[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:09

Dank jullie :D

Twilight: die is ook mooi zeg!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:24

Banjer en Twijlight mooi zeg.

Gisteren vier uur onder de naald geweest en ik heb mij goed kunnen houden. Elleboog en binnenkant elleboog waren heftig maar ik heb geen krimp gegeven . Helaas geen foto alleen filmpje zal vanavond bij verzorgen kijken of ik er een foto van kan maken. Hij is echter nog niet af

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:42

Oei... elleboog... das niet fijn :P
Ben benieuwd naar foto/filmpje :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:09

Op mijn elleboog heb ik wel flink lopen vloeken, wat echter nog meer pijn deed was die knobbel bij Mn pols, was ook helemaal blauw dag erna :=

Banjer wat een zoet plaatje! Wil hier ook nog 2 stukken op Mn bovenbeen maar weer eerst wat kilo's kwijt :))

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:53

Filmpje staat op insta wil.sev voor de nieuwsgierigen . Wel met de opmerking dat hij nog niet af is en sommige stukken nog gevuld moeten worden en uitgebreid .

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:54

Je account staat op privé :).

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:55

Tribunals schreef:
Succes allebei!

Ik heb even een vraagje, woensdag ga ik naar Acid tattoo om het een en ander te bespreken. Nemen jullie altijd compleet uitgewerkte tekeningen etc mee of gewoon wat voorbeelden van wat je mooi vind en een paar ideeën? Weet niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat, zo’n eerste afspraak :+

Ik stel mijn vraag even nog een keer :) + wat mag zoiets kosten?

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:57

@Tribunals; Ik had zelf een schets gemaakt van wat ik graag hebben wou + voorbeelden van de stijl die ik erg tof vond en zoals ik het wou hebben :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:04

Tribunals schreef:
Tribunals schreef:
Succes allebei!

Ik heb even een vraagje, woensdag ga ik naar Acid tattoo om het een en ander te bespreken. Nemen jullie altijd compleet uitgewerkte tekeningen etc mee of gewoon wat voorbeelden van wat je mooi vind en een paar ideeën? Weet niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat, zo’n eerste afspraak :+

Ik stel mijn vraag even nog een keer :) + wat mag zoiets kosten?

Ik heb foto's van tattoo's meegenomen die mij aanspreken en daarvan benoemd welke delen ik mooi vond en welke niet. Aan de hand van die 3 foto's met beschrijving heeft ze een ontwerp gemaakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:05

Willl65 schreef:
Filmpje staat op insta wil.sev voor de nieuwsgierigen . Wel met de opmerking dat hij nog niet af is en sommige stukken nog gevuld moeten worden en uitgebreid .

Ik heb een volgverzoek gestuurd :D Heel benieuwd wat het geworden is!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:16

Ik ook een verzoek gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:46

Mooi geworden banjer!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:00

Ik heb gewoon wat voorbeelden meegenomen en aangegeven wat ik wil. Kosten zijn pas bekend als je je artist heb gesproken meestal uurtarief

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:42

Tieneke, Yonker ik zie dat de tattoo niet helemaal erop zit op insta dus ik heb hem er nog een keer op gezet maar dan met de hele tijger *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:56

Banjer, wat prachtig (en schattig)! Echt een kunstwerkje.

Ik kom hier even binnenstormen met de vraag of er mensen willen meedenken :)
Over hoe ik mijn tattoo kan laten aanpassen. Sorry, het wordt een heel verhaal...
TL;DR: Ik heb een tattoo laten zetten, het is niet wat ik ervan verwachtte, ik wil het laten aanpassen en zoek ideeën / suggesties om mijn huidige tattoo dus wat kunstiger en abstracter te maken. Alle ideeën zijn welkom :) Thanks!

Ik wilde al jaren een tattoo van mijn paard laten zetten, maar dan wel op een 'kunstige' manier. Een soort waterverf/inkt schilderijtje, waarvoor kunstenares Mirelle Vegers een prachtig ontwerp heeft gemaakt. Alles klopt eraan en ik had dit graag zou willen laten zetten:

Afbeelding
http://www.mirellevegers.nl

Mirelle is zelf natuurlijk geen tattoo artist (helaas ;)), maar er was een artist die ik al langer volgde. Ervaring met realisme, het 'watercolor' effect, en al vaker paarden gezet. Leek mij perfecte combi, want ik zag het werk als een soort zwart-wit waterverf effect wat wel goed moest lijken.

