Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:58

Hier komende week 5 dagen carnaval, maar verwacht dinsdag 21e pas m’n menstruatie, dus ga echt niet eerder testen :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:03

Hier is de miskraam eindelijk op gang gekomen.. ik moet zeggen dat ik dit vervelender vind dan mijn bevalling, maar misschien ben ik daarin wel raar :+
Heb een paar uur geprobeerd te werken, maar uiteindelijk toch naar huis gegaan, omdat het niet ging.
Ik denk dat het ergste er nu uit is, maar de pijn blijft nog aanhouden..

Wat de testen betreft hebben wij geen echte afspraak daarover.
Met ovulatietesten vertel ik het alleen als ie positief is..

x_Anne_x

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:04

o wat naar Jasia.
hele dikke knuffel en sterkte!

Testen doen we hier altijd samen.
Bij de positieve test van onze dochter zag ik eerder een streepje dan mijn vrouw haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:15

Jasia schreef:
Hier is de miskraam eindelijk op gang gekomen.. ik moet zeggen dat ik dit vervelender vind dan mijn bevalling, maar misschien ben ik daarin wel raar :+
Heb een paar uur geprobeerd te werken, maar uiteindelijk toch naar huis gegaan, omdat het niet ging.
Ik denk dat het ergste er nu uit is, maar de pijn blijft nog aanhouden..

Wat de testen betreft hebben wij geen echte afspraak daarover.
Met ovulatietesten vertel ik het alleen als ie positief is..

Knuffel, fijn dat het eindelijk begonnen is dan kan je echt afsluiten :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:41

Sterkte Jasia. Wel heel fijn dat je lichaam het zelf oppakt en medicatie niet nodig is.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:40

Sterkte Jasia :knuffel:

Hier vertel ik de ovulatietesten niet. Dat zorgt alleen maar voor druk bij hem en dat wil ik niet.
Wij testen voor de rest ook nooit samen. Ik vertel het wel als hij weer negatief was en hij krijgt een leuke aankondiging als hij ooit nog eens positief mag worden.

Maar deze ronde ga ik niks doen. Ik moet ergens begin maart ongesteld worden en heb voor t eerst geen idee wanneer exact. Dikke prima. Ben afgelopen maanden zo teleurgesteld geweest in alles dat ik gewoon ga wachten of en wanneer ik weer ongesteld ga worden.
Als ik op mijn 30e verjaardag (12 maart) nog niet ongesteld ben ga ik een testje doen. Maar nu ben ik nog een weekje op skivakantie dus ben ik er helemaal niet mee bezig :P mijn vriend is 'broeds' genoeg :D Dus aan zijn enthousiasme ligt het alleszins niet :Y)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:31

Sterkte jasia.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:22

Sterkte Jasia, dikke knuffel :knuffel:

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:06

Dankjewel allemaal. De krampen bleven aanhouden en uiteindelijk kwam er nog een stuk uit, waarna de krampen langzaam af namen. Nog wel een paar uur buik- en rugpijn gehad, maar met een kruik was dat redelijk te doen. Die pijn is inmiddels ook wel en het bloedverlies is vergelijkbaar met m'n menstruatie..

Wat was jullie ervaring met de cyclus, herpakte die zich snel? En begin je met rekenen vanaf dat het eruit is, of is daar geen pijl op te trekken?

Fijn dat je het een beetje los kunt laten Primavera! Een positieve test zou wel een mooi verjaardagscadeau zijn!

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:23

Jasia sterkte, hopelijk herpakt je lichaam de cyclus snel weer.

Ik had gister ongesteld moeten worden, maar dat is niet gebeurt. Het rommelt al een week flink in mijn buik. Heb het al een paar dagen iedere keer heel warm, terwijl ik een koukleum ben.

Wij hopen zo dat we vanavond een positieve test mogen zien.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:32

Sterkte jasia!

Spannend anieke06!

Ik zou morgen de early kunnen doen. Normaal wik ik hem niet zo groen doen maar we gaan savonds uit eten voor mijn verjaardag en ik voel mij deze ronde anders dan andere rondes dus ben nog in dubio haha

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:27

Jasia sterkte!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:45

Jasia schreef:
Dankjewel allemaal. De krampen bleven aanhouden en uiteindelijk kwam er nog een stuk uit, waarna de krampen langzaam af namen. Nog wel een paar uur buik- en rugpijn gehad, maar met een kruik was dat redelijk te doen. Die pijn is inmiddels ook wel en het bloedverlies is vergelijkbaar met m'n menstruatie..

Wat was jullie ervaring met de cyclus, herpakte die zich snel? En begin je met rekenen vanaf dat het eruit is, of is daar geen pijl op te trekken?

Fijn dat je het een beetje los kunt laten Primavera! Een positieve test zou wel een mooi verjaardagscadeau zijn!

Sterkte Jasia, wel fijn dat je lichaam het zo goed zelf heeft kunnen oplossen.
Ik heb afgewacht totdat mn zwangerschapstesten negatief waren nadat de bloedingen gestopt waren en ik weer een menstruatie had gehad.
Toen ben ik het weer gaan proberen te volgen, maar duurde een tijd voor alles weer wat normaler was.

Primavera, bedoel je dat je er deze maand niet bewust mee bezig gaat zijn?
Ik zal maar niet zeggen wanneer ik ongesteld moet worden dan, want dan moet jij het natuurlijk ook haha.
Nee goed van je dat je er nu zo in staat.
Ik duim voor je mee!

