4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:38

Heb vandaag een tijd om op iedereen te reageren helaas. Morgen weer een dag.
Vandaag 8,5 uur gewerkt en vervolgens doorgeraced naar boksen en nu aan mijn avondeten en denk zo naar bed

@Janine: Waar lees je dat mensen zuinig zijn met vet? Ik denk dat de meeste hier vooral zuinig zijn met olijfolie, want dat zijn eigenlijk loze calorieën en zonde. Dan eet ik liever iets anders dat wel vult. Ik eet bijvoorbeeld veel pindakaas. Maar heb sws een totaal ander eetpatroon, want eet meer dan 175 gram koolhydraten per dag.
Wel lekker bezig!

Bij mij stond de weegschaal opeens de afgelopen 2 dagen een stuk lager dan afgelopen 2 weken. Van 61,7 naar 61,4 en vanochtend 61,1. Best gek wat aan mijn buik zie ik dat ik vocht vasthou, heb spierpijn en moet ongesteld worden. Soms snap ik er echt niks van. Morgen maar weer wegen en kijken of het zo blijft. Eigenlijk hoeft er nauwelijks meer wat af. Ja mijn vetpercentage mag lager bij mijn onderbuik, maar that's it.
Vooral meer spieren wil ik aan gaan werken. Qua trainen ben ik al goed bezig. Wil vanaf volgende week 4x Crossfit doen en 1x boksen (en bij te druk boksen skippen). En zit ook te kijken naar de weightlifting lessen. Lijkt mij ook erg leuk

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:12

Janine, goed bezig!:D

Travel, weegschaal is soms ook geen pijl op te trekken hoor. Wel fijn dat je gewicht omlaag is gegaan

Ik zal weer eens een lijstje posten :)

O: shake van banaan, orangefit choco protein en amandeldrink
T: barebells eiwitreep
L: quinoa-noten lunchsalade
T: latte caramel, aardbeien
A: krieltjes, courgette, champignons en vegaburger
T: melkunie protein caramelpudding met tasty toppings

Kcal: 1490

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:19

@Kimmie, Ik ken het gevoel hoor, soms heb je gewoon zo'n drang om te eten, zonder dat je perse honger of zin in datgene hebt. gek is dat. Goed van je dat je volgende week het eten even loslaat. Dat is denk ik een fijne mentale reset voor je! Doe je het ook om die reden?

@Dilan, Volgens mij testen ze al bij de minste en geringste klachten :) Nee ik voel me echt wat meer opgeblazen. Voor mijn gevoel wat 'zachter' zegmaar, minder zichtbare spieren. Ik ben inderdaad erg benieuwd naar de foto!
Lekker lijstje trouwens!

@Fading, Fijne vakantie!

@Janine, Dat is het denk ik niet. Ik voel me wat betreft dat stukje controle juist een stuk beter de laatste tijd! Dat is dan weer positief :) Ik ben vooral zuinig met vet om de kcal. Nu moet ik zeggen dat ik niet absurd laag zit in vetten over de dag heen hoor. Maar ik gebruik liever niet meer olijfolie dan nodig om mijn eten in klaar te maken bijv., omdat dat kcal zijn van weinig toegevoegde waarde voor mij.
Wat ga je goed joh! Ik ben echt benieuwd of het toeval is, of dat de MCT olie zoveel effect heeft. Hoog tijd om nieuwe doelen op te stellen dus :D Heb je al iets in gedachte?

@Travel_me, Gewicht is wat dat betreft af en toe geen peil op te trekken nee.. Op een bepaald punt kun je inderdaad beter naar je lichaam blijven kijken. Je gaat lekker qua sporten zeg! Let je wel op dat het niet teveel voor je wordt? Ik heb het idee dat je af en toe wel flink moe bent :)

Gisteren voor mijn gevoel een beetje een slechte dag gehad, omdat ik me niet kon inhouden en een paar nootjes uit een notenmix heb gepakt bij mijn ouders thuis. Qua kcal zal het echt geen zoden aan de dijk zetten, maar ik kan er niet tegen dat ik mezelf dan niet in de hand heb op zo'n moment. Gelukkig had ik dat vroeger veel vaker dan nu :)

Vanavond een rondje op de racefiets gepland met een vriendin. Ik vind het best spannend, omdat ik dan bang ben dat ik het niet bij kan houden en ga hyperventileren (daar heeft mijn ademhaling nog wel eens last van bij te grote inspanning :+ ). Hopelijk gaat dat goed dus!

