Marie_Anne schreef:safina schreef:Wat nu even spannend is, is in of de besmettingen te herleiden zijn of dat er ergens een nog niet geïdentificeerde besmettingsbron rondloopt die mensen infecteert. Ik heb niet de hele persconferentie gezien, maar ik begreep dat dat nog niet duidelijk was?
De besmettingen tot nog toe waren allemaal te herleiden.
Van de vrouw uit Gorinchem die nu in Rotterdam ligt is nog niet duidelijk hoe ze is besmet in ieder geval. Van de andere nieuwe gevallen weet ik het niet goed. Ik heb wel de hele persconferentie gezien, maar het geluid was zo belabberd dat ik de helft niet kon verstaan.
Ik las dit in de liveblog van het AD:
Citaat:
"-De drie nieuwe patiënten komen uit Altena, Coevorden en Tilburg. Het RIVM heeft voor deze gevallen nog geen helderheid over 'de besmettingsroute'. Twee van de patiënten vierden wel carnaval in Tilburg, maar het is onduidelijk of ze het virus inderdaad daar opgelopen hebben."
En
Citaat:
"Een vrouw in Tilburg, de laatste 'nieuwe patiënt' heeft ook carnaval gevierd in de stad, meldt Van Dissel van het RIVM: ,,Nader onderzoek moet meer duidelijkheid brengen. We hebben geen indicatie dat carnaval in Tilburg een probleem was. We hebben gekeken naar de monsters uit Tilburg, om te kijken of daar meer aan de hand was. Dat was niet het geval. Ook ziekenhuizen in en rond Tilburg hebben niet meer gevallen van longontsteking." Wel kan het zijn dat er iemand besmet was tijdens carnaval in Tilburg, maar zich nog niet heeft gemeld.
Dus er blijft onzekerheid over de definitieve plaats en oorzaak van besmetting van de laatste drie patiënten, die uit Altena, Coevorden en Tilburg. "
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/l ... ~a43f7b86/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-20 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt