Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:20

fohadie schreef:
Pfff helaas hier ook een test aan moeten vragen. Sinds donderdag ruik en proef ik niets meer, sinds zaterdag koorts en een kuchje. Weet het bijna zeker. -O- en ik heb me echt aan de maatregelen gehouden. Juist omdat ik een hartspierziekte heb.

Vanochtend kon ik er eindelijk doorkomen online en donderdagochtend mag ik eindelijk komen. Ik moet op de fiets, dus alleen deze teststraat is voor mij mogelijk en de wachttijd is lang! Natuurlijk zit ik in isolatie.

Vanochtend de huisarts gebeld omdat langer dan 3 dagen koorts bij een hartpatient niet bevoordelijk is en paracetamol niet erg helpt. En ik hoopte op eerder getest kunnen worden omdat ik er niet doorheen kwam. Zegt de assistente doodleuk dat ik niet ziek klink en ik gewoon moet uitzieken. Ook als de koorts twee weken of langer aanhoudt, dat hoort nu eenmaal bij Corona. Dus ik zei haar dat oa op de site van het rivm staat dat hartpatienten de huisarts moeten bellen en dat langdurige koorts niet goed is voor hartpatienten. Volgens haar viel het wel mee maar ze zou het aan de dokter meegeven. Ik kon paracetmol slikken en meer niet. Maar dat helpt dus niet.

Nu cardioloog gemaild en ben benieuwd wat hij zegt.

Wauw wat een slechte hulp zeg. Ik zou het er zeker niet bij laten en een klacht indienen ofzo.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:31

kaatje77 schreef:
Tokedri, lief dat je vraagt. Hier nog steeds vervelende druk op de borst en iets zere keel bij inspanning. Manlief is gisteren door de ha gezien en gelukkig zuurstof en longen oke. Moesten het wel in de gaten houden, bij verslechtering direct aan de bel trekken. Dochterlief is gelukkig goed te pas.

Echt een rotvirus
Sterkte!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:34

fohadie schreef:
Pfff helaas hier ook een test aan moeten vragen. Sinds donderdag ruik en proef ik niets meer, sinds zaterdag koorts en een kuchje. Weet het bijna zeker. -O- en ik heb me echt aan de maatregelen gehouden. Juist omdat ik een hartspierziekte heb.

Vanochtend kon ik er eindelijk doorkomen online en donderdagochtend mag ik eindelijk komen. Ik moet op de fiets, dus alleen deze teststraat is voor mij mogelijk en de wachttijd is lang! Natuurlijk zit ik in isolatie.

Vanochtend de huisarts gebeld omdat langer dan 3 dagen koorts bij een hartpatient niet bevoordelijk is en paracetamol niet erg helpt. En ik hoopte op eerder getest kunnen worden omdat ik er niet doorheen kwam. Zegt de assistente doodleuk dat ik niet ziek klink en ik gewoon moet uitzieken. Ook als de koorts twee weken of langer aanhoudt, dat hoort nu eenmaal bij Corona. Dus ik zei haar dat oa op de site van het rivm staat dat hartpatienten de huisarts moeten bellen en dat langdurige koorts niet goed is voor hartpatienten. Volgens haar viel het wel mee maar ze zou het aan de dokter meegeven. Ik kon paracetmol slikken en meer niet. Maar dat helpt dus niet.

Nu cardioloog gemaild en ben benieuwd wat hij zegt.

Fijne doktersassistente
Not!!
Klinkt inderdaad alsof je het hebt
Je hebt je aan de maatregelen gehouden schrijf je
Ben je wel veel weg geweest?
Sterkte

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:53

Ik ben niet anders gewend van doktersassistentes helaas. Ken er meerdere en allemaal werken ze zo.

Veel weggeweest? Wat is veel? Overal waar ik ben geweest hield ik 1'5mtr afstand (maar mensen deden dit uiteraard niet altijd bij mij, supermarkt is af en toe erg lastig en thuis laten bezorgen erg moeilijk hier omdat het altijd vol zit.)

Maar ik denk dat je het toch niet helemaal kan ontlopen, tenzij je jezelf opsluit in huis, maar dat lijkt me ook niet gezond voor je gemoedstoestand en je weerstand.

