Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:04

Dinopino schreef:
Interessant dus wanneer ik naar een dokter zou gaan, dan geeft hij mij een medicijn en dan is wetenschappelijk bewezen, dat ik genees. Handig, waar vind ik zo'n dokter met een medicijn die keer op keer bewezen heeft bij iedereen hetzelfde genezingsproces in te zetten.

Statistisch gezien zul je inderdaad genezen als wetenschappelijke onderzoeken dat uitwijzen. Mits deze onderzoeken aangeven dat de kans groot is dat je zult genezen.

Mijn vader heeft een behandeling voor een specifieke type kanker gehad. De wetenschappelijke onderzoeken gaven aan dat de kans op genezen 25% was. Dus dan gaat het genezen natuurlijk voor ongeveer 75% niet op.

Dan zijn er nog specifieke factoren die een uitzondering kunnen vormen. Bijvoorbeeld door genetische factoren of factoren die van invloed kunnen zijn op het medicijn (bijv. een allergie).

Wetenschappelijk onderzoek voor een medicijn wil niet zeggen dat je een chemokuur krijgt voor een schimmelinfectie en dan zult genezen. De onderzoeken zijn gericht op een type medicijn voor een type aandoening. Zal genezing 100% zijn? Dat zeker niet altijd, maar je zult wel de grootst mogelijke kans krijgen om beter te worden.

Daarom de vraag naar onderzoeken. Dat je buurman last heeft van hooikoorts (N=1) wil niet zeggen dat in het hele dorp alle mannen last hebben van hooikoorts. Pas na een representatief statistisch onderzoek kun je daar een uitspraak over doen. Lees bijvoorbeeld: https://www.scribbr.nl/statistiek/stati ... ificantie/

Maar goed, ik ben een beetje bang dat ik letters en tijd aan het verknoeien ben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:08

Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.

Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?

Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:17

janderegelaa schreef:
Jouw “healthy lifestyle” is geen garantie voor succes. Kijk maar naar al die profvoetballers en -nu heel actueel- de olympische sporters.

Die.... allemaal gevaccineerd zijn

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:18

Twiggy2008 schreef:
Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.

Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?

Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.

Zelfs een blinde eekhoorn vind wel eens een nootje. Kun je jezelf nou niet gewoon realiseren dat je mazzel gehad hebt maar dat er massa’s mensen zijn die dat niet hebben en die gewoon eindigen op de IC of in een kist?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:19

storrum schreef:
janderegelaa schreef:
Jouw “healthy lifestyle” is geen garantie voor succes. Kijk maar naar al die profvoetballers en -nu heel actueel- de olympische sporters.

Die.... allemaal gevaccineerd zijn

Kun je nagaan waar ze geeindigd hadden kunnen zijn als ze niet gevaccineerd waren. Waarschijnlijk in een Chinese koelcel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:24

Twiggy2008 schreef:

Niets denigrerends aan, aan mijn posts :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:27

janderegelaa schreef:
Twiggy2008 schreef:

Zelfs een blinde eekhoorn vind wel eens een nootje. Kun je jezelf nou niet gewoon realiseren dat je mazzel gehad hebt maar dat er massa’s mensen zijn die dat niet hebben en die gewoon eindigen op de IC of in een kist?

Massa's? Procentueel op de gehele wereldbevolking zou ik niet spreken van grote massa's, hoor ;-)
En zeker niet in de groep van gezonde mensen. Lees je in en reken het zelf maar uit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:46

Twiggy2008 schreef:
janderegelaa schreef:

Massa's? Procentueel op de gehele wereldbevolking zou ik niet spreken van grote massa's, hoor ;-)
En zeker niet in de groep van gezonde mensen. Lees je in en reken het zelf maar uit.

“Lees je in” is een opmerking van mensen die zich juist niet ingelezen hebben. In plaats van het bewijs van hun gelijk aan te dragen vinden ze dat je het zelf maar op moet zoeken zonder precies te vertellen waar ze het zelf gevonden hebben. Dat hebben ze namelijk niet. Hun info komt van Youtube, FB en de site van viruswaarheid.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:06

Matheno schreef:
Als je een van de duizend corona topics op Bokt doorleest dan zie je daar toch wel verschillende verhalen staan van mensen die 2x gevaccineerd zijn en toch langdurig ziek.

Daar ben ik het voorbeeld van. Zeer ziek geweest van een besmetting en kan nog steeds weinig. Blij gevaccineerd te zijn. Ik wil niet weten, hoe het anders was verlopen. Daarnaast zal het vaccin wel verder verbeterd moeten worden in mijn ogen. Maar dat was de vraag niet. Ik vroeg naar het wetenschappelijk bewijs, van de vele bijwerkingen van het vaccin. Dat er veel post covid klachten zijn, is algemeen bekend.

IMANDRA schreef:
Goh ZIE JE WEL, die vaccinatie werkt helemaal niet.

/s

Geen arts, overheid of wie dan ook zal zeggen dat je niet ziek zal worden na vaccinatie. Het zal de kans verkleinen, dat je er ernstig ziek van zal worden. Of zelfs komt te overlijden. Ik begrijp niet dat mensen dit nog steeds blijven roepen. 2 jaar geleden toen alles nieuw was kon dat nog. Maar het is tot in den treure uitgelegd. Net als het vertrouwen hebben, in het immuunsysteem. Ik vraag mij dan af, waarom mensen blijven hangen daarin? Snapt iemand het dan niet, wil je het niet snappen of heb je dan een enorm bord voor je hoofd in de hoop dat dat alle problemen oplost?