Lijstje van vandaag:
O: 250gr magere kwark met 100gr fruitmix
T: Stukje gezonde nectarinecake en een nectarine
L: Salade van tuinbonen, erwten, spelt en magere spekjes
T: Smart bar crunchy
D: Pasta met gemarineerde tomaten en geitenkaas
T: 200gr Isey skyr met 10gr whey crispy
Totaal 1677 kcal (komt wellicht wat bij, want wil eigenlijk rond de 1800 zitten)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:53

Kimmie: Wat fijn dat je paard zo braaf was in het bos! dat zal vast genieten geweest zijn!
Groot gelijk dat je het eten even los gaat laten!

Mara: Nee, heb niet het gevoel dat ik tussendoor genoeg kan bijkomen.. Nu net 4 diensten gehad, was vandaag vrij, en op één zo'n vrije dag moet dan altijd té veel gebeuren helaas.
Hoe ging het fietsen vanavond?

Dilan: Hoe voel je je vandaag? Vond de huisarts het nog nodig om te testen?

Fading: Veel plezier op vakantie!

Travel_me: Fijn dat je gewicht omlaag is gegaan, veel plezier (en succes :)) ) met het sporten

Janine: Ja is zeker wat (te) veel werken momenteel, maarja is vakantie periode.
Jij bent wel echt goed bezig met je gewichtsafname! Veel plezier bij de EJ, ze hebben nu een leuke actie (3=2 betalen :)) )

Hier dus vandaag mijn vrije dag, super druk geweest. Ze kwamen vanmorgen vroeg al gordijnen in meten, moest vanmiddag lessen, boodschappen doen en nu ben ik gesloopt
Was na het lessen (Wat overigens echt zo super fijn ging <3 ) gewoon misselijk van vermoeidheid. Gelukkig is dat nu wat weggetrokken. Neem straks nog wat chippies voor extra zout, zal me ook wel goed doen denk ik.

O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1 % vet, 1/2 appel, 15 gr musli met rozijnen, kaneel. 200 ml optimel
T: Leev oerkoek
L: Salade met veldsla, 1/4 appel, zongedroogde tomaten, een ei, goji bessen, pompoenpitten, ui, olijfolie en basamico azijn.
T: een banaan
T: Kitkat salted caramel :')
A: 150 gr aardappelschijfjes, kipschnitzel, 1 punt paprika, 75 gr courgette en 75 gr champignons met paranno kaas uit de gril <3
T: 40 gr paprika chips.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:32

@Lis_ol, Pas wel goed op jezelf hoor. Ook vakanties van anderen zijn het niet waard om jezelf voorbij te lopen. Helemaal niet als je pas net volledig terug aan het werk bent, als ik me het goed herinner! Je lijstje is wel erggg lekker!

Ik heb net de vergelijkfoto's gemaakt en dat valt toch helemaal niet tegen! Ik denk dat ik ongeveer gelijk sta met vorige maand en dat is op zich prima. Aan de foto's te zien lijken alleen mijn bovenbenen wel weer wat steviger. Dat ligt misschien aan de racefiets, of aan het restje kilo's van mijn vakantie dat er nog aanplakt :Y) Morgen weegmoment!

Lijstje voor vandaag:
O: 40gr havermout met 50gr kersen en 1 blokje 99% chocolade + 75gr magere kwark
T: Gezonde nectarinecake en een peer
L: Een wrap met ham en kaas uit de grill en 200gr Isey skyr
T: Body & fit pro bar en appel-kaneel-kwarkkoek
D: Parelcouscous met asperge, radijs, light feta en harissa
T: 150gr kvarg
Totaal 1587 kcal (ik wil eens per week een dag 1600 aanhouden, dus helemaal prima zo)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:49

Travel_Me; zo las ik het een beetje. Dus ik hoop inderdaad dat het wel opgevuld wordt zoals jij het benoemd. Helaas heerst het vet-arm is goed idee nog heel sterk. Terwijl het echt wel een essentiele voedingsstof is :j

Wat goed dat je weegschaal zo lief voor je was! :D

M9ara, ik had een nieuw doel bedacht, gisteren ofzo... Nu ben ik het weer vergeten :+
Vergeet niet dat lichtinval ook een hoop doet hoor!

Lis_Ol, ben nog niet geweest :') Kreeg ineens andere plannen gisteren _O-
Misselijk van vermoeidheid is niet heeel chill! Hopelijk is je vermoeidheid wat aan het bijtrekken?

