Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:56

Oh ja dat is wel jammer dan! Een heel groot deel van de draagwereld speelt zich af op FB. Ik deed voorheen echt vrijwel niks met FB, tot ik deze groepen ontdekte :Y)

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:01

Wie weet ga ik ook nog eens overstag :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:06

Ik vind de FB groepen echt heel leuk, krijg er altijd zin van om zelf te gaan dragen *\o/* en ik word hebberig van de verkoopgroepen *D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:09

Twijfelkont hier..

Consult inplannen voor rs of toch gaan voor een doek..
ik heb nu een rs en J vindt het heerlijk om op die manier gedragen te worden. Zo rond 19.00 uur in de avond heeft hij echt een mopper-uur en dan is niets goed. Is echter ook het moment dat ik begin met paard voeren, eten voorbereiden Etc etc.. niet handig om dan een schreeuwend kind in de box te hebben liggen.. hup in de rs en niks aan de hand. J heeft lekker rondgekeken en vond het prima.
Ik vond het echter vooral erg warm. Is een vrij dikke doek. Dragen met een rs is voor even goed te doen (nu zeker nog met 6 kilo) maar ivm rugklachten denk ik niet heel lang..

De draagzak vind ik voor binnen echt veel te warm.. dus toch aan het twijfelen om ipv een rs consult een knoop consult te plannen..

Adviseren jullie meteen een consult te plannen of eerst zelf wat handigheid krijgen en middels een consult de puntjes op de i zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:15

Vooral dat laatste Butterfly _O-

Namiro, ik zou sowieso eerst consult doen. Dat is makkelijker dan zelf proberen en krijg je het direct goed aangeleerd :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:17

Ik zou idd ook een consult doen, heb er destijds heel veel aan gehad.

Mijn 2e hobby op die groepen is jullie herkennen _O- Yalou, jij bent te makkelijk :D overigens ben ik niet zo'n sherlock hoor haha. Bokt namen en echte namen zijn soms zooo anders.

Wat ik trouwens echt lastig vind: een doek netjes opvouwen. Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:27

Ik plaats iets te veel foto’s die overeenkomen Haha. Nu ben ik wel heel benieuwd of ik jouw naam wel eens voorbij heb zien komen als liker :=

Doek opvouwen: eerst doek door het midden, dus gewoon op de midden markering vouwen. Dan nogmaals dubbel, zodat de lange punten gelijk lopen met de midden markering.. dan.. ik geef het op met uitleggen, dat word toch niet duidelijk Haha. Op YouTube staan er volgens mij fijne filmpjes. Ik ga ff zoeken!

Edit: bijvoorbeeld zo: https://youtu.be/Mbznbz1BKv0

Edit2: ja die dus _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-20 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:36

https://youtu.be/f1g2JuIBJYE
Met deze heb ik het toentertijd geleerd!

Ik zou ook voor een consult gaan zodat je het goed aanleert. Ik zou contact opnemen met de consulent en uitleggen wat je wil en waar je over twijfelt. Misschien kan ze er een combi consult van maken en je beiden laten zien, voelen en leren. Dan kun je echt een goed doordachte keuze maken.

En ik vind iedereen herkennen ook een leuke uitdaging, haha! (Maar de meeste hier ken ik inmiddels wel *\o/* )

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:13

Anoniem schreef:
Ik plaats iets te veel foto’s die overeenkomen Haha. Nu ben ik wel heel benieuwd of ik jouw naam wel eens voorbij heb zien komen als liker :=

Doek opvouwen: eerst doek door het midden, dus gewoon op de midden markering vouwen. Dan nogmaals dubbel, zodat de lange punten gelijk lopen met de midden markering.. dan.. ik geef het op met uitleggen, dat word toch niet duidelijk Haha. Op YouTube staan er volgens mij fijne filmpjes. Ik ga ff zoeken!