Mijn man heeft trouwens ook klachten. We gaan er vanuit dat we beide besmet zijn. Slapen wel samen enzo,en ik las iets van geen katten knuffelen? Zeg dat maar tegen de mijne,die knuffelt zichzelf wel tegen je!

Ik had dit topic blijkbaar ontstipt dus ik heb heel wat bij te lezen.

janneke584

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:36

Ik wil me ook graag melden. Inmiddels 48 uur geleden getest en nog altijd geen uitslag.
Krijg je een positieve uitslag eigenlijk ook via je digid?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:13

xSCWx schreef:
Net de test gehad, viel me echt 100% mee. Vraag me überhaupt af of de test goed is afgenomen, als ik hoor dat je moet gaan kokhalzen en tranen... ik heb nergens last van gehad. Het heeft niet gekriebeld of pijn gedaan. Als ik mijn tanden poets krijg ik nog eerder een kokhals reflex. Maar ik moet zeggen dat ik er ook totaal niet nerveus voor was en dat scheelt misschien ook al?
Ik hoorde ook net dat je soms de uitslag al eerder kan zien dan dat je de mail binnen hebt gekregen, zeker in het weekend.

Het verschilt heel erg... Hier 2x getest, even korte prik in neus en kort de keel aangestipt, geen kuch gegeven, en ik vroeg me af waar iedereen zich druk om maakt...
2e keer trof ik een grondiger onderzoeksmethode, en toen kreeg ik een kuch/kokhalsachtige reflex. Ben geen zenuwenlijder noch gestrest noch hysterisch aangelegd, dus het lag gewoon aan de uitvoering van de test.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:35

Jeetje fohadi, wat een hork van een assistente :x

In het verleden liet ik mij ook zo afschepen. Maar tegenwoordig heb ik wel een tegenwoord.
Zoiets van wie voelt mijn lichaam het beste? Jij of ik. Ik betaal toch ziektekosten en als ze bij de GGD aangeven dat je een risicofactor bent dan moet de ha hier wel extra alert op zijn. Hopelijk kan je cardioloog iets voor je betekenen. Vanaf hier een dikke virtuele knuffel :(:)

Net buurmeisjes aan de deur of dochter wou spelen, ik zei dat kan niet, want we hebben Corona :+ Iets te direct geloof ik.... Meisjes trokken helemaal wit weg :')

Ook de DHL vanmiddag gehad en op afstand zeggen we dat we Corona hebben en dat ze het pakket maat neer moeten zetten en dat ze zelf moeten tekenen. Mensen schrikken wel als je het zegt, maar denk ook dat ze wel dankbaar zijn dat je geen direct contact hebt.

Ik blijf het lastig vinden om te bepalen wanneer we weer naar buiten mogen..... :o

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:59

gohya schreef:
Mijn buurvrouw en haar dochter zijn gistermiddag getest bij de huisarts.De test is gebracht naar het ziekenhuis en ze zou vandaag al de uitslag krijgen. Kan dat zo snel?

Wij testen op werk zelf tussen 9 en 10, zorgen dat de stokjes voor 11 uur in het ziekenhuislab zijn. Wij krijgen dan dezelfde dag nog de uitslag, uiterlijk de ochtend erna. Het kan dus makkelijk, alleen de ggd kan het niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:02

Sommige assistentes -:(-
Hier ook al een paar keer mee te maken gehad.
Mijn zoon had iets wat bijna nooit voorkomt, ontsteking aan de kleine bloedvaten. Net 8 dagen ziekenhuis achter de rug.
Hij klaagde over oorpijn en nog geen 5 minuten erna liep er helder rood bloed uit zijn oren.
Ha gebeld maar werd doorgeschakeld naar een vervanger en assistente nam op. Verhaal uit gelegd incl hoe het heette (henoch schönlein) zegt ze in één adem "henoch wattes, neuh kan geen kwaad". Ze wist niet eens wat het was maar was ervan overtuigd dat het geen kwaad kon -:(-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:22