Mijn mama was vrijdag jarig, dus hebben we pizza gegeten... Ik had twee KHA-taarten gemaakt, maar ook een stukje kwarktaart gehad... En hapjes... Ik kan zeggen, ik voelde me gisteren niet echt top :') Mijn maag was redelijk in protest :')
Stond de weegschaal donderdag nog op 95,7... Gisteren was dat 98 _O-
Gelukkig is mijn maag weer gekalmeerd, foto maak ik morgen maar... Want ik denk niet dat ik vandaag al een goed beeld geef met al het vocht dat ik nog vast houd... Weer een balans dagje... :+
En vooral goed relaxen vandaag!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:58

Ik reageer even snel maar moest wel grinniken om je Janine! Het zal natuurlijk vocht zijn want anders heb je echt duizenden (zeg maar 20.000 :+ ) calorieen naar binnen gewerkt op één dag en dat lijkt me sterk! :D

Maar hier staat de teller nu ook op +3,2. En dat is helaas niet van één dag slecht eten maar echt vier dagen boven de 4.000 kcal gegeten. En de rest van de week op onderhoud. Dus zal toch wel wat vet zijn. :+ Ik schrok er best van want normaal heb ik een stijging van maximaal 2 kilo en dan is het binnen twee dagen er weer van af. Dus vanaf morgen wil ik weer even 'clean' eten en wat minder.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:08

Het is rustig hier!

@Janine, Dan was het misschien toch geen doel waar je heel erg van onder de indruk was :')
Oei normaal reageerde je lichaam niet zo op een 'cheatday' toch? De kilo's en het vocht zullen er met een dagje opletten wel weer voor een groot deel af zijn denk ik! Waren de taarten goed gelukt? :)

@Neverland, Oei vervelend joh van die kilo's, worstel je nog met de eetbuien die je eerder noemde dat je zoveel hebt gegeten? Of kwam het gewoon zo uit?

Hier dit weekend ook wel een beetje uit de bocht geschoten. Heb mijn 'tactiek' weer wat aangepast naar gemiddeld 2150 kcal per dag eten over een week, zodat ik wat flexibeler ben (eerder had ik echt strikt 4x 1800, 1x 1600 en dan het weekend max 2800). Daardoor had ik in het afgelopen weekend het idee van 'oh kan wel, compenseer ik later wel weer'. Maarja, ik moet natuurlijk ook opletten dat ik daardoor niet naar extremen schiet, want ik vermoed dat het niet wenselijk is voor spieropbouw om alle kcal in 2 dagen te stoppen en dan 5 dagen heel minimaal te eten :+

Vandaag wel even een balansdagje, zodat ik de rest van de week wat meer ruimte overhoud. Mocht ik honger hebben kan ik nog wel wat toevoegen :)
O: Bananenpannenkoek van 1 ei en 1 banaan met 50gr magere kwark en 1 perzik
T: Stukje gezonde zelfgebakken chocoladecake en een peer
L: Een meergranen wrap gevuld met 2 scrambled eggs en een plakje lightlife kaas
D: Broccolistamppot met kabeljauw en magere spekjes
T: 150gr Isey skyr
Totaal 1500 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:13

Het is hier zeker heel erg rustig.. Iedereen lekker aan het genieten van eventuele vrije dagen met lekker weer (hoop ik voor jullie haha)

Nog gefeliciteerd met je moeder Janine! Zal vast een hoop vocht geweest zijn, lijkt me sterk dat je echt zoveel heb gegeten :))

Fijn dat je vergelijkingsfoto mee viel Mara! Je lijstje van vandaag ziet er overigens lekker uit!

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje, gewicht blijft nog steeds gelijk.
Nog steeds veel aan het werk, ga vanavond de nacht in tot vrijdagochtend en dan ben ik het weekend vrij. Eindelijk meer als 1 dag vrij..

Even off topic, ik was afgelopen zaterdag vrij en ging op wedstrijd. De eerste sinds mijn burn-out en de laatste was bijna 8 maanden geleden. En ik zit nog steeds op mijn roze wolk! Heerlijk gereden en kwam thuis met 3 winstpunten, zo niet verwacht en ik ben echt trots :D

Dat even gezegd :')
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 2% vet, 1/2 appel, 15 gr muesli, kaneel en 200 ml optimel.
T: Bolus
T 2: Nog een bolus (nadat ik mijn paard had gereden en de wei had gemaaid :') )
L: 2 witte puntjes, 1 met magere filet americain, 1 met rosbief.
T: Schaaltje paprika chips.
A: 200 gr bristo krieltjes, cordonbleu met een salade van gemengde sla, komkommer, gekookt ei, paprika en honingmosterd dressing.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:36