Edit: bijvoorbeeld zo: https://youtu.be/Mbznbz1BKv0

Edit2: ja die dus _O-

Ooh wauw, bedankt voor het filmpje! Britt ook trouwens. Ik liep elke keer maar te klieren en het werd nooit zoals ik wilde :')

Yalou, volgens mij ben ik tot nu toe een vrij stille meegenieter. Ik denk niet dat je me tot nu toe als liker bent tegengekomen. Jij plaatst wel altijd ook kwalitatief zulke mooie foto's <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:33

Butterfly schreef:
Ik zou idd ook een consult doen, heb er destijds heel veel aan gehad.

Mijn 2e hobby op die groepen is jullie herkennen _O- Yalou, jij bent te makkelijk :D overigens ben ik niet zo'n sherlock hoor haha. Bokt namen en echte namen zijn soms zooo anders.

Wat ik trouwens echt lastig vind: een doek netjes opvouwen. Iemand tips?

Mij al gevonden? Is ook niet zo heel moeilijk hoor, naam enzo ;)

Vouwen ben ik ook niet goed in en gewoon te ongeduldig voor!

Hier wat draagmomenten van afgelopen periode.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:48

Marit, volgens mij wel ja! Maar echt gisteravond ofzo, dat ik dacht: heee, is die van Bokt?
Wat een leuke fotoserie <3

Dit voelt bijna alsof ik zo'n stalker ben die geen leven heeft en jullie gaat zitten opzoeken. Dat is het écht écht niet hoor _O- ik herkende alleen de foto's van Yalou en nu gisteren dacht ik Marit te herkennen.

Oh trouwens, heb ik weer. Ik had een doek besteld, maar geen bevestiging gehad. Ik een berichtje gestuurd, maar was met Pinksteren dus ze hadden nog niet gekeken. Bleek mijn huisnummer te ontbreken 8)7 geen idee hoe dat nou weer kwam haha. Maar ik heb hem maandag besteld en ik hoop hem op zijn vroegst morgen en misschien vrijdag te hebben. Ik ben niet ongeduldig verder... O:)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:46

Anoniem schreef:
Galja, leuk! Al enig idee waarnaar je opzoek bent?

Qua kleurtjes houd ik van blauw/paars/turquoise tinten, qua materiaal een (stevige) katoenen doek of iets wat qua knoop- en gebruiksgemak ( lees: wassen ed) gelijk is aan. Zeker niet te dik omdat we natuurlijk de zomer ingaan.
Heb m’n oog laten vallen op Osha, die kleurtjes en patronen bevallen me wel.
Maar ook hier zie ik prachtige doeken voorbij komen <3
Oja, en maat 7 ivm postuur mama :+

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:10

Anoniem schreef:
Appeltje, ik vind de Robins hip carry goed te doen :D of als je een korte doek met losse ringen heb de no sew ringsling!

Butterfly, ja de katoentjes van WAW zijn erg fijn :D ik heb de Mixite Blues :D

Wij hebben vanmorgen een (draag)fotoshoot gehad. R is heel even bij papa op de rug in de draagzak gezetenen S heeft de hele tijd heerlijk bij mij op mijn buik geslapen. Binnen twee weken krijgen we de rest van de foto’s maar wilde deze hier alvast even delen <3

[ [url=m/oQTPxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En papa heeft deze week al 3 keer gevraagd of hij S mocht dragen!

[ [url=m/FVEIst.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga even goed oefenen op de Robins hip Carry.

Marit: wat een leuke foto’s. En wat een prachtige doeken heb je.

Iemand nog een tip voor een doek voor het wat warmere weer nu? Geschikt voor een beginner, maat 6 en het is om m’n dreumes (9,3 kg) op m’n buik te dragen. Ik heb nu deze, maar die vind ik best warm https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gJ-xvD_BwE. Maar misschien is alles warm met dit weer, haha.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:17

Butterfly schreef:

Exact dit inderdaad :') .