Ik zei pas geleden tegen een patiënt die haar Corona test een beetje onzin vond omdat ze immers geen koorts had dat ik ook pas geleden Corona heb gehad en dat dit ook met weinig klachten kan. Ze werd toen ook beetje stil. Ik vroeg mij erna af of het wel verstandig was om te zeggen. Stond toen wel volledig in pak gehesen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:42

Dank je Kaatje. Lief van je. Hoe doe jij het in huis nu je huisgenoten besmet zijn? Ontsmet jij veel of juist niet? Ik lees verschillende verhalen van verschillende GGDs (dat is trouwens reuze vervelend, iedere keer wisselende verhalen per GGD, hoe weet je nu waar je aan toe ben?)

Ik denk dan: man en ik hebben het toch al, en teveel desinfecteren doet je weerstand ook geen goed. Tuurlijk wassen en desinfecteren we onze handen regelmatig, en komen we met niemand in contact. Dus vind ik het onzin om het huis steeds te schrobben.

En over wanneer je weer naar buiten mag is ook per GGD verschillend. -O- ik vraag me af: tot wanneer ben je besmettelijk? Stel, ik wordt negatief getest omdat ik te laat ben met testen. Ik heb nog wel klachten maar er worden geen virusdeeltjes meer gevonden. Ben k dan ook niet meer besmettelijk?

Over reuk en smaakverlies: nu bijna een week ruik en proef ik niets meer. Ik begrijp dat dit nog wel een aantal weken of zelfs langer kan aanhouden. Ik heb wel eetlust maar ik hoop nu wel iets af te vallen nu toch niets me smaakt. :+

Iedereenbeterschap trouwens!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:47

Mijn geur komt langzaam weer terug. Als je beide besmet ben zou ik niet de hele dag poetsen.
Je raakt niet zomaar negatief. Je blijft virusdeeltjes dragen naarmate een week of 24 uur klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk door de antistoffen en verzwakt virus.
Dat Trump nu zegt negatief te zijn getest dat geloof ik voor geen meter
En helemaal belachelijk: hij zegt dat hij immuun is en straks iedereen gaat zoenen. Ja je bent waarschijnlijk immuun voor die type COVID maar je kan het nog steeds via jou lichaam overbrengen naar een ander.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:54

Fohadie, ik ken iemand die geen klachten meer had (had daarvoor wel klachten), en toch nog positief testte. Paar dagen later opnieuw, weer positief. Pas een week erna negatief. Toen mocht diegene ook pas weer aan het werk.
De vriend van zijn dochter heeft volgens mij 6 weken positief getest terwijl hij zich hartstikke goed voelde.

Wat dat betreft snap ik ook de “na 24 uur klachtenvrij mag je alles weer” niet zo goed. Maar ja, nog meer testen hebben ze echt de capaciteit niet voor. Bovenstaande mensen werken in de zorg, vandaar de vele testen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:59

Ik twijfelde ook erg toen ik na twee weken startte met werken. Nauwelijks klachten gehad, toch positief maar meer last van restverschijnselen zoals geurverlies , vermoeidheid en Kortademigheid. Ik hoefde van de bedrijfsarts niet opnieuw te testen omdat ik nog wel positief zou testen maar niet besmettelijk ben

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:04

Napie schreef:
Ik twijfelde ook erg toen ik na twee weken startte met werken. Nauwelijks klachten gehad, toch positief maar meer last van restverschijnselen zoals geurverlies , vermoeidheid en Kortademigheid. Ik hoefde van de bedrijfsarts niet opnieuw te testen omdat ik nog wel positief zou testen maar niet besmettelijk ben

Zijn dat dan echt restverschijnselen of is het dan toch het virus
Ze weten er nog zo weinig van het is er zo kort

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:06

Ik ben vanavond gebeld dat een van mijn collega's van afgelopen weekend positief getest blijkt en wsl al besmettelijk was toen wij werkten. Ondanks hele dag gebruik van mondmasker nu wel 10dgn in quarantaine. Ik laat me vrijdag wel preventief testen, heb (nog) geen klachten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:14

fohadie schreef:
Dank je Kaatje. Lief van je. Hoe doe jij het in huis nu je huisgenoten besmet zijn? Ontsmet jij veel of juist niet? Ik lees verschillende verhalen van verschillende GGDs (dat is trouwens reuze vervelend, iedere keer wisselende verhalen per GGD, hoe weet je nu waar je aan toe ben?)