Goedemiddag! Ik ben even paar weken niet aanwezig geweest, genoten van mijn vakantie en zeer weinig op Bokt gezeten. Heb de afgelopen weken heerlijk genoten en bijna elke dag wel uit eten geweest, in de stad geluncht of uitgebreid op het terras gezeten. Of meerdere hiervan op dezelfde dag.
Wel ook heel veel gewandeld, dus beweging genoeg gehad.
Vandaag mijn eerste werkdag weer gehad en ook de eerste dag weer op mijn eten gelet. Vanavond ook weer naar de sportschool. Dus alles weer netjes als vanouds oppakken.

Mijn lijstje van vandaag:
T: 3 Sultana appel (ik moest nog boodschappen doen en het was dit of chips :') )
L: skyr vanille, whey crispy, chocolade cruesli
T: vitalu cracker met plak kaas, 2 gekookte eieren
A: kom soep, kaiserbroodje met brie
S: whey milkshake
Totaal 1.781 kcal en 120 gram eiwitten
B: 50 min krachttraining, halfuur wandelen

Janine, zoals Neverland al aangeeft, kan dat nooit alleen maar daadwerkelijke gewichtstoename zijn en zal het veel vocht zijn. Heb je vandaag nog op weegschaal gestaan om te zien of er verschil in zit? Wel heerlijk dagje zo met het gebak en de pizza!

Neverland, mijn vakantie heeft ook voor een vergelijkbare toename gezorgd :+ Maar nou heb ik ook echt wel veel gegeten en vooral ook veel gedronken. Al die wijntjes en biertjes op het terras tikken wel aardig aan :') Het gaat er vanzelf weer af en je hebt er vast ook van genoten!

Mara, de tactiek van een gemiddelde aanhouden werkt voor mij heel goed. Beter dan voor elke dag een vast aantal. Hopelijk helpt deze aanpassing je!
Je lijstje van vandaag klinkt echt heerlijk trouwens.

Lis_Ol, wat goed van je wedstrijd *\o/* 3 winstpunten na 8 maanden geen wedstrijd gereden te hebben mag je heel trots op zijn! En zo lekker die bolussen. Die zijn hier helaas nergens te krijgen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:30

Ik ben er ook weer.

@Janine: Nog gefeliciteerd met je moeder. Ik snap wel dat je vocht vasthoudt haha. Ik had er ook moeite mee op vakantie, heb veel meer koolhydraten gegeten dan normaal en dat vond mijn lichaam niet zo grappig.

@Neverland: Oei, dat is wel veel inderdaad. Door je eetbuien? Of ook vakantie en niet opgelet?

@m9ara: Op zich is het niet zo'n probleem om 5 dagen wat minder te eten en 2 wat meer. Het is prima om je calorieën per week te bekijken, zolang je je benodigde voedingstoffen maar binnen krijgt. Fijn dat je vergelijkingsfoto's goed waren!

@Lis_Ol: wat fijn van je wedstrijd! Super goede ervaring!

Ben een week op vakantie geweest met mijn ouders, was erg gezellig en is heel goed gegaan. Ik heb niet op mijn voeding gelet, niet gevast, alleen gezorgd dat ik genoeg eiwitten binnen kreeg, verder gewoon genoten en vooral heel veel koolhydraten genuttigd haha. Ook elke dag een glas wijn gehad, wat ik normaal ook niet doe. Heb wel 3 keer getraind met resistance bands en een aantal keer 18 km gewandeld en veel gefietst, uiteindelijk ben ik een kilo aangekomen, maar dat vind ik niet zo erg.

Dus nu weer aan de bak. Donderdag heb ik een afspraak met een diëtist over mijn eetbuien en ik ben voornemens om binnenkort te beginnen met een ketogeen dieet. Ik wil dit minimaal 2 maanden gaan doen om te kijken hoe dat bevalt en omdat ik als coach ook mensen wil kunnen adviseren uit eigen ervaring en niet alleen van de informatie die ik heb. Ik heb het zelf een aantal jaar geleden geprobeerd voor een week of 2, totaal zonder voorbereiding, geen apparatuur om ketose te meten en ik woog niets af. Ik at voornamelijk eieren, bacon en kaas en kwam toen (logischerwijs) alleen maar aan :+. Ik denk ook niet dat ik toen een moment in ketose ben geweest. Dit keer wil ik het goed aanpakken, ik heb vanuit mijn opleiding de informatie om ermee aan de slag te gaan en ik wil zelf ook graag wat onderzoek doen en het bespreken met mijn diëtist.

L: 310 gram magere kwark met blauwe bessen, frambozen en schuddebuikjes
T: stukje pure chocolade met walnoot en vijg, DE ijskoffie caramel latte
A: nasi goreng met veel groente, omelet en ham
T: stukje pure chocolade met walnoot en vijg, 320 gram magere kwark met kersen, beetje pure hagelslag en schuddebuikjes
B: uur CrossFit en 6 km wandelen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:03

Het was idd rustig hier :) Logisch ook als iedereen op vakantie was :D

Lis, netjes van je wedstrijd! :D

Lino, genoten van je vakantie dus :j

Maanlicht, ben benieuwd hoe het gesprek met de diëtist gaat. En hoe het keto dieet je gaat bevallen.

Hier gaat het nog altijd wisselend. Gelukkig is er niets aan de hand qua virus. :D
Heb wel nog veel last van hoofdpijn en vermoeidheid, maar gezien ik niet echt ziek ben, denk ik dat dat probleem vooral tussen mn oren zit.

Heb voor PBP een switch aangevraagd van Fat Burning plan naar Obstacle Running plan. Betekent ook een nieuwe coach, want mijn eerdere coach deed dit plan niet. Maar wellicht dat het voor mij helpt om me te focussen op iets leuks, zoals een strong viking run.

Natuurlijk gaat dat ook gepaard met gezond eten, dus ben niet bang dat ik aankom in vet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:16

Maanlicht, ik zag wat dingen van je vakantie voorbij komen op insta, zag er gezellig uit! Ik ben benieuwd of de diëtist wat voor je kan betekenen. Denk je alleen niet dat tegelijkertijd ketogeen eten en met een diëtist werken lastig gaat worden?

Dilan, ik ben benieuwd wat je van het nieuwe programma gaat vinden en of er nou echt veel verschil in zit. In verleden wel eens ervaringen gelezen van mensen die van fat burning waren overgestapt op new mama plan (of iets voor vrouwen die net bevallen zijn in elk geval) en er voor hun gevoel totaal geen verschil in de twee programma's zat. Hopelijk is dat voor jou wel anders!
Heb je eigenlijk je trektocht al gehad?

Ik heb gisteravond getraind, stonden onder andere squats op het programma. En heb gefocust op mijn quads. Ik heb de neiging om eerst met mijn billen omhoog te komen, omdat mijn hamstrings sterker zijn dan mijn quads. Maar dat is niet de juiste manier om die oefening uit te voeren. Dus echt gelet op juiste houding, waardoor ik nu behoorlijk spierpijn in mijn quads heb :') Volgende week eens proberen met mijn nieuwe powerlift schoenen! Eens kijken hoeveel verschil dat gaat maken.

Vandaag weinig spannends. Vanavond naar sportmasseur voor mijn stuitje nog steeds. Resultaat gaat waarschijnlijk zijn dat ik toch verder moet laten onderzoeken wat er aan de hand is, aangezien ik nog steeds veel last heb. Ik kan niet paardrijden en fietsen zonder behoorlijk veel pijn. Dus toch maar weer eens langs de huisarts en kijken voor een doorverwijzing.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:44

Squatten kan idd voor flinke spierpijn zorgen. Wel balen dat je nog zo'n last hebt van je stuitje :(

Mijn trektocht is over anderhalve week. :) Laatste spulletjes van de week kopen (blarenpleisters bijvoorbeeld). Heb er wel zin in :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:03

Haha dat zijn zeker essentiële aankopen! Die heb ik ook standaard bij me tijdens het wandelen. Niet vaak nodig, maar die enkele keer dat ik ze nodig heb, is het heel dankbaar om ze mee te hebben.
Kan begrijpen dat je er zin in hebt!!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:09

@m9ara Ik worstel er minimaal 1 keer in de week mee helaas (blijft meestal bij één keer in de week gelukkig). _-:( Dus één keer van het te veel eten was inderdaad van een eetbui en daarna nog een BBQ. De rest was omdat ik een etentje had (all you can eat :D) en dat soort dingen. Dus dat was wel allemaal 'gepland'. Wat goed van je dat je het aanpast naar 2150! Denk dat dat een mooi aantal is... Genoeg ruimte om hier en daar iets lekkers te pakken! :D

@Lis_Ol Wat ontzettend goed van je wedstrijd! Wat moet dat een fijn gevoel geven! *\o/*

@linoleum Fijn dat je genoten hebt van je vakantie. :) Even lekker alles loslaten! Wat balen van je stuitje... Heb je er al foto's van laten maken of nog niet?

