MuSLi schreef:Wat lastig @Helderder. Wat voor training doe je nu? En hoe bouw je die op?
Misschien verwacht je momenteel teveel van jezelf, waardoor alles je tegen lijkt te staan...
Migraineklachten na het lopen zijn ook echt niet tof. Enig idee waar dat vandaan komt?![]()
Misschien span je onbewust spieren aan die ervoor zorgen dat het getriggerd wordt?
Ik ben aan het opbouwen naar 5 kilometer (of vooral; 32 minuten aan één lopen) door middel van de lessen van Evy. Ik loop gemiddeld 2-3 keer per week en herhaal heel vaak weken omdat ik dan de overgang als te zwaar ervaar. Dus afgelopen maand ben ik al bezig met de één na laatste week van Evy. (13L, 2W, 13L, 2W, 8L). Tussendoor doe ik dan ook wel eens een les van nog eerder (bijvoorbeeld 5L, 8L, 2x 10L afgewisseld met wandelen).
Er zit altijd minimaal een rustdag tussen mijn trainingen maar vaak 2 of 3.
Ik loop wel ontspannen en weet vrijwel zeker dat het niet vanuit (spier)spanning komt maar door de te zware inspanning.
Heb er zelf nog weer een nachtje over geslapen en denk dat dit ook weer hoort bij hoe het over het algemeen met me gaat na corona te hebben gehad. Slecht belastbaar, hoge hartslag, en dus al snel een te zware inspanning wat m'n migraine triggert.