Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
linda2008 schreef:Freekie, ik kon helaas ook geen thee of warme (choco)melk verdragen. Inmiddels lust ik sochtends gelukkig weer koffie, maar bij mij werkte thee met verse munt of gember wel
Welkom Sky!fijn dat het tot nu allemaal redelijk goed verloopt.
Ik had ook de tip gekregen om niet alleen bloed te gaan prikken vanwege de hoeveelheid die ze moesten afnemen. Dus braaf mijn partner meegenomen. Vervolgens moesten ze echt wat moeite doen om de laatste 2 buisjes af te nemen en werd mijn partner niet goed in plaats van ikzelfvolgende keer moet hij maar in de wachtkamer wachten
[***] schreef:Gnome schreef:Hahaha heerlijk. Mijn man hoeft dat ook echt niet te zien. Iedereen denkt ook dat ie tijdens de bevalling gaat flauwvallen
Dus je kan mensen naast wedden op de geboortedag ook laten wedden op hoe lang het duurt voordat hij flauwvalt.
mriek1990 schreef:Hier vandaag enorm verrast! We kwamen thuis van de stad en ineens zat het huis vol met vriendinnen met een babyshower.Echt zó leuk en had het totaal niet door. Ik begreep ineens wel waarom mijn vriend in de stad soms zo gek deed haha! Die moest tijd rekken omdat hij wist dat ze bij ons thuis bezig waren. Heb echt een hele leuke middag gehad.
![]()
[ [url=m/vWGKkG.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Foto geplaatst met toestemming)
Melanie_D schreef:Och, wat gezellig Mriek! Heel leuk!!
Lekker hè, dat zonnetje van vandaag? Wij hebben het eerste ijsje van het jaar alweer gegeten, haha!
Qua autostoeltje: wij hadden voor onze eerste een maxi cosi met isofix base die niet draaibaar was. Eigenlijk zetten we hem toch meestal al in het stoeltje voor we de deur uit gingen. Dan hup, stoeltje in de auto klikken en gaan. Heb zelf het draaien toen niet gemist. Hebben we nu wel voor onze peuter en nu echt heel fijn. We moeten voor de baby weer een nieuwe autostoel en kopen er denk ik wederom één die niet draaibaar is.
De spiegel waarmee je je baby kunt zien vonden wij overigens inderdaad héél fijn, kun je gauw genoeg zien of er iets aan de hand is.
Freekieee schreef:Druk weekend gehad Ballard!
Azmay! Kan zo maar zijn! Of dat het en en is natuurlijk. Maar erg vervelend is het wek![]()
Gister kwam ik bij onze vrienden aan, en toen hadden ze zo leuk alles versierd en taart gehaald. En heeeel erg verwend. Was wel echt kapot. Manlief kreeg mij vanmorgen nog niet echt uit mijn coma![]()
[ [url=m/PvfERW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kb18fm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0VfFjF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Charlotte446 schreef:Hoe gaat het nu met je Nicje?
Wij zijn net bij de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis geweest. Besloten dat we daar onder controle komen vanwege mijn auto-immuunziekte/medicijnen. Ik vond het wel heel klinisch/kil daar vergeleken met de verloskundigenpraktijk, maar goed monitoren en een kort lijntje met mijn arts gaan nu eenmaal voor. Waarschijnlijk krijg ik vanaf een bepaald moment na 20 weken een aantal extra echo's, om de 2 tot 4 weken. We hebben de baby weer gezien, die was weer lekker druk met de armpjes en beentjes, ik kan daar uren naar kijken
Charlotte446 schreef:Loop jij ook in het ziekenhuis Freekie?
Jammer dat het niet je winkel was Gnome. Fijn dat je dan ook online kan bestellen. Lekker dat je alleen nog het kleine spul moet hebben. Veel plezier met inrichten
Hier zei de verpleegkundige vandaag tegen ons dat ze het aanraden om in het 2e trimester de babykamer klaar te maken. Dat hoef je me geen 2 keer te zeggenVrijdag naar Babypark en ik heb al een leuk behang gevonden wat volgens mij voor een jongen of een meisje kan.