@Maanlicht Op vakantie moet je ook gewoon genieten ipv op je eten letten. Tenminste, zo zou ik het doen. :+ Wat goed van je dat je naar een dietist gaat voor je eeetbuiten! Ik durf het nog niet, vooral omdat ik het gevoel heb alsof dit een fase voor me is waar ik even doorheen moeten. Door maandenlang geen koeken etc te verbieden heb ik nu echt serieuze cravings. Dus ik twijfel nog even... Ben benieuwd hoe het jou bevalt! En ik hoop dat het je gaat helpen. :j Hoe zit het trouwens met ketogeen eten en veel sporten? Mij is altijd verteld dat je toch koolhydraten nodig hebt als je veel sport. Maar heb me er nooit goed in verdiept. Eerst at ik koolhydraatarm, maar ben er vanaf gestapt omdat ik enorm weinig energie kreeg daardoor.

@Dilan93 Succes met je nieuwe coach en je nieuwe uitdaging! *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:15

Neverland, nee er zijn nog geen foto’s gemaakt, leek in eerste instantie niet nodig. Maar wil nu toch inderdaad even met huisarts overleggen of dit alsnog kan. Het hoort er helaas wel bij dat ik er lang last van jou, maar laatste maand zit er helemaal geen verbetering meer in en dat is niet goed.

Op zich kan ik er alles mee doen wat ik wil, maar dat is geen excuus om maar pijn te houden. Ik rij niet meer fanatiek, maar zou toch graag af en toe wel eens op paard stappen voor buitenritje. Werd gisteren als vrijwilliger gevraagd om buitenrit te begeleiden in september, dat dus ook maar vast afgewezen :(

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:41

IK had het ook erg druk de afgelopen tijd. 5/6 dagen per week werken en daarnaast nog trainen.
Deze week is het wel rustiger qua werk (4 dagen). Dus probeer morgen even op iedereen te reageren.
Heb zelf net mijn avondeten op en spring maar even onder de douche zo. Doe vanaf deze week 4x per week Crossfit, dus net lekker getraind en gister ook. Morgen kickboksen en dan donderdag en zaterdag weer Crossfit :).

Qua gewicht zit ik bijna op mijn streefgewicht (60 kilo). Vanochtend stond die op 60.8 terwijl ik de afgelopen week verhoogd had naar 2100 calorieën plus nog wel wat extra's gesnaaid had. Dus ga even kijken naar eventueel nog meer verhogen. Zie ook mijn lijf wel echt veranderen nog. Buikspieren beginnen langzaam beter zichtbaar te worden en armen zijn echt gespierder. BLij dus :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:51

Leonie, jij bent echt wel lekker bezig volgens mij! Knap om zo vol te houden en je doelen te behalen. En dat volgens mij nog met plezier ook :D

Ik net bij sportmasseur geweest en contactgegevens gekregen om verder te laten kijken naar m’n stuitje. Zag er wel goed uit die praktijk. Twijfel alleen, aangezien ik niet aanvullend verzekerd ben en dit dus zelf moet bepalen. Misschien ga ik eerst nog wel keer langs de huisarts om te zien wat hij me kan doorverwijzen voor foto ofzo, wat me geen geld kost..

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:48

Ja zeker! Ik heb gewoon iedere keer weer giga veel zin om heen te gaan :D Dus das top!

Hmm ja misschien dan toch eerst even langs de huisarts ja. Want als je meerdere behandelingen nodig hebt en t levert niks op kost t je een hoop. Terwijl een foto ook echt al meer kan zeggen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:50

@Lis_Ol, Wauw wat goed van je wedstrijd! Een resultaat om trots op te zijn en dat na zo'n lange periode! :D Succes met de nachten komende week!

@Linoleum, Oh heerlijk zo'n vakantie vol met etentjes en terrasjes <3 Zo te merken lukt het je nu goed om het normale ritme weer op te pakken! Wel super vervelend dat je last blijft houden van je stuitje. Ik zou in jou geval denk ik ook voor een bezoekje aan de huisarts gaan, voordat je die praktijk inschakelt op eigen kosten. Dergelijke kosten lopen toch al snel erg op en als het ook anders kan is dat wellicht toch fijner.