Het zou zoals het inktwerk worden, en de oorspronkelijke foto werd wel opgevraagd om de details (stipjes/sproetjes) in te vullen. Nogmaals vroeg ik of we de stijl van het inktwerk wel konden aanhouden, maar dat kon. Outlines werden gezet en uit de hand werd alles ingevuld. Artist vroeg nog of het een beetje sketchy mocht worden, net als het schilderij, en dat beaamde ik. Graag!
Na 3 uur zitten was het klaar, maar... Het was niet wat ik ervan verwachtte.

Afbeelding
De foto vertekent wat door de bolling van mijn arm: de neus is in werkelijkheid juist erg mooi gezet, hier lijkt hij wat raar te lopen, kijk daar aub doorheen.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het mooi is, en mooi is gezet, en de meeste mensen die de tattoo zo zien zonder het voorbeeld vinden het prachtig. Maar het is níet wat ik wilde. Ik mis het effect van de penseelstreken en het 'waterverf'/inkt effect. Ik begrijp natuurlijk dat het nooit exact hetzelfde zal worden, maar dit is toch echt een andere stijl dan ik voor me had. Misschien ben ik een mierenneuker, maar ik vind het daarnaast gewoon erg belangrijk dat het 'mijn meisje' is en dat is ze ook niet helemaal. De wang heeft een soort bult erop, en loopt iets te ver door naar haar oor, waardoor de halsaanzet heel smal is. Het oog is erg 'boos' en mist juist een beetje de verbaasde en zachte uitdrukking die ze heeft. Boven haar oog heeft ze ook meer een wenkbrauw dan een kuiltje. En haar hele voorkomen oogt veel groffer / minder fijn, de kaak iets te breed waardoor ze wat meer een Welsh dan Arabier lijkt, bijna.

De 'foutjes' zijn vast wel te verbeteren, maar ik wilde toch echt graag de stijl van het waterverf/inktwerk: iets anders, iets abstracters dan 'alleen' mijn paard. Na contact met de oorspronkelijke artist heb ik ook wat andere artists gemaild en besloten dat ik het aanpassen/afmaken van de tattoo door een andere tattoo artist laat doen. Niets ten nadele van de oorspronkelijke persoon die dit gezet heeft, maar ik merkte met een ander gewoon toch meer een klik, fijne communicatie, en vooral het direct begrijpen van wat ik bedoelde en wilde. Dit is Amanda van My Precious Ink geworden, die er nu mee aan de slag wilt gaan, en daar ben ik superblij mee en dankbaar voor! Na genezing ga ik bij haar studio langs om te kijken wat mogelijk is: richting het oorspronkelijk ontwerp proberen te gaan, of juist iets heel anders ervan maken. Ik twijfel of het nog zo worden als oorspronkelijk, dus sta open voor alle soorten aanpassingen om er wat meer een 'kunstwerkje' van te maken, en ben gevraagd ook vast zelf na te denken hierover.

Mijn vraag aan jullie: willen jullie please meedenken? Ik ben natuurlijk aan het zoeken, googlen, pinteresten, instagrammen blabla, maar wie weet zijn er hier Bokkers met heel andere suggesties. Wat ik uit het werk van Amanda zo mooi vindt, zijn de penseelstrepen/vegen en lijnen, het abstracte daaraan, de 'spetters', en de kleur. Maar er zijn vast mensen met heel andere ideeën over mogelijkheden, of die misschien beter dan ik zien wat mogelijk is. Dan kan ik 'goed beslagen ten ijs' komen en al wat ideeën en voorbeelden laten zien, zoals gevraagd.
Bedankt aan iedereen die de moeite heeft genomen dit te lezen :*

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:09

Aii wat zonde! Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Ik denk dat het een goede stap is geweest om een nieuwe artiest te zoeken :j

Ik vind je tattoo zoals hij nu is erg zacht, ik denk dat je al een eind komt als de outline wat ruiger wordt. Met toevoeging van (hardere) schaduwen zijn de ogen wel goed te fixen volgens mij.

Al met al denk ik dat je niet bang hoeft te zijn dat hij niet meer zo wordt zoals je eerst wilde. Natuurlijk is het makkelijker om het in een keer het goed te doen, maar vgm moet dit helemaal goedkomen :).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:23

Kan Amanda niet met je meedenken? Ik vind het heel lastig zelfs bij mijn eigen tattoo...... ik ga vrijdag naar Amanda en hoop dat zij zelf ook beetje met mij meedenkt :=

Ik heb sowieso geen verstand van tattoo technieken. Ik snap helemaal wat je mist in de tattoo echt zonde..... hoop dat Amanda je kan helpen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:43

Wat zijn jullie snel, bedankt!! :)
Judasss, dat scheelt inderdaad denk ik, het is nu vrij zacht/licht. Dankjewel voor de geruststelling :) Ik hoop het, dat zou het mooiste zijn!
Yonker, oh dat weet ik zeker hoor, ze heeft per email al heel fijn meegedacht. Maar ik moet zelf ook orienteren dus dacht.. Wie weet zien mensen hier het en hebben meteen een idee erbij waar ik nog niet op gekomen was of gevonden had! Veel succes en plezier vrijdag, ben heel benieuwd waar je mee terugkomt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:49

Ik snap wel wat je bedoelt, vind haar koppie op je tattoo een hele andere uitdrukking hebben dan de schets inderdaad!

Ik denk dat je het oog en de wang al een stuk beter krijgt door meer schaduw/zwart toe te voegen, net zoals op de schets?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:10

Misschien kan Mandy Denise je helpen? Die is heel goed met watercoulor, die kan misschien dat effect met zwart wel toevoegen aan het bestaande plaatje.

Ik zie wat je mist, ik denk dat het zeker wel goed kan komen! :j Beter te licht dan te donker zullen we maar zeggen!

Ander idee, gewoon wat mailtjes met deze foto's de deur uit naar artiesten met de vraag of ze de bestaande tattoo wat meer zoals de tekening kunnen krijgen. Succes in ieder geval! Hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:41

Dankjulliewel! Ben ook wel 'blij' ergens dat het niet alleen aan mij ligt. Ik kan heel pietluttig zijn, maargoed, het gaat ook om best een 'grote' tattoo (vind ik dan, 15cm).

Linnnh, thanks, helaas heb ik wb je eerste suggestie daar niet 100% het vertrouwen meer in, want zij heeft hem in eerste instantie gezet :o Verder zoals in de post staat: ik heb al andere artiesten gecontact en nu een afspraak met Amanda van My Precious Ink. Maar ben vooral op zoek naar input of inspiratie over manieren om de tattoo op een eventueel andere manier nog wat 'kunstiger' te af maken, voor als we straks toch besluiten dat hij niet genoeg meer zoals de tekening zou kunnen worden, of iets anders passender is. Mocht iemand daar nog leuke of originele ideeën over hebben, plaatjes/tattoos zijn tegengekomen ter inspiratie, etc.. dan zie ik dat heel graag! Dankjewel, en ja, op de hoogte houden doe ik zeker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:33

Ik ga binnenkort deze laten zetten, misschien dat jij er wat mee kan ook? Die lijnen? (de rechter in m'n eigen paard, maar dit voorbeeld stond al zo in m'n bokt-upload ;) )

Afbeelding

EDIT:
Nog 2 toegevoegd :) Dit was mijn eigen inspiratie maar ik heb uiteindelijk voor bovenstaande gekozen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:56

Gave voorbeelden die je laat zien <3

Ik mag 9 december voor mijn andere voet onder de naald! Ondanks de pijn (weet nu precies wat me te wachten staat :')) onwijs veel zin in! En dat zonder dat ik nu nog weet wat ze precies gaat zetten. :')
Gaat in ieder een uil worden!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:00

Dreamer dat laatste voorbeeld is echt gaaf!

Iemand hier al eens een tattoo laten zetten door Jona van artcastle?
Ik had hun een mailtje gestuurd met mijn idee.
En ik kreeg een mailtje terug dat ze een kosteloos consult kunnen inplannen om mijn idee door te spreken.
Maar ik weet niet zo goed wat zo'n consult inhoud?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:30

IvysToeter schreef:
Dreamer dat laatste voorbeeld is echt gaaf!

Iemand hier al eens een tattoo laten zetten door Jona van artcastle?
Ik had hun een mailtje gestuurd met mijn idee.
En ik kreeg een mailtje terug dat ze een kosteloos consult kunnen inplannen om mijn idee door te spreken.
Maar ik weet niet zo goed wat zo'n consult inhoud?

Ze plannen dan tijd voor je in, en dan kan je gewoon praten over wat je wilt :)

Had ik overigens niet. Ik ben gewoon langsgegaan op een dag dat Jonathan er was, en gelukkig had hij toen even tijd voor me (we hadden maar één minuut nodig :D). Maar dat was puur een gokje.