Hier eindelijk klaar met deze menstruatie, hij was erger dan ooit. Heb 1 avond gigantisch hard gehuild en nu lijkt alles zon beetje helemaal rustiger in mn lichaam.
Gister bij de osteopaat geweest en die gaf aan dat er wat weefsel rondom mn eierstokken en baarmoeder strakker is dan moet en dat is hij nu los aan t maken, dat zou zwanger worden makkelijker moeten maken.

Ook liep ik gister in het bos waar ons kindje ligt en vond daar een blauw gehaakt vlindertje op een steen. Net of het zo moet zijn want ik ben al een hele tijd bezig met een blauw vilten vlindertje voor op ons gedenkplekje thuis, maar door de verhuizing nog niet af kunnen maken.
Dit vlindertje heb ik er nu bij gezet. Net of het voorbestemd was.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:33

Hier lijkt mn lichaam weer wat in de war...
Gister ineens heel lichtroze bloedverlies en vandaag ook nog heel minimaal. Maar verder totaal geen menstruatie klachten.
Zou eigenlijk ook pas zaterdag ongesteld moeten worden. Dus maar even afwachten of dat dan wel een keer volgens het 'boekje' gaat...
Zou wel fijn zijn als mn cyclus nou eens een keer gaat mee werken.
Of dat het een keer raak mag zijn... :o
We wachten rustig af.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:23

's Avonds toch maar gezegd dat ik overtijd was en de dag erna wou testen. Hij had wel stress en stuurde om 5 uur 's ochtends al dat ik moest opstaan voor te testen (hij werkt vanaf 4u) :7
Eerste test was fout gegaan, er kwam geen controle streepje. Paar uur later (weinig gedronken) nog eens getest en met dat het "opkwam" direct een knaller := Geen seconde moeten wachten.. Clearblue 's middags gaf ook al 3+ aan :wow:
Het begint nu wel echt := Ben bij de huisarts geweest vanmorgen en morgen mijn werk inlichten (ivm gezondheidszorg). Zo spannend!

Eind oktober ben ik gestopt na 17 jaar pil (waarvan bijna 15 jaar doorslikken van een hele zware pil) en echt nul regelmatig geweest. Uit nieuwsgierigheid wat ovulatietesten gedaan die soms hele cyclussen negatief bleef. Tot afgelopen cyclus, 3 oplopende. Beetje geklust en al resultaat := We zijn in shock en dachten dat het wel even zou duren..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:57

Oh wauw gefeliciteerd!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:14

Wat fijn! Gefeliciteerd <3
Stiekem best jaloers hoe makkelijk dat bij jullie ging! I wish :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:52

Gefeliciteerd!

1 troost Lau mijn eerste ging ook zo.. en 2e inmiddels ook jaar verder ( incl 1 miskraam )

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:07

Toch een kink in de kabel.. Ik ben zojuist gebeld door de huisarts met de uitslag. Blijkt dat m'n waarden passen bij 8+ en niet 4+ %)
Dat kan meerdere dingen betekenen. Ofwel ben ik inderdaad verder dan gedacht en waren die paar positieve ovu testen eigenlijk positief op zwangerschap (dat kan, ze testen LH en hCG). Gezien mijn zeer onregelmatige en heel frequente bloedingen de laatste maanden kan er toch een ei geweest zijn..
Ofwel is er een complicatie zoals een mola-zwangerschap.

Ik moest de gynaecoloog bellen en nu wacht ik op een telefoontje terug van hen. Ze werkt tot 20.30. Ik stress mij kapot %)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:10

Rare vraag misschien, maar hoezo een gynaecoloog moest je daar sowieso heen als je zwanger was?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:23

Spannend Rebel! Ik duim voor je dat je 8+ week zwanger bent

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:27

LinsxDot schreef:
Rare vraag misschien, maar hoezo een gynaecoloog moest je daar sowieso heen als je zwanger was?

Bij twijfel om een mogelijke mola zwangerschap gaat er spoed verwijzing naar de gyn. Dus zo raar is het niet. Ik hoop alleen voor jou dat het gewoon een. 8+ uitslag is, ben je gewoon verder als gedacht ;) een mola zwangerschap is het laatste wat je wil
Sterkte met duimendraaien! ;(

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:31

Oh wat heftig Rebel! Hopelijk kun je snel terecht bij de gynaecoloog en heb je snel duidelijkheid..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:34

Ik heb gegoogled heb nooit gehoord van een mola zwangerschap. En het was uiteraard gewoon een vraag. Omdat je in Nederland niet zomaar naar een gynaecoloog word gestuurd maar gewoon naar verloskundige. Maar met een mola word je dus direct door gestuurd. Maar net als in Nederland word je ook niet als je zwanger bent bloed geprikt. Komen ze bij complicaties pas later achter ivm bloed verlies of de eerste echo. Zie dat zij van België is. Dus ben gewoon benieuwd hoe het daar gaat vandaar de vraag.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:39

Rebel_Jits schreef:
Toch een kink in de kabel.. Ik ben zojuist gebeld door de huisarts met de uitslag. Blijkt dat m'n waarden passen bij 8+ en niet 4+ %)
Dat kan meerdere dingen betekenen. Ofwel ben ik inderdaad verder dan gedacht en waren die paar positieve ovu testen eigenlijk positief op zwangerschap (dat kan, ze testen LH en hCG). Gezien mijn zeer onregelmatige en heel frequente bloedingen de laatste maanden kan er toch een ei geweest zijn..
Ofwel is er een complicatie zoals een mola-zwangerschap.

Ik moest de gynaecoloog bellen en nu wacht ik op een telefoontje terug van hen. Ze werkt tot 20.30. Ik stress mij kapot %)

Heftig :knuffel: hopelijk is dat het niet en is het gewoon oké :knuffel: