Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:45

Ja... tjongejonge over ergens je eigen draai of reden aan geven gesproken... trouwens, als “ iedereen hier op bokt” het eens is over de twijfelachtigheid van de griepprik, dan zijn “ we” dus al een stuk vooruitstrevender dan het RIVM... geweldig. Helaas heb ik er tot nog toe weinig van gemerkt hier.

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:46

Ehm nee want voorheen hadden we het over het svp :+
En daarin is iedereen dan toch "ouderwets" als je het zl wilt noemem.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:46

Maar wat jij er wel of niet van merkt, is niet allesbepalend, toch? Maar als je het wilt weten, het staat je vrij om een poll te maken. Of heel Bokt reageert, kan ik je dan weer niet garanderen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:47

De werking en effectiviteit van de griepprik staat LETTERLIJK op de site van het RIVM.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:58

Laat mij er dan ook nog een printscreen in gooien:

Afbeelding

Dit is slechts een voorbeeld. Wie de website van het RIVM goed bestudeert ziet dat nergens wordt beweerd dat de griepprik een wondermiddel is. Je zou maar zo kunnen denken dat juist deze informatie bijdraagt aan de lage vaccinatiegraad onder zorgpersoneel. Dat zou een hypothese kunnen zijn. Wat ik bij jou steeds terugzie Pocca_Locca is dat je het moeilijk lijkt te vinden om hypotheses en feiten uit elkaar te houden. Jouw redeneringen nemen vaak de vorm "ik kan me voorstellen dat het zo zou kunnen zijn, dus zal het wel zo zijn" aan. Waarschijnlijk maakt dit je alleen boos, maar weet dat dit niet mijn bedoeling is en dat ik hoop dat het je helpt bewust te worden van jouw wijze van redeneren die helaas vaak rammelt. Wat overigens voor veel meer mensen (iedereen zelfs wel, de één wat meer dan de ander) geldt, maar de meeste hebben daar minder last van omdat ze al stuntelend toch tot de 'juiste' conclusie komen. Als je een afwijkend standpunt inneemt én dat doet op basis van denkfouten krijg je het inderdaad nogal over je heen. Meer dan wanneer je het meerderheidsstandpunt verdedigt, maar ook meer dan wanneer je een afwijkend (maar goed beredeneerd) standpunt inneemt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 02:40

secricible schreef:
Oke, en wat wil je dan met die conclusie?
Want niemand ontkent dat de griepprik dubieus is. Sterker nog, omdat de griepprik twijfelachtig is nemen zo weinig mensen hem. Maar dat staat toch los van het RVP aangezien die een heel ander doel heeft? De bewijslast van het RVP is namelijk een heel stuk sterker dan die voor de griepprik....

Om je argument om te draaien. Bewijst het feit dat meer dan 95% van de zorgmedewerkers hun kinderen laat inenten en daar het nut van inziet dan ook niet dat het RvP wel deugt?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 07:11

Pocca_Locca schreef:
Daar zou je, als je een heel klein beetje zelfstandig durft te denken, de conclusie uit kunnen trekken, dat een gedeelte van de door de overheid officieel aanbevolen vaccinaties, onder professionals twijfels of weerstand oproept.

Twijfels weet ik niet, maar weerstand roepen ze aantoonbaar in de meeste gevallen inderdaad op.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 07:23

Pocca_Locca schreef:
WoW... sorry hoor maar houden jullie je nou van de domme, of moet ik echt alles voorkauwen. Het is toch duidelijk dat het RIVM nergens rept over de twijfels die er zijn onder medici w.b griepprik. Dus klopt de stelling “ dat iedereen het eens is over de dubieuziteit van de griepprik” niet

Beste Pocca,
29 december schreef je dit/liet je schrijven door je woordvoerder:

Mededeling van huishoudelijke aard:
U zult het in dit topic voor onbepaalde tijd zonder uw favoriete conspiracy-gekkie/aluhoedje Pocca_Locca moeten stellen, vanwege het feit dat voornoemde Pocca_Locca ook nog een leven heeft buiten “Bokt”, met vriendelijke groet, de woordvoerder van Pocca_Locca