@Maanlicht, Fijn om te horen dat je mijn nieuwe tactiek wel geschikt vind, aangezien jij er ook echt voor studeert! Je denkt dus niet dat dit mijn spieropbouw benadeeld op trainingsdagen waarop ik wat minder eet?
Super dat je genoten hebt van je vakantie! Ik heb ook wat foto's voorbij zien komen en het zag er ook echt heerlijk uit. 1 kilo is echt wel te verwaarlozen. Interessant dat je wil gaan kiezen voor een ketogeen dieet. Ik denk inderdaad dat het in jouw geval goed is om ook daadwerkelijk zelf ervaring op te doen. Denk je wel dat het bij jouw sportieve levensstijl past? Of ben je van plan hier iets in aan te passen?

@Dilan, Goed van je om te kiezen voor een switch! Je nieuwe programma kan denk ik inderdaad voor een extra positieve vibe zorgen! Jouw trektocht komt ook al snel dichterbij zeg! Flink aan het oefenen ervoor, of laat je het op je afkomen?

@Neverland, Nou zeker een pluspunt dat het vele eten gepland was en gewoon even zo uitkomt, in plaats van dat je jezelf verliest in eetbuien :) Heb je het idee dat je al wat minder in de knoop zit wat dat betreft?

@Travel_me, Je hebt je draai volgens mij helemaal gevonden in CrossFit, super leuk! :D Erg motiverend ook dat je je lichaam zo ziet veranderen. Dan weet je gelijk waar je het voor doet.

Hier gaat het ook goed! Ik kan me zonder moeite aan mijn voorgenomen eetplanning houden en ik ben ook lekker aan het sporten. Komend weekend heb ik veel sociale dingetjes waardoor ik flink wat kcal binnen zal krijgen, dus ik wil proberen om deze week al wat kcal over te houden ten opzichte van wat ik gemiddeld nastreef op een dag. Qua volhouden gaat dit goed. Het enige waar ik over twijfel is dus of het mijn spieropbouw niet benadeeld.

Lijstje voor vandaag:
O: Fruitcrumble van 100gr zomerfruit, 35gr havermout, 15gr becel light en zero suiker
T: Stukje zelfgebakken gezonde chocoladecake en een perzik
L: 2 bruine boterhammen met kalkoenfilet, lightlife kaas, tomaat en sla
D: Tagliatelle met erwtjes, ricotta en pangratto met magere spekjes
T: 200gr melkunie protein en een halve banaan
Totaal 1796 kcal

Daarnaast flink sporten op de planning: voor het werk paardgereden, straks na het werk een krachttraining en na het eten 50km op de racefiets.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:55

Leonie, ja precies, denk dat ik eerst voor iets van een foto ga, kijk wat daaruit komt en dan bekijk hoe ik het verder ga aanpakken. Zal later vandaag eens met de huisarts bellen.

Mara, thanks voor je mening! Ik heb gelukkig niet vaak wat, maar maakt het nu lastiger om te bepalen wat verstandig is en wat niet.
Ik vind het zo leuk om te lezen dat het bij jou zo goed gaat ook! En zo te lezen bevalt het wielrennen je ook erg goed :D

Gisteren een rustige dag gehad, gewerkt en dus even naar sportmasseur geweest. Wel nog even klein beetje uit de bocht geschoten, de open zak chips lag al drie dagen mijn naam te schreeuwen in de kast :+
Lijstje gisteren:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocolade en een glas sinaasappel-aardbeisap
T: frambozen, aardbeien en beetje suiker, 2 gekookte eieren
A: spinazie kaas rondo, aardappelbolletjes uit airfryer, bloemkool met geraspte kaas en beetje mayonaise
S: cracotte met brie, bakje chips
Totaal 1.853 kcal en 82 gram eiwit
B: 5K stappen

Vanochtend voor het werk aan al halfuurtje gewandeld, het was nu tenminste nog niet zo warm. Vanavond ga ik naar de sportschool, benieuwd hoe het daar is met de warmte nu de airco niet aan mag.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:15

Oke de beloofde bijleespost!

@Mara: Ja gaat zeker lekker en qua spiegel kun je zeker op een gegeven moment meer zien dan dat je op de weegschaal ziet. Qua moeheid valt reuze mee hoor. Ja ik ben in de avond wel echt moe, maar dat wil ik ook. Als ik in de ochtend weer wakker ben, ben ik gewoon weer hersteld en alles. Heb ook nauwelijks spierpijn oid. Fijn qua foto's!
Wel slim denk ik dat je een gemiddelde gaat aanhouden. Want opeens een dag 1000 minder eten lijkt mij ook niet fijn (omdat je de dag ervoor gecheat hebt). Zelf probeer ik gewoon iedere dag hetzelfde qua calorieën te eten. Gewoon omdat ik regelmaat het fijnste vind.

