2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:20

Daar geloof ik niet in. Heb je wel eens bijgehouden hoeveel kcal je eet? En dan niet ongeveer, maar echt alles afgewogen en niks overslaan.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:26

IMANDRA schreef:
xxxJulia schreef:
Deze week niks afgevallen :( Ik snap het gewoon niet: eet ongeveer 100 calorieën meer dan m'n BMR, sport 3x per week, drink 2 liter water per dag. Lijkt wel alsof m'n lichaam dit gewicht nogal fijn vindt ofso. Ben vorige jaar al 10 kilo afgevallen en toen bleef ik ook hangen op het exacte gewicht waar ik nu zit, ben er nooit onder gekomen. De 1,7 die ik december was aangekomen zijn er inmiddels wel al weer af, maar ik blijf maar hangen hier. Mega frustrerend!!!

Heb je je BMR ook opnieuw berekend? Die veranderd namelijk steeds een beetje omdat deze afhankelijk is van hoeveel je weegt. Moet wel zeggen dat 100kcal meer dan BMR eten vrij weinig is als je 3x per week (flink?) sport. Misschien is reverse dieting iets om te proberen? Bij mij werkte dat destijds ook goed! Komt er op neer dat je beetje bij beetje, week na week, je kcal inname verhoogt tot je op onderhoud zit.=

Ja ik heb m'n BMR opnieuw berekend na elke 5 kilo. Bedankt voor de tip, ga me er eens in verdiepen deze week!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:31

Valerie_91 schreef:
Ik zou me graag willen melden! Ik ben doorheen de jaren stilletjes aan 8 kilo aangekomen. Lijkt niet veel, maar ik zou graag terug naar de 67kg willen. Ik ben vanaf begin januari bezig en eet heel de dag door gezond, beweeg (in de avond en de weekends) veel, maar ik val dus niks af... ik blijf momenteel rond de 75kg zweven. Alcohol drink ik niet veel, frisdrank helemaal niets en ik probeer tussen de 1,5l en de 2l water te drinken. 's morgens havermoutpap met ongezoete amandelmelk en een appeltje eronder. Om 10u een tussendoortje, meestal een koekje van onder de 100 calorieën. 's middags gezond slaatje, meestal een grieks slaatje met niet te veel feta of quinoa met groentjes. En 's avonds probeer ik nu geregeld af te wisselen tussen gezonde recepten, met veel groentjes, weinig vlees/vis (of zelfs helemaal niks van vlees) en aardappelen laat ik altijd links liggen. Doorheen de dag eet ik dus niets van brood, ik snoep niet, maar toch val ik niet af?!

Jammer genoeg heb ik wel een zittend beroep en mits ik in een klein bureau werk waar alle printers en bureaus dicht bij elkaar staan, kan ik doorheen de dag weinig wandelen. 's avonds ben ik wel een bezige bij en kan ik weinig stilzitten. De avonden dat ik niet paardrijd probeer ik op de hometrainer te zitten. Ik heb een applewatch dat me goed stimuleert en informeert, vind ik persoonlijk wel een leuk hebbedingetje om af te vallen, maar mijn lichaam wilt dus niet mee!

Ik moet wel zeggen dat mijn benen sinds januari verstevigd zijn, maar mijn 'zwembandjes' blijven aanwezig... Mijn vader trouwt midden februari en zou toch graag paar kilo's kwijt zijn. Mits mijn kleed vrij aanspannend is :o Iemand tips?

PS ik heb bloedgroep AB+ en ze vertelden mij dat mensen met die specifieke bloedgroep altijd moeilijk afvallen. Geloven jullie daarin of probeer ik me goed te praten? :')

afvallen blijft heel grof en simpel gezegd:
intake min verbranding is aankomen of afvallen..

wat je het beste kunt doen is dus nog eens heel goed onder de loep nemen, hap voor hap kruimel voor kruimel wat je eet en drinkt..

en soms helpt het om een paar afleveringen van secret eaters te bekijken.. vooral als je stilstaat ipv afvalt of aankomt, dan kunnen het soms hele kleine dingen zijn waar je geen erg in hebt.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:38

Ik vind het ook ontzettend lastig om me op het eten te focussen als ik wat aan m’n hoofd heb. Morgen eindbeoordeling op m’n werk, dat levert ook stress op, en helaas uit dat zich in een verlies van focus op eten. Hoop dat ik dit van de week weer op kan pakken. Ben zeker niet gelijk aan het volstoppen, maar tel even geen calorieën en kijk toch wat minder krap.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:17

Vanavond de bevroren frambozen als snack opgeknabbeld. Wat een supersnack _/-\o_ Bedankt aan degene die die tip hier ergens haf!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:34

Ik ben echt blij :D Ik ben -27 kilo afgevallen *\o/*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:38

Suusjepluus schreef:
Vanavond de bevroren frambozen als snack opgeknabbeld. Wat een supersnack _/-\o_ Bedankt aan degene die die tip hier ergens haf!

Ohh ja dat is zo lekker <3 Vind die van de Ah het lekkerst, ideaal als snack.

Super Ladybird!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:23

Suusjepluus schreef:

Graag gedaan. Ik koop elke week minstens een grote zak frambozen bij de AH. Mijn dochter eet dat liever dan snoep.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:24

Ladybird schreef:

Dat is super knap. Respect +:)+

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:47

Wauw motiverende verhalen allemaal hier! Ik ga die frambozen ook eens proberen lijkt me heerlijk.

Mijn weekend ging wat slechter, zaterdag mijn verjaardag gevierd dus taart, wijn en veel lekkere hapjes weggewerkt. Vandaag ging dat even lekker verder met zelf gebakken brood in de ochtend waar ik me vervolgens tijdens ontbijt en lunch helemaal vol van zat te eten en in de avond ook nog eens aan de patat. Toch heb ik het nog een beetje kunnen compenseren met 30 km fietsen in de middag en savonds een rondje van 5 km hardlopen. Ik ga komende dagen maar even niet op de weegschaal staan :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 01:02

Ik heb een slecht weekend gehad. Midden in de tentamenweken ongesteld geworden dus ik heb me een beetje laten gaan met Bros, een hele quiche en soesjes. := Morgen maar niet op de weegschaal gaan staan haha. Gelukkig heb ik nog ruim 2 weken vakantie tot alle ellende weer begint dus nog even de tijd om weer terug in gareel te komen. :))
Ik heb vanmorgen wel 1,5 uur gefietst dus dat compenseert het alweer iets.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 01:11

Goed bezig allemaal dames *\o/*

Vandaag een flinke cheatday gehad. Weer aan de frisdrank gezeten en als avondeten lekker frietjes met vol-au-vent. Heeft me wel gesmaakt overigens! Probeer er wel van te genieten als ik een keertje zondig :) vanaf morgen weer mooi in het gareel!
Normaal heb ik dinsdag weer weegmoment, maar denk dat ik 'm deze week maar skip. Ik moet ongesteld worden, hou dan ongelooflijk veel vocht vast en dan is de weegschaal absoluut niet lief voor me, haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:06

Cheatdays moeten ook af en toe kunnen, als het maar lukt de volgende dag weer in het gareel te komen. En dat is wat ik nu ook weer ga doen :j

Voor mezelf helpt het om wel extra te bewegen als ik een dag lekker aan het cheaten ben. Lekker een uur lang stevig wandelen, of op de fiets stappen voor een rondje buiten. Héérlijk want door al het vette eten merk ik wel wat protesten van mijn buik, bewegen helpt dan zeker.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:50

Enya, ik denk dat het al best winst is als je in ieder geval kunt zorgen dat je in zo'n periode niet helemaal los gaat, dan pak je het strenge zo weer op.

