met het schema beginnen.
Ben erg benieuwd *\o/*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:27

Wat leuk, een uitgeverij Sall!

Ik heb vanochtend lekker 10 km gelopen in de zon op 5:30 min/km. Het gaat lekker en ik kan zo genieten van loopjes vroeg op de ochtend :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:47

Mijn loopje van vandaag viel erg zwaar. 5 km, maar ik kwam er niet lekker in.