[ [url=m/2bltXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freekieee schreef:Wat een super leuk mooi behang!! Kan zeker voor beide!
Ja vanaf week 34 zit ik volledig onder controle bij t ziekenhuis.
Wij beginnen volgende week eindelijk aan de verbouwing.
Elke dag al wat aan t opruimen zodat ik niet alles in 1 x hoef te doen.
Ach wat vervelend Mriek! Maar gelukkig dat je teamleider wel fijn reageerde
Smee__ schreef:Hoi meiden! Ben al een paar weken stilletjes aan het meelezen maar wilde me nu toch melden!
Hier ook zwanger, uitgerekend op 21 juni. Echter weten wij dit pas sinds 3 januariVorige week woensdag de eerste echo gehad en toen bleek ik al ongeveer 19 weken zwanger te zijn. De afgelopen weken zijn een ontzettende rollercoaster van emoties geweest, de timing kon niet onhandiger. M'n vriend zit thuis met een burnout, ik zou in maart met een versnelde studie beginnen, we wonen nog niet eens samen, maar we zijn nu op een punt dat we zoiets hebben van we gaan ervoor
Een hele hoop geregel en dingen in relatief korte tijd dus
Gisteren bloed laten prikken voor de standaard onderzoeken en de NIPT en vanmiddag hebben we de 20 weken echo. Van net weten dat er een kindje komt naar misschien het geslacht al te weten komen, alles gaat even in sneltreinvaart
Ballard_L schreef:Even iets heel anders. Ik heb dus echt enorme jeuk op mijn buik en rug, iemand toevallig ook last gehad van deze kwaal? Ik lees dat het kan komen door de hormonen/de huid die aan het uitrekken is. Ik smeer het nu 2x in met speciale olie, maar merk nog nier heel erg veel verbetering. Ik heb altijd wel last van een droge huid in de winter en van eczeem, maar zo erg is het nog nooit geweest. Iemand een goede tip? Anders ga ik toch maar even de verloskundige bellen wat handig is om te doen.
Smee__ schreef:Bedankt allemaal!
@Ballard, wat vervelend zeg, zoveel jeuk! Hier alleen af en toe jeuk aan de onderkant van m'n borsten, daar zit ook al striae. Maar die hebben ook een behoorlijke groeispurt op het moment
@Sting, de studie wordt even uitgesteld. Heb verder gewoon een vaste baan dus dat is allemaal al druk genoeg. Het zou een versnelde opleiding van 1,5 jaar zijn dus dat is ook wel te overzien om er even mee te wachtenFamilie reageerde eerst wel even geschrokken natuurlijk maar nu vindt iedereen het vooral erg leuk
@Azmay, goede dagbesteding voor je vriend dus![]()
De rollercoaster is hier nog niet voorbij. Vanmiddag op de 20 weken echo leek er een afwijking aan de rechtervoet te zien, een klompvoetje. Morgen om 15u hebben we een echo bij de gynaecoloog en dan gaan ze er nog eens goed naar kijken. Dat was even behoorlijk schrikken, we waren eigenlijk wel klaar met alle verrassingenMaar gelukkig is het evt goed te corrigeren met gips, en zag de rest er allemaal super uit.
Het blijkt trouwens een kleine meid te zijn
Freekieee schreef:Ze wisten wel al dat ik t al voelde, en zeggen dat het opzich vroeg is. Dus zou niet gek zijn dat ik er gister en nu weinig voelde. Maar al zo’n 3 weken voel ik haar echt heel erg elke x. Als ik even zit en savonds is het een feestje. Gaat echt van links naar rechts. Dus toen ik dat vertelde snapte ze wel dat ik mij nu beetje zorgen maakte. Dus kan vanmiddag langs komen om hartje te luisteren. Als het echt niet lekker zat mag ik terug bellen en vragen of ik eerder kan komen. Maar ben al blij dat het vanmiddag kan.
