Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:35

bigone schreef:
Spenk schreef:
Dat kunnen prima bijwerkingen zijn hoor...

Kan, maar alsnog , keelpijn hoor je volgens mij heel weinig als bijwerking.

Deze bijwerkingen had ik ook met de 2e prik.
En ja, gisteren ochtend + avond en deze ochtend een zelf test gedaan en allemaal negatief. Voel me ook weer prima op harde plek in arm na dus ik link dit allemaal echt aan de boosterprik.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:50

Lynnepinny schreef:
Vanavond de booster gehad. Het stond in Ede helemaal vol met militairen, best leuk :P Ben er zelf ook door een geprikt. Was vergeten om een shirt met korte mouwen aan te doen, dus moest toch een beetje strippen.. oeps.
Nu wel aardig vermoeid en met grieperig gevoel in bed, helaas.

Dan ben ik op een verkeerd moment gegaan. Vorige week donderdag avond einde dienst een handje vol in ede en alleen bij het aanmelden bij binnenkomst.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:54

Sanet schreef:
Tuurlijk, maar dat geldt toch met alles wat je neemt? Ik heb een vet allergische reactie op amoxiciline gehad, dat was echt niet grappig. Terwijl miljoenen mensen die antibiotica fluitend gebruiken en daar veel baat bij hebben.

Vervelend voor mij? Zeker!
Slecht middel daardoor? Voor mij persoonlijk wel, maar algemeen zeker niet natuurlijk.
Wil ik nu geen enkel antibiotica meer? Nee natuurlijk niet, maar deze niet meer.

Precies hier allergisch voor miconazolcreme wat echt veel word gebruikt (veel bekend onder de naam Daktarin) huisarts wou mij zelfs niet geloven nu na erge reactie wel eindelijk. Maar ik heb al 3 maanden jeuk (inmiddels al doorverwezen, maar ja lange wachttijden nu helaas).

Maar eigenlijk bijna niemand die last hier van heeft en middel werkt erg goed dus niet een slecht middel alleen voor mij wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:56

Spenk schreef:
MarlindeRooz schreef:

Uhm nee ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn behalve als ik een hoofdpijnaanval heb. Dit voelde heel anders dan normaal. :j

Wat bedoel je daar precies mee?

Ik doel op dat mensen juist delen dat ze klachten kregen van de prik en mensen die geen klachten kregen niet allemaal in een topic of op SM zetten ''ik had geen klachten''

Net als dat als het het op werk erover gaat ofzo dat er dan ik noem maar wat 5 mensen zeggen ja ik had wel spierpijn/hoofpijn etc. En niet dat er dan 45 anderen 1 voor 1 zeggen. Ik had niks.

Dat bedoel ik dus :D dat je niet stellig kan zeggen er worden veel mensen ziek van de booster omdat je veel reacties leest van mensen die ziek er van werden en niet die niks hadden.

Ik las het met mijn vermoeide kop dat mensen klachten opsomden die ze toevallig hadden de dag na de prik zeg maar. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:16

Loretta schreef:
CharleyT schreef:

Wat is jou norm voor 'komt regelmatig voor'? 1 op de 10, 1 op de 100 of 1000 of 10.000? Maakt best wel een verschil. Het begrip regelmatig is erg rekbaar.

1 op de 10 en 1 op de 100 noem ik niet bepaald zeldzaam. Daarnaast vind ik dat je het middel ook tegen de kwaal af moet zetten. In dit geval Omikron.

Neem eens een hepatitis vaccinatie voel je je daarna ook niet zo lekker hoor... bij de eerste vaccinatie had mijn hele klas dagen last van hun arm. Ik zelf was verkeerd geprikt toen pijn was niet uit te houden.

Ik heb ook als kind zijnde bijwerkingen gehad van de standaard vaccinaties.

Maar om even wat goede dingen te noemen mijn vader had zoals altijd nergens last van met prikken.

Marije_jiplover

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:26

Ik ben na een tetanus vaccinatie in mijn studententijd ook de dag erna heel goed beroerd geweest, met koorts en misselijk en braken.
En van de serie DTP/Gele koorts/hepatitis voor een reis voelde ik me ook een paar dagen wat gammel en een zere arm.

Dat is toch wat vaccinaties in het algemeen te weeg kunnen brengen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:30

Marije_jiplover schreef:
Ik ben na een tetanus vaccinatie in mijn studententijd ook de dag erna heel goed beroerd geweest, met koorts en misselijk en braken.
En van de serie DTP/Gele koorts/hepatitis voor een reis voelde ik me ook een paar dagen wat gammel en een zere arm.

