Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:xxxJulia schreef:Deze week niks afgevallenIk snap het gewoon niet: eet ongeveer 100 calorieën meer dan m'n BMR, sport 3x per week, drink 2 liter water per dag. Lijkt wel alsof m'n lichaam dit gewicht nogal fijn vindt ofso. Ben vorige jaar al 10 kilo afgevallen en toen bleef ik ook hangen op het exacte gewicht waar ik nu zit, ben er nooit onder gekomen. De 1,7 die ik december was aangekomen zijn er inmiddels wel al weer af, maar ik blijf maar hangen hier. Mega frustrerend!!!
Heb je je BMR ook opnieuw berekend? Die veranderd namelijk steeds een beetje omdat deze afhankelijk is van hoeveel je weegt. Moet wel zeggen dat 100kcal meer dan BMR eten vrij weinig is als je 3x per week (flink?) sport. Misschien is reverse dieting iets om te proberen? Bij mij werkte dat destijds ook goed! Komt er op neer dat je beetje bij beetje, week na week, je kcal inname verhoogt tot je op onderhoud zit.=
Valerie_91 schreef:Ik zou me graag willen melden! Ik ben doorheen de jaren stilletjes aan 8 kilo aangekomen. Lijkt niet veel, maar ik zou graag terug naar de 67kg willen. Ik ben vanaf begin januari bezig en eet heel de dag door gezond, beweeg (in de avond en de weekends) veel, maar ik val dus niks af... ik blijf momenteel rond de 75kg zweven. Alcohol drink ik niet veel, frisdrank helemaal niets en ik probeer tussen de 1,5l en de 2l water te drinken. 's morgens havermoutpap met ongezoete amandelmelk en een appeltje eronder. Om 10u een tussendoortje, meestal een koekje van onder de 100 calorieën. 's middags gezond slaatje, meestal een grieks slaatje met niet te veel feta of quinoa met groentjes. En 's avonds probeer ik nu geregeld af te wisselen tussen gezonde recepten, met veel groentjes, weinig vlees/vis (of zelfs helemaal niks van vlees) en aardappelen laat ik altijd links liggen. Doorheen de dag eet ik dus niets van brood, ik snoep niet, maar toch val ik niet af?!
Jammer genoeg heb ik wel een zittend beroep en mits ik in een klein bureau werk waar alle printers en bureaus dicht bij elkaar staan, kan ik doorheen de dag weinig wandelen. 's avonds ben ik wel een bezige bij en kan ik weinig stilzitten. De avonden dat ik niet paardrijd probeer ik op de hometrainer te zitten. Ik heb een applewatch dat me goed stimuleert en informeert, vind ik persoonlijk wel een leuk hebbedingetje om af te vallen, maar mijn lichaam wilt dus niet mee!
Ik moet wel zeggen dat mijn benen sinds januari verstevigd zijn, maar mijn 'zwembandjes' blijven aanwezig... Mijn vader trouwt midden februari en zou toch graag paar kilo's kwijt zijn. Mits mijn kleed vrij aanspannend isIemand tips?
PS ik heb bloedgroep AB+ en ze vertelden mij dat mensen met die specifieke bloedgroep altijd moeilijk afvallen. Geloven jullie daarin of probeer ik me goed te praten?