Ohja foto die vergat ik nog.
Nog niet perfect. Genoeg hulp gekregen nog hoofmaar voor de eerste keer erg
Blij mee
[ [url=m/2Vh9KR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freekieee schreef:Lukt op mn telefoon ook lastig om echt alles terug te lezen en op alles te reageren.
Ik had de hele dag zin in kroketten. Dus gehaald. Blijkbaar niet de goeie.
Kwam ik achter toen ik ze uit de oven haalde. En toen moest ik huilenzo stom
mriek1990 schreef:Gnome schreef:Wij kunnen trouwens weer op zoek naar een andere kinderwagen. Degene die ik op het oog had is ineens overal uit het assortiment gehaald omdat ze een nieuwe versie op de markt gebracht hebben. Die is alleen 600 euro duurder. Ik vertik echt 1600 euro te betalen voor alleen een kinderwagen. Dus kak. Wordt toch veel proberen straks
Nee joh wat balen!
En wat een prijsstijging ineens, niet normaal. €1600 heb ik er ook niet voor over! Dan mag je haast wel gouden wielen erbij krijgen...
Nicje87 schreef:Sorry, ik heb niet meer bijgelezen.
Ik wil wel even een update geven.
We zijn inmiddels weer terug in Nederland. Waarschijnlijk is het een verstopping ergens midden in de darmen. De scherpste randen kwa pijn is er nu vanaf. Ik zit aan de laxeerzakjes, hierdoor nu diarree. Helaas hetgeen wat er uit moet is er nog steeds niet uit. Ook heeft de griep mij te pakken. Hierop dus besloten terug te gaan naar NL. Nu dus uitzieken en hopen dat van het weekend eruit komt wat eruit moet.
Gnome schreef:Hier vandaag de twee triptrap stoelen geschuurd. Volgende week nieuwe laag verf erop. En de box in de kamer gezet. Helaas is het matras te groot dus moeten we binnenkort maar even omruilen. Verder wel heel cute.
[ [url=m/uaRkXo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EdyZdh.jpg]Afbeelding[/url] ]
QueenE schreef:Bij mij is het even stil geweest, waren lekker een weekje naar Gran Canaria echt heerlijk weer even in mooi weerAlleen jammer dat ik dag 2 griep kreeg maar gelukkig snel weer aardig fit
En zaten all inclusive dus ben niet alleen door de baby wat aangekomen de laatste week
Gnome schreef:Hierbij de Babyfoon. Echt super scherp beeld, kamertemperatuur, geluid, bewegingssensor, babymuziekjes en ook vanaf telefoon mee te kijken. Heel blij mee
De nachtstand is gewoon zwart wit en overdag gewoon kleur dus mijn telefoon maakt er weer wat creatiefs van helaas. [ [url=m/MXsyjT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H8Eecc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nicje87 schreef:Welke babyfoon is het Gnome? Kan je evt ook praten vanaf afstand?
[***] schreef:Elke 4 weken 16 buisjes?Sponsor je de lokale vampiergemeenschap ofzo?
Gnome schreef:Mooi ding! Is die met WiFi of DECT?Hierbij de Babyfoon. Echt super scherp beeld, kamertemperatuur, geluid, bewegingssensor, babymuziekjes en ook vanaf telefoon mee te kijken. Heel blij mee
Charlotte446 schreef:Mooi beeld Gnome. Is die ook uit te breiden met een tweede camera?
Ik ging net boodschappen doen met mijn vriend, hij gaat nooit mee maar omdat ik zo belabberd ben dit keer wel. Lang verhaal kort, hij is bij een man buiten gebleven die uiteindelijk gereanimeerd moest worden. Na ruim drie kwartier waren ze nog bezig. Mijn vriend moest na helpen met reanimeren een zeil vasthouden om de man uit de wind te houden en voor privacy. De (jonge) zoon van de man viel gelijk flauw toen hij zijn vader zag. Heel heftig nadat ikzelf vorig jaar mijn vader verloren ben…