Daarom snap ik ook nooit waarom mensen zeggen dat de bijwerkingen gevaarlijk zijn. Van elke medicatie krijg je bijwerkingen en nu opeens is het raar en eng.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:55

Zebrastreep schreef:
Marije_jiplover schreef:

Daarom snap ik ook nooit waarom mensen zeggen dat de bijwerkingen gevaarlijk zijn. Van elke medicatie krijg je bijwerkingen en nu opeens is het raar en eng.

Je bedoelt van elke medicatie zijn er bijwerkingen mogelijk? Het is gelukkig niet zo dat je van elk medicijn bijwerkingen ervaart.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:56

idd, en wat voor bijwerkingen hebben roken en drinken wel niet....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:59

En zwaar tafelen en sporten en van de trap stuiteren.
Leven is dodelijk :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:00

Tja, 'bijwerking...'

Je neemt een vaccin omdat je een immuunreactie wil (je immuunsysteem zogezegd laten oefenen en kennismaken met de 'vijand')
... als je immuunsysteem aan het werk gaat en je je een dag wat gammel of grieperig voelt :
dat is de werking.

(Leuk is anders, maar fullblown covid-19 is nog minder leuk. Idem voor gele koorts, tetanus, malaria, etc etc.)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:54

De mogelujke bijwerkingen voor paracetamol of ibuprofen zijn ook veel heftiger dan dat de kwaal vaak is. :+

En mensen zijn eerder geneigd om te klagen dan om goede ervaringen te delen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:27

Inderdaad zoals Janneke2 zegt. Je lichaam reageert hierop ( als het dat niet deed, bouw je die afweer ook niet op). Paar dagen gammel, pijn in de arm etc is dus heel gewoon en wat mij betreft geen bijwerking maar de werking.

Heb ik met de griepprik ook. Met covid wel erger ( ja daar baal ik van). Maar kon nog gewoon werken en beetje aangepast sporten, dus eigenlijk niets te klagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:31

De reacties zoals pijnlijke prikplek is door de stoffen die er aan toe zijn gevoegd, koorts kan wel goed door het aanzwengelen van je immuunsysteem komen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:15

Ik volg dit topic nog niet, maar net een afspraak gemaakt voor de booster. Van de 1e vaccinatie had ik nauwelijks last. Van de 2e wel wat ziekjes. Ik heb emetofobie dus bang voor overgeven. Ik ben heel erg bang om misselijk te worden :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:42

ik heb preventief iets tegen misselijkheid genomen, lijkt me echt een kwelling als je er zo ziek van word.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:24

Ik ben echt hels ziek geweest van de 3de moderna :')
2x Pfizer was niets, maar die Moderna erboven op
Half 11 gisteren gaan halen, sinds half 4 in de namiddag migraine aanvallen gekregen. Daarna een hele stijve linkerborst kant (oksel, buikspieren) In de nacht koorts en sinds nu een uurtje onder de levenden.
Het was me een ritje wel :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:09

Eleeke schreef:
Inderdaad zoals Janneke2 zegt. Je lichaam reageert hierop ( als het dat niet deed, bouw je die afweer ook niet op). Paar dagen gammel, pijn in de arm etc is dus heel gewoon en wat mij betreft geen bijwerking maar de werking.

Heb ik met de griepprik ook. Met covid wel erger ( ja daar baal ik van). Maar kon nog gewoon werken en beetje aangepast sporten, dus eigenlijk niets te klagen.

Ohjee, geen last gehad, alleen prikplek die gevoelig was. Dus nu heeft het vaccin niks gedaan bij mij? ;( ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:11

Ja hoor, het is niet zo dat je met alleen een zere arm geen afweer opbouwt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:03

Gister om half 4 Moderna booster gehad, en nog steeds geen klachten behalve de beurse prikplek. Geen moeheid of niks. +:)+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:48

Gister voor de 3 keer pfizer gehad... nergens last van, maar dat is bij mij vrij normaal :')

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:42

Hier net de booster gehad. Het was ontzettend druk. Voel er tot nu toe niks van en dat was de vorige keren wel. Ik ben benieuwd hoe het verloopt, vorige keren toch echt wel veel last van mijn arm gehad, maar als het daarbij blijft dan teken ik ervoor. Zag er wel tegenop.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:52

Sheran schreef:
Even tegengeluid: 1 januari geboosterd, nergens last van

Idem hier. 3e keer Pfizer. Niet eens de prikplek. Misschien heb ik het gedroomd? :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:57

F_Orumster schreef:
Sheran schreef:
Even tegengeluid: 1 januari geboosterd, nergens last van

Idem hier. 3e keer Pfizer. Niet eens de prikplek. Misschien heb ik het gedroomd? :+

Hebben ze wel raak geprikt? :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:57

Eleeke schreef:

Is het ook bewezen dat je zonder bijwerkingen van het vaccin geen antistoffen opbouwt? Want dan heb ik pech