@Lis: Oei dat klinkt niet fijn van de misselijkheid. Ik heb het ook wel eens als het erg warm is en zoute dingen helpen dan wel vrij goed ja.
Zooo lekker bezig met je winstpunten!

@Janine: Hmm ja zo las ik het inderdaad wel. Vooral omdat t alleen over olie gaat en niet over andere dingen met vetten erin :) Oei jammer dat je lichaam flink gereageerd heeft, inderdaad maar even een paar dagen alles weer tot rust laten komen. Klinkt wel als een gezellige dag :)

@Neverland: Oei dat is inderdaad wel erg veel calorieën. Is het je de dagen erna gelukt om weer wat te minderen?

@Jip: Ben heel benieuwd hoe het gesprek bij de diëtist gaat bevallen. Ben je niet bang dat die het niet eens is met je plannen? Je vakantie klinkt echt top!

@Dilan: Jammer dat het nog steeds niet helemaal top gaat qua gezondheid. Hopelijk trekt dat snel bij. Qua plan, wat houdt dat precies in? :)

@Linoleum: Oeh squats kunnen idd wel heavy zijn ja. Maar wel echt top oefeningen natuurlijk :)

Hoop dat ik alles heb gehad :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:11

Zo, ik heb ook al weer een tijdje niet gepost maar als ik het zo bekijk dan was ik niet de enige. Ik merk dat ik bijleesposts zelf erg moeilijk vind, ik ben beter in reageren op losse dingen in plaats van iedereen af gaan. Ik ga mijn best doen om weer wat actiever mee te praten in het topic.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:34

@Dilan: Ik ben benieuwd hoe je nieuwe plan je gaat bevallen, leuk! Mooi ook om een doel te hebben waar je naartoe werkt inderdaad.

@Lino: Ja, ik ben ook benieuwd wat de diëtiste van mijn keto plannen vindt, ik ga het sowieso morgen ook bij haar neerleggen. Als zij het nu een slecht idee vindt, stel ik het nog even uit. Goed om je meer te focussen op je quads als die wat achterblijven. Zijn erg belangrijk! Ik ben benieuwd of er op de foto iets te zien zal zijn.

@Neverland: Haha, klopt ook hoor, van het op vakantie genieten ipv op eten letten. Maar ik wilde ook mijn progressie niet teniet doen en veel aankomen natuurlijk. Maar zo was het prima. Dank je wel, ik zal hier ook delen wat de diëtiste mij verteld, ik denk dat het meer mensen zou kunnen helpen. Er is ook een hele goede podcast over eetbuien: Brain over Binge podcast. Heb daar al veel aan. Een ketogeen dieet en veel sporten kan prima samen gaan, vooral als je de koolhydraten die je nuttigt inplant rondom je workout. Je spieren hebben vooral veel eiwitten nodig, en spreken koolhydraten pas later aan tijdens de krachttraining.

@Travel_me: Goed bezig jij!

@M9ara: Nee, zolang je op je trainingsdagen in ieder geval voldoende eiwitten eet en deze ook goed verdeeld rondom je trainingen (minimaal 0,3 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht met een minimum van 20 gram eiwitten een uur voor je workout en hetzelfde of zelfs iets meer eiwitten na je workout), is er niets aan de hand en kun je prima minder eten op sommige dagen. En met het fietsen wel koolhydraten ook erbij nemen.

Morgen heb ik dus de eerste afspraak bij de diëtiste, ben heel benieuwd. Ik heb nu na mijn vakantie geen eetbuien meer gehad, maar het gaat vaak in fases bij mij.

L: 3 vezelrijke knäckebröd besmeerd met cottage cheese, wasabi en olijfolie en belegd met gerookte zalm, komkommer en tuinkers, kiwi gold
T: 300 gram magere kwark met blauwe bessen en frambozen, twee blokjes pure chocolade met walnoot en vijg, 3 rijstwafels met yoghurtlaagje
A: 200 gram sperziebonen, 100 gram bleekselderij, half blik tonijnstukken op olijfolie, 50 gram bulgur en een halve rode ui
T: 300 gram magere kwark met 100 gram kersen, kiwi gold
B: 1,5 uur wandelen