Ik denk dan: man en ik hebben het toch al, en teveel desinfecteren doet je weerstand ook geen goed. Tuurlijk wassen en desinfecteren we onze handen regelmatig, en komen we met niemand in contact. Dus vind ik het onzin om het huis steeds te schrobben.

En over wanneer je weer naar buiten mag is ook per GGD verschillend. -O- ik vraag me af: tot wanneer ben je besmettelijk? Stel, ik wordt negatief getest omdat ik te laat ben met testen. Ik heb nog wel klachten maar er worden geen virusdeeltjes meer gevonden. Ben k dan ook niet meer besmettelijk?

Over reuk en smaakverlies: nu bijna een week ruik en proef ik niets meer. Ik begrijp dat dit nog wel een aantal weken of zelfs langer kan aanhouden. Ik heb wel eetlust maar ik hoop nu wel iets af te vallen nu toch niets me smaakt. :+

Iedereenbeterschap trouwens!

.qua huishouden. Elke dag s ochtends alles tegen elkaar op voor minimaal een half uur. Daarna de houtkachel aan en dan is het zo warm. Nu manlief geen koorts meer had dekbed weer gewassen nu op 60 graden IPV 40. Kleding alles op 60 graden. Handdoeken op 90 en nog wel vaker handen wassen......

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:18

Hier vanavond de uitslag nog gehad gelukkig negatief. Gewoon een flinke verkoudheid alleen dus :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:02

Napie schreef:

Dus na twee weken was jij aan het werk met restverschijnselen terwijl je wel positief was maar niet meer besmettelijk? Begrijp ik dat goed? Ik ben nl net een paar maanden bij een nieuwe baan begonnen (oude kwijt door, juist Corona) en wil natuurlijk zo snel mogelijk weer aan het werk. Niet als ik nog ziek ben natuurlijk, en zeker niet zolang ik nog koorts heb. Eerst maar eens minimaal 24u klachten vrij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:36

Na een week heb je nog wel het virus maar die is niet meer actief door antistoffen. Ik kan niemand meer besmetten. Mijn partner is ook niet ziek geworden. Ik werk in het ziekenhuis. Handhygiëne, handschoenen en mondkapjes de hele dienst. Ik had vakantie anders had ik na een week weer mogen werken.
Bij koorts moest ik wel naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:59

Ik ben negatief *\o/*

Heel vlot de uitslag trouwens. Gisteren rond 10 uur getest, vannacht rond 4 uur mail dat de uitslag er was.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:01

Goed nieuws idinn.

Ook ik ben gelukkig negatief getest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:04

Fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:12

Napie schreef:
Na een week heb je nog wel het virus maar die is niet meer actief door antistoffen. Ik kan niemand meer besmetten. Mijn partner is ook niet ziek geworden. Ik werk in het ziekenhuis. Handhygiëne, handschoenen en mondkapjes de hele dienst. Ik had vakantie anders had ik na een week weer mogen werken.
Bij koorts moest ik wel naar huis.

Dat je na een week per definitie niet besmettelijk bent klopt niet. Je mag pas uit isolatie als je minimaal 7 dagen in isolatie bent geweest én 24 uur geen klachten hebt.

Ziekenhuizen hebben aparte richtlijnen voor personeel in kritieke functies. Dat is omdat ze niet zonder personeel mogen komen te zitten in deze crisis.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:08

Bij ons (ziekenhuis) moet je na een positieve test eerst 24 uur klachtenvrij zijn. Dan moet je opnieuw testen (PCR). Als de uitslag negatief is óf door de viroloog wordt beoordeeld als ‘niet meer besmettelijk’ mag je weer werken.
Hoe lang je moet wachten met opnieuw testen als je klachtenvrij bent geworden maar alsnog positief+besmettelijk test, staat er niet bij. Dat zal wel iom de viroloog bepaald worden.