Ik heb m'n eerste weegmoment gehad sinds 2 januari, 1,6 eraf, dus daar ben ik heel tevreden mee. Begin is er in ieder geval, nu lekker doorgaan. Gister hier ook een minder dagje, met een verjaardag en uit eten, maar wel verstandige keuzes gemaakt, daardoor valt het uiteindelijk wel mee.

Maar waarom niet op de weegschaal staan als je een cheatday/weekend hebt gehad? Dan hou je, jezelf toch alleen maar voor de gek?

Zo lekker richting de sportschool.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:06

Hier ook een slecht weekend gehad! Een keer uit eten en en een keer gourmetten _O- in vergelijking met gisteren is er weer 0.6 bij, eten was wel heel zout dus dat zal er ook mee te maken hebben! Vooral veel mini biefstukjes, champignons en paprika gegeten Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:13

Soms is het goed jezelf voor de gek te houden, want dan blijft de motivatie :+

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:18

Als je weet dat je een paar slechte dagen hebt gehad, dan kan je (als je wel op de weegschaal gaat staan) wel leren wat je lichaam er nu eigenlijk mee doet.
Juist dan word je je imo bewust van je eten en (de reactie van) je lichaam.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:02

Hier een dip! let nu al 3 weken goed op mijn eten, buiten 1 cheatdag/week. Ok mijn vetpercentage is met 1% naar beneden, maar ben nog maar nipt 1.5kg verloren. Maar als ik niet op mijn eten let of bewust gezondere keuzes probeer te maken, behoud ik mijn gewicht ook +/- 1kg.
Dus misschien geef ik mijn gewicht op en ga ik alleen naar vetpercentage kijken, dat zou toch nog verder moeten evolueren nu ik terug ga hardlopen, meer rij en af en toe ga zwemmen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:19

NoTwixLeft, dat is natuurlijk zeker waar. Maar soms is het toch wel gewoon makkelijker je kop in het zand te steken O:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:52

Bedankt voor alle leuke reacties :D ik ben er ook ontzettend trots op

T zit mij niet mee. waar ik vorige week buikgriep had, heb ik nu blaasontsteking.

Ik heb geleerd, mede door kerst, dat 3 of 4 dagen ongezond(er) eten mijn lichaam niet eens zo gek veel doet. ik kwam met kerst een halve kilo aan, watvooral vocht was denk ik, want in 1,5 week heb ik 7x ongezond gegeten. en toch was ik geen gram aangekomen. Dus dat vind ik wel een fijn idee!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:41

Ladybird schreef:

wauw, goed bezig!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:43

Wow super Ladybird!

Ik zei vorige week ergens een keer dat het bij mij maar niet lukte en ik niks afviel. Nou, vrijdag op de weegschaal gaan staan en toch 1,5kg kwijt! :D
Dit weekend ging echt niet goed helaas. Veel gegeten en toch wat gesnoept. Vandaag dus weer heel streng!
Morgen weer een weegmoment :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:45

En daarom is op de weegschaal gaan staan juist belangrijk als je een paar dagen minder goed eet en/of minder beweegt. Daar leer je meer van dan je kop in het zand steken. Misschien kom je juist aan na je slechte dagen ipv door je slechte dagen. Meten is weten!

En Ladybird, vind het echt knap dat je al zoveel kwijt bent geraakt in relatief korte tijd. Al bij je diëtiste geweest en overlegd over de mening van de arts?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Weet niet of het op mijn reactie bedoeld was, maar ik skip m'n weegmoment niet omdat ik een cheatday heb gehad. Wel ivm ongesteld worden en vocht vasthouden. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:00

Afbeelding

Enige vertraging, maar hierbij is dan de tabel van week 3. Mensen die nog niets naar mij in pb hebben gestuurd, maar vandaag nog de gegevens van vorige week opsturen (startgewicht (of geheim), streefgewicht, startdatum en huidig gewicht (van 14 tot 21 januari), kunnen in de definitieve versie van vanavond opgenomen worden. Als ik niets meer binnen krijg, blijft wordt dit de definitieve versie.