Edit: berichten samengevoegd

IMANDRA

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:55

Haha Mistral mijn reactie was sarcastisch, vandaar de '/s' :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:15

IMANDRA schreef:

Oeps sorry, sorry :') Ik vroeg het mij al af wat de betekenis nou was daarvan :+ Het erge is dat er mensen zijn met deze gedachtengang :x

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:19

MISTRAL94 schreef:
IMANDRA schreef:

Oeps sorry, sorry :') Ik vroeg het mij al af wat de betekenis nou was daarvan :+ Het erge is dat er mensen zijn met deze gedachtengang :x

Is niet erg! Ik zit misschien te veel in mijn eigen bubbel waar dat vaak wordt gebruikt hihi.
en zeker...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:50

Dinopino schreef:
IMANDRA wat maakt voor jouw een wetenschappelijk onderzoek zo belangrijk? En waarom negeer je daarbij volledig mensen en ervaringen. Gewoon een simpel voorbeeld, een dokter die een medicijn vo ;) orschrijft, daar is niets wetenschappelijks, maar toch ga je naar een dokter.

Misschien kan je ook wel een medicijn via de loodgieter vragen? ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:07

Electra63 schreef:
Dinopino schreef:
IMANDRA wat maakt voor jouw een wetenschappelijk onderzoek zo belangrijk? En waarom negeer je daarbij volledig mensen en ervaringen. Gewoon een simpel voorbeeld, een dokter die een medicijn vo ;) orschrijft, daar is niets wetenschappelijks, maar toch ga je naar een dokter.

Misschien kan je ook wel een medicijn via de loodgieter vragen? ;)

En dan een gootsteen ontstopper op je reet krijgen tegen de obstipatie :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:11

verootjoo schreef:

Tegen obstipatie zou ik het wel IN de reet adviseren. Of zou het gaan om het placebo effect?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:14

MISTRAL94 schreef:
verootjoo schreef:

Tegen obstipatie zou ik het wel IN de reet adviseren. Of zou het gaan om het placebo effect?

Dat moet je even op Youtube opzoeken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:20

Maar zou het niet gewoon beter zijn, i.p.v. medicijnen te geven voor symptomen, de ziekte te genezen? En zou het ook niet interessanter zijn om te weten waarom je überhaupt ziek wordt, zodat je wat aan de oorzaak kunt doen en zo voorkomen dat het weer gebeurd.

Een heel simpel voorbeeld van een soort zenuwgas, dat nu wordt ingezet bij een bepaalde ziekte. Zou het niet veel interessanter zijn te weten waarom die persoon juist die ziekte krijgt, en hoe je zou kunnen voorkomen dat deze ziekte terugkomt.

Ditzelfde geld natuurlijk ook voor Corona. Waarom wordt de een wel ziek en de ander niet, terwijl het zo besmettelijk is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:23

Uhmm, waar denk je dan dat de medische wetenschap al honderden jaren mee bezig is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:23

Waar denk jij dat de wetenschap en medische wereld al decennia mee bezig is?? :o?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:25

Oh dus je weet waarom de een wel die ziekte krijgt en de ander niet? Dan hoeft dus niemand nu meer ziek te zijn? Weten de artsen het dan ook?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:28

Ah, in de geneeskunde houden ze zich niet bezig met genezen, maar met symptoombestrijding :)*

Er worden talloze onderzoeken gedaan naar het waarom bepaalde mensen ziektes wel ontwikkelen en anderen niet.

En nee, lang niet alles is bekend.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:31

janderegelaa schreef:
Dat moet je even op Youtube opzoeken.

:')

Willem en Tissje Boy weten raad. Daar heb je geen Youtube bij nodig. FB staat ook hoog op het lijstje :D

Dinopino schreef:
Maar zou het niet gewoon beter zijn, i.p.v. medicijnen te geven voor symptomen, de ziekte te genezen? En zou het ook niet interessanter zijn om te weten waarom je überhaupt ziek wordt, zodat je wat aan de oorzaak kunt doen en zo voorkomen dat het weer gebeurd.

Een heel simpel voorbeeld van een soort zenuwgas, dat nu wordt ingezet bij een bepaalde ziekte. Zou het niet veel interessanter zijn te weten waarom die persoon juist die ziekte krijgt, en hoe je zou kunnen voorkomen dat deze ziekte terugkomt.

Ditzelfde geld natuurlijk ook voor Corona. Waarom wordt de een wel ziek en de ander niet, terwijl het zo besmettelijk is.

Zeker mee eens! Het blijft ook bizar waarom de 1 minimale klachten heeft en de ander dood ziek is. Of zelfs komt te overlijden. Maar ze zullen nu eerst alles onder controle moeten krijgen. Maar er valt nog heel wat te ontdekken over dit grillige virus.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:33

Wat is er dan wel bekend? Verootje je zegt ze weten al van bepaalde ziektes de oorzaken. Welke dan?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:35

Dinopino schreef:

Een soort zenuwgas dat ingezet wordt bij een bepaalde ziekte? Dat vind ik echt interessant, weet je daar iets meer over?
Ik ben nl ook behandeld met een soort zenuwgas, maakte deel uit van mijn chemokuur. Maar helaas is dan het middel bijna erger dan de kwaal :-(

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:38

Dinopino schreef:
Wat is er dan wel bekend? Verootje je zegt ze weten al van bepaalde ziektes de oorzaken. Welke dan?

Je doet net alsof je de eerste ooit bent die hier over na heeft gedacht. Wees maar niet bang, wetenschappers zijn al heel lang bezig met uitzoeken hoe of wat. Alleen is dit niet zo simpel als oh dit pilletje is rood, ik hou van rood dus ik schrijf dat pilletje maar voor vandaag.