Ik vroeg me af of jullie misschien wat advies hebben. Heb nog niet eerder een doek verkocht (alleen gekocht O:) ), maar aangezien buikdragen met mister ik wil alles zien niet echt meer een succes is zit ik eraan te denken mijn Artipoppe Little Prince (maat 6) te verkopen. Hoe weet ik in godes naam wat een schappelijke prijs is? Of is het dan handiger hem eerst een keer op DOND aan te bieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:50

Nadine, volgens mij heb ik LP laatst nog voorbij zien komen op de verkoopmarkt voor ongeveer €180,-
En als dat niet lukt, mag je hem uiteraard wel aan mij geven <3

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:26

Met de nadruk op de geven zeker :))

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:44

Een van jullie ervaring met een bearded man ringsling? Lijkt me echt ideaal.. ik vind alleen een Franse site waar ze deze verkopen en mijn Frans is niet zo denderend.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:18

Afbeelding

<3

Namiro, nog nooit van gehoord!

Morgen ochtend komt als het goed is mijn nieuwe WW binnen. Ben zoooo benieuwd!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:03

Anoniem schreef:
[ [url=m/pZOpJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Namiro, nog nooit van gehoord!

Morgen ochtend komt als het goed is mijn nieuwe WW binnen. Ben zoooo benieuwd!

Jaaa, ik zag ze al voorbijkomen! Je hebt nu wel een like, een <3 zelfs :D met welke maat doek draag je nu? Echt een hele leuke foto! Hoe vonden de meiden het?
Ben benieuwd naar je nieuwe WW!

Mijn doek is ook onderweg, ondanks dat alle mails van mijn bestelling ergens in de lucht zijn blijven zweven. Maandag besteld, gisteren verzonden en nu sowieso weer een extra dag vertraagd. En ik ben zooooo benieuwd ;(
Hopelijk morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:08

Nu weet ik nog niet wie je bent! Er hebben 30 mensen geliked met een <3 .... En ik zie meerdere namen staan die ik nog niet eerder gezien heb Haha.

Ik heb dit met een korte maat 6 gedaan en had nog best een lekker staartje over! :D
R vond het helemaal geweldig. Die wilde de laatste tijd eigenlijk niet meer gedragen worden, maar samen met haar zusje in de doek vond ze dan wel weer erg leuk en bijzonder!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:20

Kan ze kleine zus goed in de gaten houden <3 met een maat 6, dat krijg ik met mijn postuur in geen 6 jaar voor elkaar. Of nou ja, misschien 6 jaar nog wel _O- looking good hoor!

Hahaha, ik wist niet dat er nog 30 dat hadden gedaan, dan wordt het wel een hele puzzel ja. Mijn echte naam is Annerieke en mijn profielfoto bestaat uit mezelf met een gruwelijk lang coronakapsel :') oh ja, en mijn dochter in de Yaro Four Winds aqua.

Edit, en een beetje spannend om een draagfoto te posten:

Afbeelding
Dit is het nu :') gehalveerd haar.
Na deze foto dacht ik: ik kan de doek ook wel íéts meer over mijn schouders trekken :D
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 04-06-20 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:25

Ik heb je gevonden! Leuk om een beeld bij iemand te hebben :D

Edit: ik ben meeeeer dan gehalveerd toen de kappers weer open gingen :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-20 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:27

Anoniem schreef:

En je had mijn openbare bericht gevonden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:29

Butterfly schreef:
Anoniem schreef:

En je had mijn openbare bericht gevonden :D

Klopt _O-

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:21

Anoniem schreef:
Nu weet ik nog niet wie je bent! Er hebben 30 mensen geliked met een <3 .... En ik zie meerdere namen staan die ik nog niet eerder gezien heb Haha.

Ik heb dit met een korte maat 6 gedaan en had nog best een lekker staartje over! :D
R vond het helemaal geweldig. Die wilde de laatste tijd eigenlijk niet meer gedragen worden, maar samen met haar zusje in de doek vond ze dan wel weer erg leuk en bijzonder!

Je hebt ook een hartje van mij ontvangen. Lidewij in real life. Wat ziet het er toch heerlijk uit met je 2 droppies. Wordt vast en zeker een mooie tattoo!