MarjanB schreef:Misschien geheel off topic maar wat zijn jullie redenen geweest voor sterilisatie? En hoe is het herstel?
Mijn reden is dat ik geen kinderwens heb en de wens er wel is om niet mn hele leven aan de hormonen te zitten

Ik heb een lange termijn partner dus ook geen zin om met condooms te gaan kloten.
Bij mij is er door middel van een laparoscopische operatie mijn eileiders verwijderd. Dit is 100% niet omkeerbaar, zoals clips en alleen doorbranden dat wel zouden kunnen zijn. Er is nooit garantie bij die 2 opties, maar de kans is groter.
Herstel is me super mee gevallen, heb 3 dagen half liggend op bed doorgebracht en verder 2 weken lekker lui geweest.
6 weken niet tillen was geen probleem gelukkig.
Soms trok het wat in mn buik bij bepaalde bewegingen, maar verder heb ik amper pijn gehad. Ze gaven me tramadol mee en het advies was die alleen te pakken bij heftige pijn.
Verder was het advies om naproxen en paracetamol te slikken.
Naproxen heb ik 3 of 4 dagen geslikt en paracetamol een dag of 5\6, ik weet het niet meer precies.
Oftewel ik heb weinig pijn gehad.
Verder zijn mijn plekjes echt keurig genezen, geen enkel probleem mee gehad. De huid is nu nog ietsje donkerder maar ze zijn ongeveer 1 of 1,5 cm dus maar erg klein. Het is afgelopen Februari gedaan dus nu zo'n 7 maanden geleden
En degene in mn navel was na de operatie al een zoekplaatje, die zou ik nu niet meer kunnen terugvinden