Zullen we een poging doen tot ''wapenstilstand'' tot volgend jaar? Laten we het nu even rusten en morgen weer verder, Fijne Jaarwisseling!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:35

ik snap werkelijk het probleem niet mbt die griepprik. Mijn vader wordt er ook ieder jaar voor opgeroepen, maar die weet echt wel dat het geen 100% garantie geeft dat hij geen griep zal krijgen. Wordt ook gewoon door huisarts/assistente verteld. Is echt geen geheim. Maar wat heeft die griepprik dan met vaccinaties tegen specifieke ziektes te maken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:16

Toen ik de eerste keer een griepprik kreeg heb ik ook een hele nette uitleg gehad. Ik was dus heel goed op de hoogte wat voor soort vaccinatie het was en dat het mijn kans om het te krijgen verminderd maar niet wegneemt. En de bijwerkingen die er kunnen zijn, waardoor je soms mensen hebt die roepen "ik ben nooit ziek en ik liet de prik zetten en jawel ziek hoor!".

Ondanks de prik vorig jaar had ik twee keer de buikgriep. Wat totaal anders is maar genoeg mensen die roeptoereren dat ze alsnog de griep hebben gehad.
En ondanks de prik had mijn vriend effectief de griep. Helemaal op het einde van het seizoen. Dus of het was een mutatie van het virus die niet in de prik zat, of het was net aan het uitwerken. Desalniettemin is het ziekteverloop vrij mild geweest en ook dat kan dankzij de prik zijn geweest.

Ik had ook een hele hoop vooroordelen over de griepprik omdat ik "uit eerste hand" zoveel negatieve verhalen hoorde, maar sinds ik een hele nette uitleg heb gehad over de werking ga ik hem halen. Maar dat staat idd los van het vaccinatie schema en is ieders eigen beslissing. Het is dan ook geen wondermiddel.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:19

ChaleyT je hebt helemaal gelijk! Bij deze wens ik iedereen een geweldige jaarwisseling ( kijk uit met vuurwerk! :brr: :# :# :# ) en tot volgend jaar! Groetjes

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:01

Jullie ook fijne jaarwisseling **\O/** (is dit de vuurwerksmiley, ik kon geen betere vinden :+ )
Wij hebben enkel sterretjes en veiligheidsbrillen, dus dat moet lukken. De grootste uitdaging is denk ik hoe je een eenjarig kind verbiedt die bril af te doen :=. (Of zorgt dat ze het sterretje niet in haar mond steekt :'))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:54

Diddykong schreef:
Jullie ook fijne jaarwisseling **\O/** (is dit de vuurwerksmiley, ik kon geen betere vinden :+ )
Wij hebben enkel sterretjes en veiligheidsbrillen, dus dat moet lukken. De grootste uitdaging is denk ik hoe je een eenjarig kind verbiedt die bril af te doen :=. (Of zorgt dat ze het sterretje niet in haar mond steekt :'))

Ik ben vooral onder de indruk dat jou 1-jarige op was :D. Die van mij was echt volledig gecrasht.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:37

Haha tot 20.30u. 0u had ze nooit gered inderdaad. En wakker maken doe ik ook niet hihi, ben blij als ze slaapt :)). Maar we hebben ons vermaakt met de sterretjes. Ze moest vreselijk huilen toen opa speciaal voor haar de grote potten afstak :x. En die bril....ehm volgend jaar kun je hem ook nog gebruiken hahaha. Uiteindelijk toch het meeste vanachter het glas bekeken. Ze hield de bril wel in haar hand steeds, dat is een begin toch _O-.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:19

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 05:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 06:02

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:39

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:58

:')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:34

Fijne manier van discussiëren dit he Pocca :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:35

Jongens het niveau van deze discussie ligt nog lager dan die van een kind die hersenschade heeft opgelopen door zijn vaccinatie. Even volwassen reageren. “Maar hij/zij doet dat ook” is geen excuses om op zo’n laag niveau door te gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:41

MarlindeRooz schreef:
Jongens het niveau van deze discussie ligt nog lager dan die van een kind die hersenschade heeft opgelopen door zijn vaccinatie. Even volwassen reageren. “Maar hij/zij doet dat ook” is geen excuses om op zo’n laag niveau door te gaan.

Ik denk dat we na al onze mislukte pogingen om op een goede manier te discussiëren en haar te vragen haar mening op te schrijven, we best ons punt mogen maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:45

MarlindeRooz schreef:

Ja juf :+

Sorry ik kon vannacht niet slapen dus toen keek ik even naar dat vermakelijke filmpje dus ik dacht ik zal zelf ook een vermakelijk filmpje posten :)